« Takaisin kotisivulle

Stumppi - keskustelu

Tint1n pesä XML

Kirjoittaja Viesti

lissu

Rekisteröityi:
06/12/2008 16:23:58

Ei kirjautunut

Onnea tintt1 kokonaisesta vuodesta, HIENO saavutus jatka samaan malliin.

Heikku

Rekisteröityi:
01/06/2009 10:08:03

Ei kirjautunut

Mä olen nyt lukenut melkein koko sun lopetus tarinan (sen mitä stumpista löytyy) ja en voi muuta ku ihmetellä, että olet selvinnyt alkuvaikeuksista niinkin hyvin. ilmeisesti ollut kaikenlaista...ja vielä oman miehen poismeno. ei toivoisi kenellekään. Olet kuitenkin kovin jo pitkällä tässä savuttomassa elämässä eli mahtavaa ja voimia sinulle jatkoon... itse aion pysyä savuttomien puolella. aurinkoisia kesäpäiviä sinulle

Tätä viestiä on muokattu 3 kertaa. Viimeisin päivitys 29/07/2009 08:52:07

7.3.2012 klo 12.30.
Eihän se onnistu, jos ei yritäkään

[Email]

tintt1

Rekisteröityi:
12/07/2008 11:37:26

Ei kirjautunut

Kiitos Heikku! Kun päättää jotain, on parasta pitää kiinni. Kyllähän asioita löytyisi päivittäin, jotka "oikeuttaisi" polttamaan, mutta minulle savuttomuus on etuoikeus. Saan vihdoin olla polttamatta, vapaa koukutuksesta ja noidankehästä. Jaksamista Sinulle!

Olisinpa lopettanut ennen kuin aloitinkaan. (Viim. tupakka 3.7.2008.)

tintt1

Rekisteröityi:

Ei kirjautunut

Ehkäpä tänne sitten kirjoittelen, vaikka oman ketjun nostaminen ei ole suositeltavaa.
Tein ulkomaanmatkan, eikä tupakka käynyt edes mielessä. Oli kyllä ihana huomata, että esim. sukeltaminen onnistui runsaan vuoden tupakoimattomuuden jälkeen jo normaalisti. Viime talvena se oli vielä vähän hakusessa. Toinenkin ihana asia on käynyt toteen; ensimmäinen kuntosalikausi vierähti käyntiin viikko sitten. En ollut koskaan ajatellut, että menisin polkemaan kuntopyörää "näyteikkunaan", mutta nyt tuntuu tosi hyvältä.
Aurinkoista ja savutonta syksyä kaikille!

eerob

Rekisteröityi:
17/01/2008 20:34:18

Ei kirjautunut

Moi, tintt1!
Kirjoitan tänne kun muissa poteroissa saattaa tulla turhaan riitaa tai riidan näköistä.

-Mun mielestä sekä sinä että Melisa olette oikeassa...ehkä kuitenkin taivun pikkaisen Melisan puolelle. Mutta se ei ole tärkeätä!

Kyseessä on vain teidan kahden välinen mielipide- ero.
Jos mun kanssa joku olisi eri mieltä JULKISESTI näillä palstoilla niin menisin kyllä aivan puihin; ei minulla ole sellaista rohkeutta kuin sulla ja Melisalla.

Eipä muuta, hyvää jatkoa tupakoimattomuuteesi, mullakin on taas selvempää jatkaa savuttomana sen heinäkuisen yhden illan askin jälkeen.

Tätä viestiä on muokattu 1 kertaa. Viimeisin päivitys07/09/2009 21:26:47

tutetu

[Avatar]

Rekisteröityi:
07/01/2008 21:07:03

Ei kirjautunut

Ei tupakoimattomuuteen pyrkimisessä ole yhtä ainoaa oikeaa tapaa, pääasia että siihen pyritään. Toivottavasti jokainen löytää sen itsellään parhaiten toimivan tavan.

Sitä varten on tarpeen stumppilaisten keskustelut, niin että eri tavat, eri näkökulmat tulevat esiin, erilaiset kokemukset ja näkemykset.

Eikä tämä muuten olisikaan keskustelua, jos ei olisi eri mielipiteitä, väittelyä, dialogia. Se myöskin tekee lukemisen kiinnostavaksi. Kiitos tintt1 ja Melisa.

Päämäärääni kulkeva hissi on epäkunnossa, itse on kiivettävä omat portaani.

Savuton elämä alkoi 4.1.2008
[Email]

tintt1

Rekisteröityi:

Ei kirjautunut

Kiitos Eerob ja Tutetu! Olette aivan oikeassa. Mielipiteet synnyttävät keskustelua /ristiriitaa ja niistä voikin sitten poikia jotakin järkevää.

Hienoa eerob kuulla sinusta! Unohda tykkänään se yksi hairahdus, sillä ei ole merkitystä.

tintt1

Rekisteröityi:

Ei kirjautunut

Eilen oli meilläkin muistopäivä 1v ja 11 kk, kun mieheni kuoli keuhkoahtaumaan. Itselle uskottelee selvinneensä jotenkin, vaikka on vielä ihan raakile.
Tupakan olen kuitenkin jättänyt, kuten olen todennut monta kertaa. En kuitenkaan allekirjoita Iltasanomien vai -lehden artikkelissa sitä, että valitse kiireetön ja stressitön ajankohta kun lopetat. Semmoista ei tulekaan. Olen esimerkki siitä, että suurimman surunkin hetkellä voi päätöksen tehdä, jos on motivoitunut.
Kaikille harkitsijoille, päätöksen tehneille ja lopettaneille jaksamista ja hyvää joulun odotusta, savuttomina!

Tamahe1

[Avatar]

Rekisteröityi:
19/11/2009 07:01:48

Ei kirjautunut

Hiljaiseksi vetää.
Jaksanmista Tintt1!

Uusi elämä alkoi 9.12.2008
[Email]

henna70

Rekisteröityi:
14/09/2008 21:44:49

Ei kirjautunut

Voi Tintt1 kumpa osaisin sanoa jotain mikä lohduttaisi, mutta se on vaikeaa. Tiedän surusi ja ymmärrän jos mahdollista.
Luin tuolla aiemmin erään kirjoituksen jossa joku(en muista nimimerkkiä)kertoi isänsä menehtymisestä keuhkosyöpään, huomasin kuinka ihmettelit ettei sitä kommentoitu mitenkään pahalla, niinkuin sinun kertomistasi ja kirjoittamisiasi aiemmin. Tuokin kirjoitus oli koskettava, mutta sinun älämäsi miehesi ja hänen sairautensa ja kuoleman kanssa on niin repivä, että heikoimman on sitä varmaan vaikea kestää, muuta syytä en löydä.
Ehkä kielteisten asenteiden vuoksi olet koittanut olla käsittelemättä suruasi mm. täällä ja ehkä muuallakin. Se voi vaikeuttaa vieläkin asioitasi. Jospa kirjoittaisit rohkeasti kuitenkin vaikka tänne omaan pesääsi, tännehän on lukijoilla vapaa "sisään" ja "ulos" pääsy, ei ole pakko lukea ellei kestä.
Uskoakseni kirjoituksillasi ei ollut ollenkaan pahaa tarkoitusta, vaan oman surutyösi tekeminen ja samalla halu auttaa muita avaamaan silmänsä millainen tauti keuhkoahtauma on.
Aikoinaan kun tänne stumppiin liityin ja kirjoituksiasi luin, ne todella koskettivat ja laittoivat ajattelemaan. Minä otin ne hyvinkin opettavaisina vaikkei minulla tuolloin vielä kat:ia oltu todettukaan, viime maaliskussa diaknoosin jouduin kuitenkin kuulemaan itsekkin. Tietenkin pelästyin valtavasti ja ymmärsin että tupakointi voi todellakin tappaa jopa minut. Kaikesta huolimatta en ole pystynyt pysyvästi lopettamaan useista yrityksistäni huolimatta, typerää ja itsekästä selkärangattomuutta, mutta yritän parhaani. Minulle ainakin kirjoituksistasi on ollut apua, vaikkei vielä täysin toivottavaa tulosta ole tullutkaan, nyt kuitenkin taas yritystä mukana.
Arvostan sinua ihmisenä, teit rakkaasi eteen valtavan hyvän työn, jaksoit olla rinnalla ja auttaa loppuun asti, se oli varmasti arvoikkain rakkauden osoitus jonka saatoit hänelle antaa.
Kumpa jokainen tekisi näin lähimmäisellensä!
Juhlapyhät ja varsinkin joulu ovat ueasti vaikeita kun rakas ihminen on poissa, uskon että miehesi on kuitenkin läsnä vierelläsi.
Voimia ja halaus sinulle, sekä hyvää joulun odotusta kuitenkin surustasi huolimatta!

Ei niin heikko etteikö kannattaisi yrittää! Jatkuva lopetus / repsahduskierre... Lopetus 21.3-11
[Email]

tintt1

Rekisteröityi:

Ei kirjautunut

Kiitos Henna ihanasta ja kannustavasta kirjoituksestasi. Olet niitä harvoja ihmisiä kaikista maan päällä, jotka ymmärtävät mitä minulle on tapahtunut. Toivon sydämestäni, että juuri Sinä pystyt savuttomuuteen ja annan siihen kaiken tukeni! Pyydä vaan, jos jotenkin voin auttaa!

henna70

Rekisteröityi:
14/09/2008 21:44:49

Ei kirjautunut

Voi kuinka hyvältä tuntuu kun kirjoitukestani oli apua. Pelkäsin sitä edes lähettää ja meinasin pyyhiä pois, koska pelkäsin että sanoisin jotain väärin ja pahoittaisin lisää mieltäsi. Ehkä ymmärtämykseni johtuu siitä että elämä on kohdellut minuakin välillä melko rankalla kädellä, ei tosiaan ruusuilla tanssimista. Ja vaikeudethan opettaa jos niistä osaa ottaa opikseen, muuta en osaa sanoa. Ikäväkseni mun on kerrottava että tupakka palaa taas, voi kumpa voisitkin auttaa. Tänne en voi enempää tämänhetkisestä tilanteestani kirjoittaa, mutta voin laittaa sinulle yksityisviestiä joku päivä tai jos haluat niin kirjoita vaikka sähköpostiini. Nyt on mieli senverran maassa etten jaksa kirjoittaa enempää.

Ei niin heikko etteikö kannattaisi yrittää! Jatkuva lopetus / repsahduskierre... Lopetus 21.3-11
[Email]

Tirlittan

Rekisteröityi:
18/07/2008 09:00:53

Ei kirjautunut

Hyvä Tintti.
Me lopetettiin kai samoihin aikoihin.
Ole äärimmäisen murheinen menneestäsi,
tiedän, mitä koet.
With love,
Tirli

tintt1

Rekisteröityi:

Ei kirjautunut

Kiitos Tirli! Kyllä on muistot vielä niin raakileina, että huh, huh. Niin, samoihin aikoihin lopeteltiin. On ollut hienoa aikaa tämä savuttomuus. Jatkamme taas uuteen vuoteen kaikki yhdessä, ilman tupakkaa!

tintt1

Rekisteröityi:

Ei kirjautunut

Kävin pitkästä aikaa pesässäni ja lueskelin menneitä. Kyllä stumpin väki on ihanaa; en ikinä olisi selvinnyt näin hyvin ilman vertaistukea, jota stumppi.fi tarjoaa. Kannustusten ja ristiriitojenkin avulla olen vapaa tupakasta. Kiitin taas itseäni ja valkaisin vihdoin hampaani.Kylläpä kelpaa hymyillä!

Kaikille voimaa, etenkin niille, jotka juuri nyt kamppailevat muutaman kuukauden savuttomuuden tienoilla. Ehkäpä silloin oli fyysisesti vaikeinta turvotusten ja muiden aineenvaihduntaongelmien kanssa. Samalla psyyke joutui tietysti koville. Siitä kuitenkin selviää.

Hyvää, aurinkoista ja savutonta kevättä kaikille!

Tätä viestiä on muokattu 1 kertaa. Viimeisin päivitys25/02/2010 12:06:45

Siirry: