Kysely useamman kerran lopettaneille

Pientä kyselyä niille jotka uskaltavat sanoa päässeensä irti tupakasta mutta eivät onnistuneet siinä ensimmäisellä kerralla. 

-montako yritystä vaadittiin ja minkälainen oli onnistumiskerta verrattuna ensimmäiseen kertaan?

Itse kun yritän ensimmäistä kertaa niin olen järkeillyt niin että nyt on pakko onnistua koska seuraavat olisivat kerta kerralta pahempia. Eräänlainen tieto lisää tuskaa -ajatus kun seuraavilla kerroilla tietää kuinka vaikeaa se tulee olemaan  :)

Viestejä yhteensä

• MelisaMelisa Espoon etelärannikko
    Tuo on vaikea kysymys. Olen itse yrittänyt lopettaa ekan kerran jo yli 40 vuotta sitten. Siitä sitten seuravien parinkymmnen vuoden aikana useita kummallisiakin lopetusyritelmiä. Yleensä lopettamiset kestivät ehkä 1-2 viikkoa. Ei kunnon motivaatiota, ei apukeinoja eikä vertaistukea. Lisäksi aika ja ilmapiiri oli tupakkaan täysin toisenlainen kuin nyt.
    Edellinen vähän jo vakavampi lopettaminen niksapurkan avulla kesti 6 kk ja alkoi 1.7.2001 ja päättyi uuden vuoden pamauksiin 1.1.2002. Silloin syynä turhautuminen, viina ja riita.
    Vasta kun löysin foorumin, niin edelleen niksapurkan avulla sain lopetettua, sen jälkeen ei yhtään henkostakaan ole tullut vetäistyä.
    Kun tämän lopetuksen tein, arvelin, etten enää jaksa yrittää uudestaan, joten päätin pitää 0-linjan, eikä mitään selityksiä eikä yhtään löysää. Se sopi minulle.
    40 vuotta savuttamista ja sitten lopetus 18.8.2005. Motto: Ei koskaan henkostakaan.
  • Voin kuvitella että vuosikymmeniä sitten se yleinen asenne tupakkaan oli hyvin erilainen. Minunkin teiniaikoina sitä pidettiin coolina mutta nykyään se on teinien keskuudessa päinvastoin kun on tullut kaikki fitness ja terveysbuumit. Eikä ole aikoinaan ollut näitä forumeja. Tästä on ollut paljon hyötyä ja sen olenkin täällä oppinut että yhtään löysää ei pidä antaa. Ei pitkänkään ajan jälkeen sitä yhtä tupakkaa. Onhan sen tavallaan jo tiennyt mutta mielipide on vahvistunut kun on lukenut ihmisten kokemuksia täällä.
  • Mulla on monta lopettamista takana ja polttamattaoloaikoja pari vuotta kerrallaan. Eli lasten odotukset ja imetykset. Aina sitä vaan lähti uudelleen vetään röökiä kun mies poltti. 3 lasta. Sitten kerran miehen kanssa päätettiin lopettaa ja minä lopetin (hän poltti salaa monta kuukautta ennenkuin kärähti), olin polttamatta monta vuotta. Kävin kerran vuodessa pitämässä hauskaa kaveriporukan kanssa ja silloin annoin itselleni luvan polttaa. NÄin mentiin monta vuotta. Kunnes se sitten kerran ei loppunutkaan hauskan illan jälkeen....

Viime vuoden alussa työpaikka siirtyi savuttomaksi ja röökikaverini lopettivat. Niin minäkin. Olin polttamatta ehkä 5 päivää. Mutta töissä ei enää voinut sitten polttaa. Viimesen sysäyksen lopulliselle lopettamiselle toi tuo polttamaton miesystävä. Motivaatio oli siis korkealla. Varsinkin kun hän ei tupakasta pidä yhtään.
  • Aina vain vahvistuu ajatus siitä, että edes pitkänkään ajan jälkeen ei saa siis sitä yhtä polttaa. Niin kai se on alkoholisteillakin, että yksi kalja voi ajaa taas kierteeseen.
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy kommentoidaksesi.