| Kirjoittaja |
Viesti |
Katja
Rekisteröityi: 26/04/2007 13:58:54
Ei kirjautunut
|
jantsku wrote:mä juttelin toissatalvena yhden irlantilaisen muijan kanssa joka keroi että kun irlannissa kiellettiin toi sisällä polttelu oli kans kauhee mölinä, mutta sitten kun kaks viikkoo ol mänt kaikki oli ilosii sitten lopulta , jopa tupakoitsijat ...
Juu, siellä sopeuduttiin yllättävän hyvin tuohon, paitsi että tupakoitsijat ovat siellä ulkona kyllä aika kypsiä siihen vesisateessa värjöttelyyn. Mutta muttaa.... Irkuissa ei olekaa koskaan -20 tai -30 astetta pakkasta.....
|
Haaveeni savuttomuudesta toteutui Kiitos stumpin mahtavan tukiverkon
9.5.2007
|
|
|
Sam_2
Rekisteröityi: 20/04/2007 09:28:11
Ei kirjautunut
|
Kenenkään ei ole pakko polttaa, se on täysin oma valinta!
|
|
|
Katja
Ei kirjautunut
|
Nyt iskit asian ytimeen
|
9.5.2007
|
|
|
Sam_2
Ei kirjautunut
|
|
|
|
nixu
Rekisteröityi: 17/04/2007 10:40:53
Ei kirjautunut
|
Eipä tuo paljon heilauta omakohtasesti,mutta olenpahan kaikkea tollasta holhoomista ja "ylempää tulevaa" määräämispolitiikkaa vastaan
|
veni vidi vici ,vai oliko se sic transit gloria mundi
|
|
|
Mervi
Rekisteröityi: 24/05/2007 22:26:21
Ei kirjautunut
|
Yhdyn edellisen puhujan mielipiteeseen.
|
|
|
heinola
Rekisteröityi: 10/04/2007 14:30:24
Ei kirjautunut
|
Minäkin vastustan savuttomia baareja, periaatteesta. Vuodatin tästä jo Korsteenin päiväkirjaankin Maailmassa on niin paljon asiat pielessä, että ennemmin kannattaisi yrittää korjailla niitä epäkohtia kuin kyykyttää tupakoitsijoita. Jos minä en polta niin en ymmärrä miksei muut saisi polttaa. Minusta olisi ollut hyvä, jos olisi savulliset ja savuttomat baarit erikseen. Tosin eihän niissä savuttomissa baareissa koskaan kukaan käynyt eikä niitä siksi perustettukaan. Mahtaa olla illalla baareissa ruuhkaa, kun kaikki savuttomat jotka ennen eivät voineet baariin mennä, änkeävät niihin.
Kieltäisivät ennemmin viinan juonnin baarissa, se kun aiheuttaa kaikenlaista ongelmaa ja häiriötä, ja on terveydellikin vaarallista.
Ja välittömästi on alettu hakemaan lakimuutosta, että myös parvekkeella ja kadulla pitäisi tupakointi kieltää.
|
"Kerran luulin olevani väärässä, erehdyin."
|
|
|
jantsku
Rekisteröityi: 04/04/2007 08:06:01
Ei kirjautunut
|
jep jep. kyllä mä ajattelen niitä ihimisiä jotka tekkee töitä baarissa , ei ole reilua että ne joutuu tekeen töitä semmosessa usvassa ...
On siinä sitten se huonopuoli kun jalkakäytävät on täynnä humalaisia tupakoitsijoita ... ei mikkään välttämättä mieltä ylentävä näky ... tai sitten ne sohhii ohi kulkijoihen kamppeisiin ja nahkaan reikiä nillä kessuilla , sitten niitä pittää vähän lyyä ja sitten joutuu se selväpäinen lyöjäkin putkaan, sieltä kun pääseee pittää mennä paariin juomaan yks , ja sitten mennee jo toinenkin , ja lopulta sitä sitten rappioalkoholisoituu ... ja kaikki tämä ja vähän päälle yhen tupakkakiellon tähe....
|
Minä runoilen elääkseni, mutta töitä teen saadakseni rahaa..
|
|
|
Sam_2
Ei kirjautunut
|
Ja sit vielä väitetään, että tupakoimattomat ovat suvaitsemattomia..yllättävän paljon aiheuttaa tämä aihe täällä keskustelua niin puolesta kuin vastaankin.. ootteko panneet asian merkille ?
|
|
|
Mervi
Rekisteröityi: 24/05/2007 22:26:21
Ei kirjautunut
|
Joo laitoin asian merkille...
|
|
|
Sam_2
Ei kirjautunut
|
Muistakaahan kaikki olla sitten savuttomia viikonlopun, menitte sitten ravintolaan tai ette.. Meillä on mökkireissu edessä, siellä joutuu olemaan savunhajussa ( saunassa ja grillatessa)
|
|
|
Esa
Rekisteröityi: 03/04/2007 17:23:46
Ei kirjautunut
|
Minä oon koittanut semmoista vaihtokauppaa tarjota, että muut saavat puhaltaa tupakansavua minun ilmaani, jos minä saan virtsata heidän päälleen. Vaihtokauppahan on hyvinkin reilu, minähän en aiheuttaisi muille terveyshaittoja ja haju ja epämukavuuskin ovat paljon lievemmät.
|
En polta tupakkaa samasta syystä kuin en syö multaa - mitäpä iloa minulle siitä olisi?
|
|
|
Katja
Ei kirjautunut
|
täytyypä kokeilla hih, pistää kyllä mielikuva kikattamaan jo valmiiksi
|
9.5.2007
|
|
|
*vieras*_2
Rekisteröityi: 03/04/2007 19:40:04
Ei kirjautunut
|
Niin, siis mun puolesta ois voinut baarit pitää silleen että entiset savuttomat puolet ois olleet tupakoitsijoille ja muut tilat ois olleet savuttomia.
mutta kyllä mulle passaa täysin savutonki baari, vaikka mä en usein semmosissa käykkään. Eipähän haise vaatteet aamulla ja röökille haise ite krapuloissaan punkassa
mutta palatakseni tohon oikeuten polttaa, mulle ei vieläkään oo avautunut että miksi toisen oikeus polttaa jyrää toisen oikeuden olla ilman tupakansavua ? Ja loppujen lopuksi, oli kyse mistä tahansa oikeudesta, miten se sit määrittyy että kenen oikeus on sit se "oikea oikeus"?
hitsi että sepostettu hankalasti
|
|
|
nasu
Rekisteröityi: 05/04/2007 00:15:40
Ei kirjautunut
|
Minä luulen että kielto ensinnäkin vähentää jengin polttelua jonkin verran automaattisesti. Minä ainakin vedin ketjussa aina baarissa. Ei sitä ulkona viittis joka vartti juosta (Onneksi enää ei tarvi edes miettiä koko asiaa )
Tein tarjoilijan hommia tuossa jokunen vuosi sitten, ja täytyypä sanoa, että se silmien ja kurkun kirvely työpäivän/illan jälkeen oli kamalaa, vaikka itse poltinkin tuolloin. Voin vain kuvitella miltä se savuttomasta tarjoilijasta tuntuu... Siksipä kiellossa ei ole mielestäni kysymys holhouksesta ja tupakoijien kyykyttämisestä, vaan erään ammattikunnan työolojen parantamisesta. Lähihistoriassa on parannettu bussikuskien, kaupan tätien ym. ammattikuntien työoloja kieltämällä tupakointi heidän työpaikoillaan. Miksi siis ravintolatyöntekijät olisivat poikkeus? Siksikö kun jengi tykkää polttaa alkoholin kanssa vähän enemmän ku muulloin? Minä olisin kyllä mielelläni poltellut pitkällä bussimatkalla aikoinaan, mutta eihän sellainen tullut edes mieleen. Ravintelista sentään pääsee ulos polttamaan. Entäs leffateatterit, bussit, lentokoneet jne. Ei niiden savuttomuudesta nykyään kukaan savuttelija valita. Eiköhän ravintoloiden savuttomuudestakin tule pian itsestäänselvyys
Koska tarjoilija ei voi tehdä työtään salissa ja hengittää samaan aikaan jossain muualla, on reilumpaa, että tupakoija hoitaa syömisen salissa ja polttamisen jossain muualla. Eiksjeh?
|
Whether you think you can or think you can't, you're right.
|
|
|