Syyskuu 2017 lopettajat

13468913

Viestejä yhteensä

• Minullaķin aamuisin on ollut pahimmat hetket, muttei tänä aamuna kun olin unohtanut laastarin yöksi selkään. Kahvin jälkeen otan jotain mynthonia tai läkerolia, että saan sen kahvin maun pois suusta. Muutaman oluen ottaminenkaan kotosalla ei herättänyt mitään kiinnostusta tupakointia kohtaan. Pysyiskin tällaisena olo niin olisi helppo jatkaa  :)
  • Tsemppiä tännekkin lopettaneille! Ja tosiaankin elokuun kopissa ollaan vierailulla täällä :) Komppaan muitakin jotka kirjoitti jo että lukekaa aikaisemmin lopettaneiden juttuja myös ja kirjottaa saa jokaseen poteroon. Mieki oon käyny monta ketjua lukemassa. 
    On kyllä päheä olo kun tosiaan ennen olen sallinu ns. kännitupakat mutta nyt en. Sanoin miehellekki perjantaina että vaikka polvillani kerjään niin et anna tupakkaa ja jos näät minun kourassa tupakan niin lopsi surutta päähän ja katko rööki.

• Päivä 10 ja hyvin menee. Ei ole tehnyt mieli tupakkia eikä ole ollut oireitakaan. Laastari toimii ja jatkan sen käyttöä vielä jonkin aikaa, muutamia viikkoja ainakin.
    Aurinkokin paistaa! Mulla ei kuitenkaan ole sellaisia kuvitelmia, että elämä muuttuisi ruusuilla tanssimiseksi kun luopuu tupakasta. Elämän ylämäet ja alamäet tulevat ja menevät poltti tai ei. Onneksi mulla on savuton aika ja tupakaton elämä hyvin muistissa - uskon että tällä kerralla selviydyn tästä savotasta.

• maria72 Oulun lääni
    Hyvä hyvä Broncobilly. Päivä kerrallaan, niin se menee. Korvauksesta ei kannata yrittää luopua liian aikaisin. Itsellä ei vielä mitään suunnitelmia lopettaa suihketta. Välillä menee vähemmän, jopa päivä ilman. Välillä taas suihkauttelen tiiviimmin. Eiköhän siitäkin sitten aikanaan irti pääse.
  • divaD Pirkanmaa
    17 päivää ilman tupakkaa. Musta tuntuu, että Champixin ehkä pahimmat sivuoireet ovat kaikkoamassa, koska ruoka on alkanut jo vähän maistumaan. Jopa valkosuklaa maistui jollekin viime viikolla! :smile:
    Oli kyllä epätoivon hetkiä Champixin jatkamisen suhteen viime viikolla sen unihalvauksen jälkeen, mut ei ole sen jälkeen tullut ja toivottavasti ei tulekaan. Ja tosiaan ehkä pahin huippu taitettu, luulen. Kyllä sitä vielä välillä niitä pahoinvointikohtauksia tulee, mutta ehkä niihin on tottunut vaan?
    Harkitsen tavoitteellisemman liikunnan jatkamista huomenna, onhan tässä jo neljättä viikkoa menty vaan hyötyliikunnalla eli kävelyllä.
    Hiukset tuntuu rasvoittuvan nopeammin ja muutenkin hikoilu minusta herkempää.
    Alkoa pystyy jo ottamaan ihan ok eikä tee tupakkaa mieli, tässä on tullut käytyä taas keikoilla jne.
  • Tuli mentyä vähän prs edellä puuhun eli lopetin "lennosta" , valmistautuminen oli huonoa, huomasin vasta lopetettuani että eihän mulla ole tukea tähän lopettamiseen. Kaverit joko polttaa tai ei polta, lopettaneita ei ole. Puuttuu ns tukihenkilö tai tsemppaaja/porukka jotka ns vertaisia. Mietin pitäisikö sittenkin siirtää lopettamista vai kestääkö tätä näin. 

Tiedon puutteeseen kysymys: mulla on nikotiinipurkkaa joita käytin aiemmin tilanteissa joissa ei pitkiin aikoihin voinut polttaa ja nyt en ole siis niitä vielä ottanut. Mikä niiden idea itse asiassa on lopettamisvaiheessa, jos otan niitä nyt niin miten kauan niitä voi tai kannattaa käyttää ja miten paljon? Onko niistä vuorostaan irrottautuminen sitten oma prosessinsa? 

Hetki kerrallaan... Käyn nyt ens alkuun lukemassa muiden viestejä muiltakin kuukausilta, aika tukalat on oltavat nyt.. 
  • Huomaa kyllä että olo ja keskittymiskyky on hutera kun pelkästään tämä palsta vaikuttaa tosi sekavalta ja meinaa hermot mennä etsiessä eri "kategorioita" ja tietoa. Jos nyt joku "harkitsija" sattuu lukemaan tätä ketjua niin vinkkinä että rekisteröidy ihmeessä etukäteen palstalle ja blogiin, käytä niitä myös harkintavaiheessa ja suunnittele kaikessa rauhassa miten lopetat: ei tarvitse sitten viekkareiden aikana yrittää etsiä tietoa ja menettää hermoja turhaan sen takia kun palsta ei ole etukäteen tuttu  :D 
  • Katarii..nikotiinipurkasta löydät tietoa ja keskustelua tuolta Kategoriat -"korvaushoidot ja lääkkeet" osiosta. Niksapurkan tarkoitus on lievittää niitä nikotiinin vieroitusoireita mitkä sulla nyt jyllää päällä. Purkasta nikotiinia saa vähemmän ja hitaammin kuin tupakasta ja niiden avulla vieroitusoireet loivenevat. Tarkoitus on tottua tupakattomaan oloon niiden kanssa, ja samalla ajaa alas päivittäistä nikotiiniannosta, jolloin oireet ovat vain vähäisiä kun lopettaa purkan käytön.
    Sanoisin, että jos sulla on nyt menossa kolmas päivä ilman tupakkaa (ja purkkaa) niin ei sinun olo enää tuosta pahene, vaan alkaa pikkuhiljaa helpottaa. Ota toki purkkaa jos olosi menee ihan sietämättömäksi. Niksapurkkaa tai muuta korvaushoitoa ei pidä jättää käyttämättä siksi että pelkää jäävänsä niihin kiinni tai että niiden lopettaminen aiheuttaa kauheat oireet. Mielestäni se on vähän sama asia, kuin jättäisi lottoamatta siksi kun joillekin lottovoittajille on käynyt huonosti miljoonien kanssa. 
    Tukihenkilöitä on tämä palsta täynnä. Ei mullakaan ole mitään ulkopuolista tukihenkilöä, vaikka välillä oisin sellaista kaivannutkin. 
    Tupakoinnin lopettaminen voi onnistua ihan hyvin tuommoisella perse edellä puuhun -taktiikalla ihan yhtä hyvin kuin muillakin menetelmillä. Tsemppiä ja jaksamista toivotan.
  • divaD mulla oli myös alussa hikoilua ja tuntu että hiukset ihan ku ois rypsiöljyllä kammattu. Aineenvaihdunta vähän sekasin alussa kun kroppa huutaa tupakkaa eikä tule, tavallaan stressitila kropassa kun myrkkyjä ei tuu. Menevät ohi nopsaa ja voi sanoa kyllä tässä vaiheess että ekat 2vko pahimmat ja sen jälkeen on helppoa ollu itellä. Nukkumis ongelmat ainoa mikä rassaa. Viimeyönä nyt nukuin poikkeuksellisesti ihan ok.
    Bronco Billy, vähän sama tilanne mullaki kun useammin lopettaneena tietää nää kuviot ja systeemit niin jotenki on ranka nyt niin kovempi että en hitto vie sorru enää siihen "yhteen" ja känni tupakat pysyneet polttamatta.
    Tsemppiä,tänne kovasti tänne !!
  • neminemi Tampere
    Edelleen SAVUTTOMANA ! Välillä lähdössä savuille kunnes huomaa että eihän mulla oo sauhuja ... Onneksi näin
    46 vuotta polttanut

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy kommentoidaksesi.