Syyskuu 2017 lopettajat

179111213

Viestejä yhteensä

• Oho!!! Onnea onnea Tumppaanko, huomasin että sulla jo pari kk täynnä!!!! Huippua!!!! 
  • Perhana soikoon tätä oloa. Luulin tosiaan viime viikolla että tämäpä on helppoa mutta takapakit iski. 

Nyt on alkanut tulla huimauksiakin, eilen piti töissä istua alas välillä, unet lyhentyneet niin että piti ottaa lääkkeet avuksi, melkoinen show kehossa, miksi ihmeessä tekee mieli -juoda alkoholia- iltaisin??? Psyykkisesti olo on kulkeutunut syvemmille vesille, ihan kuin olisi masentunut, päätöksiä vaikea tehdä, jumittuu kun ei kykene keskittymään jne. 
    Muistan ekasta lopetuksesta (-08 ) että ekat 2-3kk oli aika karmeita eli toivon että nämä on "vaan viekkareita jotka menee ohi".

Siitä olen jo varma että röökin poltto piti huolta siitä ettei kyllä kuullut/kuunnellut itseään, nyt tuntuu siltä että kun ei pysty "pakenemaan itseään röökille" niin ei ihme että monet myllerrykset meneillään. Hämmentävääkin, ihan kuin irrottautuisi jostain "päihdeporukasta" , ikään kuin olisi sanoutunut irti jostain kimppasopimuksesta että me sitten poltetaan ja tästä ei lipsuta. Ihan pimeetä :DDD mutta silti, tältä tuntuu. Ei mulla mitään "röökiporukkaakaan" aktiivisesti ole, töissä ei voi polttaa ollenkaan ja kotona kävin röökillä yksin, vapaa-ajalla sitten osa tutuista polttaa, osa ei ole koskaan polttanutkaan. Pari lopettanutta. 

Ihan hirveeeeeesti kaipaisin juuri nyt sellaista ryhmää jonne voisi mennä vaikka joka päivä tarvittaessa, vähän kuin "anonyymit nikotinistit", ihan vain siksi että ei ole ketään kenen kanssa näistä viekkareista ja lopettamista seuraavista ajatuksista voisi jauhaa jauhamasta päästyä. Ei tätä "hlvettiä" voi ymmärtää kuin sellainen joka sen on läpikäynyt... 

Röökin poltto on siinä mielessä vaikee rasti lopettaa että se on kuitenkin "sallittu päihde" joten lopettamista/viekkareita vähän vähätellään, ikään kuin lopettaminen olisi vain "no siitä vaan lopetat" eikä sen ihmeellisempää. Täähän on hirveetä. 

Tosiasiassa oon yllättynyt siitä että en ajattele varsinaista röökin polttoa enää montaakaan kertaa päivässä mutta olo on silti kuin jyrän alle jääneellä. Paikat jumissa, väsyttää, ärsyttää, vaikea keskittyä, saamaton olo, yks kaks energinen olo, ahdistaa, ei ahdista, masentaa, ei masenna jne jne. Ja kaikista eniten vtuttaa sekin kun näkee täältä miten paljon sitä on polttanut, miten paljon rahaa palanut, jne: aika idioottimainen olo. Äh. 

Sunnuntaina tulee 3 viikkoa täyteen, vielä on aikaa siihen että edes eka kuukaus täys.. Puuh... 
  • Tsemppiä katarii! Päivä, tunti tai vaikka minuutti kerrallaan, kyllä se vielä tulee helpottamaan: fiilikset, vitutus ja kaikki muukin asiaankuuluva!

Viimeinen tupakka 29.6.2016!
  • MelisaMelisa Espoon etelärannikko
    Voi katarii, niin tuttua juttua. Mut muista, et Stumpissa saa vaikka kuinka jauhaa näitä juttuja.
    Luota vaan itsees ja pidä uskoa yllä, sä selviit tästä kurimuksesta vielä voittajana. Kohta se kuukausikin täyttyy.
    40 vuotta savuttamista ja sitten lopetus 18.8.2005. Motto: Ei koskaan henkostakaan.
  • Tsemppiä katarii. Kuulostaa hyvin tutulta noi huimaukset, apaattisuus ja jonkinlaisen tuen kaipuu. Tää stumppi on just siinä hyvä että voi jaaritella samoja juttuja uudestaan ja uudestaan...ja muut ymmärtää mistä on kyse. Samaa mietin että mullakaan ei oo ketään tuttua kenelle näitä muuten jauhaa. 

Se yleinen väsymys ja asioiden kiinnostamattomuus on todella inhottava oire. Alkaa tulla jo sellanem tunne että johtuukohan tupakasta ollenkaan mutta niin se vaan taitaa johtua.
  • Kuukausi alkaa täyttyä ja vihreää linjaa kuljen edelleen. Alkaa tuntua että olen voiton puolella tässä lopettamisessa. Ajatuksissa ei pyöri ollenkaan tupakalla käyminen, mutta nikkiksen tuskia tulee aina välillä. Limakröhäyskä on jäänyt pois, hengitys ei kupli/kurnuta pitkällään ollessa. Haju- ja makuaisti on palautunut (keitetty vedelläkin on oma tuoksunsa), aikaa jää enemmän kun pihalla ramppaaminen on loppunut, ruoka on alkanut maistua (hyvä vaan tällaiselle ohukaiselle) ja ennen kaikkea ei tarvitse  hävetä sitä tupakointiaan. Ristus miten vaikeaa mulla on ollut kun on savuton työpaikka. Jossain aidan ja nurkan takana pitänyt lymytä perse kentässä hermotupakilla. EI enää mulle yhtään kiitos. 
  • Katos vaan se on täysi kuukausi Broncolla. Onnea siitä! 
  • MelisaMelisa Espoon etelärannikko
    BroncoBillylle onnittelut ekasta savuttomasta kuukaudesta!
    40 vuotta savuttamista ja sitten lopetus 18.8.2005. Motto: Ei koskaan henkostakaan.
  • Korpeleen prklettä on ollut nyt tämä kitjoitus. Minä en tätä viljaa tuota kuin  tästä Aästi. Jos mie unohdan nuo kuivakkeet, qa koetan tässä tioppia. Tekee mielie heti kysyä,pari tupakkia. Luulen että nyt saa riittää, em jaksa énää!
  • Yritin kyllä mutta en ymmärtänyt  :)
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy kommentoidaksesi.