« Takaisin kotisivulle

Stumppi - keskustelu

Väliaikatietoja XML

Kirjoittaja Viesti

Puhdaskeuhko

[Avatar]

Rekisteröityi:
22/07/2008 14:34:40

Ei kirjautunut

Tänään tulee täyteen 3 kk lopetuksesta

En olisi ikinä uskonut, että tähän päästään, eli jo neljännesvuosi ilman tupakkaa, eikä ole ollenkaan niin vaikeaa kuin luulin! Haluan kiittää kaikkia stumppilaisia kannustuksesta ja haluan myös rohkaista muita vielä harkitsevia lopettamaan tupakanpolton: se todellakin on mahdollista.

Positiivisia vaikutuksia on niin paljon, että luettelosta tulisi pitkä: tässä kuitenkin muutamia (luetteloa saa jatkaa, jos teillä tulee mieleen muuta)
- hengitys helpottunut, hapensaanti myös huomattavasti parempi eli happea virtaa veressä, koska nikotiini ei valtaa tilaa enää veressä)
- sydämen syke laskenut (eli verenpaine laskenut --> rentoutunut olo levossa: sydän jaksaa paremmin, kun saa levätä)
- rahat säästyvät
- aamupäivisin vireämpi olo, kun ei polta
- onnistumisen ilo, erityisesti kun on jättänyt polttamatta hankalina hetkinä
- hajuaisti uudistunut
- hampaat puhtaammat ja suusta poistunut vahakerros
- käsien tärinä vähentynyt
- iho pehmeämpi

Huono puoli on painon lisääntyminen, mutta sehän taitaa olla korjattavissa oleva juttu. Joskus huonona puolena ajattelee sitä, ettei pääse hermosavuille, mutta koska tupakanpoltto LISÄÄ stressiä elimistössä (sydän), niin loogisesti ei pidä polttaa, jos haluaa pitää hermonsa kasassa.

Joka tapauksessa tästä on hyvä jatkaa. Aurinko paistaa ulkona ja sää on kirpeän syksyinen. Tyttäreni täyttää tänään 15-vuotta ja ehkäpä hänkin innostuu lopettamaan tupakanpolton, kun näkee sen onnistuvan äidiltäkin... Kunpa olisin lopettanut jo lasten ollessa pieniä, mutta turha sitä on nyt jahkailla, sillä eletään vaan tätä hetkeä nyt ja pidetään huoli omalta osaltamme, että terveyttä ei haaskata typerillä valinnoilla (kuten juuri tämä tupakka).

Vapaus alkoi 20.7.2008.

Tirlittan

Rekisteröityi:
18/07/2008 09:00:53

Ei kirjautunut

Onnet sulle, PK! 3kk!!
mulla tuli täyteen - nipa laskee puolestani -
4kk eilen.
Ollaan me makeita, yeah!

Puhdaskeuhko

[Avatar]

Rekisteröityi:

Ei kirjautunut

Onnea sinullekin Tirlittan,
Hieno homma kaiken kaikkiaan

Vapaus alkoi 20.7.2008.

Heme

Rekisteröityi:
24/07/2008 14:29:33

Ei kirjautunut

Onnea paljon minunkin puolesta! Minä juhlin ensi viikonloppuna seitsemää kuukautta. Allekirjoitan kaikki luettelemasi myönteiset asiat, joita lopetuksen seurauksena tullut. Mahtavaa! Ei niistä halua luopua. Siinä hyvä syy olla polttamatta myös heikkoina hetkinä.

Avea80

[Avatar]

Rekisteröityi:
13/07/2008 18:25:26

Ei kirjautunut

Mahtavaa Puhdaskeuhko ja onnea 3 kuukaudesta!!! Sä oletkin hienosti pysynyt kaidalla tiellä, tämä kanssasisaresihan vähän väliä tekee semmosia pieniä TODELLA TYPERIÄ kokeilumatkoja tupakoinnin ihmeelliseen (inhottavaan) maailmaan... Mutta sitkeästi vaan kun painetaan, niin mä uskon että meillä molemmilla koittaa tupakoimaton elämä ihan lopullisesti josssain vaiheessa. Tai no sullahan tämä on täyttä tupakoimattomuutta ilmeisesti ollutkin, mun täytyy vielä kovasti sitkastella eteenpäin. Ihmisen mieli on välillä niin heikko... Mutta ONNEA MAHTAVASTA SUORITUKSESTA!

Savuton 25.10.09 klo 16.00 -->

sammutettu

Rekisteröityi:
06/05/2007 16:24:11

Ei kirjautunut

Jotenkin nuo positiiviset vaikutukset kuulostaa todellisemmalata ja haluttavimmilta myös itselleen, kun joku foorumilainen on saanut ne kokea. Kun ne lukee jostain vaikka lehdestä, ne eivät jotenkin meinaa yhtä hyvin motivoida. Ikävä kyllä homma tuntuu menevän näin myös negatiivisissa asioissa. Kun sen näkee läheltä tai sattuu itselleen, se iskee. "Kyllä minä tiedän ja varmistan vielä kantapään kautta"

Mutta hienoa puhdaskeuhko ja onnea saavutuksesta !!

Kyllä se nyt tuntuu siltä, et alkaa tämäkin naisen raato lähenemään lopullista päätöstä.

Puhdaskeuhko

[Avatar]

Rekisteröityi:

Ei kirjautunut

Kiitos ystävät tuestanne ja onnitteluistanne.

Minä olen myös huomannut, että kun aikoinaan luin lehdista tai vaan kuulin jostain, että mitä pahaa se tupakka tekee elimistölle ja mitä kaikkea hyvää tapahtuu, kun lopettaa, niin en jaksanut ajatella, että ne koskisivat MINUA. Eihän minulle voisi tulla mitään ongelmia, kun kuitenkin voisin lopettaa joskus sitten myöhemmin sen tupakanpolton. Eli sitä ajatteli samaan tapaan kuin teininä, että minä olen ikuisesti nuori, ikuisesti terve, enkä sairastu tupakkasairauksiin, yms. Ja kaikki varoitukset olivat huuhaata, että jotkut tantat olivat ne keksineet, jotta kaikki nautinto olisi kiellettyä.

Avea80, hienosti sinä olet selvinnyt, kun ajattelee, että aina kuitenkin laskeudut siististi molemmille jaloille, etkä jatka sitä polttamista. Minulla on tuon suhteen helpompi tilanne, kun en ota ollenkaan alkoholia. Jos ottaisin, en pystyisi olemaan polttamatta (enkä haluaisi olla polttamatta).

Tänään aurinko paistaa ja ajatukset ovat kirkkaat. Olen niin iloinen, että täällä on muitakin meitä tupakanpolton lopettaneita ja erityisesti niitä, jotka harkitsevat!!! Välillä tulee sellainen pelko, että olenko ihan hihhuli, kun jaksan täällä hehkuttaa tätä lopettamista. Mutta kyllähän se vaan on mukava tunne antaa lopetteleville/harkitseville sellaista viestiä, että mikset uskoisi itseesi, sillä niin monet muutkin ovat onnistuneet, sitten kun sen aika on.

Tänään olin ajotunnilla ja huomasin, miten paljon helpompi oli hallita jännitystä siinä auton ratissa, kun saa happea keuhkoihin ja hengitysrytmi pysyy rauhallisena. Kädetkään eivät enää tärise.

Aurinkoista keskiviikkoa teille kaikille

Vapaus alkoi 20.7.2008.

Peikko

Rekisteröityi:
09/10/2008 14:59:16

Ei kirjautunut

Puhdaskeuko 3 kuukautta on hieno saavutus! Perässä tullaan. ..
Vähän, vielä vähän, iltaan saakka, niin on 2 viikkoa täynnä!

Puhdaskeuhko

[Avatar]

Rekisteröityi:

Ei kirjautunut

Uskokaa tai älkää niin VIISI kokonaista kuukautta tulee täyteen lauantaina 20.12.

