« Takaisin kotisivulle

Stumppi - keskustelu

1.7.2010 alkanut savuttomuus XML

Kirjoittaja Viesti

Melisa

Rekisteröityi:
04/04/2007 14:24:48

Ei kirjautunut

Hienoa SartsaW, muutama päivä enää ja neljä viikkoa täyttyy.
Huomasin itsestäni, että helle ei sovi mulle siltä osin, että pinna taikka käämit paloivat herkemmin. Heti kun oli viileämpi päivä, jaksoin tehdä jotain enkä vain ärhennellyt muille niin, että ymmärrän, jos sulla hermo oli piukeelle mattopyykin takia, olis voinut olla muutenkin.

Viimeinen tupakka 18.8.2005. Ei koskaan enää henkostakaan.

isaac

[Avatar]

Rekisteröityi:
26/07/2010 15:24:13

Ei kirjautunut

Hei! Olen seurannut Stumppia jo monta vuotta ja tuona aikana on ollut useita tupakkalakkoja
Nyt olen ollut 9 kuukautta ilman tupakkaa alussa Champixin voimalla. On ollut hyviä ja huonoja päiviä mutta voin sanoa että lopettamisesta on ollut paljon hyötyä. Lievä keuhkosairaus pysyy paremmin kurissa kun ei polta. Olen polttanut 30 vuotta eli lienee jo aika päästä tupakasta eroon. Tupakka ei ole tuonut minulle mitään hyvää joten on aika sanoa hyvästit tupakalle.

Mirja

[Avatar]

Rekisteröityi:
20/03/2010 20:47:26

Ei kirjautunut

Hieno homma Sartza!
Kyllä se määrä savua mitä on kiskottu sisuksiimme turruttanut on pään.Vie aikansa kun hermosolutkin oppii,että pärjätään ilman savuakin.Se tasaantuu siitä Muutaman päivän päästä saat keittää juhlakahveet koko porukalle kun savuton kuukausi tulee täyteen,jes!Tsemppiä edelleen,sä onnistut kyllä

Elämä voi muuttua!

.ja muuttui kans 24.3.2010 klo 14.47!!

hellu70

[Avatar]

Rekisteröityi:
23/07/2010 22:52:28

Ei kirjautunut

Kiva että meni repsahtamatta Niitä tilanteita on paljon tullu itsellekin eteen, että ennen olisin mennyt hermosauhulle. Nyt pitää vain opetella toinen tapa käsitellä hermoja, kun ei enää tarvii niitä savulla turruttaa

Kyllä tämä tuki on tarpeen, mitä täältä saa. Ei sitä voi ymmärtää kuin toinen nikotiinin orja, millaista on vierottautua tupakasta!

*** 20.7.2010 savuton elämä ***

Melisa

Rekisteröityi:

Ei kirjautunut

isaac wrote:Hei! Olen seurannut Stumppia jo monta vuotta ja tuona aikana on ollut useita tupakkalakkoja
Nyt olen ollut 9 kuukautta ilman tupakkaa alussa Champixin voimalla. On ollut hyviä ja huonoja päiviä mutta voin sanoa että lopettamisesta on ollut paljon hyötyä. Lievä keuhkosairaus pysyy paremmin kurissa kun ei polta. Olen polttanut 30 vuotta eli lienee jo aika päästä tupakasta eroon. Tupakka ei ole tuonut minulle mitään hyvää joten on aika sanoa hyvästit tupakalle.

Vaikka nyt ollaankin Sartsan poterossa en malta olla onnittelematta Isaacia, olet tehnyt todella järkevän päätöksen. Tuolla toisaalla kirjoittelit, että sisaruksesi polttelevat vielä. He eivät varmaan sitten ole kokeneet mitään ongelmia tupkakoinnin kanssa. Sinä olet tehnyt viisaasti, kun olet näin saanut oman terveytesikin parempiin kantimiin.
Luin lehdestä ja olihan se tv:ssäkin, että tupakointi on Suomessa vähentynyt merkittävästi yleisten asenteiden johdosta. Se on upeaa, toivottavasti myös tupakkasairauksissa ja niiden hoitokustannuksissa alkaa jossain vaiheessa näkymään myös vähentymistä. Se tullee tapahtumaan varmaan hitaasti. Mutta niin kuitenkin, ettei valtiovallaan tarvitsisi muita veroja nostella, kun eivät tupakkaveroa saa enää niin paljoa.

SartsaW

[Avatar]

Rekisteröityi:
05/07/2010 14:40:37

Ei kirjautunut

Kokonainen kuukausi polttamatta

Päätös ettei sytytä vaikka mikä tulisi eteen; eihän siihen lopettamiseen kuole vaan siihen jos ei lopeta, ehkä se onkin pelko joka estää meitä lopettamasta...

Kannattaa yrittää, eihän siinä menetä mitään vaan voittaa

1.7.2010 alkanut vapaus
4.12.2010 lipsahdus...

Melisa

Rekisteröityi:

Ei kirjautunut

Oletpa Sartsa varsin oikeassa. Ítsekin pelkäsin lopettamista hirveästi, olin aivan varma etten selviä siitä. Mutta jokainen savuton päivä kasvattaa luottamusta omaan selviämiseen. Näin käy sinullekin ja kun asenteesi on oikea - onnistut varmasti!

Onnittelut kuukauden savuttomuudesta!

Tätä viestiä on muokattu 1 kertaa. Viimeisin päivitys03/08/2010 09:17:27

tutetu

[Avatar]

Rekisteröityi:
07/01/2008 21:07:03

Ei kirjautunut

SartsaW wrote:Kokonainen kuukausi polttamatta

Päätös ettei sytytä vaikka mikä tulisi eteen;

Onnea eka kuukaudesta.

Tuo päätöshän se on, joka ohjaa tekemään oikeat valinnat: ei sytytä! Tsemppiä toiseen kuukauteen!

Päämäärääni kulkeva hissi on epäkunnossa, itse on kiivettävä omat portaani.

Savuton elämä alkoi 4.1.2008
[Email]

SartsaW

[Avatar]

Rekisteröityi:

Ei kirjautunut

Savuton elämä jatkuu!!!

Alkuaika oli pahinta ja nyt kun tietää että pahista tuskista säilyy hengissä uskaltaa ottaa haasteita vastaan. Eli nautiskelin viikonloppuna olutta ja viiniä piknikillä ja ennen olisin myös poltellut ja kävihän se kyllä mielessä sauhuttelu, mutta nopeasti meni mielihalut ohi

Ihanaa olla polttamatta
Elämä on parempaa ilman tupakkaa!!!

1.7.2010 alkanut vapaus
4.12.2010 lipsahdus...

Melisa

Rekisteröityi:

Ei kirjautunut

Eikös ollut upeaa huomata, että voi jopa ottaa viiniä tahi olutta ja olla savutta. Se antaa uskoa siihen, että selviää monistakin tilaisuuksista, joita kenties ennen pelkäsi. Nimenomaan "nautintatilaisuudet" muodostavat usein ihmiselle sen koko tupakoinnin lopettamisesteen. Ei voi ikinä enää juhlia kun en saa polttaa. Ajatellaan näin päin; ihana juhlia, kun minun ei tarvitse enää polttaa. Muuten, krapulatkin ovat miedompia, kun ei polta

SartsaW

[Avatar]

Rekisteröityi:

Ei kirjautunut

ÄÄÄÄHHH!

Tupakka on ollut lohdutus, tuki stressaavissa tilanteissa, kun tulee tiukkoja paikkoja tai ärsytyksiä on ennen mennyt sauhuille jäähyttelemään, mutta mitä nyt???

Poika aloitti koulun ja isänsä(ex-mieheni) vei pojan kouluun ja sinne olisi pitänyt viedä myös kesätehtävät, mitka olin unohtanut!!! P******! Ja sain hyvät haukut. Nyt tekis mieli tupakkaa Huono äiti MUTTA SAVUTON!!! YRITÄN KESTÄÄÄÄÄÄÄ!!!!

1.7.2010 alkanut vapaus
4.12.2010 lipsahdus...

Prätkis

[Avatar]

Rekisteröityi:
21/01/2010 09:19:02

Ei kirjautunut

Et sä mikään huono äiti ole ja eikös isänkin kuuluis huolehtia tollasista jutuista? Nyt vaan tsemppiä ja lippu korkeelle! Sulla on jo niin hieno taival savuttomuutta takana

p.s laittaisin jonkun kivan tsemppikuvankin tähän, jos vaan osaisín

Ei selittelyjä 16.10.2011
LIPSU P**KELE 7.1.2012

Heluna1970

Rekisteröityi:
19/02/2010 13:50:51

Ei kirjautunut

Sartsaaaaa, hyvä äitihän sä olet, vielä parempi kuin ennen Niksahirviöpaskiainen nyt sua koettelee niiden kesätehtävien muodossa, sanon mä
Nyt yritä rauhottua jollain konstilla, ulkoilu tms. Tai käpälät kohti kattoa, silmät kii ja rentoutuminen.
Mä tiedän miten se koettelee kun hermoja vääntää, huh huh. Ja monasti asia saa sit suuremmat mittasuhteet tupakan tuskissaan

-Yritä jaksaa ja älä tupella hyvin alkanutta matkaa

SartsaW

[Avatar]

Rekisteröityi:

Ei kirjautunut

Hei hyvin menee taas, kiitos kannustajille

Mahatava tämä palsta kun voi pahoina hetkinä kipasta tänne purkamaan tupakantuskat

Palasin taas lomilta töihin ja työkaverit vähän kettuilee mun tupakoinnin lopettamisesta; että mitenkähän kauan kestää kun on noita lakkoja ollut ennenkin... noooo, loputkin tupakoijat aikovat syksyllä aloittaa lakon, toivottavasti! Pitää sitten kannustaa ja tsempata heitä ja pysyä itsekin kuivilla

1.7.2010 alkanut vapaus
4.12.2010 lipsahdus...

Melisa

Rekisteröityi:

Ei kirjautunut

Hienoa Sartsa, että olet ollut esimerkkinä ja nyt vielä kannustajanakin jatkossa. Se rooli ei ole helppo noin nenäkkäin ja päivittäin. Pysy vaan itse lujana, näytä kaikille, et susta tulee lopullisesti savuton. Itsekin käytin muutaman kannustuspuheenvuoron töissä ja muutama lopetti lopullisesti tupakoinnin, siltä ainakin nyt näyttää, kun vuosia on jo mennyt. Kun tällainen vanha nikotinisti lopettaa polttamisen se antoi kummasti uskoa siihen, että kuka vaan voi selvitä tupakan orjuudesta.
Tsemppiä sullekin esimerkkinä

Siirry: