« Takaisin kotisivulle

Stumppi - keskustelu

Repsahduskokemuksia XML

Kirjoittaja Viesti

jhagstrom

Rekisteröityi:
10/07/2009 19:14:12

Ei kirjautunut

Noin 10kk olen ollut NIIN SANOTTU ilman tupakkaa. Retkahdan melkein joka viikonloppu, pariksi tunniksi kun juon pari lasi viiniä. Arki menee ihan hyvin, enkä polta. Kihlattuni on myös yrittänyt lopettaa, mutta hän hän sortuu paljon helpommin kuin minä itse ja käyttää esim nuskaa. Ja niinpä minä sitten seuraksi aina viikonloppuisin menen myös sauhutteleen! Ja oikeen ällöttää itseäni tämä polttelu. Kuinka haluaisinkaan lopettaa. Vaikeaa on. Kertokaa ihmeessä mikä auttaa?

jános

Rekisteröityi:
27/06/2009 19:36:25

Ei kirjautunut

Mulla on sama, että olen n.s. savuton, mutta retkahdan lähes säännöllisesti. Pitäisi ottaa huomioon mahdollinen keuhkoahtauma ja osteoporoosi, mutta kun järkisyyt eivät riitä. Kaameaa! oLENKO NÄIN HEIKKO?

Iloa elämään ilman tupakkaa!
[Email]

tutetu

[Avatar]

Rekisteröityi:
07/01/2008 21:07:03

Ei kirjautunut

jhagstrom wrote: Kertokaa ihmeessä mikä auttaa?

Minua on auttanut päätökseni "en sytytä enää ikinä". Jos on tullut mielitekoja ja kiusauksia, jos hiukankin olen alkanut miettiä että haluaisin polttaa, olen todennut itselleni, joskus jopa ääneen monia kertoja, että en sytytä enää ikinä, koska haluan savuttoman loppuelämän. Se toimii minulla eräänlaisena selkänojana, tukena tiukan paikan tullen. Ei voi moneen kertaan sanoa, ettei sytytä niin että sitten sytyttäisi kuitenkin.

Psyykkaamista tämä homma on, itselleen pitää vakuuttaa kerta toisensa perään, että ehdottomasti haluaa luopua tupakoinnista ja sen haittavaikutuksista, haluaa terveyden, vapauden tupakan orjuudesta, savuttomuuden. Tätä kun toistelin itselleni, niin pikkuhiljaa ajatuksetkin kääntyvät sanojeni suuntaan.

[Email]

pursoleena

Rekisteröityi:
21/07/2009 14:58:23

Ei kirjautunut

Minä lopetin polttamisen vuoden vaihteessa jo neljättä kertaa.Tähän mennessä jokainen yritys on kaatunut siihen yhteen.. Perjantaina juttelin yhden tuttavan kanssa ja kerroin kuinka varma olo itselläni on tupakoimattomuuden suhteen ja lauantaina menetin hermoni totaalisesti ja yhtään ajattelematta menin tupakalle. Siihen samaan konkurssiin vedin vielä toisenkin ja voi että kun hävetti ja harmitti. Nyt on mieli maassa ja äsken tuli taas poltettua kun ei tässä enää millään tunnu olevan väliä ja harmitti henkilökohtaiset asiat niin kovasti paljon ja seli seli. Taas tarttis saada itseään niskasta kiinni ja ryhdistäytyä ennen kuin on taas myöhäistä ja sauhuttelusta tulee jokapäiväistä. Tuntuu nämä kesälomat olevan raskasta aikaa olla polttamatta.

tina09

[Avatar]

Rekisteröityi:
15/02/2009 09:51:29

Ei kirjautunut

Tähän mennessä jokainen yritys on kaatunut siihen yhteen.. Perjantaina juttelin yhden tuttavan kanssa ja kerroin kuinka varma olo itselläni on tupakoimattomuuden suhteen ja lauantaina menetin hermoni totaalisesti ja yhtään ajattelematta menin tupakalle.

Tuo kuulostaa NIIN tutulta
Mulla ei noihin ole liittynyt edes mitään hermojen menetystä tms vaan päässä on vaan selittämättä napsahtanut ja se oli sit siinä. Mulla on nyt vähän rimakauhua kun tällä viikolla tulee 5 kk ja eka kerralla juuri sen viiden kuukauden jälkeen petti kantti...

Toivottavasti kuitenkin ollaan kaikki viisastuttu noista aiemmista epäonnistumisista ja osataan sitäkin enemmän varuillamme olla nyt tässä koitoksessa.
Itselläni on ainakin jollakin tapaa erilainen meininki tässä yrityksessä verrattuna noihin aiempiin.

