« Takaisin kotisivulle

Stumppi - keskustelu

Nikotiinipurukumi koukussa XML

Kirjoittaja Viesti

Marie_2

Rekisteröityi:
04/08/2008 11:40:07

Ei kirjautunut

Yritän nyt etsiä apua tältä palstalta, kun omat neuvot eivät enää riitä. Eli olen ollut tupakoimatta 4 vuotta ja käyttänyt koko ajan nikotiinipurukumia (2 mg). Tuntuu, että en millään pääse eroon nikotiinipurukumista, jota kuluu hirmu määrä päivässä. Aina täytyy taskussa olla purukumia vähintään kymmenen kappaletta ja laatikossa täysi paketti (210 kpl).

Olen yrittänyt syödä välillä tavallista purkkaa, mutta viskaan sen suustani melkein heti. Pastilleja imeskelen, mutta heti perään pitää saada nikotiinipurukumi.

Onko edessä yhtä vaikea tie kun itse tupakanpolton lopettaminen?

Olen jopa harkinnut tupakoinnin uudelleen aloittamista. Nikotiinipurukumi on niin helppo ottaa joka paikassa, kun taas tupakalle piti aina lähteä ulos.

Onko kellään mitään vinkkiä tai neuvoa, joka auttaisi?

Gravius

Rekisteröityi:
24/02/2008 17:27:06

Ei kirjautunut

salaa tupakointi is bad mmm'kay

Jos kalkkunaa iskee kannolla tai kantoa iskee kalkkunalla niin kalkkuna menee rikki

Veera ValiVali

Rekisteröityi:
08/05/2008 16:13:41

Ei kirjautunut

Mitä jos yrittäisit vähentää niiden käyttöä.
Tee suunnitelma joka johtaa lopettamiseen.

Lopettanut ke 7.5.2008, ilman nikotiinia 21.5.2008 lähtien.

Zarita

Rekisteröityi:
07/08/2008 09:42:48

Ei kirjautunut

Aika kova juttu. Mutta ei varmasti purkasta eroon pääseminen ole yhtä vaikeaa kuin pääseminen tupakasta irti. Ei voi olla!
Oletko kokeillut tällaista.
Osta 2 mg laastareita ja tavallista purkkaa - jotain väkevää.
Käytä jonkin aikaa em laastareita ja syö ainoastaan tavallista purkkaa. Ja kerro itsellesi hitaasti ja selvästi, että nyt saat nikotiinin laastarin kautta joten pärjäät siis ilman nikotiinipurkkaa. Tällä tavoin voisit päästä purkasta ja sitten viikon parin kuluttua voisit unohtaa laittaa laastarin ja katsoa kuinka sitten käy. Ja jos joudutkin vähän tekemään työtä vierotuksesta niin sekin kannattaa, jos vaihtoehtona on taas tupakka.

Miisa-69

Rekisteröityi:
06/01/2008 00:30:38

Ei kirjautunut

Voi hitsi että huomasin juttusi vasta nyt.

Siis tiedän tunteen NIIN hyvin. Olin itse koukussa nikotiinipurukumiin 2 vuotta putkeen, sen jälkeen vaihtelin röökiä ja purkkaa vuorotellen varmaan sen seuraavat 2 vuotta lisää. Se oli yhtä helvettiä suoraan sanoen.

Lopulta vuosien henkisten painiskelujen jälkeen, hain lääkäriltä champixit, päätin etten koske mihinkään nikotiinivalmisteisiin ja nyt olen ollut kohta 9 kk savuton. ILMAN MITÄÄN NIKOTIINIA, IHAN LUOMUNA, IHANAA.

Monikaan ei voi ymmärtää että siihen purkkaan voi jäädä koukkuun. Minä ymmärrän sen niin älyn hyvin, mutta siitä voi päästä eroon.

My freedom started 13.1.2008

Miika84

Rekisteröityi:
24/03/2008 16:31:00

Ei kirjautunut

purkasta ym muista nikotiinikorvaustuotteista on helpompi päästä eroon kuin tupakasta ja samalla kun jauhat nikotiinipurkkaa päivittäin.Tulet päivä päivältä terveemmäksi.Itse meinaa käyttää 2viikkoo laastareita 15mg/16tuntia,2mg purkkaa ja 1mg imeskelytabletteja.....sitten vielä 2viikkoa 10mg/16tuntia laastareita,purkkaa ja imeskelytabletteja.Sen jälkeen joko siirryn vielä 5mg/16laastareihin tai lopetan kaikki nikotiinikorvaustuotteet...aika näyttää

Tätä viestiä on muokattu 1 kertaa. Viimeisin päivitys03/10/2008 22:37:22

Stumppasin 15.4.2012 klo 21.30
[Email] [WWW]

Gravius

Rekisteröityi:

Ei kirjautunut

Puolen vuotta sai rouskia noita silleen sopivaan tahtiin, sit päätin vaihtaa nikotiinittomaan purkkaan ja ihan hyvältä sekin maistui, tosin on ikäväs sitä pippurin makusta purkkaa

Jos kalkkunaa iskee kannolla tai kantoa iskee kalkkunalla niin kalkkuna menee rikki

Miika84

Rekisteröityi:
24/03/2008 16:31:00

Ei kirjautunut

Onko kukaan maistanut nicorette spiceminttiä?

Stumppasin 15.4.2012 klo 21.30
[Email] [WWW]

Gravius

Rekisteröityi:

Ei kirjautunut

Juu se nicorette spicemint on ihan mukavan makunen mut sama vika kun muissa että tuntuu kurkusta ikävältä ja saattaa aiheuttaa hikan

Tirlittan

Rekisteröityi:
18/07/2008 09:00:53

Ei kirjautunut

Jauha sitä yhtä ja samaa purkanpalaa puol päivää, ei siinä kai silloin enää nikotiinia ole.
Pidä silti varalla tyyliin: "hätätilassa riko lasi...",
jos olet ollut 4v polttamatta, vois olla syytä tosiaan vähennellä.
Keksi jotain, miten huijaat itseäsi.

Nyytti

Rekisteröityi:
09/02/2008 14:34:21

Ei kirjautunut

Gravius, entäs ne kärpäset?

15.9.2007 lopetin Stumppilaisten avulla!!!
Varhainen lintu löytää madon, mutta vasta se toinen hiiri saa juuston......

http://www.haqur.com/script/SmokeFree/17376.jpg
[Email]

Melisa

Rekisteröityi:
04/04/2007 14:24:48

Ei kirjautunut

Täällä ilmoittautuu yks nikasapurkan väärinkäyttäjä. Kun tupakkalaki tuli ensimmäisenä versiona voimaan 1.3.1995, en saanut enää polttaa työhuoneessani vaan piti mennä ulos. Aloin syömään nikotiinipurkkaa, ettei tarttis juosta ulkona sateessa, rännässä, pakkkasessa jne.. Aamulla poltin tupakkia ennen töihin tuloa n. 2-4 kpl. Päivän olin melkein polttamatta, illalla poltin kotosalla ja jos menin ravintolaan, niin oikein urakalla. Sängyssä iltaisin lukiessani taas mäyskytin niksapurkkaa. Koko ajan siis 4 mg. Kun lopetin tupakoinnin v. 2005, olin jo melkein 10 vuotta syönyt niksapurkkaa... huhhuhuh !
Savuttelun lopoettaminen ei ollut kauhean viaikeaa, mutta purkasta luopuminen oli. 7 kk:n savuttomuuden jälkeen siirryin 2 mg:n purkkaan. Siitä en enää saanut kicksejä.. joten siirryin Airwawesiin, siihen siniseen. En kiellä, ettei se olisi ollut vaikeaa, kyllä se oli. Mutta kyllä siitäkin selvisi. Nyt siis 2,5 v ilman nikotiinia.

Jos ei sulla nuo muut konstit eli laastarit auta, etkä tunnu luomuna pystyvän, käy juttelemassa lääkärin kanssa tuosta lääkehoidosta. Nikotiinipurkassa on kuitenkin se etu tupakointiin nähden, että keuhkot säästyvät.

Reilun 40 vuoden savutuksen jälkeen viimeinen tupakka 18.8.2005. Ei koskaan enää henkostakaan.

Gravius

Rekisteröityi:

Ei kirjautunut

Nyytti wrote:Gravius, entäs ne kärpäset?

Toimitus väitti et kärpäset ei ole vieroituslääke nikotiinista

JukkaI

Rekisteröityi:
04/04/2007 13:40:31

Ei kirjautunut

Olen kanssanne samaa mieltä, että noilla korvaustuotteilla saa itsensä uudelleen koukkuun. Itse mässytin nikkispurkkaa vissiin lähemmäs vuoden lopetettuani. Sitten tuli tilanne jossa en todellakaan saanut sitä purkkaa. Jaoin muistaaksen 3 palasta neljälle päivälle ja selvisin hengissä. Kotiin tultuani luin uudestaan sen kirjan "Irti tupakasta" vai mikä se nyt oli ja rupesin miettimään. Olin siis korvannut kuvitteellisen tupakalla tyydytetyn nikotiinitarpeen yhtä kuvitteellisella nikotiinipurkalla tyydytetyylä tarpeella. Pakon edessä (Shanghai 20 milj. ihmistä ei yhtään nicorettea) pystyin klaaraamaan tilanteen ihan tavis xylitolipurkalla. Päätin silloin, että minua ei enään kuseta tupakka- eikä lääkeyhtiöt ja siirryin xylitolipurkkaan kokonaan.

Eli kun teet itsellesi selväksi sen, että mistä tässä on kysymys niin eiköhän tuo nikkistuotteiden käyttökin lopu. Muista kuitenkin, että ihmisen on helpompi korvata kuvitteellisenkin tarpeen tyydyttäminen jollain toisella tavalla kuin luopua siitä kokonaan. Eli aivoissasi on siis itsesi tupakka- ja lääketehtaiden avulla kehittämä tarve jota tyydytät. Jatka ihan rauhassa sen tyydyttämistä mutta ota välineeksi xylitolipurkka, hammastikku, appelsiini, vesilasi tai ihan mikä vaan asia jolla et vahingoita itseäsi.

Ei muuta kuin zemeliä Marie ja muut purkkaloukussa olijat. Kyllä se siitä kunhan ensin tekee asian ihan rauhassa itselleen selväksi.

kiisseli

Rekisteröityi:
14/11/2008 21:13:34

Ei kirjautunut

Hei, olen uusi täällä!

Olen on/off-polttanut ja lopettanut useamman vuoden ajan, nyt kuitenkin viimeisen vuoden ollut muutamaa tupakkaa lukuunottamatta polttamatta. Mutta olen hirveässä niksapurkkakoukussa! Käytän 2mg:n purkkaa ja niitä menee päivittäin noin 18-20.

Olen yrittänyt ostaa tavallista purkkaa, mutta se ei todellakaan korvaa niksapurkkaa! Kesällä kokeilin lyhyen ajan käyttää myös laastaria, mutta en kerrasta ainakaan onnistunut lopettamaan purkkaa.

Miten sulla menee, ketjun aloittaja, oletko taistellut itses jo irti niksapurkasta? Muiltakin kuulisin mielelläni vielä hyviä neuvoja.

Siirry: