Voiko tämä olla näin paha?

2»

Viestejä yhteensä

• Moi ja onnea näin pitkälle pääsystä! Ehkä sulla on vieroitusoireet kovemmat kuin jollain toisella, mutta samantapaisilta ne kuulostavat kuin itsellänikin. Lähinnä toi itkeskely kuulostaa tutulta. Ja ihan varmasti se myös menee ohi. Sun vertaistuki kuulostaa huonolta, hanki parempaa! Täällä palstalla on monenlaista kärvistelijää, joten tämä on hyvä paikka. 

Ja ei haittaa, vaikka olet lopettanut "väkisin". Mä uskon, että oma motivaatio voi löytyä myös myöhemmin. Varmaan tässäkin asiassa pätee "fake it 'til you make it" -ajattelu! Eli toimo kuin motivaatio olis korkealla niin se saattaa nousta korkeaksi. Tsemppiä paljon!
  • Juksu66Juksu66 Helsinki yms.
    Hei Inari, jaksamista!

Kuvailemasi tuntemukset vastaavat omiani tai niille löytyy minulta hiukan toisenlainen vastine. Lopetin itse aluksi Champixin avulla. Lääke ei tosin sopinut ja jouduin lopettamaan sen kesken. Lopetin kyllä myös tupakoinninkin. Melisan ajatus kokeilla pienempää annosta voi olla hyvä ja toimiva ja sopia sinulle.

Koeta kestää, väsymys ja tunne ettei ole energiaa eikä iloa saattavat myös muuttua täysin toiseen suuntaan, kuten omalla kohdallani kävi. Eli tupakka oli lopulta vienyt nuo ikävämmät mutta valitettavasti myös positiivisemmat tunteet minulta. Kesti muutamia viikkoja, ennen kuin pääsin paremmille fiiliksille pois pohjalta. Ne viikot todella kannatti - ja nykyään, noin neljän kuukauden jälkeen tuntuu että kannatti käydä se "helvetti" läpi, kun oloni on kohentunut niin paljon. Myös fyysinen tila on kohentunut paljon. Eli sinnikkäästi vain, kaikki lopettamiskuvaukset ovat yksilöllisiä mutta melkein poikkeuksetta jälkikäteen positiivisia tuloksiltaan!

Tsemppiä!

• Hei Inari,

joko olo on yhtään helpottanut? Ihan ekana suosittelen, että soitat tämän Stumppi-palvelun tukipuhelimeen, ja annat itkun tulla, jos itkettää. Puhelimeen vastaajat ovat varmasti kuulleet kaiken mahdollisen - itse itkin ääneen, kun eka kerran soitin. Mutta apua sain.

Sanoit "Minulle ei ole koskaan tullut sellaista ”haluaisin lopettaa” -fiilistä". Ehkä tuossa olet lähellä villakoiran ydintä, eli et itse asiassa halua lopettaa ja kapinoit siksi?

Jos jaksat, niin lue Carrin kirja uudelleen, hän kuvaa tuntemuksiasi aika hyvin!

Olet ottanut monta hyvää askelta, mutta tarvinnet lisää apua. Sitä ei tarvitse hävetä, vaan ottaa vastaan kaikki mitä tarjotaan. Älä jää yksin!

Tsemppiä, kirjoittele lisää.

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy kommentoidaksesi.