Balleriina

Rekisteröityi:
22/02/2009 02:24:49

Ei kirjautunut

Minulla on lopettamisyrityksiä ollut ja ei ole kestäneet kuin surkeat pari päivää. Nyt olen ollut 7viikkoa polttamatta ja en enää aloita ikinä. Päätin jo silloin vieroitusoireiden alussa, että tämä on tasan varmana viimeinen kerta kun tämän kahlaan läpi ja lopetan. Se pitää edelleen paikkansa. Alussa päätin myös, että voin ihan hyvin vaikka itkeä ja lyödä nyrkkiä seinään jos sellaiset olot tulee, mutta sytytä en enää, en ikinä.

Se on tässä ollut se punainen lanka. Aiemmat kerrat oli aina sitä taistelua, että polta yks, yks vaan, ihan hyvin voi yksi vaan, maista mille se maistuu, maista miten pahalle, yksi vain ei enempää.

No yksi johti joka ikinen kerta siihen, että olin taas tupakoitsija, masentunut ja hyvin pettynyt tupakoitsija. Nyt en edes päästä tollaista ajatusta päähäni, en polta IKINÄ elämässäni sitä yhtä, enkä edes yhtiä savuja.

Lisäksi lopettaminen vaatii alussa ainakin juuri sitä itsensä psyykkausta, pohjatyöt on tehtävä ja ns. aivopestävä itseään. On nähtävä mitä se tupakka on ja luovuttava siitä valheellisesta surkeasta myytistä, että tupakka olisi kenenkään kaveri, koska se ei sitä ole.

Kyllä se siitä

Savuton 3.6.2009 -> Yksi savuke johti 6 kuukauden polttamiseen. Savuton jälleen 30.1.2012 -> Allen Carrin opeilla.

babs

Rekisteröityi:
03/04/2007 17:32:00

Ei kirjautunut

Mulla tyssäsi savuttomuus kesälomaan Maanantaina alkaa työt ja silloin alkaa myös savuttomuus. Reissattiin lomalla pitkin poikin eurooppaa ja siinä tuli tupakat mukaan kuvioon. Nyt harmittaa vietävästi, mutta "onneksi" loma loppuu ja maanantaina aloitan savuttomuuden vakavasti.

Elämä on kuin lapsella paita: lyhyt ja sontainen.
[WWW]

Miiuli

Rekisteröityi:
13/08/2008 20:35:23

Ei kirjautunut

Mä luulen,että ihminen on vähän hölmö.Kuvittelee et poltan vain tämän yhden ja siitä se lähtee.Mulle on käyny niin monta kertaa.Nyt olin 6pvää täysin ilman nikotiinia.Ajattelin,että poltan yhden.Eihän se nyt perhana onnistu nikotiini riippuvaiselta.Huomenna aloitan taas..Sit en perhana polta sitä yhtäkään.Vaikka kuinka ahdistaisi ja olo olisi masentunu.

Rincewind

Rekisteröityi:
25/06/2009 12:00:00

Ei kirjautunut

Joo, pakko oli tulla ja tunnustaa oma heikkoutensa/tyhmyytensä, melkein kuus viikkoa savuttomuutta Champixin voimalla lähes vaikeuksitta ja sitten se kuitenkin repsahti. En tiedä milloin sen yhden oon suuhuni laittanut ja savuja imeksinyt. Olisi vaan pitänyt uskoa teidän kirjoituksianne miten helposti retkahtaa.

Nyt pitäisi koota itsensä ja tehdä itelleen selväksi se, että jos aion tupakoinnin lopettaa, niin yhtäkään ei voi enää elinaikanaan imaista. Arvakaapa ketä hävettää tämmönen heikkous, ei muka yhestä helkatin koukusta muka pääse irti, ei se niin helppoa ole!

Pyytäisinkin teiltä kokeneemmilta hyviä neuvoja miten tästä eteenpäin, haluan vakavissani tupakasta eroon.
Nyt otan Champix 1mg tabeltin aamulla, alanko ottamaan myös illalla vatsavaivoista huolimatta, vai onko niihin jotain hyvää välttämiskeinoa?

[Email]

mumeli

[Avatar]

Rekisteröityi:
16/04/2009 20:24:14

Ei kirjautunut

Kuules Rincewind! Kyllä se on niin et sinun pitää tehdä Päätös, haluatko polttaa vai etkö halua.Ja jos haluat olla savuton niin sitä sitten kovalla sisulla tavoittelemaan
Itse yli 40v polttaneena jouduin sen päätöksen kanssa tekemään kun todettiin keuhkoahtauma. Onhan tämä puolivuotta ollut yhtä vuoristorataa, mut savuakaan en ole vetänyt ja Champixilla kanssa lopetin.Kokopäivätyötähän se on ollut ja oli aika kun en kyennyt ajattelemaan oikein mitään muuta.
Voisitko kokeilla vaikka puolikkaan ottamista illemmalla, ei tyhjään vatsaan. Siis nappi veitsellä poikki, vaikkei siinä ole puolitusviivaa. Sillä annoksella vain aamulla menin viimeiset vieroitusviikot. Söin Champixeja n.5,5kk, annosta vähentämällä pikkuhiljaa, koska halusin tehdä sen kunnolla. En olisi jaksanut sitä uudelleen
En osaa sanoa miten sit nuo imeskelytabletit ja purkat käy Champixin kanssa yhtäaikaa.
Rutkasti voimia sulle tähän taistoon, kova se on mut selviät kyllä

tintt1

Rekisteröityi:
12/07/2008 11:37:26

Ei kirjautunut

Poltin vuosikymmeniä, samoin mieheni. Yksi säälittävä lopettamisyritys minulla oli noin kymmenen vuoden takaa. Sitten mieheni sairastui keuhkoahtaumaan ja kuoli puolitoista vuotta sitten. Silloin päätin, että tuo tupakkatauti ei minua vie. Olin ollut mieheni kanssa 14-vuotiaasta lähtien, joten elämäni muuttui täysin. Ajattelin, että jos tästä selviän, tupakka ei kuulu enää elämääni.
Tosiaan, puolitoista vuotta olen jo ollut yksin. Vaikeaa on, mutta tupakasta olen päässyt. Toivon kaikille savuttomuutta, sillä tupakan aiheuttamat sairaudet ovat turhia ja jokainen uhri vahinko!

Olisinpa lopettanut ennen kuin aloitinkaan. (Viim. tupakka 3.7.2008.)

Tuska

[Avatar]

Rekisteröityi:
18/09/2009 15:32:41

Ei kirjautunut

Voi äly mikä ketju Ehkä paras jonka olen stumpissa lukenut, kiitos kaikille tähän kirjottaneille. Taas on aseita jatkaa uutta elämäntapaa.
Savutta mennään

Unohdin jatkaa tupakointia 13.8.09

avantouimari

[Avatar]

Rekisteröityi:
17/10/2009 10:27:19

Ei kirjautunut

olen kovassa tuskassa ja haen apua näiltä sivuilta, ei tosiaan yksi tupakka on kkaiken pahan alku siitä se alkaa smanlaisena kuin ennen ja uutta motivaatiota lopettamiseen voi joutua odottamaan kauan. Mun kokemus on että yhdestä se alkaa joten tänään jätän sen ekan sytyttämättä! Kiitos tuesta! avantouimari

lumikki

Rekisteröityi:
09/04/2007 21:29:27

Ei kirjautunut

Tuska wrote:Voi äly mikä ketju Ehkä paras jonka olen stumpissa lukenut, kiitos kaikille tähän kirjottaneille. Taas on aseita jatkaa uutta elämäntapaa.
Savutta mennään

Komppaan Tuskan kommenttia, täähän on ajatuksia avartava ketju, kertakaikkiaan. Tää viikko on ollut jotenkin ultravaikea Yritän takoa päähäni koko ajan, että nyt et ju***ta enää repsahda! Ja joka ilta mietin, josko kipaisisi lenkillä hakemaan yhden askin, ihan hätävaraksi. Ja jos siitä polttaisi ihan vaan SEN YHDEN, jos siltä tuntuu Hävettää jo ajatuksena, enhän mä nyt ole niin idiootti, enhän...

Kiitos Fisherman's friend-pastilleille, pärjään niillä toistaiseksi kuitenkin. Ja käsi sydämelle... jaksaisinko oikeastaan alkaa tätä lopetusta repsahduksen jälkeen taas alusta, vain sen yhden takia? EN. Pidän siitä kiinni kynsin hampain, ihan kuin nikkispiru minusta. Katotaan kumpi on vahvempi

Ja avantouimari, et kyllä sytytä sinäkään, nyt pysytään koviksina !

Viestiä muokattu
-Ylläpito

Tätä viestiä on muokattu 1 kertaa. Viimeisin päivitys22/10/2009 10:05:02

Tein bänät mr. Nikkisen kanssa 28.9.09, parempi yksin kuin huonossa suhteessa.

Pernilla_2

[Avatar]

Rekisteröityi:
16/04/2009 13:27:08

Ei kirjautunut

Älä ihmeessä ota sitä yhtä. Siinä voisi käydä huonosti! Minä olen rämpinyt jo 11 kuukautta sillä konstilla, että olen kieltänyt itseltäni vain seuraavan tupakan. En yhtään enempää!

Uusi savuton elämä alkoi 22.11.2008. Päätin jättää seuraavan tupakan väliin!

Siirry: