| Kirjoittaja |
Viesti |
Ansa-Q
Rekisteröityi: 12/05/2007 18:15:45
Ei kirjautunut
|
Näitä lisää! Kertokaahan lisää positiivisista muutoksista, joita tupakoimattomuudesta on seurannut.
Se, että joku kertoo muutoksista, jotka tosiaan on konkreettisesti huomannut,
motivoi huomattavasti enemmän kuin saman kuuleminen teoreettisesti.
|
|
|
elina-maria
Rekisteröityi: 04/04/2007 22:42:17
Ei kirjautunut
|
Minä en voi olla vieläkään ihmettelemättä sitä, miten VAPAALTA koko elämä alkoi tuntua, kun lopetin tupakoinnin. No jaa, ei heti, mutta ihan jo ensimmäisllä viikolla, jo osittain ensimmäisinä päivinä. Ettäkö ei tarte tehdä seuraavan nikotiiniannoksen kanssa treffejä?
|
|
|
Melisa
Rekisteröityi: 04/04/2007 14:24:48
Ei kirjautunut
|
Vielä 40 vuoden savuttelun jälkeen on mahdollista palauttaa hyvä väri naamaan. Yks meikkitäti ihmetteli, kun ei millään meinannut löytää sopivaa poskipunaa, kun omat posket hehkuivat alla. Kyllä mulle aikaisemminkin tuli väri poskiin kun ulkoilin tai kuntoilin, mutta nyt se on pysyvää. Nenä oli aina ennen kylmä (vaan ei märkä kuin koiralla) nyt sekin on lämmin... verenkierto on siis kovasti elpynyt.
Ja jos sen mitenkään vois esittää neutraalisti, niin sanoisin, että ryppyjä on vähemmän.. no ei kait ne voi hävitä... paitsi kun on lihonnut ne umpeen. Ehkä se johtuu ihon yleisestä hyvinvoinnista, että rypyt eivät ehkä sitten erotu, niin kuin harmaammasta ihosta. Ikäähän sentäs on riittävästi...
|
Reilun 40 vuoden savutuksen jälkeen viimeinen tupakka 18.8.2005. Ei koskaan enää henkostakaan.
|
|
|
elina-maria
Rekisteröityi: 04/04/2007 22:42:17
Ei kirjautunut
|
Kirkkaampi katse ja virkeämpi olemus auttavat myös osaltaan ja isolta osalta auttavatkin!
|
|
|
Latte
Rekisteröityi: 04/04/2007 21:08:43
Ei kirjautunut
|
Jos kasvojen ihonväristä puhutaan niin kai tekin ootte hokanneet, että tupakoivan kanssaihmisen ihonväri muuttuu vihreäksi kun kuulee, että te ootte pystyneet lopettamaan. Mielenkiintoinen ilmiö ?
|
Elä tätä päivää- uneksi huomisesta- opi eilisestä
|
|
|
*vieras*
Rekisteröityi: 10/04/2007 16:34:24
Ei kirjautunut
|
Latte wrote:Jos kasvojen ihonväristä  puhutaan niin kai tekin ootte hokanneet, että tupakoivan kanssaihmisen ihonväri muuttuu vihreäksi  kun kuulee, että te ootte pystyneet lopettamaan. Mielenkiintoinen ilmiö ?
Tai sit valahtaa ihan kalpeaksi,kun ei meinaa uskoa,että ihan oikeesti oot lopettanut .Tai ei siis halua uskoa,että joku voi siinä onnistua,niin kuin me
|
|
|
Melisa
Ei kirjautunut
|
Juu vihreäksi ne muuttuu.. siitä harmaasta meinaan.. ja vihreä kun on punaisen vastaväri, ei ne tervettä väriä ikinä poskillaan näekään häähhäähkkräähäähhäää - iiihhhhh - kröhm.. siis paitsi purkista - tietenkin.
|
Reilun 40 vuoden savutuksen jälkeen viimeinen tupakka 18.8.2005. Ei koskaan enää henkostakaan.
|
|
|
Nelli
Rekisteröityi: 17/12/2007 21:43:26
Ei kirjautunut
|
Tupakoimattomuus kaunistaa naista monin tavoin!
Nopeasti huomaa hehkuvan ihon ja kirkkaat silmät. Näppylätkin vähenee ihmeesti. Kun olotila on muutenkin reippaampi ja itsetunto parempi, niin koko olemus loistaa.
Eipä tässä missikisoihin olla menossa, mutta eipä se ole tarkoitus. Pääasia on, että on itsensä kanssa sujut?
|
|
|
minna
Rekisteröityi: 05/04/2007 19:09:12
Ei kirjautunut
|
Siitä oli kyllä mun lopettamisessa aika pitkälti kyse. Halusin saada itsekunnioitukseni ja itsemäärämisoikeuteni takaisin. Oli tosi nöyryyttävää miten tupakka juoksutti aikuista, täyspäistä ihmistä. Peiliin katsominen oli hetkittäin tosi hankalaa.
