Lokakuu 2017 lopettat

Elämäntapa remontti käynnistyi:
-tupakointi loppui
-alkoholia ei enään
-liikkunnallisen harrastuksen keksiminen(lopetin 2 päivää sitten lempi tietokonepelini pelaamisen jota pelasin yli 2 vuotta)
-sokerin syömisen lopettaminen

Vaikeaa näin työkyvyttömyyselääkkeellä keksiä mitään. Ja asiaa ei auta että olen jämähtänyt kotiin kauaksi aikaa eli olen entistä arempi ihmisten seurassa.. eli tylsyys on pahin tässä tilanteessa eli yritettävä skarpata ja keksiä päiville jotain.

Miten muilla menee? Onko uusia lopettajia ilmestyn linjoille?:-) 

Viestejä yhteensä

  • MelisaMelisa Espoon etelärannikko
    Tervetuloa Sisilisko89! Liikunnn aloittaminen voi olla vaikeaa. Porukoihin pääseminenkin. Yritä jotain edes.
    * Kävely ulkona on ensimmäinen ja halvin tapas liikkua. Jos mahdollista niin luonnossa. Ajatuksetkin yleensä selkiintyvät kävellessä
    * Miten olis uimahalli? Sujuuko uinti? Entäpäs vesijuoksu (itse harrastan). Jos kunnallinn halli on lähellä, siellä ylensä myös opetetaan vesijuoksua, jos tuntuu ihan vieraalta
    * Myös kunnalliset kuntosalit ovat edukkaita, jumppiakin niissä usein on
    Mikä liikunta sua itseäsi kiinnostaa eniten?

    Tsemppiä alkutaipaleelle!
    40 vuotta savuttamista ja sitten lopetus 18.8.2005. Motto: Ei koskaan henkostakaan.
  • Noihin muihin lopetuksiin en oikein osaa antaa neuvoa kun itse ensimmäiset pari viikko mässäsin kaikenlaista hyvää lähes joka ilta. Jostain piti saada sitä mielihyvää kun ei tupakkia saanut ja niin hullua kun se onkin niin se auttoi. Toki kannattaa miettiä olisiko parempi keskittyä ensin siihen pahimpaan eli tupakkaan ja jättää vaikka itselle jokin herkkupäivä tms. Ettei monen asian lopettaminen käy liian rankaksi. Ja vaikka puolittaa tuo peliaika entisestä...tai sitten jättää siihenkin päivä jolloin pelata silmät solmussa muidenkin päivien edestä :) toki se riippuu ihmisestä kun toisille ei sovi se että on tietty päivä tai tietty aika. Lipsahtaa siitä helposti.

    Mutta sitten siihen missä osaan neuvoa eli tuohon liikuntaan niin jos liikuntaa ei ole harrastanut niin ehdottomasti kannattaa jättää ne ajatukset että nyt salille neljästi viikossa ja jumpat päälle. Sitä kestää yleensä viikon tai kaksi eikä hyödytä mitään. Jos liikuntapohja on nolla niin tuo Melisan mainitsema kävely on paras tapa. Eikä siinäkään kannata aloittaa pitkillä vaan ihan puoli tuntia tai 40min. Reipasta kävelyä sopivia lenkkejä niin pikkuhiljaa siitä alkaa tulla mielekästä. Jos mahdollista niin mukavampaa suunnata hieman keskustasta pois päin. Silloin sitä ei tarvitse ajatella edes kuntoiluna vaan iham pelkkänä ulkoiluna. Ja siinä sitä alkaa hiljalleen taas pääsemään ns. "Ihmisten ilmoille" kun törmää koirien ulkoiluttajiin. 

    Jos jossain kohtaa alkaa se sali kiinnostamaan niin rohkeasti sinne vain. Kannattaa ottaa edes yksi saliohjaus jossa kerrotaan mitä tehdä ja miten tehdä. Tekee hommasta 100 kertaa mielekkäämpää kun salille mennessä tietää mitä pitää tehdä ja niiden jälkeen voi lähteä kotiin. Ja salilla jossa itse käyn niin ei ainakaan tarvitse pelätä niitä tyypillisiä ajatuksia siitä miten bodarit omivat salin tai tuijottavat alottelijoita. Siellä käy porukkaa 15-90 ikävuoden väliltä ja toiset on pulkan naruja ja toiset kaappeja. Kaikilla on omat tavoitteensa ja tarkoituksensa treenata eikä ketään kiinnosta millä painoilla joku tekee tms. Ainoa mikä saa hymyilyttämään on ne jotka eivät kehtaa tehdä itselleen sopivilla painoilla vaan käyttävät aivan liian isoja. :) uskoisin että samat jutut pätee joka salilla.
  • Täällä taas......uusi yritys.
    Thh
  • Oikeaan paikkaan palasit, tsemppiä.
  • Kiitos vko tsempeistä! Sun neuvoa noudattaen: tarpeeksi korvaavia.
    Thh
  • Luin läpi sun aiemmat viestit vuosien takaa kun itse olen aika uusi stumpin käyttäjä ja tuli uusi nimimerkki vastaan. Huomasin että olet joskus ollut tällä palstalla niin nyt sitten kokemuksella eteenpäin niin varmasti onnistuu. Rutkasti tsemppiä :)
  • Jep, monta kertaa oon täällä roikkunut. Parhaimmillaan olin polttamatta 1,5 vuotta. Sitten tuli vastaan se kuuluisa yksi tupakka. Kova halu on taas yrittää. Kiitos tsempeistä!
    Thh
  • MelisaMelisa Espoon etelärannikko
    Tervetuloa takaisin bomita! Tällä kertaa homma pitää! 
    Tsempit uuteen alkuun!
    40 vuotta savuttamista ja sitten lopetus 18.8.2005. Motto: Ei koskaan henkostakaan.
  • rnfr Helsinki
    Mä vasta alkutaipaleella lopettamisen kanssa ja tupakan himo on älytön. Nyt kolmas vrk menossa ilman tupakkaa, en mitään korvaustotteita ole käyttänyt. Hermot entistä kireämmällä ja vieläkin ajattelen että se yksi tupakka auttaisi (tähänkin)..
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy kommentoidaksesi.