« Takaisin kotisivulle

Stumppi - keskustelu

Stop smoking - ratsasta himosi aallolla XML

Kirjoittaja Viesti

Mirja

[Avatar]

Rekisteröityi:
20/03/2010 20:47:26

Ei kirjautunut

Kirjoitus on ajatuksia herättävä,joten nostan ketjussa tarkoituksella ylöspäin,josko useampi huomaisi ja lukisi.Raikasta päivää kaikille!

Elämä voi muuttua!

.ja muuttui kans 24.3.2010 klo 14.47!!

krisu

Rekisteröityi:
07/12/2009 19:37:59

Ei kirjautunut

Hyvä Mirja! Se on lukemisen arvoinen kannanotto ja artikkeli. Savutonta ja mukavaa päivänjatkoa Mirjalle ja kaikille Stumppilaisille.

Tätä viestiä on muokattu 1 kertaa. Viimeisin päivitys20/04/2010 15:04:02

savuttomuus alkoi 18.7.2011

LauraA

[Avatar]

Rekisteröityi:
02/03/2010 21:23:59

Ei kirjautunut

Hyvä ajatus mirja ! kiitoksia

Ilman tupakin sauhutteluja alkaen: 1.3.2010
Ilman nikotiinia(niksupurkka) alkaen: 8.4.2010
Nikotiinin orja alkaen : 7.6.2010
SAUHUTTELIJA TAAS: 24.7 ->
Harkitsija: 16.8 ->

tutetu

[Avatar]

Rekisteröityi:
07/01/2008 21:07:03

Ei kirjautunut

Parhaillaan tulee TV1:ltä leffa Doris Dukesta, jenkkiläisestä tupakkaperijättärestä. Rahaa on niin ettei taivu.. Huh, tuollaiseen elämään rahoittamiseen olen itse pihistänyt lapsen ruokarahoja, voi tyhmä! Minun pienet rahanikin on tarvittu tuon elämän maksamiseen, ja monenmonenmonen muunkin.
Olis niille rahoille itselläkin ollut käyttöä, vaikka vaatimattomampaankin.

Päämäärääni kulkeva hissi on epäkunnossa, itse on kiivettävä omat portaani.

Savuton elämä alkoi 4.1.2008
[Email]

tutetu

[Avatar]

Rekisteröityi:
07/01/2008 21:07:03

Ei kirjautunut

Kannustaakseni kaikkia stumppaajia kopioin tänne Tiede-lehden jutun keuhkoahtautumataudista:

Nelikymppiset tupakoitsijat kannattaisi lähettää keuhkotutkimuksiin
Mahdollisesti jopa viidennes yli nelikymppisistä tupakoitsijoista sairastaa tietämättään keuhkoahtaumatautia. Havainnon tehneet kanadalaistutkijat uskovatkin, että tässä potilasryhmässä rutiininomaiset keuhkotutkimukset voisivat paljastaa taudin jo varhaisessa vaiheessa. Tauti voidaan pysäyttää, jos se todetaan varhain ja sairastunut lopettaa tupakoinnin.

Tutkimukseen värvättiin tuhat lääkäriin hakeutunutta yli nelikymppistä miestä ja naista, jotka olivat tupakoineet vähintään askin päivässä 20 vuoden ajan. Potilailta kyseltiin hengitysoireista, minkä jälkeen heidät ohjattiin keuhkotutkimuksiin.

Keuhkoahtaumatauti todettiin joka viidennellä potilaalla, mutta vaikka valtaosalla heistä oli hengitysoireita, vain kolmannes tiesi sairastuneensa.

Tutkimuksen julkaisi Kanadan lääkäriliiton CMAJ-lehti.

Sadasta 20-69-vuotiaasta suomalaisesta 5-10 sairastaa keuhkoahtaumatautia. Maailmanlaajuisesti se on neljänneksi yleisin kuolinsyy.

http:/ /www.tiede.fi/uutiset/uutinen.php?id=4161

Päämäärääni kulkeva hissi on epäkunnossa, itse on kiivettävä omat portaani.

Savuton elämä alkoi 4.1.2008
[Email]

malbun

[Avatar]

Rekisteröityi:
10/09/2009 16:43:15

Ei kirjautunut

Tämän keskustelupuun avauksessahan on siis otteita Lehmuston Stop smoking - ratsasta himosi aallolla -kirjasta (jonka voisi vaihtaa otsikoksikin).

Itse ostin ja luin kyseisen kirjan ensimmäisen kuukauden aikana, ja se kyllä osaltaan vahvisti omaa päätöstä.

Tosin itse olisin ehkä toivonut jotain vinkkejä mikä auttaisi tupakanhimoon kun on nauttinut alkoholia. No Lehmustolla ei siihen ollut vastauksia, koska hän alkoi itse saman tien absolutiksi (mikäli oikein muistan), kun ei uskonut pystyvänsä olemaan ilman tupakkaa alkoholia nautittuaan (tämän päättelin ihan itse). No mutta lopetti kuitenkin, eikä se viinakaan nyt niin hyvästä kenellekään ole

Jokapauksessa hyvää nippelitietoa oli kirja pullollaan. Henkilökohtaisesti koin mielenkiintoisimmaksi sen kuinka paljon erilaisia aineita tupakka sisältääkään, ja miten tupakoitsijoilta yritetään viedä rahat pois kaikin mahdollisin keinoin. Kyllä tämä kirja auttoi ymmärtämään minkälaisen asian kanssa tässä ollaan tekemisissä, joten suosittelen.

7.2.2010 -->

Siirry: