| Kirjoittaja |
Viesti |
Tuulevi
Rekisteröityi: 01/05/2007 20:07:07
Ei kirjautunut
|
Eikös tämä ole ihan selvä asia; ellei halua lopettaa, niin polttaa vain edelleenkin ihan niin kauan ja paljon kuin haluaa. Siis jos on kysymys aikaihmisestä, joka polttaa omia rahojaan ja tietoisesti tuhoaa omaa terveyttään.
Tunnuslauseeni oli vuosikymmenet, että niin kauan kuin joku tupakoinnista huomauttelee, en varmasti lopeta. Se on oma asiani ja osa identiteettiäni. Aloin vasta runsas kaksi vuotta sitten tosissani tahtomaan tupakasta eroon. Tarvitsin eroprosessissa Zybania ja näitä kavereita täällä. Nyt menee hyvin, en ihan varmasti polta enää ikinä. Minun ei enää tarvitse todistaa mitään kellekään, ei edes itselleni.
|
|
|
Melisa
Rekisteröityi: 04/04/2007 14:24:48
Ei kirjautunut
|
Pasi99 wrote:Tuota..
Onko kaikkien pakko olla väkisin tupakkaa vastaan?
Eikö kukaan voi osoittaa ymmärtämystä ja hienoisesti rohkaista tekemään miehekäs päätös aloittaa tupakointi uudelleen sillä perusteella ettei ole riittävän motivoitunut?
Olisi kiva kuulla kommentteja sellaiselta, joka oli lakossa, aloitti uudelleen ja on nyt hyvin tyytyväinen ratkaisuunsa.
Kyllähän nyt tupakointi joitakin ongelmia lieventää vaikkei niitä ehkä ratkaisekaan.
Ehkäpä täällä Stumpissa me ollaan tuota tupakointia vastaan, kun tämä on tällainen foorumi. En kyllä enää osaa ajatella ongelmia, joita tupakanpoltto lieventäisi. Ainoa asia on se vieroitusoire, joka laittaa tupakoivan sytyttämään seuraavan tupakan. Se tulee yleensä jo alle tunnin kuluessa edellisestä tupakasta.
Jos aloittaa uudelleen tupakoivaan, kun motivaatio ei riitä - sehän on jokaisen oma päätös. Onhan täällä Stumpissa kirjoittaneissakin niitä, jotka aloittavat uudelleen, mutta ei kukaan tule hehkuttamaan, että olipa hyvä päätös. Osa häviää kokonaan täältä. Ne, jotka haluaa lopettaa tupakoinnin ja sortuvat, tulevat siitä kertomaan ja yrittävät lopettaa uudelleen.
Valintahan on jokaisen oma.
Toivotan kuitenkin sinulle voimia pysyä tässä tekemässäsi päätöksessä.
|
Reilun 40 vuoden savutuksen jälkeen viimeinen tupakka 18.8.2005. Ei koskaan enää henkostakaan.
|
|
|
tintt1
Rekisteröityi: 12/07/2008 11:37:26
Ei kirjautunut
|
Olisi ihanaa, jos elämän saisi elää ilman stressiä! Silloin moni lopettaisi tupakanpolton, ennen kuin aloittaisikaan. Tupakkasairauksia ei olisi ja ihmiset olisivat onnellisia! Pasi 99:lle sanoisin, että itse lopetin puoli vuotta sen jälkeen, kun mieheni kuoli tupakkasairauteen eli keuhkoahtaumaan. Tauti alkoi jo 45vuotiaana. Olen stressaantunut, vihainen, surullinen jne. mutta sen päätöksen tein, että minua ei tuo sairaus vie!! Toivon, ettei sinuakaan, joten please, kokeile Champixia. Se vie IHAN OIKEESTI RIIPPUVUUDEN!! Motivaatio sinun pitää mietiskellä 110%:ksi
|
Olisinpa lopettanut ennen kuin aloitinkaan. (Viim. tupakka 3.7.2008.)
|
|
|
Pasi99
Rekisteröityi: 07/07/2008 12:20:57
Ei kirjautunut
|
Hei.
Sairauksien pelko on tällä hetkellä kai ainoa syy jatkaa lakkoa.
Hyvin pelottelit kun olen itse jo yli 40 v...
Mitähän sitä voisi muuta kuin liikuntaa ja kahvia nauttia joka vaikuttaisi samantyyppisesti keskushermostoon?
|
|
|
Pasi99
Ei kirjautunut
|
Champixia muuten käytän ja kyllä se on aika tehokas..
|
|
|
tutetu
![[Avatar]](http://www.stumppi.fi/pics/avatars/avatar09.png)
Rekisteröityi: 07/01/2008 21:07:03
Ei kirjautunut
|
Nyt tuntuu uskomattomalta, että minä - itseäni melko järkevänä pitänyt ihminen - tupakoin yli 40 vuotta. Siis miksi?
Tupakointi on kuin hidasta itsemurhaa tekisi, ei järjellä perusteltavissa.
Muiden asioiden kohdalla yritän toimia järkevästi, ajan autolla liikennesääntöjen mukaan, en mene sisälle palavaan taloon, en hanki vakavia tarttuvia tauteja, käyn kuntosalilla pitääkseni itseni kunnossa.
Miksi tupakan kohdalla kohtelin itseäni niin väärin?
Aikamoinen orjuuttaja tuo tupakka on, onneksi olen nyt siitä vapaana!
|
Päämäärääni kulkeva hissi on epäkunnossa, itse on kiivettävä omat portaani.
Savuton elämä alkoi 4.1.2008
|
|
|
tintt1
Ei kirjautunut
|
Niin, kahvia ja liikuntaa...Ei kai tässä muu auta, kuin antaa ajan kulua Semiä päiviin!
|
|
|
|
Pasi99
Ei kirjautunut
|
Hei tintt1,
käytitkö/käytätkö sinä champixia? Mitkä ovat kokemuksesi ja jos lopetit jo niin miten meni siirtymävaihe?
|
|
|
tintt1
Ei kirjautunut
|
Käytän Champixia ja pientä pahoinvointia aamupillerin jälkeen on ollut. Joku täällä neuvoi, että syö pohjalle jogurttia, niin se auttaa. Näin teen. Muuten olen voinut hyvin ja aivan ihmeissäni olen tästä riippumattomuudesta!! EI KERTA KAIKKIAAN TEE MIELI RÖÖKIN RÖÖKIÄ Uskopa vaan, niin olemme LOPETTANEET; niin sinä kuin minäkin
|
|
|
|
Pasi99
Ei kirjautunut
|
Tintt1, kuinka kauan olet champixia käyttänyt?
Mulla loppuu kohta pillerit ja meinasin olla ostamatta lisää kun ovat kalliita.
|
|
|
tintt1
Ei kirjautunut
|
Vasta neljä viikkoa. Joku täällä kertoi, että kannattaa jatkaa tarpeeksi pitkään. Näin aion tehdä, jätän sitten jotain muuta ostamatta! Eikö?
|
|
|
|
Pasi99
Ei kirjautunut
|
Tinnt1
eli olemme olleet polttamatta yhtä pitkään ja olemme saman ikäisiäkin. Mitähän muuta yhteistä sitä voi olla.
|
|
|
Pasi99
Ei kirjautunut
|
Nyt enää kaksi champix pilleriä jäljellä..
Ohjeen mukaan suurin retkahdusvaara on juuri kun lopettaa pillereiden popsimisen.
Onko kellään kokemusta elämästä heti pillereiden loputtua? Miten olette selvinneet?
|
|
|
tintt1
Ei kirjautunut
|
Nyt nopeasti apteekkiin! Hop,hop! Älä lopeta Champixia liian aikaisin Niin, en tiedä yhtään olemmeko samanikäisiä; voithan antaa tarkemman vinkin iästäsi? Täältä etelästä ollaan kuitenkin molemmat. Olisi sinunkin aika jo siirtyä lopettaneisiin-forumille!?
|
|
|
|
jamppa69
Rekisteröityi: 22/07/2008 11:27:27
Ei kirjautunut
|
Tuulevi wrote:Tunnuslauseeni oli vuosikymmenet, että niin kauan kuin joku tupakoinnista huomauttelee, en varmasti lopeta. Se on oma asiani ja osa identiteettiäni.
Sama täällä. Tämänkertainen lopetus oli täysin oma päätös ja kukaan esim. perheessäni ei sanallakaan maininnut mitään tupakoinnin lopettamiseen liittyvää. Jos olisi maininnut, olisin taatusti siirtänyt lopetusta muutamalla kuukaudella. Haudoin lopettamista mielessäni monta kuukautta kertomatta muille suunnitelmistani. Kaksi päivää ennen lopettamista sanoin vaimolle että kesäkuun viimeinen päivä lopetan tupakoinnin. Taas . Vaimon mieleen tuli heti kiroilut ja arveluttava käytös yleisillä paikoilla Alkuperäinen suunnitelmani oli lopettaa 40-vuotiaana eli olisin polttanut 7.12.2009 saakka. Päätin sitten aikaistaa projektia. Ensimmäinen tavoite on lyödä edellisen lakon ennätys, eli puolitoista vuotta. Jos siihen pystyn, niin jatkan taatusti savuttomana eteenpäin.
|
|
|