« Takaisin kotisivulle

Stumppi - keskustelu

tupakoinnin lopettaminen ja mielenterveys XML

Kirjoittaja Viesti

zerbax

[Avatar]

Rekisteröityi:
16/01/2010 13:21:54

Ei kirjautunut

Huh nyt tuntuu jo siltä, että elämä alkaa voittamaan. Tajusin tuossa aamulla sängyssä makoillessani, että sitä masennuksen puuskaa ei ole tullut 4 päivään Mahtava fiilis ja olen niiiiin onnellinen, että ei tullut sorruttua tupakkaan pahimmilla epätoivon hetkillä.

Tsemppiä muille ja kyllä ne pahimmat itku-ahdistus-ketutus-kohtaukset menevät ohi kun vaan jaksaa uskoa itseensä

Savuttomuus alkoi 28.12.2009.

henna70

Rekisteröityi:
14/09/2008 21:44:49

Ei kirjautunut

Moikka Zerbax!
En olekkaa aiemmin "törmännyt" sinuun, aika ikävälta tuntui tuo sinun alkutaival masennuksineen, itku ja ahdistuskohtauksineen. Onneksi olet ollut sitkeä ja kestänyt vastoinkäymiset ja olosikin on alkanut helpottamaan, hienoa, tsemppiä ja hyviä päiviä sinulle jatkossa!!!

Ei niin heikko etteikö kannattaisi yrittää! Jatkuva lopetus / repsahduskierre... Lopetus 21.3-11
[Email]

Jonnis

[Avatar]

Rekisteröityi:
29/11/2009 09:24:53

Ei kirjautunut

Kyllä se lopetaminen voi saada aikaan juurikin niitä masennuksen ja ahdistuksen tunteita, ja luulen että nillä ihmisillä herkemmin, kenellä on muutenkin taipumusta mielialan vaihteluihin tai masikseen/ahdistukseen. Itse kuuluun em. ryhmään, mutta nyt yllättynyt siitä että 1,5kk ollut savuttomana ja mitään erityistä ei ole tullut vaikka sitä pelkäsin

Ensimmäinen viikko oli todella hirveä kyllä, olin tosi ahdistunut ja muutaman kerran on kunnon kohtaus iskenyt päälle, mutta muuten kaikki ok

Huomaan nyt sen, että kun olen aiemmin käyttänyt tupakkaa tunteiden hallitsemiseen, niiden pois työntämiseksi, itseni rauhoitteluun, niin nyt kun sitä tupakkaa ei ole, tunteet välillä "purskahtelee" yllättävissä paikoissa. Mutta aattelen että se on ihan tervettä

Lopetus 1.1.2010.

krisu

Rekisteröityi:
07/12/2009 19:37:59

Ei kirjautunut

Jonnis wrote:Kyllä se lopetaminen voi saada aikaan juurikin niitä masennuksen ja ahdistuksen tunteita, ja luulen että nillä ihmisillä herkemmin, kenellä on muutenkin taipumusta mielialan vaihteluihin tai masikseen/ahdistukseen. Itse kuuluun em. ryhmään, mutta nyt yllättynyt siitä että 1,5kk ollut savuttomana ja mitään erityistä ei ole tullut vaikka sitä pelkäsin

Ensimmäinen viikko oli todella hirveä kyllä, olin tosi ahdistunut ja muutaman kerran on kunnon kohtaus iskenyt päälle, mutta muuten kaikki ok

Huomaan nyt sen, että kun olen aiemmin käyttänyt tupakkaa tunteiden hallitsemiseen, niiden pois työntämiseksi, itseni rauhoitteluun, niin nyt kun sitä tupakkaa ei ole, tunteet välillä "purskahtelee" yllättävissä paikoissa. Mutta aattelen että se on ihan tervettä

Tunsin samoja fiiliksiä,kuten sinäkin Jonnis ja kun on taipumusta masikseen.Niin nekylläkertautuu kun nyt on tupakoimatta. Muttane kyllämenee ohikin,kun on tullut välillä enemmän energiaakin.

savuttomuus alkoi 18.7.2011

miki

[Avatar]

Rekisteröityi:
13/11/2008 01:05:44

Ei kirjautunut

Itselläni on tänään kyllä tuntunut aivan ihmeelliselle! Närästänyt niin pahasti kolme päivää niin en pystynyt syömään nikkispurkkaa ja olin ilman mitään nikotiinivalmistetta. Tänään alkoi heti aamusta uskomaton olo, ahdisti koko ajan ja tuntui melkein , että tulee hulluksi. Purkka auttoi hieman, mutta edeleen kyllä ihan ihmeellinen olo. Röökiä polttanut 15 vuotta ja nyt kaksi viikoa ilman. Onkos muilla tapahtunut samaa vikaa vintissä? Todella paha olo, ei olisi uskonut. Levoton ja ahdistunut olo samalla kertaa

Mirvis

Rekisteröityi:
24/02/2010 15:38:06

Ei kirjautunut

Wuhuu!!! En siis olekkaan tulossa hulluksi, joten voin laittaa psykiatrisen numeron pois pöydältä.

Muutaman päivän yli kk on tullu oltua savuttomana joista kaks ekaa viikkoo champixilla (ilman em. lääkettä lopettamiseni ei olisi onnistunut, mutta valitettavasti ei sopinut meikäläiselle)
Nyt kuitenkin reippaat kaksi viikkoa ilman mitään avustavia tekijöitä lopettamisessa ja polttelin kanssa viimiset 10 vuotta aski/pvä...

Mutta hyvä elämä sentään, miten minun pieni pääni on ihan sekaisin, ahdistaa, itkettää, naurattaa, hiottaa ja kaikkee siltä väliltä.
Ihana kuulla että en todellakaan ainoa jonka aivot huutaa hoosiannaa, kun sitä paskaa ei enää ime kitusiinsa

Ensimmäisenä kahtena viikkona en täällä edes halunnut käydä mitään lukemassa, koska silloin tarkoitus oli saada tupakka mahdollisimman kauas ajatuksista, mut nyt kun enää ei tee mieli polttaa vaan pää vaan tekee pesäeroa nikotiiniin niin tästä foorumista tulee minun uusi eloonjäämis välineeni

Jokaiselle paljon tsemppiä!!!

Aina ei mee yhtä huonosti kun eilen, joten aina on varaa parantaa

kukka1980

[Avatar]

Rekisteröityi:
24/02/2010 11:21:20

Ei kirjautunut

Et tosiaan Mirvis ole tullut hulluksi pikemminkin olet tullut järkiisi!! Itse lopetin, kun tuli raskaustestiin syksyllä kaksi viivaa. Lopetin ilman korvaustuotteita. Olin hetkessä ärtynyt, kiukkuinen, huonosti keskittyvä, levoton ... Mitään tärinää tms. ei tullut, mutta olo oli todella rauhaton.

Tsemppiä! Pian se ohi menee ja hetken päästä huomaat,ettei tupakkatauko ole kokoajan mielessä

http://www.stumppi.fi/blogit/kukka1980
[WWW]

hartikainen reija

[Avatar]

Rekisteröityi:
03/03/2010 20:22:01

Ei kirjautunut

mä kanssa ton mielialan kanssa taistelen,tekee kaikkea ja mikään ei huvita.Olo kuin muurahaispesässä.Vaikka uskottelen että sekava olo on viekkareita ei se liiemmin lohduta. Ajattelinkin kokeilla luontaistuotteista ns.rauhoittavaa ja jännitystä poistavaa.Joten ostin relax kapseleita ja odotan innolla auttaisiko ne. Koska en halua missään nimessä edes kokeilla auttaako rööki saamaan mieln tasapainon takaisin.Olen sen kaltainen että jo yksi rööki saattaa aloittaa uuden taipaleen tupakan kanssa .

LauraA

[Avatar]

Rekisteröityi:
02/03/2010 21:23:59

Ei kirjautunut

suosittelen myös kokeilemaan jos ei nuo luonnon tuotteet toimi niin jonkunlaista rentoutumis dvdtä! itselläni ainaki auttaa kummasti, muutenkin kun hyvin stressi herkkä ihminen olen ja vaikea rentoutua nii johan sain apua noista rentoutus dvdeistä!
suosittelen

ja itse tietysti lenkkeilen, se myöskin auttaa kun saa ajatus vaan levätä.

Ilman tupakin sauhutteluja alkaen: 1.3.2010
Ilman nikotiinia(niksupurkka) alkaen: 8.4.2010
Nikotiinin orja alkaen : 7.6.2010
SAUHUTTELIJA TAAS: 24.7 ->
Harkitsija: 16.8 ->

hartikainen reija

[Avatar]

Rekisteröityi:
03/03/2010 20:22:01

Ei kirjautunut

Minusta puhutaan liian vähän tästä mielentilan muutoksesta .Olen lukenut kaikkialta mitä viekkareita on ja usein saan ne samat päänsäryt huimaukset ynms.Mutta en vaan ole törmännyt tähän masennukseen,epätodellisen tuntuiseen oloon itkuherkkyyteen ynms.Vaikka ainakin itse ennen tänne tuloa jo aloin pelätä että helketti sekoankohan nyt koko lailla. Onneksi luin teidän kokemuksia ja tuntemuksia niin huomaan että muut kokee samaa,ja se kyllä helpottaa.Vaikka mistä sitä tietää milloin se oma ratas pyörähtää yli,mutta kuitenkin edes pikkasen viekkaritkin saa aikaa kummallisia tuntemuksia.

LauraA

[Avatar]

Rekisteröityi:
02/03/2010 21:23:59

Ei kirjautunut

noh juuh niinhään tuo tekee.. mielialat on laidasta laitaan.
kysymys kuuluukin..miehet huomio! onko teillä herkkyys reaktioita? vai liittyisikö jotenki naishormooneihein kun ainakin itsellä nuo mielialat saattoi vaihdella tupakoidessakin tiettyinä aikoina

Ilman tupakin sauhutteluja alkaen: 1.3.2010
Ilman nikotiinia(niksupurkka) alkaen: 8.4.2010
Nikotiinin orja alkaen : 7.6.2010
SAUHUTTELIJA TAAS: 24.7 ->
Harkitsija: 16.8 ->

miki

[Avatar]

Rekisteröityi:

Ei kirjautunut

[quote=hartikainen reija]Minusta puhutaan liian vähän tästä mielentilan muutoksesta .Olen lukenut kaikkialta mitä viekkareita on ja usein saan ne samat päänsäryt huimaukset ynms.Mutta en vaan ole törmännyt tähän masennukseen,epätodellisen tuntuiseen oloon itkuherkkyyteen ynms.Vaikka ainakin itse ennen tänne tuloa jo aloin pelätä että helketti sekoankohan nyt koko lailla. Onneksi luin teidän kokemuksia ja tuntemuksia niin huomaan että muut kokee samaa,ja se kyllä helpottaa.Vaikka mistä sitä tietää milloin se oma ratas pyörähtää yli,mutta kuitenkin edes pikkasen viekkaritkin saa aikaa kummallisia tuntemuksia. [/quote]

Olen kyllä samaa mieltä! Joka paikka on täynnä tietoa fyysisistä oireista, mutta ei pienintäkään vihjausta psyykkisiin oireisiin. Itse olen kyllä ollut ihmeissäni tämän ahdistuksen kanssa. Ei olisi uskonut miten pahasti voi vaikuttaa mieleen tämä lopetus. Itsekin tuossa jo leikilläni mietin, että pitääkö tässä jo kohta lähteä mielenterveystoimistoon, kun ahdistaa niin kovasti välillä. No, kohta kuukausi ilman tupakkaa ja ahdistukset olleet vähenemään päin, mitä nyt tässä viime päivinä iskeneet uudelleen. Erikoisiahan nämä tuntemukset on, koska taustalla mielessä tuntuu, että on todella paha olo ja hyvä olisi, jos niistäkin mainittaisiin. Itse tuon olen kyllä liittänyt siihen, että olen sinnitellyt vain yhdellä tai kahdella purkalla päivässä ja sen jälkeen kyllä tulee ahdistava olo

miki

[Avatar]

Rekisteröityi:

Ei kirjautunut

LauraA wrote:noh juuh niinhään tuo tekee.. mielialat on laidasta laitaan.
kysymys kuuluukin..miehet huomio! onko teillä herkkyys reaktioita? vai liittyisikö jotenki naishormooneihein kun ainakin itsellä nuo mielialat saattoi vaihdella tupakoidessakin tiettyinä aikoina

Ei herkkyysreaktioita, mutta muuten kyllä mieli on reagoinut

mumeli

[Avatar]

Rekisteröityi:
16/04/2009 20:24:14

Ei kirjautunut

Hei Miki ja kumppanit! Tästä Stumpin Blogien etusivun yläosassa on palkki jossa kohta Lopettaminen. Siinä on klikaten Vieroitusoireet ja sen alta vielä yleisimmät vieroitusoireet. Kannattaa tutustua niihinkin sivustoihin, saa tukea ja ohjeistusta omaankin lopettamiseen. Se Päätöshän se on suurin asia ja siitä sit kynsin hampain kiinni pitäminen. Stumpista minäkin sain lopettamiseeni sen suurimman tukeni. Täällä kaikki tietää mistä puhutaan ja samassa paatissa keikutaan. Rutkasti kaikille voimia lopetukseen sekä uskoa itseen, Tsemppejä:)

miki

[Avatar]

Rekisteröityi:

Ei kirjautunut

mumeli wrote:Hei Miki ja kumppanit! Tästä Stumpin Blogien etusivun yläosassa on palkki jossa kohta Lopettaminen. Siinä on klikaten Vieroitusoireet ja sen alta vielä yleisimmät vieroitusoireet. Kannattaa tutustua niihinkin sivustoihin, saa tukea ja ohjeistusta omaankin lopettamiseen. Se Päätöshän se on suurin asia ja siitä sit kynsin hampain kiinni pitäminen. Stumpista minäkin sain lopettamiseeni sen suurimman tukeni. Täällä kaikki tietää mistä puhutaan ja samassa paatissa keikutaan. Rutkasti kaikille voimia lopetukseen sekä uskoa itseen, Tsemppejä:)

Siis kyllähän nuo viekkarit on tuttuja ja on niistä luerru, mutta ei se silti valmistanut näihin pälli-oireisiin Ei tässä sorruta enää, juurikaan ei tee edes mieli tupakkaa ja tulee jo toimeen 3 purkalla päivässä. En tiedä tuliko itsellä sitten liian nopeasti vähennettyä purkan annostusta ja siitä johtuen tuli sitten nuo ahdistavat olot...

Siirry: