| Äänestys |
| Kuinka paljon (jos lainkaan) painosi nousi kun lopetit tupakoinnin? |
| 0-1 kg |

|
12% |
[ 13 ] |
| 1-3 kg |

|
16% |
[ 17 ] |
| 3-6 kg |

|
22% |
[ 23 ] |
| 6-10 kg |

|
14% |
[ 15 ] |
| 10+ kg |

|
16% |
[ 17 ] |
| Ei lainkaan. |

|
20% |
[ 21 ] |
| Ääniä kaikenkaikkiaan: 106 |
|
| Kirjoittaja |
Viesti |
Admin2
Rekisteröityi: 25/09/2008 14:00:54
Ei kirjautunut
|
Täällä voi käydä keskustelua mahdollisesta painonnoususta tupakoinnin lopettamisen jälkeen. Luonnollisesti olisi toivottavaa että käyttäjät antaisivat vinkkejä myös siitä, miten painon saa pysymään kurissa jos taipumusta painon nousuun on. Viikon Galluppi, olkaa hyvät!
Tätä viestiä on muokattu 1 kertaa. Viimeisin päivitys16/02/2009 09:55:54
|
Ylläpito on puhunut
|
|
|
kitikatti
Rekisteröityi: 17/04/2007 12:43:58
Ei kirjautunut
|
vaakaa en omista, mutta ei alkanu pöksyt kiristään, kun varauduin kärryllisellä vesimeloonia ..porkkanoita...hunajamelonia...
Kiitos konkareiden vinkkien ja vihjeiden...pitää varalla jotain "vaaratonta"popsittavaa....
Turvoksissa toki olin...kuin olis nielassu sen meloonin kokonaisena, mutta nestettähän se oli vaan....
|
"Mihkä vaam pääsee jos ottaa yhren askelen ekana ja sittet toistaa sen nim monta kertaa kut tarvii"
eka askel 020207
|
|
|
Peter Pan
Rekisteröityi: 08/07/2008 13:19:06
Ei kirjautunut
|
En tiedä, pitäisikö jäädä tällä kertaa nukkumaan ja äänestää tyhjää...Tämän hetkisen lakon aikana ei ole paino noussut, mutta viime vuotisessa skabassa paino pompsahti juustovoileipiä mässäilemään innostutttuani parisenkymmentä kiloa, joka on edelleenkin taakkana.
Viime kesä kun oli kurjan sateinen, kiireinen ja paikallaan oloa oli liikaa, eli ihanne painoni olisi tuolla -20 kg. Eli siis jos tämän lopettamisen aikana saan sen pudotettua normaalipainoon, vaikutukset kompensoituu nollaksi, mutta epäillä sopii, senpähän näkee sitten aikanaan, mutta paineita moiseen tietenkin alkaa olla.
Toisinsanoen joudun äänestämään sekä puolesta että vastaan, eli teen insinööritempun laskemalla yhteen ja jakamalle kahdella, jotta saan selville keskimääräisen painon nousun, mikä ei tietenkään kuvaa todellista tilannetta vaan filosofisen hypoteettistä, teoreettista, jee
Ruokailutottumusten lisäämistä kolmannen kuun jälkeen elimistö ei ilman hurjaa liikuntaspurttia ennätä sulattaa, eli samaan aikaan pitäisi alkaa pitää pientä dieettiä, jos meinaa painonsa pitää ennallaan lopettamisen jälkeen.
Toisaalta, varsinaisesti tupakointi tai tupakoimattomuus ei sinällänsä ole aiheuttanut painonnousuja vaan ruuan maistumisen parantuminen sekä liikunnan väheneminen yhteisvaikutukseltaan, mutta massaa on kuitenkin tullut.
Tätä viestiä on muokattu 1 kertaa. Viimeisin päivitys04/02/2009 15:56:37
|
Katkenneita ja arkielämän kannalta tarpeettomia ajatuksia sitten ajanlaskun uusalun 15.1.2009
|
|
|
Telkkä
Rekisteröityi: 10/11/2008 13:01:02
Ei kirjautunut
|
Kolmisen kiloa on tullut lisää noin kolmessa kuukaudessa. Toivottavasti tämä tahti ei jatku loputtomiin...
|
Savuton 10.11.2008 lähtien
|
|
|
mani
Rekisteröityi: 03/11/2007 20:57:38
Ei kirjautunut
|
Tää on siitä huono äänestys, että tilannehan ei kaikkien kohdalla ole vielä lopullinen.
Itselläni tuli 14 kuukauden aikana lisää painoa 16 kiloa. Nyt nousu on pysähtynyt ja hienoisesti(kovalla työllä) laskusuunnassa.
Itse aiheutettua, joten en valita.
Parempi läski kuin tupakka!
Aion laihtua!!!
|
Lopetin 16.11.2007.
Pakko ei ole kuin kuolemaan- ja siihenkin vain kerran!
|
|
|
Katja
Rekisteröityi: 26/04/2007 13:58:54
Ei kirjautunut
|
mani puhuu asiaa Täällä kanssa porskutellaan vajaan 20 lisäkilon voimin, mutta iteppähän aiheutin enkä ottanut tuota kitikatin linjaa. Jos ois malttanu syödä inhimillisesti niin se painonnousu olis varmaan jäänyt tilapäiseksi......
Noh, mä oon sitä mieltä että mulla on loppuelämä aikaa pudotella kilot pois, tupakan lopettaminen oli se tärkeyssija ykkönen
|
Haaveeni savuttomuudesta toteutui Kiitos stumpin mahtavan tukiverkon
9.5.2007
|
|
|
Meke
![[Avatar]](http://www.stumppi.fi/pics/avatars/avatar09.png)
Rekisteröityi: 17/04/2007 18:41:23
Ei kirjautunut
|
Lopetuksen myötä tuli 8 kg lisää (entisen ylipainon päälle), vaikka aloitin liikkumisen samaan aikaan lopetuksen kanssa. Liikuntaa lisäsin hurjasti ensimmäisen savuttoman vuoden aikana, mutta alkuun paino ei hievahtanutkaan alaspäin runsaasta liikunnasta huolimatta.
Sitten pikkuhiljaa alkoi paino putoamaan oikean ruokavalion avulla, liikuntaa harrastin ja harrastan edelleen. Painon pudotus n 14 kg, josta takaisin on tullut aika paljon...olen samassa tilanteessa siis kuin ennen tupakoinnin lopettamista!
Puolen vuoden savuttomuuden jälkeen tuntui, että paino lähtee halposti laskuun. Ruokavaliolla ja liikunnalla siis homma hoituu.
Tätä viestiä on muokattu 1 kertaa. Viimeisin päivitys04/02/2009 19:09:35
|
|
|
perhone
Rekisteröityi: 12/01/2008 22:52:30
Ei kirjautunut
|
Mulla nousi paino ensimmäisen savuttoman vuoden aikana noin 6 kiloa, joista 3 kg tuli ensimmäisen kahden kuukauden aikana. Ei paha ollenkaan. Liikunnan harrastamiseenkin tuli vuoden laiska vuosi. Jotenkin itsestään ei saanut irti kaikkea. Nyt kylläkin liikuntakin maistuu edellisen vuoden laiskottelun jälkeen nyt tavoitellaan 3 kilon pudotusta.
Kiloista viis pääasia oli savuttomuus. Mutta jos nyt voisin muuttaa jotain -olisin ehdottomasti aloittanut joogan jo vuosi sitten. Se ois varmasti helpottanut ensimmäisten kuukausien aikana
|
savuttomana 1.1.2008 lähtien.
|
|
|
MEQ
![[Avatar]](http://www.stumppi.fi/pics/avatars/avatar07.png)
Rekisteröityi: 04/01/2009 16:48:09
Ei kirjautunut
|
MULLA PAINOA ON TULLUT N. 4 KG...... SIIS VAJAA KILO/ VKO!
1.1.2009 LOPUETUS!
EILEN PÄÄTIN ETTÄ LAIHDUTTAMINEN ALKAA TÄNÄÄN... IIK...
USKON ETTÄ PYSTYN MOLEMPIIN ELI OLEMAAN SAVUTTOMANA JA LAIHDUTTAA.... ANTAAS KATTOO KUINKA MUMMON KÄY.. HEH
|
01.01.2009 KLO 04.00 Loppui röökääminen!
|
|
|
Ritu
![[Avatar]](http://www.stumppi.fi/pics/avatars/avatar09.png)
Rekisteröityi: 02/09/2008 13:25:11
Ei kirjautunut
|
Kiloja on tullut kuusi.Nyt on painon nousu pysähtynyt ja kääntynyt laskuun.
Turvotusta on edelleenkin.Niin minulla on kohta viisi kuukautta savuttomuutta takana.
|
Tupakoimatta 8.9.2008 alkaen
|
|
|
Paula
Rekisteröityi: 08/02/2009 10:12:21
Ei kirjautunut
|
Kirjoittelin äsken jo tuonne lopettaneet osastolle, eka kertaa näillä sivuilla pyörimässä ja menee vähän aikaa näköjään ihmetellessä ennen kuin löytää oikeat sivut.
Painoa n 6kg, mikä on mieletön määrä tälle ajalle (lopetin vuoden vaihteessa). En ole napostellut tai syönyt enemmän, en tiedä mikä oikein mättää... Alkaa oikeesti ahdistaa! Olen entinen syömishäiriöinen, joten otan asian varmaan vielä tavallista raskaammin.
Neuvoja please!
|
|
|
Heta
Rekisteröityi: 10/11/2008 00:26:50
Ei kirjautunut
|
Paula, liikutko? Lisää lenkkeilyä ja veden juontia. Itsellä tuli 3 - 4 kiloa kolmessa kuukaudessa. Olen lohtusyöjä, syön pahaan olooni, joten tiesin että paino tulee nousemaan. Annoin itselleni luvan syödä tupakanpolton sijasta, kunhan paino ei nouse yli 10 kg. Lisäsin myös liikuntaa ja lisään sitä vieläkin niin paljon kuin vaan pystyn ja tuntuu mielekkäältä. Ostin mm sukset ja olen käynyt hiihtämässä päivittäin nyt kahden viikon ajan (viimeksi hiihtänyt noin 10 vuotta sitten). Alussa, kun lopetin polttamisen, huomasin että aineenvaihdunta hidastui, tuntui ettei mikään liikkunut tuolla sisällä.
Älä ole liian ankara itsellesi....
|
Viimeinen tupakka poltettu 8.11.2008 klo 12.00.
http://www.haqur.com/script/SmokeFree/27403.jpg
|
|
|
MEQ
![[Avatar]](http://www.stumppi.fi/pics/avatars/avatar07.png)
Rekisteröityi: 04/01/2009 16:48:09
Ei kirjautunut
|
Hyvä Heta...
Noita neuvoja olen mäkin nyt alkanut noudattamaan...
Turvotusta on joten eikun vettä juomaan......
ja liikuntaa lisää.... Mulla samoin että olen ollut nyt armollinen ja
syönyt oikeesti vaikka mitä... (n. reilu 4 kg tullut) mutta nyt tuntuu että on pakko lopettaa, koska pian käy niin ettei mahu ovista..
Kohta 6 viikkoo polttamatta ja takana 35 vuotta sitä... niin onhan se kumma jos toi elimistö ei milläänlailla reagoisi....
Hyvillä mielin jatkan kuitenkin eteenpäin... ja SAVUTTOMANA LUOMUSTI....
Tsemppiä myös muille...
|
01.01.2009 KLO 04.00 Loppui röökääminen!
|
|
|
Tirlittan
Rekisteröityi: 18/07/2008 09:00:53
Ei kirjautunut
|
Vettä, kasviksia, kaljat pois, fillari alle! Ei kun menoksi!!
|
|
|
Birje59
Rekisteröityi: 27/01/2009 14:34:01
Ei kirjautunut
|
Tosi lohduttavaa luettavaa...
Että muutkin ovat samassa jamassa painon kanssa. Minulla tullut myös vajaassa kahdessa kuukaudessa (7.vko meneillään) n. 4 kg. Annoin jollain tapaa luvan itselleni lohtusyödä eli napostelin aika vapautuneesti kaikkea hyvää, koska lopetin nikotiinituotteiden käyttämisenkin 2 vkon jälkeen. Mutta nyt kun uskaltauduin tänä aamuna vaa'alle, totuus iski ja nyt on sitten alettava tsemppaamaan. Mutta se tuntuukin nyt jo paremmalta, koska pahin vaihe (se aloitus!!) on ohi. No siis, taistelu jatkuu, ei tämä nyt helppoa ole vielä....mutta taidan saada nyt uutta kicksiä, jos paino alkaa tippumaan!
|
Lopetin 29.12.2008
|
|
|