« Takaisin kotisivulle

Stumppi - keskustelu

mimmin potero XML

Kirjoittaja Viesti

mimmi

Rekisteröityi:
10/04/2007 20:47:50

Ei kirjautunut

Yritänpä minäkin laittaa tänne oman poteron..ei enää tuu käytyä koneella kovin usein, kun en oikeen ole oppinut tätä vielä...
Moni mut täällä tunteekin jo,mutta uusille sen verran tietoa itestäni, että pistin välit poikki kessujen kanssa reilut 2 vuotta sitten, eikä ole kertaakaan kaduttanut, paras päätös tää oli !
Ja tää hyvä olo ja vapauden tunne on kyllä mulle niinkuin palkinto, jokapäivä siitä nautin,edelleenkin. Mulla oli tosi helppo lopetus,eikä vierotusoireita ollut,aika harvinaista ,mutta ihan mahdollista kuitenkin.

Olen siis aika kauan seurannut täällä erilaisia lopetustarinoita ja kohtaloita,aika moni on ollut samaa mieltä,että se lopetus oli sittenkin helpompaa,kun oli etukäteen pelännyt. Vaikeaakin voi olla ja useasti niin onkin,mutta kyllä ne vierotuoireet ohi menee ja loppujenlopuksi aika pian pääsee nauttimaan olostaan , uudesta vapaudesta ja omasta itsemääräämisoikeudestaan

Kaikille savuttomille paljon terkkuja ja uusimmille paljon voimia kamppailuun t. mimmi : )

Pirre

[Avatar]

Rekisteröityi:
04/04/2007 15:52:16

Ei kirjautunut

Kappas mimmiä! Tervetuloa joukkoon
Hyvä että konkarit myös käyvät täällä. Esimerkkinä meille perässä rämpijöille. On todellakin mahdollista päästä eroon tupakasta!
Täällä kun on seurannut monien taistelua irti nikotiinin riippuvaisuudesta, on miekäläinen huomannut, että joillakin se on todella kovaa vääntöä ja joillakin se menee helpommalla.

Terkkuja mimmille ja muista käydä moikkaamassa

Palikat järjestyksessä alkaen 22.4.07
**** Jänisräikkää****

Virpi

Rekisteröityi:
03/04/2007 18:54:06

Ei kirjautunut

Hei
Mimmi, oletpa kadehdittavan pitkällä, onnittelut siitä! Olitko kauan polttanut ennen kuin lopetit? Ajattelin vaan tuota kun kerroit ettei ollut vaikeaa lopettaa. Ei ole ollut minullakaan mitään kamalaa mutta käytänkin purkkaa apuna ja käytän vielä pitkään entisten kokemusten opettama.
Joka tapauksessa ihana kuulla kuinka tyytyväinen savuton ihminen voi olla itseensä, uskon että minäkin pääsen tuohon tilaan vielä

elina-maria

Rekisteröityi:
04/04/2007 22:42:17

Ei kirjautunut

No, hei, mimmi! Minustakin konkareita on hyvä olla kahdestakin syystä täällä lopettaneissa. Itse sain ensimmäisinä päivinä tavattomasti voimaa siitä, että vaikka kullakin konkarilla oli ollut vaikeitakin aikoja alussa ja välilläkin, alkoi vähitellen kuitenkin jopa sellainen aika, että kaikkea aikaa ei tarvinnut enää pyhittää lopetustyölle. Edeltä käsin minulla oli sellainen luulo, että koko loppuiän on sellaisia mielitekoja pitkin päivää kuin oli lopettamisen alussa.

Ja sitten, kun itse alkoi päästä vahvoille, sai tukea muilta tutuiksi käyneiltä lopettaneilta. Ensinnäkin kasvoi kynnys polttaa sitä yhtä ja toisekseen jatkuvat keskustelut, ohjaus ja malli sai ajatukset oikeille raiteille.

