Nelli
Rekisteröityi: 17/12/2007 21:43:26
Ei kirjautunut
|
No on teillä tarinat jantsku ja äiti.
Rantaan ajautuneen pöllin polttaminen kuulostaa, no ehkäpä hieman epätoivoiselta?
No, olen itsekin joskus tonkinut tuhkakuppia "hädän" tullen.
Sikareita en ole polttanut eikä ole edes käynyt mielessä. Toisaalta jos kerran onnistuin polttamaan tupakkaakin, joka myös haisee ja maistuu pahalle, niin mikäs matka mulla sikareihin olisi?
Sehän tästä vielä puuttuisikin.
Olen saarnannut tupakoimattomuuden evankeliumia ja ilosanomaa ympärilleni viimeisten viikkojen ajan. Mihin mun, jo lähes tulkoon fanaattisen euforinen sanoma olisi hiipunut? Kai papit, piispat ja paavitkin joskus lipsahtaa sanoman ulkopuolelle?
Niinpä niin. Kuka sen ekan kiven voikaan heittää?
Voisin koittaa ehkä olla hivenen myötuntoisempi itseäni ja muita kohtaan.
Välillä tuntuu niin kuin painisi jonkun kanssa. Lopettamisessa on tiettyjä erävoittoja. Kun elämässäni oli viikko, jolloin tuli rytinällä ns. stressitilanteita. Talous- ja ihmissuhdehuolia lähinnä. Tupakka piipahti mielessä monta kertaa, mutta enpäs vain polttanut. Ei itse asiassa tehnyt edes tiukkaa, oli jotenkin niin selkeän varma juttu, etten tarvi tupakkaa. Se ei poista stressiä, eikä auta tilanteessa mitenkään.
Olin tosi ylpeä, kun noin selkeästi tajusin tilanteen.
Sitten se pahalainen saa kuitenkin tehtyä puolinelssonin ja lennän kanveesiin. Mutta vain hetkeksi, vain hetkeksi....
Tätä viestiä on muokattu 1 kertaa. Viimeisin päivitys03/02/2008 12:22:06
|