« Takaisin kotisivulle

Stumppi - keskustelu

Lopettamisen alkua CHAMPIX®-lääkeellä XML

Kirjoittaja Viesti

Hela

Rekisteröityi:
04/01/2011 22:28:32

Ei kirjautunut

Toinen pv lääkkeen kans menossa ja olo on ihan hyvä, normaali. Tupakointi on jo hieman vähentynyt, mutta maistuu edelleen. Täytyy vain toivoa ja ennen kaikkea uskoa, että tämä lopettaminen nyt onnistuu.

AnnKristin

[Avatar]

Rekisteröityi:
02/01/2011 13:11:48

Ei kirjautunut

Tervetulemas joukkoon Hela! Aika samaan aikaan ollaan aloitettu tuo lääkitys!

Päivitähän sinäkin tuntemuksiasi täällä silloin tällöin, kun ollaan niin samaan aikaan aloitettu. Mielenkiintoista kuulla, miten muilla aine toimii...

Viikonloppu lähenee ja alkaa jo hirvittää, että kohta pitäisi lopettaa...

Turmax

[Avatar]

Rekisteröityi:
28/12/2010 19:41:18

Ei kirjautunut

Mä olisin jo valmis lopettamaan tupakoinnin vaikka maanantai vasta on suunniteltu päivä.

Ei oikein maistu ja joka tupakkaa poltellessa mietin että miksi teen sen. Ostin jo varaston purkkaa ja pastillia (ihan perus nikotiinittomia siis) korvikkeeksi jos tuntuu että jotain tarvii olla. En ainakaan osta lisää tupakkaa enää. Katsotaan miten käy noiden askissa vielä olevien kanssa.

Toiseksi epäilen tätä kuolettavaa väsymystä tuosta Champixista johtuvaksi. Muut oireet kestän, mutta ei vaan tahdo löytyä sitä aikaa nukkua tarpeeksi kun mikään unimäärä ei poista tai edes vähennä väsymystä Nukun helposti 12 tuntia yössä (heräilen kyllä useita kertoja yön aikana) ja muutaman tunnin päiväunet päälle! Ei onnistu työpäivinä tuollainen meno!

Onkos muut kuurin aloittaneet havainneet sivuoireita?

anime

[Avatar]

Rekisteröityi:
20/10/2010 08:38:29

Ei kirjautunut

Minulla oli aivan samat oireet pari ensimmäistä viikkoa. Koeta kestää ja levätä aina kun mahdollista. Väsymys helpottaa vähitellen. Viimeisen tupakointipävän aamuna minulla oli kaksi tupakkaa jäljellä askissa, ja sisulla polttelin ne Baltic Princessin tupakkahuoneessa.

Tätä viestiä on muokattu 2 kertaa. Viimeisin päivitys 05/01/2011 15:07:53

Tupakoimaton 23.10.2010 alkaen

Turmax

[Avatar]

Rekisteröityi:

Ei kirjautunut

Hyvä tietää ettei tämä väsymys välttämättä jatku koko kuurin aikaa! Pelkäsin jo loman loppumista että miten ihmeessä jaksan töihin lähteä jos tällaisena jatkuu

AnnKristin

[Avatar]

Rekisteröityi:

Ei kirjautunut

Mä en ole niinkään väsymystä tuntenut vielä, ehkä enemmänkin niin, että esimerkiksi lenkillä käynti ei oikein onnistu, tuntuu kuin "henkeä salpaa". Vähän sama tunne kun joskus otti lihassärkyyn Sirdalud- lääkettä..

Tänä 4. päivänä oli eka kertaa pää kipeä ja sydäntykytyksiä hieman (mulla on niitä muutenkin, mutta en tiedä lisääkö lääke noita enemmän...) Nyt otin eka iltalääkkeen, saas nähä miten menee huominen, kun annosta nyt nostettu...

Tsemppiä kaikille!

Turmax

[Avatar]

Rekisteröityi:

Ei kirjautunut

No mut pistää kyllä Sirdaludkin nukkumaan alta puolen tunnin joten ehkä tämä on sitten enemmän kuin odotettava seuraus Champixista

Turmax

[Avatar]

Rekisteröityi:

Ei kirjautunut

Eilen nousi minulla annos siihen 1 mg aamuin illoin ja tänään on ensimmäinen päivä että on selvästi huono olo. Syöminen (jatkuva napostelu) helpottaa oloa, muttei hyvä sekään pidemmän päälle.

Se hyvä puoli tässä toki, että aamusavujen jälkeen ei ole tupakkaa tehnyt mieli.

Päätinkin aikaistaa ensimmäisen täysin savuttoman päivän maanantailta jo huomiseksi. Jätin iltasavukkeen tuohon pöydälle ja loput tupakat lahjoitin pois jo

Vakaa päätös että tänä iltana poltan elämäni viimeisen tupakan!

Turmax

[Avatar]

Rekisteröityi:

Ei kirjautunut

Tein sitten kuten suunnittelin! Illalla polttelin viimeisen tupakkani ja lopetin siihen.

Aamulla heti muistui mieleen kun silmät avasin että olen lopettanut, en polta enää

Enkä ole polttanut, eikä ole isommin tehnyt mieli... Lueskelin Stumppaa tähän- kirjan vielä varmuuden varalle, mutta hyvin tuntuu sujuvan ainakin ensimmäisen savuttoman päivän perusteella.

Lisäksi tänään en ole tuntenut oloani huonoksi, väsyneeksi tms... Olen kyllä puuhastellut normaalia enemmän etten vahingossakaan ajattelisi tupakkaa, mutta varmistan päätöstäni ottamalla pari olutta saunan jälkeen ilman tupakkaa! Ne kun on aina kuuluneet yhteen.

Mari83

[Avatar]

Rekisteröityi:
29/12/2010 09:07:42

Ei kirjautunut

Hyvä Turmax ja kaikki muutkin taipaleelle lähteneet! Minulla jo 24 päivä menossa tupakatta, mutta olo on jo huomattavasti parempi!

14.12.2010 klo 10:30 viimeinen tupakka. Ja se on varmaa!

matti66

Rekisteröityi:
08/01/2011 12:53:25

Ei kirjautunut

Mulla ainakin jeesaa champix tosi paljon. Sitten 80-luvun puolivälin en ole ollut polttamatta yli 12 tuntia kertaakaan ennen männä vuoden joulukuuta. Aloituspakkauksen vimppa viikolla aloin ottamaan vain aamupillerin ja ei ole ollut suurempia tupakantuskia. Ostin just aiemmin illalla jatkosatsin seuraavaksi kuukaudeksi. Ainakin Lahden Yliopiston Apteekissa oli pakkauskoko jossa oli 28 kpl 1:n mg:n tabuja. Pienempi kertainvestointi...

Turmax

[Avatar]

Rekisteröityi:

Ei kirjautunut

Onpa hyvä tietää ettei koko kahta kuukautta jatkoa välttämättä tarvitse ostaa kerralla! Mietin jo kauhulla sitä kertahintaa!

Ja mukava kun täällä on käynyt muitakin kirjoittelemassa! Meinasi mennä yksinpuheluksi

2 päivää takana täysin savutta ja olo kuin olis ollut aina polttamatta! Käsittämätöntä! Aiemmilla lopetuskerroilla olen joutunut painiskelemaan tupakanhimon kanssa useita kertoja päivässä ja nyt en lainkaan! On ihan selkeä olo vaan että juu en polta, olen lopettanut!

Ei yhtään todella vaikeaa hetkeä vieläkään! Ehtiihän niihin haasteisiin toki yhä törmätä loppuikänsä ajan!

Kaiken varalta haluan silti ostaa sen jatkopakkauksenkin ja ehkäpä luen toiseenkin kertaan sen Stumppaa tähän- kirjan. Aivopesua... Ymmärrän sitten loppu elämäni ajan välttää tupakan kiroja!

tutetu

[Avatar]

Rekisteröityi:
07/01/2008 21:07:03

Ei kirjautunut

Aivopesu on tärkein onnistumiseen vaikuttava tekijä.
Ajatukset tupakasta ja kaikesta siihen liittyvästä on käännettävä täysin toisinpäin.
Tupakkaa on pidettävä myrkkynä, josta todella haluaa eroon. On haluttava uudenlaista, savutonta elämää.

Aivot eivät kuulemma ymmärrä ei-sanaa. Jos mietit tupakkaa, se hallitsee ajatuksesi. Jos mietit savutonta elämää, siitä tulee tärkeä tuki ja tavoite.

Mieliteon hetkinä on enemmän tukea savuttomuuden ajatuksesta kuin tupakatta olon vaikeudesta.

Päämäärääni kulkeva hissi on epäkunnossa, itse on kiivettävä omat portaani.

Savuton elämä alkoi 4.1.2008
[Email]

AnnKristin

[Avatar]

Rekisteröityi:

Ei kirjautunut

Hei taas, mulla on nyt aloituspakkauksen eka päivä 1mg siirtymispäivä ja mulla on täällä täysin päinvastainen olo kuin muilla; siis mulla tekee edelleen tupakkaa mieli kovasti ja nikotiini auttaa todella (eli lääke ei mulla estä sen vaikutusta)! Kääk!

Turmax, mä olen todella kateellinen sulle, kun sulla näyttää tuo ote tähän hommaan olevan todella hallussa! Olisinpa minäkin jo samassa pisteessä...Huomenna mulla ois eka tupakoimaton päivä, - askissa on enää 5 tupakkaa jäljellä..ja paniikki iskee....

Turmax

[Avatar]

Rekisteröityi:

Ei kirjautunut

Kyllä sä pystyt siihen yhtälailla! Sun pitää vaan lisäksi suunnata ajatukset sitä tupakkaa vastaan Eihän se lääke kai tupakointia lopeta, mutta auttaa vierotusoireissa sitten kun itse lopettaa tupakoinnin.

Mä suoritin monta viikkoa sellaista tiukkaa aivopesua itselleni, että joka kerta tupakoidessani mietin, miksi ihmeessä teen tätä ja sain itseni vakuutettua että en tosiaan miksikään!

Tosin en silti olis uskonut sen vaikuttavan NÄIN tehokkaasti Käyhän se tupakka mielessä ja varmaan käy vielä pitkän aikaa, mutta ei tosiaan mitään tarvetta eikä halua polttaa

Siirry: