Toinen viikko ilman nuuskaa - Paniikkihäiriö?

Hei vaan kaikille. Oon 29v mies ja Päätin tossa jokin aika sitten että 1.6 loppu nuuskan käyttö ja niinhän se sitten loppui

Poltin joskus aikoinaan kuusi vuotta askin päivässä ja sen lopetin seinään ilman mitään hirveän pahoja vieroitusoireita. Parin vuoden nikotiinitauon jälkeen aloitin nuuskan käytön.

Nyt muutaman vuoden nuuskan käytön päätin lopettaa myös seinään. Käytin Odenssin vahvaa nuuskaa 22mg nikotiinia / gramma noin purkin päivässä eli 220mg nikotiinia päivässä? 

Olen saanut paniikkikohtauksia, pahoinvointia ja tuntuu että välillä huimaa. Nyt tämä viikko 2 on ollut paljon eri särkyjä varisinkin niskat olkapää ja selkä. Kuuluuko tämä kaikki tosiaan nikotiinin vieroitukseen? 

En osaa hetkeäkään olla ajattelematta että jotain pahaa tapahtuu... Perjantaina join puoli pulloa skumppaa ja jostain syystä alkoi ohimon suoni pullottaa ja siitäkin olin varma että nyt on jotain pahasti vialla ja taas kuolemanpelko. 

Lääkäri määräsi jotain SSRI lääkkeitä paniikkihäiriöön mutta ne taas eivät sovi suun sisäisten kynsisieni lääkkeiden kanssa yhteen (joiden sivuoireista olen panikoinut myös samaan syssyyn) Joten en ole niitä auttanut.

Tän postauksen tarkoitus oli kai kysellä muiden sivuoireita että en ole ihan yksin luulosairas tai jotain muuta pahasti vialla.. Kaikki verikokeet ok ja maksat ym ym.

Mukavaa päivänjatkoa kaikille ja onnea lopettamiseen. Itse olen päätöksen tehnyt enkä sorru

Viestejä yhteensä

• Lopetin Extreme Odenssin puputtamisen vajaa puoli vuotta sitten. Alla kymmenisen vuotta nuuskankäyttöä ja tupakkia jostain parikymppisestä. Ikää vajaa 40. Ekat kolme viikkoa oli aika mielenkiintoista. Ahdisti ja pelotti yksi jos toinen asia, hikosin petarin läpi jos onnistuin nukahtamaan.
    Eli en tietenkään voi luvata ettei jotain voisi olla oikeasti vialla, mutta tiedän kokemuksesta että kroppa jä mielialahormonit voi mennä hyvin sekaisin joksikin aikaa. 
    Vaimo myöhemmin naureskeli että oli välillä jokseenkin hankala vakavalla naamalla katsella kun satakiloinen karvainen ukko saattaa purskahtaa itkemään milloin sattuu :)
    Mielialalääkkeet kävi monasti mielessä, vaan en kaivannut yhtään lisäoiretta siihen sirkukseen. 
    Liikunta auttaa ahdistukseen ainakin minulla.
  • Joo on toi ahdistus paha asia :) täälläkin avopuoliso välillä miettii että onko ihan terve pää kun kyselee ties mitä "onkohan tää normaalia" kysymyksiä. Kiitos viestistä
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy kommentoidaksesi.