Kaikille lopettaneille ja lopetusta harkitseville lähetän näin virtuaalisesti kannustusviestin, että LOPETTAMINEN ON MAHDOLLISTA, vaikka olisi vuosikymmeniä tuprutellut.

Jos nikkishimo yllättää, niin mehän emme sille periksi anna, vaan jatkamme sitkeästi etiäpäin.

Lueskelin vanhoja viestejäni, jotka olin kirjoittanut ensimmäisinä viikkoina viime kesänä. Muistan vieläkin ne alkupäivät ja sen onnistumisen ilon. Toisaalta muistan vieläkin sen kuinka illalla oli kiva vetää sitä tupakkaa parvekkeella, ja aina välillä nikotiinireseptorit lähettävät vereeni impulsseja, että polta polta polta

Mutta minäpä en poltakaan. Minulla on niin vietävän hyvä olo, kun saan happea hyvin ja ihoni on pehmentynyt, hampaani ovat vaalentuneet, eivätkä käteni enää tärise. Kyllä minä sen tupakkahimon kestän, joka minuun aina iltaisin iskee. Ei siihen kuole

Mutta niin, pitihän minun vielä yksi tärkeä asia kirjoittaa: kiitos että olette olemassa, te stumppilaiset. Jatketaan yhteistä taivalta ja tuetaan toisiamme.

t. puolipuhdaskeuhko

Vapaus alkoi 20.7.2008.

Ori_2

[Avatar]

Rekisteröityi:
13/11/2008 18:00:16

Ei kirjautunut

Tätä viestiä on muokattu 1 kertaa. Viimeisin päivitys24/12/2008 15:18:39

[Email]

enitenheikko_2

Rekisteröityi:
26/08/2008 15:51:09

Ei kirjautunut

Vautsi ! Saat olla ylpeä itsestäsi! Onneksi olkoon vain ! Nauti hyvistä asioista, joita savuttomuus on tuonut tullessaan. Ja pidä tuo asenne, että ne ohimenevät nikotiinihimot häviää kyllä ja sä kestät ne.. Ajan kanssa niitä tulee aina vain harvemmin .

5.10.2008 ->
[Email]

tintt1

Rekisteröityi:
12/07/2008 11:37:26

Ei kirjautunut

ONNEA PK 5 KUUKAUDESTA

Olisinpa lopettanut ennen kuin aloitinkaan. (Viim. tupakka 3.7.2008.)

Juudas

Rekisteröityi:
24/06/2008 13:20:18

Ei kirjautunut

ONNEKSI OLKOON 5 KK-PÄIVÄNÄ!!!!

Ehkä otan, ehkä en, mutta nortti jäädä sai 13.06.2008!!!
[Email]

Heme

Rekisteröityi:
24/07/2008 14:29:33

Ei kirjautunut

Onnittelut puolivuotiaalle!! Hieno saavutus! Tästä on hyvä jatkaa kohti ensimmäistä täyttä vuotta.

Puhdaskeuhko

[Avatar]

Rekisteröityi:

Ei kirjautunut

Kiitos Heme huomaavaisuudestasi.
En edes muistanut, että minulla oli tällainen oma potero, johon voin kirjoitella omia väliaikatietoja

Hyvin siis pyyhkii. Olen saanut terveyttä, itseluottamusta, yms. yms., vaikka välillä onkin vaikeampia hetkiä (mutta ei niin vaikeita, että sytyttäisin).

Jotenkin haluaisin kannustaa vielä enemmän kaikkia niitä, jotka epäröivät: uskokaa tai älkää niin lopettaminen on mahdollista, vaikka olisi polttanut vuosikymmeniä. Tärkeintä on oma tahto ja tietysti Stumppi-sivusto! Jotenkin helpottaa, kun tietää, että meitä on paljon, jotka ollaan samassa veneessä

Vapaus alkoi 20.7.2008.

Siirry: