Edelleen tupakanhimo

Alkoi 5 kuukausi ilman tupakkaa..mutta ei edelleenkään helppoa..Koko ajan tupakka mielessä..voiko tämä olla enää totta..helpottaako ikinä? Tuntuu toivottomalta
«1

Viestejä yhteensä

• Toisilla, kuten myös minulla oli, muutokset ovat hitaita. Joillain kaikki muuttuu jo viidessä päivässä, mihin en pysty samaistumaan. Vuoden kun on ollut polttamatta, niin rauhoittuu jo huomattavasti.
  • kesä, kyllä noita mielihaluja tulee, mutta hälvenee kokoajan mitä pitemmälle pääset. Itellä alkoi vuoden jälkeen helpottamaan ja unohtumaan tupakka, ainahan se välillä juolahtaa mieleen, mutta kun odotat ni kyllä se menee ohi. Periksi älä anna  :) Voimia
    image 15.4.2015 Viimeinen tupakka. No more
  • 7 vuotta takana ja jos joku polttaa vieressä... kyllä mä haaveilen edelleen, että voisin polttaa kans. Mielihaluja menee ja tulee, mutta kun aikaa lopettamisesta on kulunu enemmän, niin tietää, että mielihaluista huolimatta ei polta. Ei se kannata :smile: 
    Tsemppiä !!! 
  • editoi syyskuu 30
    Nomoreforme kirjoitti:
    7 vuotta takana ja jos joku polttaa vieressä... kyllä mä haaveilen edelleen, että voisin polttaa kans. Mielihaluja menee ja tulee, mutta kun aikaa lopettamisesta on kulunu enemmän, niin tietää, että mielihaluista huolimatta ei polta. Ei se kannata :smile: 
    Tsemppiä !!! 
    Mulla ei oo tommosta enää. Lopettamisesta on vasta vajaa 3 vuotta, mutta ei tee yhtään mieli, vaikka joku polttelis vieressä.
    image
  • maria72 Oulun lääni
    Voi ei... Mulla on vasta vajaat 2 kk ja oon nyt jo aika väsynyt jatkuvaan tupakoinnista haaveiluun:-( En halua polttaa mutta kieltämättä raastaa hermoja kun tuntuu ettei helpota. Apua, mä en kestä jos tätä jatkuu tyyliin vuosi(a). Mulla menee korvausta. En tiedä, pitäisikö yrittää siitä väkisin eroon...?
  • Ehdotan, että yrität vahvistaa ja palauttaa mieleen lopetuksen motivaatiota.
  • MelisaMelisa Espoon etelärannikko
    No joo, siis haaveilu tupakasta täytyis kääntää haaveiluun savuttomasta, terveellisemmästä  ja raikkaasta loppuelämästä, paremmasta ulkonäöstä ja paksummasta kukkarosta.
    Alkuajan syyt kaivettava esiin. Miksi lainkaan halusit lopettaa? Näin kuten vko myös ehdottaa.

Mieleen yritettävä saada näkökulmanmuutos. "Voi, miksi en saa polttaa, olis niin kiva". Tämä muutetaan muotoon: "Ihanaa, kun ei tarvitse enää polttaa. On paljon parempi olo ja itsekunnioituksenikin kasvaa."

Jos vain suinkin koet, että niksakorvaus auttaa, niin jatka. Käytin itse puolisen vuotta, etupäässä purkkaa. Sit vaihdoin miedompasan niksapurkkaan ja nopeasti tavalliseen purkkaan.
    Mutta ennen kuin teet päätöstä tupakoinnin uudelleen aloittamisesta, kirjoita ja kerro lisää siitä, miltä sinusta tuntuu ja miten olet ajatuksiasi jumpannut. Kohta sentäs 2 kk - älä anna periksi.
    40 vuotta savuttamista ja sitten lopetus 18.8.2005. Motto: Ei koskaan henkostakaan.
  • maria72 Oulun lääni
    Tuonne toiseen poteroon jo kirjoitinkin että tänään tässä mennyt ilman korvausta. Ei tunnu kauheelta. Mutta jos yhtään tuntuu tooosi pahalta, otan suihkeen. Sen verran on motivaatiota ja itsekunnioitusta jäljellä että en kovin herkkään lähde tupakille:-) Ehkä taas tämä asian kirjoittaminen myös auttoi. Jotenkin saan tällä tavoin ajatuksiani selväksi itselleni. On Stumppi vaan mahtava olemassa:-)
  • MelisaMelisa Espoon etelärannikko
    Just noin. Kirjoittaminen auttaa jäsentämään ajatuksia.
    40 vuotta savuttamista ja sitten lopetus 18.8.2005. Motto: Ei koskaan henkostakaan.
  • Mulla tää arki on himputin hankalaa.. Oon tässä koettanut ja koettanut lopettaa, aina pari-kolme viikkoa sujuu.. Sitten huomaan pummaavani pätkän, parin päivän päästä röökin, sitten päivittäin pari. Kunnes taas havahdun muutaman tupakka päivän jälkeen, etten hallitse tilannetta, rööki vie, suutun itselleni ja lopetan taas ...kunnes kierros taas alkaa alusta parin kolmen viikon jälkeen :( 
    Tällä hetkellä toinen viikko lopuillaan savuttomuutta ja välttelen tupakoivia ystäviä, etten taas pettäisi itseäni. Ja lähes jo keksin tekosyitä itselle, et parempi polttaa kuin menettää ystävyys.. *turhautumisen huippu!
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy kommentoidaksesi.