Oli tosi palkitsevaa miten niitä lopettamisen posittivisia puolia alkoi näkyä jo lähes ensi metreiltä. Peilistä katsoi todellakin ihan eri värinen ihminen esimerkiksi. Niistä jutuista tuli mulle ainakin lisää motivaatiota.
Hyvällä tiellä ollaan!
|
|
|
Marjorie
Rekisteröityi: 31/12/2007 18:13:49
Ei kirjautunut
|
Hei Marianne!
Multa kysyttiin, että mitä mulle on tapahtunut, kun naaman väri on hehkeempi. Oletko rakastunut, kysyttiin.
Ei kun lopetin tupakanpolton 8 pv sitten (nyt 10 pv), vastasin. Nyt on pakko uskoo, että näin pian kasvojen harmaus lähtee, kun te muutki stumppilaiset ootta sen itsessänne huomannu. Aika ihmeellistä. Turhan punainen kyllä itsellä on olo, kai se tästä tasaantuu. Tai, omissa silmissä ihmisen normaali väri näyttää väärältä.
Eikun hehkutaan ja tuoksutaan naisilta/miehiltä!
|
en luovuta, haluan tuoksua
|
|
|
*vieras*
Rekisteröityi: 10/04/2007 16:34:24
Ei kirjautunut
|
minna wrote:Siitä oli kyllä mun lopettamisessa aika pitkälti kyse. Halusin saada itsekunnioitukseni ja itsemäärämisoikeuteni takaisin. Oli tosi nöyryyttävää miten tupakka juoksutti aikuista, täyspäistä ihmistä. Peiliin katsominen oli hetkittäin tosi hankalaa.
Oli tosi palkitsevaa miten niitä lopettamisen posittivisia puolia alkoi näkyä jo lähes ensi metreiltä. Peilistä katsoi todellakin ihan eri värinen ihminen esimerkiksi. Niistä jutuista tuli mulle ainakin lisää motivaatiota.
Hyvällä tiellä ollaan! 
Minnan sanoja lainatakseni,tosiaan halusin myös minäkin itsemääräämis oikeuteni takaisin ja naamakin oli "harmaan" oloinen ja nyt on kyllä poskissa jopa vähän punaa ja tupakka ei enää "määrää". Ja olo on niin "puhdas",ei tarvitse peitellä ja salata tupakointia,pöh ,niin kuin sitä ei haistais .Itsensä pettämistä ja huijaamista nämä vuodet olleet
|
|
|
Nelli
Ei kirjautunut
|
mimosa wrote:Itsensä pettämistä ja huijaamista nämä vuodet olleet 
Olen huomannut, että on oma haaste myöntää miten on pettänyt ja huijannut itseään...
|
|
|
Melisa
Ei kirjautunut
|
Vähän joutuu nöyrtymään tällekin asialle. Tupakointiin liittyy niin monta harhaluuloa ja tupakoinnin lopettamiseen ja siihen yhteen ainooseen savukkeeseen, että välillä miettii väkisinkin kuinka paljon ihminen itse tietoisesti tai tiedottomasti on pettänyt itseään.
Vaan, ei surua puseroon... eikä savua keuhkoihin.
|
|
|
|
Hawwa
Rekisteröityi: 02/01/2008 08:37:42
Ei kirjautunut
|
Tänään lenkillä huomasin että mulla on keuhkot! Ja että ne voi täyttää ilmalla ilman että alkaa ahdistamaan ja tekemään pirun kipeää.
Juostessa piti alkaa opetella ihan uudenlaista hengitystekniikkaa, kun on aiemmin vaan puuskuttanut yläkeuhkoilla vaan. Vähän mä olin että vau. Eikä mene lihakset ihan niin äkkiä maitohapoillekaan.
Sormissa ja varpaissa kiertää veri, olin varma että mun hanskat syttyy palamaan kohta kun sormia kuumotti niin kauheesti.
|
Joka tietä käy, tien on vanki
vapauden antaa vain umpihanki
|
|
|
Nelli
Ei kirjautunut
|
Hawwa wrote:Tänään lenkillä huomasin että mulla on keuhkot!
Onneksi olkoon!
Jos jotain positiivista koittaa repiä polttamisesta, niin ehkä sen että oppii arvostamaan terveyttä ja kehoa uudella tavalla. Onneksi sentään monet tupakan aiheuttamat vaivat pitäisi poistua pois nyt,kun on lopettanut.
Itse olen hengitellyt yläkeuhkoilla pitkään, kun poltin. Hengitys jää pinnalliseksi ja nyt sitten opettelen käyttämään koko keuhkojen kapasiteettia hyväksi. Öisin hengittelen jo paremmin ja päivisin on mukava huomata, että pystyy ylipäätään käytttää keuhkoja paremmin. Ei satu niin paljon (ennen tuli aina välillä pistävää kipuja keuhkojen alueelle).
Mikäköhän hulluus on takana, kun pitää kehoa (sitä ainoaa, jonka kanssa pitäisi kulkea pitkän tovin) tuhota tupakan kanssa? Omituista itsetuhoisuutta ja itsepetosta pahimillaan.
|
|
|