Oireet ja niiden vähyys

Täällä on monen monta otsikkoa liittyen siihen miten on masentuneisuutta, ahdistusta ja jopa paniikkihäiriöitä vielä muutama kuukausi lopettamisen jälkeen. Itsellä ku alkaa kohta olla eka vuorokausi takana niin tavallaan hieman jo pelottaa missä kohtaa ne alkaa :) 

Olisi kiva kuulla kokemuksia myös sellaisilta jotka on selvinnyt vähäisemmillä oireilla. Jos niitä on ;) Vai onkohan tässä se että huonommista asioista kirjoitetaan enemmän kuin hyvistä. 

Itsellä tuntuu että jos lopettaminen tällaista kuin tällä hetkellä niin onnistun varmasti nicorettea käyttämällä mutta samalla on mielessä kaikki ne tarinat siitä miten pahin on vasta edessä. 

Sanokaa nyt edes joku että lopettaminen sujui suht hyvin  :D

Viestejä yhteensä

• MelisaMelisa Espoon etelärannikko
    Ei kaikilla ole hirmuisia oireita. Nicorette vie osan fyysisistä viekkareista. Eniten voi rassata se tapa tai siis kun tulee eteen ne hetket ja tilanteet kun aina sen tupakan kaivoi. Psyykkinen riippuvuus voi kestää siis pitempään. Omia ajatuksia ja asenteita jumppaamalla voi päästä joskus helpommalla.

40 vuotta savuttamista ja sitten lopetus 18.8.2005. Motto: Ei koskaan henkostakaan.
  • Hei tumppaanko! Itse viimeiset 2kertaa lopettaneena voin kertoa, ettei kaikki saa kovia oireita, itselläni ei tule juuri mitään oireita, vaikka lopetin taas seinään ilman korvaavia tuotteita. Ensimmäinen lopetuskerta n.6vuotta sitten oli tuskaa, tärisin, huimasi oksetti etc. Vaikka itse lopettaminen olisi helppoa, tupakoinnin lopettaminen taas sen sijaan on minulle valtavan vaikeaa. Olen pysynyt tupakista erossa 3vuodesta, viimeisen repsahdukseen 3kk. Pystyn lopettamaan helposti, mutten pysymään erossa tupakasta.
  • Mutta hurjasti tsemppiä sinulle!:)
  • Monet kirjoittavat että tupruttelu on alkanut uudestaan jopa muutaman vuoden päästä. Voisi kuvitella että siinä kohtaa ei enää kyse ole tupakanhimosta tai edes siitä takaraivossa olevasta tavasta. 

Miten sulla on alkanut polttelu uudestaan? Onko kyse siitä yhdestä vain vai tuleeko se vielä pitkänkin ajan jälkeen mieleen kuinka mukavaa se on? Mietityttää se kun kaikki varmasti tiedostaa sen että yksi voi aloittaa koko homman uudestaan...niin mikä saa laittamaan sen yhden suuhun sen jälkeen kun pahimman ohi on päässyt?

Hyvä muistutus siitä että lopettaminen taitaa olla jos ei loppuelämän mittainen kamppailu niin ainakin vuosien. Monestihan mikä tahansa asia menee pieleen kun tulee liian itsevarmaksi ja kuvittelee sen olevan helppoa. :)

Tsemppiä sullekin että eiköhän se lopullinen lopetuskin sieltä onnistu.
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy kommentoidaksesi.