Joulukuu 2017 lopettaneet

Hei! Aloitanpa tänne nyt joulukuussa lopettaneiden keskustelun. Minulla on useampi lopetusyritys takana ja nyt on vaan niin kypsä olo polttamiseen, että sen täytyy loppua. Askissa vielä pari tupakkaa ja kun ne on mennyt, uusia ei tule. Suurin pelkoni on painonnousu: olen nyt reilun vuoden ollut -20 kg kevyempi ja toivon, että paino ei nouse nyt
«1345

Viestejä yhteensä

• MelisaMelisa Espoon etelärannikko
    Tervetuloa lopettamaan ruska. Tämä on paras paikka siihen. Täältä saa kannustusta ja kehuja. Voi jakaa hyvät ja huonot päivänsä ja hetkensä. Kannattaa lukea lopettajien tarinoida ja kirjoittaa myös itse. Parasta itseterapiaa ikinä.
    Suuren jutun olet jo tehnytkin - päätöksen lopettaa.
    40 vuotta savuttamista ja sitten lopetus 18.8.2005. Motto: Ei koskaan henkostakaan.
  • Hei Melisa! Kiitos!  Tänään olen näitä keskusteluja jo selannutkin. Helppoa ei taida tulla, mutta nyt vaan mennään. 
  • Tervetuloa Ruska! Ei sitä koskaan tiedä vaikka miten helposti se käy. Sen aikaa mitä tätä palstaa olen selannut niin kyllä täältä vaan löytyy niitä jotka on onnistunut vähillä vaikeuksilla. Toivotaan että kuulut siihen porukkaan  :)
  • Tumppaanko: kiitos! Turhahan etukäteen murehtiminen on. Huomenna olen sitten jo yhden päivän verran viisaampi. Kyllä jännittää kovasti, varsinkin aamukahvisauhujen poisjättö... 
  • Tervetuloa porukkaan mukaan Ruska! Saitko aamukahvit juotua savuitta?

4.6.2016 illasta se loppu, ei oo sittemmin ollu tupakille hoppu 
  • Onnea ruska päätöksestä lopettaa! Vieläkin muistan... ei taida löytyä sanaa sille tunteelle "ei tästä voi tulla ikinä mitään!!! en voi ikinä onnistua!!! apua!!! antakaa tänne kaikki maailman röökit joka sekuntti!!!" jne.  :D  Ja niin vain tuli selvittyä, hetki ja päivä kerrallaan! 

Painon nousun pelosta: tein itse niin että kirjasin joka päivä ylös mitä olin syönyt (aamu/lounas/päivä/ilta) . Auttoi hahmottamaan koska nälän/kylläisyyden tunne oli aivan sekaisin, joko olin syödä liikaa tai en muistanut syödä ollenkaan. Edelleen on hämmentävää tuon nälkä/kylläisyys "reseptorin" kanssa mutta senkin kanssa: päivä kerrallaan, mihinkään ei ole kiire. :) 

• Joo toi ruokailu on erikoista. Mullakin alkuun vähän väliä heikko olo niinkuin olis nälkä. Enkä tiedä auttoko se syöminen edes lopulta siihen.
  • Luin jostakin silloin että kuuluu taudin kuvaan: nälkä/kylläisyys "reseptorit" on aivan sekaisin. Tupakoimalla tuli helposti skipattua aterioita myös eikä normaalia tunnetta nälästä/kylläisyydestä vain ole. JOssain vaiheessa se alkoi asettua mutta vieläkin huomaan että vapaapäivinä menee syöminen iltapainoitteiseksi kun ei vain muista syödä/ei ole nälkä -> sitten tulee syötyä liikaa kun ei huomaa paljonko on tarpeeksi. 

On oikeasti skarpattava syömisen kanssa että pysyy oikeassa rytmissä ja syö tarpeeksi usein/sopivia määriä. Kyllä se siitä sitten asettuu normiksi ajallaan, on vähän "opetettava" kehoa vain. 
  • Helouu täälä kans yks lopettaja liittyy remmiin. 15v sauhuttelua takana ja lopetusyrityksiäki useita. Nyt saa riittää. Ekaa päivää tässä mennään savuttomana, mutta toistaseks vielä erittäi hyvillä mielin ja into piukeena.
    Aikasemmista lopetuksista oppineena yritän pitää nyt mielessäni ettei sitä yhtä röökiä oo olemassakaan. Onse uskomatonta miten sitä löytääki ittesä aina uudestaan imemässä tota paskaa.
    Josko tää olis ny lopullinen. 
  • MelisaMelisa Espoon etelärannikko
    Tervetuloa nuve! Onhan se lopullinen, jos näin päätät. Stumpissa tuetaan päätöstäsi. Kyllä meistä jokainen tietää, miten hyvän lopettamisen alun jälkeen kuin yllätyksenä (?) löytänyt itsensä taas tupakka suussa

Roikut vain Stumpissa vaikka päivittäin kuittaamassa savuttomuuttasi ja tunnelmiasi. Yhtenä päivänä huomaat, ettet tupakkia enää kaipaakaan.
    40 vuotta savuttamista ja sitten lopetus 18.8.2005. Motto: Ei koskaan henkostakaan.
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy kommentoidaksesi.