| Kirjoittaja |
Viesti |
-Elisa-
![[Avatar]](http://www.stumppi.fi/uploads/Diary/Avatars/1297366963040_Elisa.jpg)
Rekisteröityi: 26/12/2010 18:06:58
Ei kirjautunut
|
Onnea oikein rutkasti Naavalle täältäkin!
Tsemppiä jatkoonkin!
|
|
|
catri
![[Avatar]](http://www.stumppi.fi/pics/avatars/avatar07.png)
Rekisteröityi: 17/07/2011 17:26:24
Ei kirjautunut
|
Onnea, Naava!!! Loistavaa, 4 savutonta kuukautta, oot siis jo ollut 1/3 vuotta polttamatta
Anteeksi, että onnittelut tulevat vähän myöhässä, elin tuossa pari kehnompaa, tylsää itsesäälin täyteistä päivää, nyt olen taas täynnä energiaa ja pusken täysillä eteenpäin, - kohti terveyden tunteita
Iloista savutonta viikonloppua Naava & koko porukka!
|
- Catri -
viimenen tumppaus 17.7. klo 22.50
|
|
|
naava
![[Avatar]](http://www.stumppi.fi/uploads/Diary/Avatars/1322155775184_mallit 002.JPG)
Rekisteröityi: 02/10/2011 17:44:47
Ei kirjautunut
|
Kiitos catri muistamisesta!
Tiesin, että nouset sieltä turhautumisen tilasta! Parikin kertaa olin sinulle kirjoittamassa, mutta tiiätkö, etten löytänyt sanoja! Niin olisin halunnut tsempata sinua, mutta olin sanaton.
Kiva, että pusket taas täysillä !
Mahtavaa viikon loppua Sinulle!
Kiittäen....
|
naava kasvaa puhtaassa ympäristössä
savuttomuus 1.10.11 lähtien
|
|
|
tiin@
Rekisteröityi: 05/12/2011 00:56:44
Ei kirjautunut
|
Kaikki mallillaan Naavaseni?
|
Tumpannut elämänsä viimeisen tupakan illan koittaessa 4.12.2011. Luomuna lopetellaan,luottaen oman hulluuden ja intohimon voimaan.
|
|
|
naava
![[Avatar]](http://www.stumppi.fi/uploads/Diary/Avatars/1322155775184_mallit 002.JPG)
Ei kirjautunut
|
Kaikki ihan ok. tiin@seni!
Savuttomana samoiltu edelleenkin,(koko loppuikä) mutta jokin suvanto vaihe ollunna kirjoittamisen suhteen. Oon kyllä käynyt kurkkimassa täällä ja iloisena todennut,että vertaistuki toimii.
Imeskelen 1mg tabletteja vieläkin muutaman päivässä, vaikka savuttomuutta on jo neljä ja puoli kk. Ohjeesta luin 3kk kuurista, mutta mulla on vielä tarve jatkaa.
Parempi näin kun häkää!
Heippa ja kuulumisiin!
|
|
|
|
Torvinen
![[Avatar]](http://www.stumppi.fi/pics/avatars/avatar01.png)
Rekisteröityi: 12/09/2011 08:49:15
Ei kirjautunut
|
Hienoa Naava - todellakin pieni tabu on huisin paljon parempi vaihtoehto kuin askikaupalla kaikennäköistä myrkkyä!
Täällä sataa lunta...olen kipeenä kotona ja katselen ulos tuota kasvavaa kerrosta...pakko sinne on joku polku saada aikaiseksi tänään.
Kaunista on kyllä ja varmaan metsistäkin rupee löytyy jo umpihankea, ettei tarvi hiihdellä enää metsäteillä vaan
Ihanaa päivää sinulle Naava!
|
2.1.2012 alkoi uusi mukavampi elämä...
"Päätä sinäkin tänään olla hyvällä tuulella,
ja sitten taas huomenna. Siitähän voi tulla tapa."
|
|
|
naava
Ei kirjautunut
|
Kiva Torvinen, kun kurkkasit tänne!
Täällä kans lunta satelee, lähes joka päivä lumitöitä, mutta sehän kuuluu talveen!
Hiihtää on mahtavaa hohtavilla hangilla. Henki kulkee paljon paremmin ilman savuja. Tässä päivänä eräänä, kaivauduin kuusen persiiseen, eli siihen juurelle. Tein pienet kynsitulet ja siinä vaiheessa ennen sytytin aina tupakan. Nyt istuin siinä lumisten oksien suojassa, kuin jänö konsanaan, ilman tupakkaa. Ihan hieno fiilis. Naatiskelin hetken ja jatkoin suksien kohti kotia. Taas yksi voitto kotiin, koettu tilanne, johon ennen aina kuului tupakka!
Terveyttä Torvinen ja kaikki muutkin, iloista iltaa!
|
|
|
|
catri
Ei kirjautunut
|
Heippa naava! Olipas taas hieno kuvaus hiihtoreissusta! Kertomasi perusteella voisi vaikka maalata tauluja jos olisi sellaisen lahjan saanut! Harmi, että minun lahjani piileskelee tuolla pääkopan sisällä .
Tuollaiset hetket ovat varmasti olleet upeita aina, nyt niissä on vielä huippuna se puhdas hengitysilma, kun et itse sotke sitä .
Lunta on vihdoinkin etelässäkin, ei onneksi jäänyt ihan synkäksi tämäkään talvi! Viime päivinä sitä on tuprutellut ihan riittämiin, ei sen kaiken tarttis kerralla sataa
Mietiskelin justiinsa, kun juhlistan tänään seitsemää savutonta kuukautta, että oon oikeastaan joka päivä nenätysten sellaisten tilanteiden kanssa, joihin kuului tupakka... sitä kun tuli poltettua viime vaiheessa hiukkasta vaille aski päivässä. Vieläkään ei ole tupakantuska iskenyt. Kädet ovat reistailleet muutaman kuukauden ja aiheuttavat turhautumista, muuten elämä on aika mukavalla mallilla
Pirtsakkaa lopputalvea sinne pohjoiseen, jatketaan iloisina ja ylpeinä tätä savutonta matkaa
|
- Catri -
|
|
|
Melisa
Rekisteröityi: 04/04/2007 14:24:48
Ei kirjautunut
|
♥ -melliset Onnitteluni Catrille 7 Savuttomasta Kuukaudesta!
Naava, tuo sinun kuvauksesi hiihtoreissusta on juuri sitä, mitä merkitsee pallonkierron mittainen savuttomuus. Vuoden aikana ehtii, teoriassa ainakin, käydä läpi kaikki ne tilanteet, joihin ennen kuului tupakointi. Tilanteita ei kannata vältellä, on pieni riemuvoitto aina, kun on sellaisesta selvinnyt. Sinä selvisit siitä, jopa nauttien, ei kärsien. Se on taas ihan valintakysymys, miten siihen suhtautuu. Asenne ratkaisee aina, kuten Positiivarit muistaa muistuttaa.
Minullekin tulee vielä sellaisia hetkiä. Kotiuduin muutama päivä sitten Kanarialta. Siellä ruuan jälkeen olisi taivasalla iltasella ollut juuri sellainen hetki, jossa olisin ennen poltellut. Kyllä se välähti mielessä, mutta vain pikaisesti. Näin huomaa, että jos reilu 40 vuotta on tupakka kuulunut päivään jokaiseen, aamuun ja iltaan, tulee jatkossakin tilanteita vielä eteen. Onneksi vuosi vuodelta niiden voimakkuus on heikennyt, pian se on vain ajatuksen häivähdys.
|
Reilun 40 vuoden savutuksen jälkeen viimeinen tupakka 18.8.2005. Ei koskaan enää henkostakaan.
|
|
|
naava
Ei kirjautunut
|
Kiitos ihanaiset, minun superstemppaajat, kun jaksatte aina kylästellä! Isot halit molemmille, Melisalle ja catrille!
catrille superhalit ja rutistukset 7 kuukaudesta !!
Olette mulle todellisia tien auraajia, omilla onnistumisillanne!
Sauna lämpiää, avanto kutsuu!
Kiittäen naava.
|
|
|
|
tiin@
Rekisteröityi: 05/12/2011 00:56:44
Ei kirjautunut
|
Onnea Catri!
Niistä tilanteista puheenollen...Ukkokulta löysi kaapista askillisen ulkomailta tuotuja vaniljan makuisia sikareita. Tulikin tähän asti vaikein tilanne, olisin voinut painua saman tien ulos ja sytyttää..Onneksi jostain on kehittynyt sellainen selkäranka joka kestää!Tuo tosiasia tuntuu superhyvältä, en taidakaan enää olla tupakan orja vaan saan päättää itse siitä poltanko.Aika pitkälti kiitos siitä selkärangasta kuuluu teille
Kevät tulee ja päivät pitenee!Josko vielä ehtisi viikottain hangillekin...Nyt on sitten alkanut kahden asunnon tyhjennys, pikku hiljaa. Kevään tulo merkkaa suurta muutosta meidän elämässä.Onneksi saa käydä katsomassa teidän kuulumisia myös ulkomailta.Ette siis ole sen kauempana sitten kuin nytkään
Tsemppiä ja iloa jokaiselle, ootte tärkeitä!
|
Tumpannut elämänsä viimeisen tupakan illan koittaessa 4.12.2011. Luomuna lopetellaan,luottaen oman hulluuden ja intohimon voimaan.
|
|
|
Juuso10
![[Avatar]](http://www.stumppi.fi/uploads/Diary/Avatars/1311690192024_078.gif)
Rekisteröityi: 14/07/2011 13:11:08
Ei kirjautunut
|
Moikka
Tänne on aina niin mukava tulla lukemaan/kirjuuttelemaan. Palstan isäntäkin on niin leppoisa ja hyvä kynämies ja arvostaa luontoa samaan tapaan kuin mekin. Muistan kun kloppina mettäs kuljettihin, niin oli pojalla kuin pojalla naavasta tehty huuliparta. Välissä on ollut pitkä aika ennenkö naavaa alkoi esiintymään uudestaan sanoisin, lakeuksilla. Tilanne on onneksemme siinäkin asiassa parantunut. Viimeisen kymmenen vuoden aikana mielestäni naavan kasvu on alkanut uudestaan Näjen mielessäni upeita vanhoja kuusimettiä, terveitä puita ja naavat alaoksilla.
Nyt on mieli reippaan puhdas kun savuttomana pääsemme nauttimaan puhtaasta luonnosta
Tätä viestiä on muokattu 2 kertaa. Viimeisin päivitys 19/02/2012 16:47:50
|
Viimeinen tumpattu 22.5.2011
|
|
|
catri
Ei kirjautunut
|
Voi kiitos, Tiina ja Melisa onnitteluista ja Naavalle iso halirutistus takaisin - ei kuitenkaan sitä samaista jonka minulle lähetit, sen pidän itselläni
Oon hiukan kade noista hiihtoreissuista, meikätytön kädet kun edelleen virattomat, ei saa nyrkkeillä eikä sauvoa. No, sillähän ne paranevat, kun lepuuttaa, parempaa kohti siis matkalla Lenkille saan jo pikkuhiljaa lähteä ja etten ihan sekoaisi, lauleskelen minkä kerkeän - toisten iloksi ja kauhuksi (poika ei niin välittäisi tuota kuunnella...).
Sivakoikaa te minunkin puolestani, niin saan lueskella teidän kokemuksiani ja nähdä maisemat mielessäni, - vaikkei se ihan sama olekaan, Naava, sinun kuvauksesi tuovat kyllä maisemat ja tunnelmat aika vahvasti tykö
Jatketaan taas kaikki yhtä matkaa kohti uusia etappeja
|
- Catri -
|
|
|
naava
Ei kirjautunut
|
Tervehdys kanssakulkijat! Kiva kuulla, että kokemani asiat herättää tunteita ja omia muisteloita ja että naavaa kasvaa taas lakeuksillakin. Täällähän lapissa se kasvaa joka oksalla ja mulla harmaa naavaa nenän alla, sekä leuassa. Viimeinen väri! Heh, heh!
Taas sain kokea savuttomuuden, sen positiivisuuden, kun jäin moottorikelkalla umpihankeen kiinni. Sitä lapioidessa ja nostellessa ja puskiessa jos eteen ja taakse. Henki ei loppunut siinä puskiessa, vaan pääsin viimein, hiestä märkänä kovalle lumelle ja matka jatkui Siinä tuli onnellinen olotila tupakoimattomuudesta!
Kiitos kuuluu Teille kaikille kannustajille Sekin selvis tänään, että miksi perskannikat hyytyvät rasituksissa. Kävin nimittäin legurissa, joka löysi kipukohdat molempien lonkkien alapuolelta. Siellä on tulehdukset ja sain piikin ensin toiseen ja myöhemmin toiselle puolelle. Se auttoi merkittävästi. Jipi jii!
Tämmöistä nyt naavalla!
|
|
|
|
Melisa
Rekisteröityi: 04/04/2007 14:24:48
Ei kirjautunut
|
Voi hirmu! Olipas tämä potero hautautunut syvälle - mutta onneksi löysin sen, koska nythän on juhlan aika!
♥ -melliset Onnittelut Naavalle 5 Savuttomasta Kuukaudesta
Ja vähän myöhässäkin vielä nämä onnittelut, mutta parempi myöhään kuin ...
|
Reilun 40 vuoden savutuksen jälkeen viimeinen tupakka 18.8.2005. Ei koskaan enää henkostakaan.
|
|
|