POSITIIVISET VAIKUTUKSET

15354555658

Viestejä yhteensä

• MelisaMelisa Espoon etelärannikko
    Uskomaton juttu Mummi! Jos vaikka lopullisesti häviäis moinen taikka pienenis helpommin kärsittäväksi. Sulle on siis oikein tehty diagnosii tuota ikävästä ihosairaudesta.
    Ja sitten Körtsyllä sama! Tupakointi on mukana niin  monissa jutuissa. Kaikkialla minne vain veri niitä myrkkyjä kuljettaa. Mulla on iho pysynyt aina hyvänä, mut paremmaksihan kaikki muuttuu. Suun punajäkälä ilmaantui lopettamisen jälkeen ja on autoimmuunisairaus. Yhdistän sen voimakkaaseen stressiin. Leikkaukset nyt viimeksi sen hetkeksi aktivoi. Ei voinut edes ruisleipää syödä. 
    On todella suuri helpotus teille, jos lopettaminen tuo noin suuren avun
    40 vuotta savuttamista ja sitten lopetus 18.8.2005. Motto: Ei koskaan henkostakaan.
  • Kyllä Melisa, erikoislääkärin diagnoosi on siitä. Ja autoimmuunisairaushan se on, kuten kilpparini basedowin tauti. Hienon nimisiä mutta ei niin kovin mukavia tauteja.
    Pustulosis on aaltoillut jonkin verran stressin mukaisesti, ja siksi olisnkin odottanut, että tämä tupakoinnin lopettaminen pahentaa oireita. Toisin kävi, onneksi! Vielä en uskalla ajatella että se lopullisesti paranisi, mutta hyvä näinkin, keinoihoa en ole tarvinnut enää kuukausiin, ja rasvaustakin on voinut vähentää ja ennen muuta siirtyä niistä ärtsyistä resepti-kortisoneista repairiin, joka on kuitenkin paljon vaarattomampi.
    Ja körtsy, tiedän tasan tarkkaan miltä tuntuu kävellä pustulosisjaloilla!  Piparmintturasvaa en ole kokeillut, kiitos vinkistä jos taas pahenee. Toivottavasti sinullakn helpottaa. 
  • Päivittäinen hengenahdistus on poissa. Astmalääkkeen tarve on kolmannes siitä, mitä se oli tupakoivana. Unenlaatu on parantunut, uni on syvempää ja myös nukahdan nopeammin. Ei tartte koko ajan miettiä milloin ja mihin pääsee seuraavaksi röökille, esim. ulkomaille matkustaminen on helpompaa. Ei tartte hävetä, kun kysytään että taasko sä poltat. Ei tartte piileskellä tupakan kanssa tai polttaa salaa. Henkinen vointi on parempi-  tämän olisin viimeisimmäksi uskonut! Ihon ja hiusten kunto on hyvä ja hampaat ovat valkoisemmat, olen kaunistunut. Paino nousi viitisen kiloa lisäämällä makean syömistä ja vähentämällä liikuntaa, mutta nytpä olen ottanut komennon takaisin ja paino on sama kuin ennen lopettamista. Kunto on vaan huomattavasti parempi... :)

Olen iloinen että minusta löytyi tähän rohkeus ja sitkeys. Myös moni kaverit/tuttava on innostunut lopettamaan nähdessään että minäkin pystyin siihen. Päivääkään en vaihtaisi pois, vähän harmittaa etten lopettanut aikaisemmin.
  • MelisaMelisa Espoon etelärannikko
    Hienoa lukea tuollaista Jezebel. Tuo menneisyyden harmitus aina välillä nousee mieleen. Ja yritinhän monta kertaa. Ehkä en ollut kypsä vielä. Pelkäsin myöskin lopettamista aika tavalla. Luin sitten myöhemmin tällaisen:
    Ei se ole rohkea, joka ei pelkää. Se on rohkea, joka pelkää, mutta ei anna sen estää.
    40 vuotta savuttamista ja sitten lopetus 18.8.2005. Motto: Ei koskaan henkostakaan.
  • Aivan samaa totean hiukset kiiltää :) vaikka harmaat:)  jo neljän päivän päästä;) Täst ketjusta kiitti<3
  • Parasta on olleet kommentit muilta. Eräs tuttava, johon törmään harvoin, mietti salilla, että olenko lopettanut, koska näytän ihan erilaiselta. Juteltiin niitä näitä venytellessä ja sanoin jossain vaiheessa, että olen lopettanut röökaamisen, johon tuttu sanoi, että "no niin mä ajattelinki, ku näytät terveeltä!". Kumppanin kommentit lämmittää erityisesti mieltä, esim. se, että maistuu hyvälle suudellessa :kissing_heart: 
  • Itse olen nyt jo huomannut positiivisena vaikutuksensa sen että en ole töiden jälkeen enää väsynyt vaan jaksan touhuta koko päivän. Kädet eivät enää tärise jatkuvasti ja henki kulkee huomattavasti paremmin.
  • Ajoissa kun lopettaa, voi tuollaista huomata kahdessa päivässä. Minulla ei juuri tähän otsikkoon ole asiaa, paitsi että olen vielä elävien kirjoissa.
  • Mylläkkä Pohjois-Pohjanmaa
    Minulla nyt kuukausi takana ilman savun savua:
    - haju- ja makuaisti ovat parantuneet. Parasta on kun haistaa kaikki ihanat alkukesän tuoksut! Toisaalta lieveilmiönä jotkut hajut ovat niin voimakkaita että tulee päänsärky. Mutta se menee ohin kun pääsee raittiiseen ilmaan. Toisin kuin ennen, tupakointi vain pahensi sitä.
    - Ihon ja hiusten kunto on parantunut. Joku päivä sitten katsoin peiliin, ja sieltä katsoi takaisin terveen näköinen naisihminen. Silmäpussit on kadonneet ja jotenkin tuntuu että silmätkin on kirkkaammat. hiukset kiiltää ja on "ryhdikkäämmän" oloiset - ei tartte käyttää litratolkulla aineita että ne pysyy aloillaan. En tiiä onko sitten osasyy siinä että ei ole aikoihin tämmöistä mallitonta kasvatusmallia ollut ;)
    - Juoksu kulkee ja palaudun todella nopeaa lenkeistä. Pyöräillessä en edes hengästy ellen aja oikeasti kovaa.
    - Olen jo useamman vuoden aavistuksen kärsinyt siitä että makuuhuoneen puolella ei oikein sytytä. Kun lakkasin sytyttämästä terassilla ennen ja jälkeen petipuuhien, niin kummasti on himot heränneet. Tää on yks mun lempparijutuista kyllä tässä savuttomuudessa ;) - vielä kun päästäisiin oman kullan kanssa samaan sänkyyn  :p (ollaan oltu vuorotellen reissussa kohta kuukausi, ja yhteinen aika on todellakin kortilla).
    - Joka asiaa ei tartte miettiä "käyn eka röökillä" -kaavan kautta, vaan voi tarttua toimeen saman tien. Tietynlainen saamattomuus on poistunut.
    - Ei vituta läheskään niin paljon. Pinna on pidentynyt - jos vastustaa, niin osaan suhteuttaa vastustuksen määrän. Ennen jos vähän vastusti, lähin röökille. Ihan kuin se tupakka poistaisi sen epäkohdan elämässä. Nyt pyrin poistamaan epäkohdan. jos vastustaa vähän enemmän, niin sama kikka, pyrin poistamaan epäkohdan tai ainakin ajattelemaan positiiivisesti. 
    - Henki kulkee, eikä yskitä koko ajan. "virkayskä" on kadonnut. Ei tartte koko ajan rykiä.
    - Ei tartte hävetä sitä että haisee tupakalle. Ihminen joka tupakoi, haisee. Koko ajan. Riippumatta siitä kauanko edellisestä savukkeesta on aikaa. Tämän tajuaminen vain vahvistaa mun haluani pysyä savuttomalla tiellä. 

Tässä näitä nyt alkuun.  näihin positiivisiin asioihin on hyvä palata aina silloin jos/kun on tiukka paikka. Ilon kautta!
  • Loistavaa Mylläkkä. Ja aika monet jutut pystyy nopeasti myös allekirjoittamaan. Itse olen tämän viikon mökkeillyt ja mielessä on käynyt monta kertaa, että tähän jotenkin kuuluisi se tupakointi. Kun päivät menevät alkaa huomata, että mökkeily on mökkeilyä ihan ilman savujakin :)
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy kommentoidaksesi.