| Kirjoittaja |
Viesti |
macy
![[Avatar]](http://www.stumppi.fi/pics/avatars/avatar05.png)
Rekisteröityi: 11/03/2010 07:03:09
Ei kirjautunut
|
Heips
Kiitos viestistäsi "vapaana".
Tiedän että elimistö ei vaadi tupakkaa,mutta pää vaatii. Psyykkinen riippuvuus on vaikea.
Ihmettelen itseäni, unohdin ostaa tupakkaa ja kotona oli vain n.3 Ennen ei tälläistä olisi saanut tapahtua Olen polttanut puolikkaan silloin tällöin, niitä on vieläkin jäljellä
Lapset ovat sairaana, joten kauppaan lähtö ei ole helppo juttu.
Ilman Champixia olisin jo juossut ostamaan 10 askia tupakkaa, etteivät vaan lopu kun olen kotona "jumissa".
Kyllä tupakka on niin orjuuttava asia!
Miten monesti on ollut etsittävä tupakointiin aikaa, tilaisuutta ja paikkaa. Pitkät lentomatkat ovat yhtä helvettiä. Kaikki työn kokoukset ja palaverit kuluvat miettiessä tupakkataukoa.
|
|
|
tutetu
![[Avatar]](http://www.stumppi.fi/pics/avatars/avatar09.png)
Rekisteröityi: 07/01/2008 21:07:03
Ei kirjautunut
|
Minkälaisen valla tupakka ottikaan elämässäni! Huh-huh! Joskus kun rahat olivat vähissä, ensin ostin tupakkaa, vasta sitten lapselle ruokaa. Teatterissa, kutsuilla odotin vain tilaisuutta päästä tupakalle. Champixin avulla huomasin selviäväni ilman tällaisia pakko-oireita. Siitä alkoi pikku hiljaa kasvaa usko siihen, että ilman tupakkaa on mahdollista elää. Minunkin!
Champixin jälkeen on sitten apuna olleet stumppilaisten lisäksi omat ajatukset, vahva halu savuttomaan elämään, usko onnistumiseen ja tiukan paikan tullen mantra: en sytytä enää ikinä.
|
Päämäärääni kulkeva hissi on epäkunnossa, itse on kiivettävä omat portaani.
Savuton elämä alkoi 4.1.2008
|
|
|
BEGI
Rekisteröityi: 07/03/2010 17:43:48
Ei kirjautunut
|
Minulla on nyt sellainen tilanne että mietin kovasti et jatkanko Champixin käyttöä. Otan sitä muutenkin vain 0,5mg aamuisin. Ja saan siitäkin edelleen etovaa oloa. Se käy myös mulle jotenkin päähän. En ole oma itseni vaan välillä niinkuin humalassa, sitten pyörryttää ja muisti pätkii. Olen jo käynyt lääkärissä kun sain allergisen reaktion. Minulla lopettaminen on mennyt muuten tosi hyvin. Tupakasta ei suurempia vieroitusoireita tullut mutta lääkeestä huoli ja paljon haittavaikutuksia.
Nyt huomenna tulee 4 viikkoa ilman tupakkaa ja mietin kovasti jos edes kokeeksi jättäis lääkkeen pois. Voinhan sitten tarvittaessa jatkaa lääkitystä kun niitä kotona on ja reseptissä vielä. Haluis kovasti jo saada tän pään "selväksi"
|
LOPETTANUT 20.2.2010
|
|
|
macy
Ei kirjautunut
|
Samoin olen minä tehnyt. Ensin ruokarahasta lasketaan tupakka-askin hinta pois ja sitten lopulla voi ostaa ruokaa.
Eilen kokeilin olutta ja mietin, miten uusi lääke vaikuttaa. Kummallinen kokemus, alkoholi ei vaikuttanut. Siis ei noussut päähän. Totesin homman turhaksi ja lähdin kotiin. kyllä on ihmelääke jos lopettaa alkoholinkin vaikutuksen.
Tupakkaa ei tehnyt ihmeemmin mieli,muutamat henkoset poltin kaksi kertaa. Lähinnä kai tavan vuoksi.Huomenna viimeinen tupakointipäiväni.
Kyllä tässä rankat ajat on edessä.
|
|
|
krisu
Rekisteröityi: 07/12/2009 19:37:59
Ei kirjautunut
|
Sinä Macy pärjäät ne ajat yli,kun nikkinen vaivaa. aivan varmasti. Hienoa että lopetat sauhuttelun
|
savuttomuus alkoi 18.7.2011
|
|
|
macy
Ei kirjautunut
|
kaksi viikkoa meni todella vähän tupakoidessa.Nyt ensimmäinen täysin tupakaton päivä. Ehkä tästä selviää hengissä...tupakka on mielessä noin varttin välein
|
|
|
tutetu
![[Avatar]](http://www.stumppi.fi/pics/avatars/avatar09.png)
Rekisteröityi: 07/01/2008 21:07:03
Ei kirjautunut
|
Minä en tainnut ensimmäisen kuukauden aikana ajatella mitään muuta kuin tupakkaa. Luin stumppia, tein excel-taulukon, johon laskin tupakoimattomat sekunnit, päivät, tupakat, eurot jne. Tein listoja tupakan aiheuttamista haitoista ja lopettamisen hyvistä puolista. Kaikki tuo toimi apuna irtautumisessa tupakkariippuvuudesta.
|
Päämäärääni kulkeva hissi on epäkunnossa, itse on kiivettävä omat portaani.
Savuton elämä alkoi 4.1.2008
|
|
|
macy
Ei kirjautunut
|
heips
Kaksiviikkoa tupakatta. On se Champix ihmelääke. Tupakka ei ole mielessä jatkuvasti. Iltaisin tulee hetkiä jolloin ennen totuin menemään parvekkeelle tupakalle...otan pastillin.
Yöt on hauskoja, poltan tupakkaa, syön kermamunkkeja, pyörailen Afrikkaan..jne
unissani!
hain jatkopaketin ja hinta oli viedä hengen!
195e
Kyllä on törkeetä ettei kela korvaa mitään kun yrittää terveyttään parantaa!
|
|
|
Hanna1
Rekisteröityi: 25/05/2007 12:46:14
Ei kirjautunut
|
Tänään eka champix suuhun,toivon,että toimii yhtä hyvin kun pariv sitten, sorruin siihen pariin tupakkaan ja jäin heti koukkuun,olin jo unohtanut sen karmean turvotuksen,muistin kun luin näitä juttuja täällä,maha oli kun ilmapallo.Nyt vaan päättämään lopetuspäivä!Onnea miulle
|
|
|
mipsu
![[Avatar]](http://www.stumppi.fi/pics/avatars/avatar07.png)
Rekisteröityi: 07/09/2010 20:29:33
Ei kirjautunut
|
Moikka! Ensimmäinen Champix-pilleri tänä aamuna. Lopetuspäivä on 20.9.
Takana tupakointivuosia jo 17 vaikka ikää vasta 29. Lopetusyrityksiä ehkä noin kymmenen nikotiinikorvaustuotteilla. Nyt ajattelin tätä kokeilla kun se on vaan se nikotiininhimo mikä jyllää. Ja nicoreteilla siitä en ole päässyt.
Luottamus on kova ja motivaatio kohdillaan! Kyllä tämä selätetään!
|
|
|
timo k
Rekisteröityi: 11/09/2010 15:33:19
Ei kirjautunut
|
reilu kaksi kuukautta savuitta champixin avulla.. n. 20 vuotta tuli polteltua.
viimenen puol vuotta meni enemmän tai vähemmän poltellen lopettamista yrittäessä eli välissä saattoi olla viikkokin ilman tupakkaa mutta aina repsahti.. en uskonut sanaakaan mitä työpaikkalääkäri hehkutti champixista mutta päätin kokeilla kuitenkin. kovasti varoteltiin sivuvaikutuksista mutta unia ihmeellisempää ei ole ilmennyt.. "tupakalla" käyn välillä työkavereiden kanssa juomassa mukin kahvia.. ihmetys oli iso kun kesäloman jälkeen ei mun suusta kuulunutkaan että mennääs tupakalle vaan kysyttäessä totesin ettei kerkee tai viitti..
niin ja melkein jokayö on taskut täynnä tupakkaa ja toissayönä "kärähdinkin" vaimolle tupakan poltosta.. eli savun täyteisiä unia nähdään ja aamulla on morkkis välillä kun tuntuu niin todelta nuo unet
Tätä viestiä on muokattu 1 kertaa. Viimeisin päivitys11/09/2010 15:49:58
|
|
|
pieta
Rekisteröityi: 17/09/2010 06:45:01
Ei kirjautunut
|
kertokaa ihmiset oletteko liittyneet ghampixi n myötä siihen liferewards ohjelmaan ja kun siellä on oma päiväkirja niin en pysty siihen kirjoittamaan vai onko se todellakin vain tulostettava pohja? hermopolttaja kun olen niín kylläpä ärsyttää kun en osaa siihen mennä.
Muuten lopetin maanantaina tupakan polton champixin avulla tosin jo toista kertaa ja ainakin vielä on mennyt tosi hyvin ei tee yhtään savuketta mieli. kyllä vähän pelottaa kun vko.loppuna juhlat tiedossa ja melkein kaikki miestäni lukuunottamatta polttavat.
|
|
|
Hippu
Rekisteröityi: 09/09/2010 20:24:13
Ei kirjautunut
|
Moikkis Pieta,
kyllä se on sellainen pelkkä tulostettava versio. Itsekin alkuun ihmettelin ja on siellä sivuilla pari muutakin lapsusta sattunut. Mutta mukavasti pystyy kyllä seuraamaan päiviä ja euroja. Ja onhan siellä joka päivä aina jotain uutta tietoa ja tsemppausta.
Päätin itselleni lopettamispäiväksi heti sen kahdeksannen ja seuraavana päivänä oli heti tiedossa juhlat. Jännitti todella paljon, mutta kävin iltaa läpi mielessä ennen ja varauduin pastilleilla yms. oheistarvikkeella. Pärjäät kyllä! Paljon tsemppiä!!!!
|
|
|
timo k
Rekisteröityi: 11/09/2010 15:33:19
Ei kirjautunut
|
täytyy päivittää tietoja.. reilu puol vuotta takana savuttomana.. töissä työkaverit pomoa myöden tsemppas sanoilla: Parin kuukauden päästä poltat taas ja tuo ei onnistu.. kyllä onnistuu kun on päättäny niin..
|
|
|
anime
![[Avatar]](http://www.stumppi.fi/pics/avatars/avatar07.png)
Rekisteröityi: 20/10/2010 08:38:29
Ei kirjautunut
|
Onnittelut, Timo K!
Onneksi täältä löytyy fiksumpaa tsemppausta kuin lähipiiristä. Loppujen lopuksi jokainen on kuitenkin yksin ratkaisijana suurten elämänmuutosten tekemisessä. Mulla on kohta kolme kuukautta viimeisestä tupakasta. Siis viimeisestä.
|
Tupakoimaton 23.10.2010 alkaen
|
|
|