Maria79
![[Avatar]](http://www.stumppi.fi/pics/avatars/avatar07.png)
Rekisteröityi: 10/06/2007 20:43:17
Ei kirjautunut
|
Minä luin aikanaan tuon kirjan, ja Spitzerin artikkelit+ whyquit.comin "propagandat" luin hyvin.
Kyllä ahaa-elämyksiä sain ja onnellisena ja varmana lopetin ekan kerran noin vuosi sitten. Kumminkin, aloin poltella silloin tällöin ja taas poltin kuten ennenkin. Kun toinen lopettamisyrityskin kariutui, minusta tuli ehkä vähän kyynisempi esim. tuon kirjan suhteen. Pakko se on myöntää, että koki saavansa tupakasta jotain, oikeasti, ja myös joutuu kokemaan sen, että menettää jotain, en viitsi teeskennellä muuta. Kuitenkin, lopettamisen edut voittavat harmit selkeästi.
Nikotiiniriippuvuuden ja vieroitusoireiden voimakkuudessa on eroja. Minulla ei pahoja fyysisiä oireita ole, ja olenkin nyt ilman korvaustuotteita vaikka niitä varalla on, ja kahtena ekana päivänä käytin. Vaikea sanoa, miltä jostain toisesta tuntuu. Kuitenkin, kyllä minä sen omalta kohdaltani oivalsin, että hei, mullahan on ihan ok olo vaikka lopetin polttamisen, eli yleisesti noita vieroitusoireita mielestäni liioitellaan, tai ei tuoda esiin yksilöllisiä eroja ja sitä, että jotkut pärjäävät aivan hyvin ilman korvaushoitoa. Epäilen, että rahastusta on tuossa korvaustuotteiden tarjoamisessakin. (Itselle on muuten lääkäri tarjonnut masennusklääkkeitä, vaikka sanoin että unirytmin outous johtuu ihan vain siitä, ettei tarvitse aikaisin herätä.)
Mut joo, savuttomuus on tärkeintä, miten se sitten saavutetaankin.
|