Elokuu -17 lopettajat

Moikka,
Täällä 41 v naisihminen Pirkanmaalta kyselee onko muita lopettamispäätöksen kanssa taistelijoita paikalla.
Tupakointihistoriaa on kertynyt 26 vuotta. Miljoona lopetuspäätöstä ja yksi viiden viikon lakko -17 helmikuussa taustalla.
Nyt vaakakupissa painaa viimehetkellä tikittävä biologinen kello - perheenlisäystä olisi saatava ja tammikuun lopussa vietetty viikko keuhkosairauksien vuodeosastolla.
Ongelmaa tuottaa stressaava elämäntilanne, tupakkia kuluu 20-30 per pv ja tupakoiva kumppani.
Olen päättänyt ottaa avuksi kaikki keinot ja laastarit ja inhalaattorit on hankittu, stumppaa tähän kirja on kesken ja täälläkin mouruan asiaa.
Mutta vaikealta tuntuu. 

«13456710

Viestejä yhteensä

• Hei Marijan ja tervetuloa linjoille! Sinulla saman suuntaiset lähtökohdat kuin minullakin; tupakkia kului 20-30 savuketta / pv, kumppani polttaa ja reilu 40 vuotta käryyttelyä takana. viime keväänä päätin että nyt se on loppu! Huhtikuu ja toukokuu menikin hyvin mutta sitten tuli kesäloman aika ja sorruin "vain kokeilemaan kerran" ja se vei taas mennessään. Kesän sauhuttelin ja ajattelin epämääräisesti että kohta lopetan. Jonakin aamuna yritinkin mutta pyörsin päätökseni jo aamupäivällä.Sitten päätin että elokuun 1.pv se loppuu, ja nyt  olen ollut viikon savuttomana. Viimeiset päivät ennen lopetusta vedin tupakkia niin että savua tuli melkein korvistakin eli aivan ilmeisesti sairastin tulevaa.
    Minun lopettamispäätöstäni auttoi selkeästi päättämäni päivämäärä ja nyt käytän apuna laastaria ja tupakan tuskan tullessa pistän suuhuni imeskelytabletin (2-4/pv). Sen opin keväästä että mieluummin kannattaa käyttää reilusti nikotiinikorvausta kun kiusata itseään; vieroitusoireita riittää ihan kivasti muutenkin. Ja vaikka en keväällä vielä onnistunut niin se ei tarkoita ettenkö nyt onnistuisi. Tsemppiä sinulle päätöksen tekoon!
  • Kymmenen päivää täynnä; osa helpommin ja joinakin päivinä enempi mielessä. Jotenkin kuitenkin koko ajan sellainen ajatus takaraivossa että tupakki ei ole vaihtoehto. En siis ajattele että en saa polttaa vaan että se ei ole vaihtoehto. Eli olisiko sittenkin niin että että viimein olisi mennyt ihan alitajuntaan asti se ajatus että minun ei enää tarvitse polttaa. Laastarin lisäksi kuluu edelleen muutama imeskelytabletti päivässä mutta jotenkin jo huomaa olossaan että ei enää savuuttele. Mitään isompaa masennusta tai kiukutusta ei ole ilmaantunut, vielä (?). Aurinkoisia syyskesän päiviä kaikille.
  • Täällä myös ensimmäinen vuorokausi heilahtanut täyteen. Onko Marijanilla se tilanne ettei kumppani edes harkitse lopettamista? Voin kuvitella että se tekee hommasta paljon vaikeampaa. Mutta eiköhän sovita niin että kun nyt luetaan kateellisena ketjua elokuussa 2016 lopettaneet ja mietitään että noi on jo pahimmasta selvinneet...niin 2018 joku muu lukee samalla fiiliksellä meidän elokuu 2017 ketjua  :)
  • Tsemppiä teille :) onnistutte varmasti, kun on riittävä tahtotila. Täältä saa kivasti kannustusta, sitä kannattaa hyödyntää <3

Tuntuu jotenkin hurjalta tuo omien polttamattomien tupakoiden määrä vuodessa.... Rahaakin pitäisi jossain olla, vaan en tiedä minne ne olen ehtinyt kadottaa...

• Tsemppiä uudet elokuiset!! Hyvän päätöksen olette tehneet! :) :)
    Päivä kerrallaan eteenpäin, pidemmälle ei tartte miettiä. Kun tämmöinen röökimuijien röökimuijakin kuin minä on selvinnyt jo vuoden kessutta, selviätte tekin. :smiley: 
    Alussa niitä oloja saattaa pidellä, yksilöllistä että mimmosia. Ja toisilla enempi ja toisilla vähempi. Niistä yksi kerrallaan ohi, jokainen ohitettu haaste tekee vaan vahvemmaksi.

Jätti-Tsempit!

5.8.2016 katkaisin 28 vuoden tupakointiputken :) Pysyva elamantapamuutos numero 1.
    8.8.2017 alkoi ylipainon karistaminen ja painonhallinta. Pysyva elamantapamuutos numero 2.
  • abe kirjoitti:
    Tsemppiä teille :) onnistutte varmasti, kun on riittävä tahtotila. Täältä saa kivasti kannustusta, sitä kannattaa hyödyntää <3

Tuntuu jotenkin hurjalta tuo omien polttamattomien tupakoiden määrä vuodessa.... Rahaakin pitäisi jossain olla, vaan en tiedä minne ne olen ehtinyt kadottaa...
    Tuo raha on kyllä myös iso motivaattori. Itse olen ajatellut niin että laitan joka tilistä 200€ sivuun. Sen verran niistä kuitenkin on hävinny savuna ilmaan tähän mennessä. Ja ne rahat sitten käytän johonkin kivaan enkä edes harkitse niillä mitään "järkevää". Pitkään harkinnan alla ollut kotiteatteri olisi ensimmäinen hankinta....toivottavasti sinne päästään  :)
  • maria72 Oulun lääni
    Huh Huh. Kymmeniä ja kymmeniä kertoja käynyt palstaa selaamassa. Nyt rekisteröidyin. Jotain 30 v röökaamista takana. Kaksi taukoa polttamisesta, imetysajat eli 3 kk ja 6 kk. Muutamia lopetusyrityksiä, joista pisin kesti viikon
  • Tervetuloa Stumppiin maria72! :)
    Onko sinulla lopetuspäivä lyötynä lukkoon, vai joko viimeisen tumppasit? Entä onkos apukeinoja käytössä?

Minä vedin kuin korsteeni 28 vuotta, kunnes riitti.  Kovasti tsemppiä! :)

5.8.2016 katkaisin 28 vuoden tupakointiputken :) Pysyva elamantapamuutos numero 1.
    8.8.2017 alkoi ylipainon karistaminen ja painonhallinta. Pysyva elamantapamuutos numero 2.
  • Mukaan vaan remmiin Maria72. Tehdään tästä elo2017 ketjusta sellanen onnistujien ketju ;) Itse olen ainakin huomannut että kun tupakka vielä pyörii mielessä joka toinen minuutti niin täällä käynti ja kirjoittelu jeesaa kummasti.
  • maria72 Oulun lääni
    Kiitos vain. Jostain syystä en saa toimimaan tuota laskuria. Mutta eilen 13.8. olen savut vetänyt eli vuorokausi takana. Pienin askelin edetään. Käytössä on Nicoret suusuihke. Se on aivan järkyttävän makuista... Herää kysymys, miten tupakka voi olla niin hyvää??? Mutta en oo mikään aivan karmea polttaja ollut. Aski kestää vähintään kaksi päivää. Nyt olen käyttänyt suihketta ehkä viisi kertaa tänään ja kohtalaisesti pärjään. Välillä käy mielessä että lähtis pihalle mutta olen vielä saanut hillittyä
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy kommentoidaksesi.