« Takaisin kotisivulle

Stumppi - keskustelu

V***tusketju XML

Kirjoittaja Viesti

krisu

Rekisteröityi:
07/12/2009 19:37:59

Ei kirjautunut

Nyt paan soimaan desipelit suurelle POIKA SAUNOO RIEKKUU JA RÄLLÄSTÄÄ TÄÄ SOPII NYT KUN VI..TAA NIIN HEL ..TISTI

Tätä viestiä on muokattu 1 kertaa. Viimeisin päivitys20/06/2011 08:29:47

savuttomuus alkoi 18.7.2011

krisu

Rekisteröityi:

Ei kirjautunut

Se ottaapäähän,kun en kai osaa ilmaista itseäni kunnolla ,kun ymmärretään kaikki väärin. Muutenkin tuntuu tällä hetkellä v-käyrä nyt tuleven olemaan korkealle. En jaksa. Tunnin aikana tunteet hyppivät laidasta laitaan.

Tätä viestiä on muokattu 1 kertaa. Viimeisin päivitys19/06/2011 20:47:28

rebekka roi

[Avatar]

Rekisteröityi:
02/02/2010 16:43:12

Ei kirjautunut

Piä huoli kuiten ettet rupia polttaan, sen tietää miten sen kanssa käypi...vit..uksen käyrät menee ohi, niinkuin on menneet ennekin ja rööki ei auta niinkuin tiietään.. jaksamista Krisu kyllä aika tekee tehtävänsä ja helepottaa....tsemppilöitä sateisesta rovaniemeltä..

Tätä viestiä on muokattu 1 kertaa. Viimeisin päivitys20/06/2011 08:30:11

30.04.2005 loppui orjuus.Tupakka.org verkon avulla.
Stumppilassa toisinaan kyläilemässä

krisu

Rekisteröityi:

Ei kirjautunut

Kiitos Rebekka Roi terveisistä. Kyllähän nämä tuntemukset ohi menee. Täälläkin satanut vähän, mutta aurinkokin paistanut. Huomenna aion osallistua liikuntaryhmään. On saatava tehdä koko ajan jotakin.Ehkä pahin on kohta jo ohi, kun ens viikolla tulee kuukausi savutonna. Ja, kun tämän kaiken olen käynyt läpi jo toistamiseen. Liikunta pitää minut savuttomana. Ja nicotinelliakaan ei oo mennyt kuin 4 tänäpäivänä.

Tommi Turmiola

[Avatar]

Rekisteröityi:
06/06/2011 17:01:57

Ei kirjautunut

Hmh, onkohan tämä mun lopettamiseni jotenkin eriskummallinen useammallakin tavalla kun mua ei riivi eikä raasta oikein mikään. En voi kuin arvuutella mutta mahtaiskohan ne Krisunkin pahimmat tärinät loppua parissa päivässä jos sylkäsis viimeisetkin nikotiinia sisältävät kamat mäkeen?

Kaikki lakot, myös tupakkalakot, loppuvat aikanaan. Sen vuoksi kannattaakin vain lopettaa tyystin.

krisu

Rekisteröityi:

Ei kirjautunut

Kyllä oot oikeassa Turmiolan Tommi. Nikotiini tuotteet mäkeen.Oot oikeassa. Ne pitää vaan yllä nikotiinin pysymistä elimistössä. Pari päivää ,kun jaksais rääkkiä.Tänään mennyt vähemmänkin,kun oon tehnyt kaikenlaista,kun nikotiinia "huutanut"elimistö. Alan pyöräileen. ja huomenna liikuntaryhmään. Ilman nikotiini valmisteita. Annan tuon loppu levyn olla vielä laukussa,vaikka niitä en käyttäiskään.

Stumppi työryhmä

Rekisteröityi:
02/04/2007 13:27:19

Ei kirjautunut

Ne pitää vaan yllä nikotiinin pysymistä elimistössä

Työryhmä muistuttaa edeltävään kommenttiin viitaten, että nikotiinikorvaushoidon avulla lopettaneiden ja siinä onnistuneiden osuus on suurempi kuin ilman korvaushoitoa lopettaneiden.
Korvaushoito auttaa elimistöä pääsemään irti nikotiiniriippuvuudesta, koska vieroitusoireet talttuvat matalammalla nikotiiniannoksella kuitenkaan henkilön saamatta samaa palkitsevaa vaikutusta kuin tupakoidessa.
Tärkeintä tietenkin tupakoinnin lopettaminen, ei se tapa jolla kukin sen tekee!

Stumppi -työryhmä

Melisa

Rekisteröityi:
04/04/2007 14:24:48

Ei kirjautunut

Olen itsekin vannonut aikoinaan korvaustuotteiden, lähinnä nikotiinipurkan, nimeen. Jostain syystä tuntui siltä, että itselläni oli enempikin nikotiini- kuin tapariippuvuus omassa tupakoinnissani. Tupakointiurani oli pitkä, reilu 40 vuotta.

Toisaalta korvaustuotteista pitää päästä myös eroon jollain aikajänteellä, se on myös totta. En meinannut itse uskaltaa lainkaan ottaa sitä askelma. Kun vihdoin siirryin 6 kk:n jälkeen 4 mg:sta purkasta 2 mg:een, tuntui se hirmuiselta hyppäykseltä. 2 mg:n purkasta en tuntenut enää saavani mitään irti. En, vaikka pureskelin niitä tosi tieheästi. Sitten siirryinkin tavalliseen purkkaan. Jotain täyti suussa mutustaa.
Tuntui, että tämä oli rankempi vaihe kuin polttamisen lopettaminen, tai sitten se vaan tuntui siltä.

Nikotiinin ripustautuminenkin pitää jossain vaiheessa kyllä lopettaa. Se kait se lopullinen päämäärä on savuttomuuden rinnalla. Kuitenkin korvaustuotteet ovat aina parempi vaihtoehto kuin savuke. Joskus vain tuntuu, että retkahteleminen myös polttamiseen on suurempaa korvaustuotteiden rinnalla. Mahtavatko ne sittenkin pitää tavallista enempi tuota riipuvuutta yllä?

Muuten olen sitä mieltä, että jokainen lopettamiskeino on hyvä, kunhan se johtaa lopulliseen savuttomuuteen ja - nikotiinittomuuteen.

Reilun 40 vuoden savutuksen jälkeen viimeinen tupakka 18.8.2005. Ei koskaan enää henkostakaan.

krisu

Rekisteröityi:

Ei kirjautunut

En minä voinutkaan jättää imeskelytabuja pois.Olis tosiaan mennyt paikat remontiin. Ja se tunne et pää hajoo,kuten Piltti asian ilmaisi. Ja imeskelen sillai 2 mg tabuja et laitan välillä lautaselle,kunpahin "kohtaus" on ohi. Ja niitä mulla menee normaalisti6 tabua päivässä. Kyllä ne aikanaan jää pois niin kuin tupakkakin. Kunnon kun sais vain nousemaan,niin helpottaisi oloa. Kyllä tämä tästä. Kiitos Stumppi työryhmä ja Melisa.

piltti

[Avatar]

Rekisteröityi:
14/11/2010 20:03:17

Ei kirjautunut

Turhahan sitä on hätäillä korvaavista luopumista, itse ainakin repsahtannu tupakoimaan sen takia monesti kun liian hätäsesti halunnu eroon myös korvaavista.

Jokainen lopettaa tavallaan, pääasia että ilman tupakkaa on.

_piltti_

26.4.11 -> harkitsija
27.4.11 -> päätös tehty
29.4.11 -> SAVUTON!

Jokainen polttamaton savuke on jo VOITTO!

krisu

Rekisteröityi:

Ei kirjautunut

Piltti oot kyllä tuossa oikeassa.Valitan sitä et minä olin väärässä. Ja kuten stumppi työryhmä lopuksi asian sanoi,et on hyvä,kun lopettaa tupakoimisen oli,se lopettaminen millaista tahansa.Toisille sopii joku tapa. toisille joku muu. Ja kuten Melisakin sanoi samaan tapaan,kuten edellä mainitsin. Ei pidä liian aikaisin heittää pois korvaavia,jos vierotusoireista pahin:tupakoimisen haluaminen on kova. Hattua nostan vieläkin heille,jotka luomuna lopettaa. Itse en pystynyt 1,6 kuukautta sitten. Nyt tuntuu,mutta vain tällä hetkellä etten halua tupakoida. Täytyy kyllä olla varovainen,ettei tule tupakan haluja. Kuukausi tuli täyteen ja hyvät olot. Olen liikkunut luonnossa,sateellakin. Ihana tuntea tuoksuja,jotka tupakoidessa menetti. Nyt on ne haju-ja makuaistit tulleet takaisin.
Tsemppilöisii kaikille

massi

[Avatar]

Rekisteröityi:
15/04/2009 11:35:53

Ei kirjautunut

Korvaavia menee nyt ihan simona ku sortu välis.. mut ei se mitään kunhan täs nyt sais rotin taas päälle. Kriittisiä päiviä on huominen ja ylihuominen ja varsinkin aamu. Mä kyl yleensä illat sinnittelen jos vain aamusta selviää.. huoh. Mut eilen kyl repsu tuli illalla.. ettei semmosta sääntöä johon ei poikkeusta. Kaik se testaa tuo nikkinen. No nyt ei isompata hätää mut nicotiini 'palaa' kyl koko ajan

1.3.2012
Ei ole olemassa muuta aikaa kuin NYT

krisu

Rekisteröityi:

Ei kirjautunut

Kyllä sä massi hoidat homman kotiin, olen varma siitä. Nellit vaan esiin ja taltuttamaan oireita. Voimahaleja ja sinnittelyä. Kyllä sä klaraat tän lopettamisen. Voitat paljon, kunvastustat nikkistä. Perhanan nikkinen hus pois massin olkapäältä.

piltti

[Avatar]

Rekisteröityi:
14/11/2010 20:03:17

Ei kirjautunut

Sanot massi sille nikkis et lähe menee ja annat viel kunnon potkun persiille!
Korvaavia vaan käyttöön, kyllä se siintä lähtee menemään!
TSempit ja voimia!!

_piltti_

26.4.11 -> harkitsija
27.4.11 -> päätös tehty
29.4.11 -> SAVUTON!

Jokainen polttamaton savuke on jo VOITTO!

krisu

Rekisteröityi:

Ei kirjautunut

Ei voi olla totta. Eilen vannotin et 18.7 2011 on virallinen lopetuspäiväni.Ja,kun sain kahvini juotua aloin kaipaamaan sätkää, ei ku en polta , imeskelytabuja ei ollut, pastillia, ei ollut , tavallista purkkaa,ei ollut. Mä tuun hulluksi. mutta huokaus kohtaus meni ohi,kun avasin koneen ja Stumppiin lukemaan totuuksia,jotka kyllä vähemmän mairittelevat.Siis omani kirjoitukset,kun en saa lopetuspäiväänikään muutettua.Murr... Eikä hommat oikein luista.Huoah..taa pitää. Pölyä joka paikassa. Paperipinot jne.. Pitäistehdä. Vaan v-käyrä aamulla jo niin ylhäällä,etten ala yhtikäs mitään suunnittelemaankaan.

Siirry: