| Kirjoittaja |
Viesti |
nipa
Rekisteröityi: 17/10/2007 06:21:23
Ei kirjautunut
|
Joku mölähti jossain et Champix saattaa lisätä itsemurha-ajatuksija jne.
Muistaakseni joku Ruotsalainen tutkimus, oli ihan valtakunnallinen uutinen joskus viimevuoden lopulla. Kannattaa siis olla varovainen.
|
Kokeilempa tätä, päivä kerrallaan . Lopetin 05.10.2007
|
|
|
inka03
Rekisteröityi: 30/10/2007 07:59:14
Ei kirjautunut
|
Joo tämä ollut tiedossa esim usassa jo kauemmin, mutta jos asiaa miettii niin, että masennus potilaalle en lähtisi tätä tuon takia määräämään...Tästä tulee vielä isot keskustelut,mutta itse näkisin tämän näin=)
|
Uusi savuton elämäni alkoi 12.11.2007
ja loppui syksyllä 2007.
Toinen savuton elämäni alkoi nyt 1.11.2009
|
|
|
Huuantti
![[Avatar]](http://www.stumppi.fi/pics/avatars/avatar10.png)
Rekisteröityi: 23/01/2008 21:53:45
Ei kirjautunut
|
Tsemppiä sinulle Janatacchina sinne Kyprokselle
Siellä lukuisat kerrat olleen täytyy sanoa, että sikäläisistä apteekeista saa monasti kaikkea muuta, muttei sitä mitä pitäisi. Silti tuntuu oudolta Champixin puuttuminen sikäl. valikoimasta, maan vanhan brittikytkyn valossa. Kannattaisikohan sinun tehdä apteekkisightseeing muihin "kyliin" esim. Larnaka ja Pafos. Jälkimmäisessä ainakin itse löysin sellaista mikä muualla oli aivan outoa.
Jos ei muualta, niin täältä sitä ainakin saa: http: //www.champix-online.co.uk/buy-champix.html
Mitä tulee tuohon bipolaarisuuteen versus vierotus, niin kyllä siinä varmaan kannattaisi keskustella jonkun asiantuntevan lääkärin kanssa, jos vaan mahdollista.
Itselläni ikäihmisen mittava lääkearsenaali mukaanlukien moklobemidi-lääkitys (masennuslääke) jo herran vuodet ja nyt olen Champix-kuurini (täydet 3 kk) viimeisellä kolmanneksella. Suorastaan yllättävän helppoa ollut 53 v poltettuani eikä sivuvaikutuksetkaan kovin kummoiset. Eikä taatusti ole ollut suisidaalisia ajatuksia.
Tässä on vielä pari kans. väl. linkkiä tueksi sinne kauas. Mistä sitä tietää mitä ideoita niistä keksii. Vaan älä unohda meitä stumppilaisia!
http: //whyquit.com/
http: //www.nosmokingday.org.uk/smokers/nosmokingday.htm
(suorat linkit poistettu)
Ps. Pitäkäämme tuo "No Smoking Day" 12.3.2008 mielessä
Tätä viestiä on muokattu 1 kertaa. Viimeisin päivitys27/02/2008 10:31:24
|
http://www.haqur.com/script/SmokeFree/6550.jpg
"Kukaan ei ole hyödytön, aina voi olla edes huonona esimerkkinä."
|
|
|
Katja
Rekisteröityi: 26/04/2007 13:58:54
Ei kirjautunut
|
Olipa yllättäviä uutisia.... Zybanista olen nämä tiennyt ja itse asiassa parin tutun ihmisen kohdalla saanut karvaasti kokea, mitä se voi mielialalle tehdä, mutta luulin Champixin olevan näistä oireista vapaa vaikka kaikennäköisiä muita oireita aiheuttaakin monille
Noh,,, niin tai näin, toivottavasti siellä kyproksellakin on edelleen yksi savuton lisää
|
Haaveeni savuttomuudesta toteutui Kiitos stumpin mahtavan tukiverkon
9.5.2007
|
|
|
Nyytti
Rekisteröityi: 09/02/2008 14:34:21
Ei kirjautunut
|
Minäkin tiedän useamman masennuksesta tms. kärsineestä, jotka lopetti Champixilla..
|
15.9.2007 lopetin Stumppilaisten avulla!!!
Varhainen lintu löytää madon, mutta vasta se toinen hiiri saa juuston......
http://www.haqur.com/script/SmokeFree/17376.jpg
|
|
|
inka03
Rekisteröityi: 30/10/2007 07:59:14
Ei kirjautunut
|
Ja minä nyt kerron mitä tänään kuulin=))
On se suurelta osalta myös sitä että vierottuu tupakasta, että masentuu. Mä en todellakaan itse usko sen johtuvan tosta lääkkeestä.
Mutta muistakaa tämä on vain minun mielipiteeni ja ei tarkoita sitä että teidän tarvitsee olla samaa mieltä.
Tupakka ja heroiini kulkee käsi kädessä. JOs miettii sitä mikä masennus tila tulee kun keho ei saa sitä huumetta enää niin se kertoo jo jotain...
Mut jees. ei siit sen enempää....
Mä siis uskon ton tulevan siitä et ei enää polta. En Champixista
|
Uusi savuton elämäni alkoi 12.11.2007
ja loppui syksyllä 2007.
Toinen savuton elämäni alkoi nyt 1.11.2009
|
|
|
Nyytti
Rekisteröityi: 09/02/2008 14:34:21
Ei kirjautunut
|
Just niin. Itelläni oli ihan hemmetin hurjia raivonpuuskia millon mistäkin pisteenkokosesta asiasta.. Ihan olemattomista... Eli vois joku sannoo aggressiivisuuden lisääntyvän pillereiden takia. Vaikka se oli se NIKKISPIRU joka mua puski persauksiin. Pakko oli hiukka päästellä.
Onneks ei kestäny ku pari päivää.
Kiitos ja anteeksi.
|
15.9.2007 lopetin Stumppilaisten avulla!!!
Varhainen lintu löytää madon, mutta vasta se toinen hiiri saa juuston......
http://www.haqur.com/script/SmokeFree/17376.jpg
|
|
|
janatacchina
Rekisteröityi: 25/02/2008 11:14:51
Ei kirjautunut
|
Mulla oli yks surkeimmista päivistä. Oon kirjailija joten päivä sinne tai tänne vierotusoireiden kanssa pitäs mennä ihan hyvin kun yksinänsä saa v-ttuilla... Mut illalla oli kreikan tunnit ja olin kokonaisen tunnin, sitten lähin kotiin ja iski syvä väsymys ja depressio. Mulla on vaakakupissa sekä terveys että mielenterveys. meikäläinen vajos ihan alas ja nyt oon taas harkinta-asteella. eli siis romahdin. Mun pitää keskustella psykiatrin kanssa tosta vierotuksesta, tänään oon ollu ihmisten ilmoilla taas ihan klinikka-kunnossa. Mut sain täältä niin paljo tukea ettette jätä mua tyypit rauhaan ennen ku lopetan, eiks je?
|
Duude...smoking is a piece of hell and rehab is a visit in there
|
|
|
janatacchina
Ei kirjautunut
|
Hei Huuantti! Nyt vasta luin sun viestis ja taidan tehä tripin Pafokseen, kiitti kovasti! Sinne on matkaa täältä Nikosiasta mut eiköhän tuo oo sen arvosta. Vähän mietityttää noi sivuoireet. Onko sulla tietoa niistä? Joo, ollaan brittein alla hiukka täällä mut ne ei muuta ku juopottele ja häiriköi välillä... Ja turkkilaisethan ne vasta körssiä vetääkin, niistä ei kreikkalaiselle puolelle oo apua suuntaan, ei toiseen, ne kauppaa tupakkaa kun diilerit
|
|
|
|
janatacchina
Ei kirjautunut
|
Inkalle: Ai se on niin uus juttu? Oisin tosiaan kahtellu sua telkusta mut täällä kyproksella nyt ei vaan ollu mahista. Pitää mennä tohon yliopistoapteekin sivuille. Valitettavasti mulla on ollu vuosi sitte itsemurha-ajatuksia, ne nyt tuli kun mut diagnosoitiin. oon ollu vakaa sen jälkeen, kiitos muun lääkityksen ja psykoterapian mut tänään iski mania plus depressio ja fiilikset meni huikeeta ylä- ja alamäkeä. Onneks huomenna on terapiasessio ja tää stumppihomma on MIELETÖN APU myös. Saa valittaa ihan omalla äidinkielellään
Tätä viestiä on muokattu 1 kertaa. Viimeisin päivitys25/02/2008 23:56:05
|
|
|
|
janatacchina
Ei kirjautunut
|
katoin ton yliopistonapteekin linkin mut siellä ohitettiin itsemurha-ajatukset kokonaan. No jaa. Onneks täältä saa lisätietoa.
|
|
|
|
Katja
Rekisteröityi: 26/04/2007 13:58:54
Ei kirjautunut
|
Nyt on pakko kommentoida noita mielialajuttui..... Katsos, sehän on niin, että riippumatta lääkkeestä tai mielenterveydestä tupakan lopettaminen vaikuttaa jokaikiseen henkisesti! Toisiin enempi ja toisiin vähempi... Minäkin, jolla ei mitään ongelmia ole aikaisemmin ollut kärsin ties mistä mielialavaihteluista ja olin lähes maanis/depressiivinen jo jossain vaiheessa, mutta ne kaikki meni ohi kun vaan jaksoin taistella sitä tupakan houkutusta vastaan.
Tsemppiä!!
|
Haaveeni savuttomuudesta toteutui Kiitos stumpin mahtavan tukiverkon
9.5.2007
|
|
|
Melisa
Rekisteröityi: 04/04/2007 14:24:48
Ei kirjautunut
|
Asiasta toiseen, tuli vaan mieleeni, että monissa mielialalääkkeissä on sivuoireena masennus, itsemurha-ajatukset jne.. niin hassua kun se onkin. kun usein juuri siihen vaivaan niitä haetaan...
Kyllä pitkän päälle tupakanpolton lopettamisessa on kovilla psyyke,, fyysinen puoli on aikansa, mutta loput tulee psyykkeestä. Vaikka nikotiini meitä kyykyttää, sen pystyy henkisesti voittamaan jonkun ajan päästä. psyyke vaan houkuttaa, omat mielikuvat. Kyllä itse tiedän olevani nikotinisti lopun elämääni, mutta enhän toki ole enää nikotiinin tarpeessa. Siitä huolimatta voisin retkahtaa varsin helposti, jos annan itselleni luvan. Muistelen mukavia asioita, joita tupakin kanssa koin. Sitten poltan ekan ja tokan, vielä maistuu pahalle.. mutta hetken päästä olen jo herättänyt kaikki uinuvat reseptorini aivoissa.. ja niin sitä mennään taas...
Ei tämä ole absoluuttinen totuus, tämä on tilanne, jonka olen itse miettinyt omalta osaltani vuosien mittaan. Olin tällä vuosituhannella jo kerran 6 kk polttamatta ja tiedän kuinka helposti retkahtaa. Nyt 2,5 vuoden jälkeen tiedän, että oman ajattelun ja asenteiden muutos pitää minua savuttomana. Uskon selviäväni aika monista ja pahoistakin tilanteista ja olen selvinnytkin retkahtamatta, toivon selviäväni jatkossakin. Pitää vain arvostaa savuttomuutta koko ajan hirveän korkealle omassa elämässään. Siksi täälläkin on hyvä pyöriä, koska täällä kaikki arvostavat sitä. Jos sitä ei itse arvosta, voisi yhtä hyvin alkaa polttamaankin. Vai mitä ?
|
Reilun 40 vuoden savutuksen jälkeen viimeinen tupakka 18.8.2005. Ei koskaan enää henkostakaan.
|
|
|
Melisa
Rekisteröityi: 04/04/2007 14:24:48
Ei kirjautunut
|
Asiasta toiseen, tuli vaan mieleeni, että monissa mielialalääkkeissä on sivuoireena masennus, itsemurha-ajatukset jne.. niin hassua kun se onkin. kun usein juuri siihen vaivaan niitä haetaan...
Kyllä pitkän päälle tupakanpolton lopettamisessa on kovilla psyyke,, fyysinen puoli on aikansa, mutta loput tulee psyykkeestä. Vaikka nikotiini meitä kyykyttää, sen pystyy henkisesti voittamaan jonkun ajan päästä. psyyke vaan houkuttaa, omat mielikuvat. Kyllä itse tiedän olevani nikotinisti lopun elämääni, mutta enhän toki ole enää nikotiinin tarpeessa. Siitä huolimatta voisin retkahtaa varsin helposti, jos annan itselleni luvan. Muistelen mukavia asioita, joita tupakin kanssa koin. Sitten poltan ekan ja tokan, vielä maistuu pahalle.. mutta hetken päästä olen jo herättänyt kaikki uinuvat reseptorini aivoissa.. ja niin sitä mennään taas...
Ei tämä ole absoluuttinen totuus, tämä on tilanne, jonka olen itse miettinyt omalta osaltani vuosien mittaan. Olin tällä vuosituhannella jo kerran 6 kk polttamatta ja tiedän kuinka helposti retkahtaa. Nyt 2,5 vuoden jälkeen tiedän, että oman ajattelun ja asenteiden muutos pitää minua savuttomana. Uskon selviäväni aika monista ja pahoistakin tilanteista ja olen selvinnytkin retkahtamatta, toivon selviäväni jatkossakin. Pitää vain arvostaa savuttomuutta koko ajan hirveän korkealle omassa elämässään. Siksi täälläkin on hyvä pyöriä, koska täällä kaikki arvostavat sitä. Jos sitä ei itse arvosta, voisi yhtä hyvin alkaa polttamaankin. Vai mitä ?
|
Reilun 40 vuoden savutuksen jälkeen viimeinen tupakka 18.8.2005. Ei koskaan enää henkostakaan.
|
|
|
janatacchina
Ei kirjautunut
|
Melisa, nyt lähetän halit!
Sun viestis oli totta tosiaan lähellä mun ongelmaa. Mä pystyin tosin vaan heikot 2kk parhaimmillaan ilman, sit retkahdin TAAS ja nyt tosiaan kadun sitä päivää. Kun kerran vedän, siitä ei loppua sitten tulekaan. Aina lopettamiskerrat on olleet erilaisia. Nyt viimeks olin todella hajalla ja aikamoinen piru lähimmäisiäni kohtaan, kehtaanko enää ees niitä kohdata! sitä edellisellä kerralla kumppani sano että oon rauhallisempi kun koskaan ennen ja se oli ihme. eräs kerta kirjotin parhaan kirjani ikinä, se oli tuo kahen kk:n lakko. Tein työtä tehokkaammin kun koskaan.
Nyt on kirjottaminen puissa ja jäissä ja korvan takana ja ties missä tupakan takia, se häiritsee keskittymistä.
Jokainen tupakka, jonka vedän, johtaa ajatukset omaan fyysiseen terveyteen ja ällöttää. Oksettaa myös katella muita tupakoitsijoita. Arvostan kaikkia Stumppilaisia täällä, googletin tämän sivun ja löysin jotain, mitä tarvitsin. Kumppanini pistää mielenterveyteni etusijalle ja se on ymmärrettävää, koska se joutuu kattelemaan mua joka ikinen päivä. Mutta myös arvostaa sitä, että mulla on halu lopettaa. Itse se on astmaattinen ja jauhan sille joka kerta että eikö voitas lopettaa yhessä. Se ei ole vaan saanut motivaatiota aikaseks, vaikka köhii ihan sydäntäsärkevästi.
|
|
|
|