Virpi, minä ainakin söin Zybanit viimeistä päivää myöten loppuun. Koko 9 viikon kuurin. Ei se tupakoimishistoriaan eikä nyt myöhemmin tupakoimattomuusaikaankaan verrattuna niin kamalan pitkä aika ole. Pääasia, että lopettaa ja on tarkka siinä vaiheessa. Minä otin siinä irtautumistouhussa tueksi rentoutuskasetit ja hierojalla käymiset ja muuta mukavaa. Ja oikeastaan silloin taisin aloittaa kirjoittelemaan useammin.

jenni

Rekisteröityi:
05/04/2007 23:40:13

Ei kirjautunut

Terve superkonkari . Vaikka pitää joskus ihan pinnistellä että siiiiis mitäs me täällä tehdään. Mutta kyllä se oikeesti muistuu mieleen ja hyvin muistuukin ne meiän yhteiset alkuajat. Mimmi on mun kaksonen, ilmestyi yllättäen elämääni parisen vuotta sitten. Olin lopettanut vuodenvaihteen jälkeen tupakinpolton ja alkanut viettää aikaa tupakkiverkossa. Lopetin ekaa kertaa enkä ymmärtänyt yhtään pitää niitä viekkareita. Epäilin jo olevani tässäkin suhteessa joku outo kun palstalle ilmaantuu mimmi, jolla oli niin samat fiilikset tuon lopetuksen kanssa. Löytyi siis se kohtalotoveri, joka todisti että voi lopettaa ilman kärsimystä. Sittemmin ollaan oikeesti ystävystytty,

Tupakanpolton lopettaminen on yksi viisaimpia asioita elämässäni, minäkin jaksan iloita siitä yhä. Kamalat pelot oli ennen lopetusta ja kaikki oli turhaa. Kaikki on kuiteski vain itsestä kiinni. Tupakki ei ole mikään jumalolento, jonka voimia pitää pelätä. Se on vaan yks yäääks, josta pääsee kun ei halua enää polttaa.

Terveisiä muillekin lukuisille ihanille ystävilleni, joita tämän yhteisen harrastuksen parista olen löytänyt. Olen niin ylpeä jokaisen puolestä joka ei enää haise ja jonka käsi ei tee sitä typerää liikettä suun ja karistuksen välillä, uuuuh....

Ai niin joku hymiökin ois kai tähän nakattava...

Melisa

Rekisteröityi:
04/04/2007 14:24:48

Ei kirjautunut

No niinpä on mimmikin saanut poteron rakennettua.. Onneksi Olkoon
Minä olen mimmiä jäljessä reilusti, mutta jo 20 kk:n juhlapäivää viettelin tässä kuussa.. vielä on matkaa kahteen vuoteen.

Mimmi ja jenni olivat näitä, jotka olivat tupakkaverkossa minua odottamassa, kun lopettelin polttamista. Siitäpä olen kiitollinen. Olihan siellä muitakin, osa jo poistunut näistä tukiverkoista mutta iloisen suuri osa porukkaa vielä pyörii täällä konkareissa. ainaski kolmen leveän hymyn verran.

Täällähän alkaa olemaan tosi kodikas olo jo.

Reilun 40 vuoden savutuksen jälkeen viimeinen tupakka 18.8.2005. Ei koskaan enää henkostakaan.

minna

Rekisteröityi:
05/04/2007 19:09:12

Ei kirjautunut

Mimmi, onnea uuteen poteroon! Piti tulla poikkeamaan, kun siellä vanhassakin tuli vierailtua. Se oli jonkin sortin turvasatama, varsinkin alkumetreillä lopettamistaipaletta. Kävin keräämässä henkeä ym.

Niin, kaks vuotta sitten olin alumetreillä..hui, kun aika menee nopeasti. En ole kyllä mäkään katunut, paras päätös ikinä!

Iloa ja voimaa itsekullekin omiin kuvioihin!

mimmi

Rekisteröityi:

Ei kirjautunut

Moikat vaan teille kaikille kyläilijöille ! Täältä mä tuun viimeisten joukossa tänne mukaan tuolta vanhalta foorumilta,nyyh,vieläkin,että se lopetettiin, mutta täällä alkaa olla aika ymmärettävää jo mullekin?!?! Sitäpaitsi, ihanaa tavata täällä vanhoja tuttuja ja läheisiä immeisiä ja lisäksi vielä teitä uusiakin . Sen olen oppinut, että lopettaneet on aika ihanaa ja voimakastahtoista porukkaa ,joten aikalailla pakko täällä vaan on tulla käymään aina välillä.

Virpi, kysyit,kauanko poltin, pakko tunnustaa,että yli 30 vuotta käryyttelin Ihan kamalaa !! Eli olin ihan täysinoppinut jo...ja sitten onneks mulla alkoi tulla sellaisia ällötysjuttuja röökinlemuun,YÄÄÄK, istuin viimeisenä syksynä oikeesti elokuusta 2004 (helmikuulle 2005) asti kessutuolissa pihalla huppu päässä,ettei tukkaan tuu röökinlemua ja kädetkin hais pahalta ja muutenkin oli jotenkin ällöä, sitten vaan jotenkin tajusin,että nyt mun elimistönikin jo on röökiä vastaan,pitäisköhän mun lopettaa??!!, Ajatustyötä oli takana kai n. 10 vuotta eli ei se ajatus ja halu kirkkaalta taivaalta eteen tullut..suurin osa mun tupakoivista tutuista aikoinaan " halus " lopettaa,mutta eihän sitä noin vaan voi ...näinhän sitä helposti tuli itsekin ajateltua.Mulla ei ole yhtään aiempaa yritystä takana, lakkoakaan en koskaan harkinnut,koska edelleenkin se on mun mielestä tavallaan itsensä huijausta, sehän on vain tilapäinen ratkaisu ja sitten voi alkaa koska vaan polttamaan uudelleen, mä halusin lopettaa ekan ja sen ainoan kerran. Tässä ollaan ja toivon , että kaikilla olis helppo irrottautua siitä nikkispeikon ansasta. Tää tällainen kirjottelu on tullut tilalle,mutta ei ole ihmekään, kun röökin sai vaihdettua mielettömän upeisiin tuttavuuksiin ,joista monista on tullut hyviä ystäviä ihan livenäkin : ) ihanaa, että ollaan lopettaneita ja tää aikataulu on ollut kyllä ihan mahtavan hyvää tuuria,kiitos vaan teille kaikille

Erityis- rutistukset teille tytöt,Pirre, Melisa, jenni, elina-maria, minna ja iso joukko muita,joiden nimeä en tähän tälläkertaa laittanut..ja tietty meitin pojille kans : )

Paljon hyvää mieltä kaikille muillekin savuttomille ja paljon voimia niille,jotka niitä vielä tarvitsee kamppailuissaan (- kiitos taas minna..lainaan tätä sulta liisattua mielitoivotusta aina vaan yhtä hyvillä mielin )

Melisa

Rekisteröityi:

Ei kirjautunut

Tervepä terve mimminkin poteroon !
Olet ollut yöllä kirjoittamassa... me oltiin muuten perjantaina illalla chatissa. Voisit piipahdella sielläkin taas pitkästä aikaa. Vai onko sulla toinen aikataulu?

Mimmi on siinä oikeassa, että täällä konkareissa on monta, jotka aikoinaan teki sitä "uraansa" tupakka.orgin puolella omia tuntojaan kirjoittamassa ja varsinkin toisia tukemassa.

TÄMÄ TUKEMISHOMMA ON ERITTÄIN TÄRKEÄÄ VIELÄ VUOSIENKIN JÄLKEEN... OLEMME SURUKSEMME SAANEET HUOMATA, ETTÄ JOKUNEN VANKASTI LOPETTANUT ON UUDELLEEN SORTUNUT. VAIKKA NÄIN KÄY, ON SYYTÄ VAAN HEITTÄYTYÄ UUDELLEEN - NYT STUMPIN KAUTTA - YSTÄVIEN TUKEMAKSI. TUNNUSTUS JA UUSI YRITYS, SIINÄ SE LÄÄKE.

(sorry, tämä ei ole huutamista, vaikka siltä näyttää. Kahteen kertaan lipsahti isot päälle, en jaksanut enää kirjoittaa uudelleen)

Reilun 40 vuoden savutuksen jälkeen viimeinen tupakka 18.8.2005. Ei koskaan enää henkostakaan.

kevis

Rekisteröityi:
03/04/2007 20:55:45

Ei kirjautunut

Moikka tänne raikkaaseen kartanoon
Mä kans kävin pyörähtään eilen illalla shätissä,mut ei olluna silloin ketään.
On toooooosi kiva ,kun Mimmi annat kuulua ihtestäs
Ja Melisa,noi on ihanii noi pläjäytykset edelleen

"Pehmeys on kovuutta voimakkaampi,vesi kalliota kovempi,rakkaus väkivaltaa väkevämpi."

mimmi

Rekisteröityi:

Ei kirjautunut

Heippa tytöt, onpas taas vierähtänyt aikaa viimekäynnistä..hups. No, olen juossut fysikaalisissa hoidoissa ja kuntosalilla 3-4 kertaa viikossa, nyt on harventunut käynnit. Se on kyllä sanottava,että ei ole ihan mun vartalolleni tarkoitettuja noi kuntosalit..sitkeesti olen silti käynyt koko kevään, grammakaan ei ole ainakaan paino laskenut,nyyh...mutta ehkä se onkin vaan toi läski muuttunut lihakseks ja siks paino on vähän noussut..höö,uskoo kuka haluaa,mä en.No liikkuvuutta on tullut lisää,kun mittasivat siellä.Tuntuu että koko kessuttelu olis tosi kaukaisen menneisyyden juttuja,ihanan vapauttava olo edelleenkin siitä ja aina tulee hyvä mieli,kun sitä miettii : )

Kovasti paljon terkkuja tutuille ja tuntemattomillekin t. mimmi : )

Katja

Rekisteröityi:
26/04/2007 13:58:54

Ei kirjautunut

WAU!!! Kiitos Mimmi kun laitoit sun tarinan tänne. Huomasin vasta nyt sinunkin poteron täällä ja lukaisin läpi nuo kommentit ja kyllä se vain pisti taas itselläkin sen powerin päälle, että tottakai mä pystyn lopettamaan. On teillä konkareilla vaan sen verran loistava henki päällä kun olette eroon tupakasta päässeet. Kiitos kannustuksista kaikille Perässä tullaan kohti savutonta loppuelämää

Haaveeni savuttomuudesta toteutui Kiitos stumpin mahtavan tukiverkon
9.5.2007
[Email]

mimmi

Rekisteröityi:

Ei kirjautunut

Moi Katja ! Oikeen kiva, jos tuli puhtia ja uskoa lisää,sehän täällä on niin mahtavaa,kun jokainen on oikeesti asiantuntija!!! Eihän sellaiset voi ollakaan,jotka ei oo ikinä polttaneet,eihän??? ...yhtään vähättelemättä ... Moni sellainen,joka ei ole kokeillutkaan kessuttelua tekee tälläkin hetkellä erilaista hyvää työtä saman asian eteen mm. tiedotusta ja valistusta ym...

Tää tässä aina jaksaa ihmetyää,että miks ihmeessä annoin itteni uskoa vuosikymmeniä,että lopettaminen on mahdotonta!?! Sitten kun olin varautunut pahimpaan ja hommannut ne nippusiteetki (siltä varalta,että jos kävis nikkikset liian koviksi,voisin niputtaa itteni vaikka patteriin kiinni niillä )Nyt tietty jo naurattaakin , mutta kyllä se lopettaminen senverran jännitti ja pelotti,koska oli aina kuullut,kuinka helposti lopettamiset epäonnistuu..sitten mun kohdalla olikin mahdollisimman helppo lopetus,oon tosi kiitollinen siitä aina vaan ja toivon jokaiselle helppoa lopetusta.

Lähes 20 000 kpl on jäänyt polttamatta ja se ei ole pikkujuttu ollenkaan!!!

Kamalan paljon vaan tsemppiä ja onnistumiseniloa jokaiselle !

mimmi

Rekisteröityi:

Ei kirjautunut

Onnistuiskohan tässä sellainen "etsintäkuulutus", että keitähän "vanhoja ex-tupakkafoorumilta" käy täällä, oon jo muutamia nähnytkin ja jos jotkut ovat vaikka vaihtaneet nimimerkkiäkin?? Jokatapauksessa paljon terkkuja kaikille savuttomille t. mimmi : )

Melisa

Rekisteröityi:

Ei kirjautunut

Heippa mimmi ! Kuntosalista voin sanoa sen verran, ettei se ketään sinällään laihduta. Minäkin aion taas aloittaa senkin tempoilun.. sain täällä kuntoutuksessa taas kipinää, samoin vesivoimisteluun vesijuoksun lisäksi. Sitten muuta kotijumppaa, kuntopyöräilyä ja tavallista pyöräilyä ja sauvakävelyö ja ... hupsista sentään

Se on myös tuo ravinto, mitä pitää katsoa tarkalla silmällä ja suulla. Siitä täällä on runsaasti saatu kans oppia.

Täytynee muuten koota porukkaa taas Bembööleen, ehkä ei ihan ensi viikolla, mut entäs seuraavana ???

Siirry: