| Kirjoittaja |
Viesti |
maybetomorrow
![[Avatar]](http://www.stumppi.fi/uploads/Diary/Avatars/1272379933538_sveglia_ico2.jpg)
Rekisteröityi: 26/03/2010 12:19:01
Ei kirjautunut
|
Hej Rebekka! Se "tieto" perustuu empiirisiin tutkimuksiin, siis aiempiin kokemuksiini . Sen verran täytyy myöntää että ehkä se pöhnäinen, ihan kuin olisi jatkuvasti pienessä tuiskeessa, olotila kestää 2-3 viikkoa. Aiemmat yritykset, kymmenet(?) ovat pysähtyneet aina noilla kohdilla viimeistään, kun pöhnä vain jatkuu ja tarttisi välttämättä tehdä jotain 100% keskittymistä vaativaa, mihin ei unenomainen tila oikein sovellu. Tällä erää toiveikkaana, keskiviikkona koittaa 1.5 viikon pääsiäsvapaat, ilman että tarvitsee tehdä ns. mitään.
rebekka roi wrote:
Toisaalta jos tänään poltat, edessä lopetus on joskus kun taas huomaat kuinka tyhmää hommaa savuttelu on, josta on nautinto kaukana... ja taas vierotusoireet jylläää, jos jylläävät..
Kiitos näistä viisaista sanoista Rebekka. Miksi heittää hukkaan monet kärsityt ja odotetut tunnit kun tämä koittaa kuitenkin joskus. Muistin tuossa äsken että talvella uhosin että "sinä hetkenä kun halvin tupakka-aski kustantaa 4 euroa niin minä lopetan riistoverojen maksun valtiolle" ja johan tuo edullisin taitaa 3.80 olla. Ihan tarpeeksi lähellä.
Tsemppipeukaloita Rebekalle.
|
Viimeisin lopettaminen, Tupakaton Toukokuu kaatui jo 2.5.2010. Siitä lähtien olen merkinnyt jokaisen ostamastani 255 askista kalenteriin. Yhdessäkään niistä olleet tupakat eivät maistuneet hyvälle, joten luovuin toivosta 31.8.2011 ja lopetin tupakoimattomuuslakon.
|
|
|
Mirja
![[Avatar]](http://www.stumppi.fi/uploads/Diary/Avatars/1269545151738_1373.jpg)
Rekisteröityi: 20/03/2010 20:47:26
Ei kirjautunut
|
Hyvää"huomenta" kaikillekin,mutta ennen kaikkea nyt Meibbari
Nyt kerron sulle seuraavaa....Kun aikoinaan tallasin tupakoinnin alkupolkuja 70-luvun puolivälissä maksoi Marlboro-aski 1,25 markkaa..sitten se nousi 1,75...2,25...jne.Joskus 80-luvulla kuulimme,että Norjassa aski maksoi 10mk ja silloin vannottiin,että jona päivänä se täällä maksaa niin paljon niin kyllä loppuu...no niin..nyt parikymmentä vuotta myöhemmin aski maksaa n.30mummon markkaa ja se tuprutteluhan piti lopettaa jo kympin kohdalla Missä meni pieleen?Siinä tietysti,että koukussa oltiin ja vahvasti.Tässä sitä nyt sätkitään irti
Hei,eihän me nyt tänään tätä sörssitä?
Mulla lähes nukkumaton yö ja ääni lähes hukassa,pyörryttää ja väsyttää,mutta ei viittitä nyt tupakkaa..eihän?
|
Elämä voi muuttua!
.ja muuttui kans 24.3.2010 klo 14.47!!
|
|
|
maybetomorrow
![[Avatar]](http://www.stumppi.fi/uploads/Diary/Avatars/1272379933538_sveglia_ico2.jpg)
Ei kirjautunut
|
Ei sörssitä ei! Rahahan on aina mukava lisä motivaattorina, mutta huonosti se yksinään toimii! Oon pannu joka päivä askin/puolen askin hinnan lasikulhoon ja kattellut rahan kasvamista. On se mennyt siis pieleen mullakin. Mutta nyt oikeen säikähdin omaa uhoamistani ja piti sen jälkeen miettiä että olinko tuo minä, tuo piintynyt punaista tupakkia lähes askin päivässä kitkutteleva tervakeuhko, joka tuollaisen meni lausahtamaan. Ehkä tietynlainen porras matkalla oli se, kun lompakkoni varastettiin ja käteinen oli vähissä ennen kuin uusi luottokortti tuli. Tupakkaa piti silti saada ja tottavie tongin rappuritilän alta 5 senttiset ja kuskasin rei'illä olevan limsapullotuhkakupin kauppaan 20 sentin pantin toivossa.
Yksi mitä suosittelen muuten kaikille lopettajille: salmiakki, se vie itselläni savullisenakin ollessa isoimmat himot polttaa
3 vrk
Keuhkoputkien krooninen jännitys laukeaa ja hengittäminen helpottuu.
Henkinen stressikään ei tunnu tupakoinnin lopettamisen ansiosta niin raskaalta, lisäksi unen laatu paranee ja sen määrä kasvaa.
Kolmeen vuorokauteen on toki vielä 9h 20 minuuttia, mutta aivastuttaa ja ikkuna on yhtenänsä auki. Vissiin jotain tekemistä tuon keuhkoputkien jännityksen kanssa. Imuroidakin oli pakko, mikä on melko harvinaista poikamieskämpässä.. Nukuttuakin tuli hyvin, mutta rintaan pistää ja paineen olo sydänalassa. Jos sitä nyt pääsis päivän kirjoitushommiin kiinni.
Tätä viestiä on muokattu 1 kertaa. Viimeisin päivitys27/03/2010 11:42:58
|
Viimeisin lopettaminen, Tupakaton Toukokuu kaatui jo 2.5.2010. Siitä lähtien olen merkinnyt jokaisen ostamastani 255 askista kalenteriin. Yhdessäkään niistä olleet tupakat eivät maistuneet hyvälle, joten luovuin toivosta 31.8.2011 ja lopetin tupakoimattomuuslakon.
|
|
|
Mirja
Ei kirjautunut
|
Hello Meibbari(jos sallit tämmöisen lempparinimen?)
Miten päivä mennyt?Oletko ollut ahkerana vai ihmisten ilmoilla? Savuitta kuitenkin,eikös?
|
Elämä voi muuttua!
|
|
|
maybetomorrow
Ei kirjautunut
|
Tervehdys taas! Juu tuo lempinimi käy mainiosti! Mulla niitä on niin paljon että ei monet edes muista mun oikeaa
Juu kerran kauppaan hoipertelin ostamaan salmiakkia, ihmisten ilmoille. Kirjoittamisesta ei ajatuksen katkeilemisen takia ole tullut oikein yhtään mitään, mutta se kuuluu asiaan ja helpottaa jonkun päivän päästä. Motoriikka ei toimi ja parranajohaavoja on naama täynnä. Normaali puheliaisuus on tipotiessään ja kämppis käsitti onneksi puolen tunnin päästä että nnngh ja mmmgh tarkoittavat kohteliaasti "turpa kiinni"
Vastineeksi soitinkin pari "bisnespuhelua" joihin keskittyminen sujui edes vähän paremmin. Tupakkia olen polttanut koko päivän! Siis käynyt parvekkeella seisoskelemassa 3 minuuttia ja jatkanut hommia taas.
Autolla ei uskaltais ajaa. Hyvä kun suoraan kävely huimauksen kanssa sujuu hahahah. 55 minuutin päästä 3 vrk täynnä. Onneksi. Jatkuvasti perse nousee tuolista mennäkseen tupakalle mutta aivot muistavat, että eh, minähän en poltakaan. Ja sitten perse tottelee ja lasehtii takaisin tuolille.
Mitenkäs teillä päin on sujahtanut tämä päivä? Onko tilanne kotona ns. tasaantumaan päin? Toivotan Mirja onnea, sillä tämä päivä on itselleni ollut pahin viekkaripäivä koskaan, pahin "kolmas päivä ikinä", kun kaikki tupakan sivutuotteet ovat poistuneet elimistöstä ja aivot kärsivät pahinta vajettaan juuri nyt. Ja olen polttanut 1/7 siitä ajasta mitä sinä. Voin vaan jotenkin kuvitella mitä rääkkiä käyt läpi ja vielä noin haastavassa tilanteessa. Hatunnosto!
|
|
|
|
krisu
Rekisteröityi: 07/12/2009 19:37:59
Ei kirjautunut
|
Hatunnosto myös sinulle maybetomorrow. Kiva on ollut lukea kirjoituksiasi. Tsemppiä neljänteen päivään
|
savuttomuus alkoi 18.7.2011
|
|
|
Mirja
Ei kirjautunut
|
Rakkaalla lapsella on monta nimeä Sait mut nauramaan kirjoituksellasi..ihana olet Ja miten sitkeä ja tsemppaaja.Mää olen nyt susta ylpeä olethan itsekin salmiakkinesi ja haavoinesi?
Hei..matka jatkuu ja sullakin makeat 3vrk ihan kohta..Jippiiii
|
Elämä voi muuttua!
|
|
|
maybetomorrow
Ei kirjautunut
|
Kiitos krisu ja Mirja!
Tää on jopa hauskaa kun meitä on useampi samana "sattumanvaraisena" päivänä tuhkakupin hukanneita! Siis ettei se ole aina se tammikuun ensimmäinen päivä jolloin voi löytää vertaistukea!
Vartti neljänteen vuorokauteen ja hyvä opiskelukaverini kuttui kaljalle keskustaan saavutuksen ansiosta. Taidampa lähteä ja ottamaan samalla siedätyshoitoa. (Otan tietysti vain yhden kuten aina joten ei huolta retkahduksista)
|
|
|
|
Butterfly
![[Avatar]](http://www.stumppi.fi/uploads/Diary/Avatars/1309333310925_imagesCAXBF5E0.jpg)
Rekisteröityi: 19/03/2010 10:25:41
Ei kirjautunut
|
Tsemppei Meibbari neljänteen
Hienosti pärjäät...
|
20.12.2011.
|
|
|
krisu
Ei kirjautunut
|
Pidä pääsi maybetomorrow. Tupakointi ei sovi miehelle, saatikka naisille. Kaiken kovin haaste on kun pystyy kaljalla olemaan ja sitten ei polta.
|
|
|
|
krisu
Ei kirjautunut
|
Butterfly wrote:
Tsemppei Meibbari neljänteen
Hienosti pärjäät...
Heissan Butterfly. Mukava kun sinnustakin kuulee jotain. Olen ohjeistanut tuotaMeibbaria, kun lähtee ekoille kaljoille se voi olla aikas vaikeaa Olla ilman röökii. Mulla oli koettelemista tupareissa. Mutta tärkeintä oli.että olin savuttomana. Nikotiini inhalaattori aina suuhun,kun muut tupakoi, taas poi,sitten takas,kun muut tupakoi. ja kun tuli sisälle microtabut suuhunniin microtabu kielen alle. Eikä mitään vaikeutta. Suosittelen muillekkin. Seniistä koettelemuksista. Mutta selvittiin. Kiitos stumppilaiset.
|
|
|
|
krisu
Ei kirjautunut
|
ai niin aiheen mimi on Taas tupakatta mutta miksi. Terveyden vuoksi.
|
|
|
|
Mirja
Ei kirjautunut
|
Joo kyllä krisu hienosti juhlit ne tuparit
Ja Meibbari hei...ota salmiakit mukaan ja muista meitä kun kotiudut Niin ja luotan siihen ettet nyt yhden bissen kanssa sörssi hyvää alkua..ethän?Et tietenkään
|
Elämä voi muuttua!
|
|
|
maybetomorrow
Ei kirjautunut
|
Juu ei se yhteen tule tukahtumaan ei! Ja joo olut on todella petollinen aine tupakanhimon aikaansaajana mutta siihen oon tottunut ja tää on otettava siedätyshoitona ennen muuta!
Tnx tsempeistä kaikille. Piipahdan tässä kyllä sitten kun kotiudun! Savutonta illanjatkoa ystävät!
P.S. Salmiakit tuli jo napsittua koko pussukka!
|
|
|
|
Mirja
Ei kirjautunut
|
Meibbari...miten ilta sujui?Täällä olen käynyt kurkkimassa joko kotiuduit Palajan aamulla ja toivon lukevani hyviä uutisia Hyvät yöt.
|
Elämä voi muuttua!
|
|
|