« Takaisin kotisivulle

Stumppi - keskustelu

Champix ja alkoholi XML

Kirjoittaja Viesti

Rapanhapakko

Rekisteröityi:
16/01/2009 18:33:23

Ei kirjautunut

Anteeksi jo etukäteen jos tästä on jo aloitus, en löytänyt.

Siis minulla nyt 31 savutonta päivää takana champixin avulla.

3 kertaa olen alkoholia (vain keskiolutta) nauttinut ja kokemukset:

kerta 1: olin yöllä haahuillut lapseni huoneeseen ja jäänyt nukkumaan sinne. Mitään muistikuvaa ei ole.
Huomautus: unissakävely tms ei ole tapaistani ollenkaan.

kerta 2: olin yöllä käynyt käynnistämässä kaikki taloutemme televisiot (3kpl). Ei mitään havaintoa.

kerta 3: Olin virtsannut sänkyyni. Patja märkä, yövaatteet ei.
Huomautus: kerta kaikkiaan uskomatonta ja noloa!

Ja kyseessä oli vain muutaman oluen otto, ei mikään "perskänni".
Kuuria jäljellä liki 8vk vielä,ja minun lienee parasta luopua oluistani vai?
Onko muilla ollut tällaista? Minut tämä on säikäyttänyt totaalisesti.

Muutoin oireet ovat olleet lähinnä väsymys (klo 21 nukkumaan) ja lievä kuvotus n. 1h tabletin ottamisen jälkeen.

Pessimistinen ja synkkämielinen, mutta pohjimmiltaan urhoollinen suistokainen.

Ori_2

[Avatar]

Rekisteröityi:
13/11/2008 18:00:16

Ei kirjautunut

Champix on mielialalääke joka jo pelkästään saattaa aiheuttaa outoja tuntemuksia.
Oluen kanssa yhteisvaikutus saattaa sitten olla mitä vain.
Minä lopetin jotain 2kk jälkeen champix kuurin näiden epämääräisten tuntemuksien takia.
Tässä on kokeiltu jättää iltatabu pois/ottaa illalla aikaisemmin, puolittaa..
Älä kuitenkaan jätä yhtäkkiä kokonaan lääkitystä pois!
Niin ja tyhjään vatsaan ei kannata ottaa tablettia.

Joillekkin tämä lääke sopii paremmin kuin toisille
Tsemppiä ja kysele!

[Email]

Rapanhapakko

Rekisteröityi:
16/01/2009 18:33:23

Ei kirjautunut

Ajattelin myös puolittaa annoksen. Muutoin olen asennoitunut että syön kuurin loppuun, ettei tule retkahdusta kun näin hyvin on mennyt nyt (takana siis yli 20v polttaminen).
Tuo alkoholin ja lääkkeen yhteisvaikutus vaan on nyt säikäyttänyt. Tai ehkä en vain osannut varautua siihen.

Pessimistinen ja synkkämielinen, mutta pohjimmiltaan urhoollinen suistokainen.

*vieras*

Rekisteröityi:
14/01/2009 09:28:51

Ei kirjautunut

Champix ei ole mielialalääke, vaan erityiseti tupakoinnin lopettamista helpottavaksi tarkoitettu lääke.

Varenikliini vaikuttaa lievittämällä tupakanhimoa ja nikotiinin monia vieroitusoireita. Lisäksi varenikliini voi heikentää hoidon aikana poltetun savukkeen tuottamaa tyydytyksen tunnetta. Varenikliini on selektiivinen nikotiinireseptorin estäjä.

Laitoin tämän tänne vaan tiedoksi niille, joilla on kuvitelma kyseisestä lääkkeestä mielialalääkkeenä.

susi

Rekisteröityi:
13/10/2008 10:11:30

Ei kirjautunut

Mulla ei Champix + alkoholi ole aiheuttanut mitään yhteisvaikutuksia, vaikka ihan perskännit olen vetänytkin .

Fiksua varmaan jättää alko pois, jos tuollaisia yhteisvaikutuksia tulee .

11.12.2008

Hilda

Rekisteröityi:
05/12/2008 16:16:53

Ei kirjautunut

Moikka!

Omista kokemuksista kerron tässä kun tuo Champix on kaikesta huolimatta ollut ainakin minun pelastukseni taistelussa nikotiinia vastaan.

En ota sen enempää kantaa siihen onko mielialalääke vai ei, se vaikuttaa joka tapauksessa keskushermoston kautta ja jos lukee lääkepakkauksen sivuoirelistaa niin sieltä löytyy aika monta mielialoihinkin vaikuttavaa oiretta. Champixista jopa varoitetaan aika monessa kohtaa että voi johtaa masennukseen ja myös itsetuhoisia ajatuksia saattaa ilmetä.

Rapanhapakon oireet kuulostaa huolestuttavilta, itse varmaan tekisin jotakin asialle tuossa tilanteessa, varmaan ensi alkuun jättäisin sen oluen pois.

Söin Champixia n. 6 viikkoa aamuin illoin, ainona sivuvaikutuksina vatsan toimintahäiriöt, ts. ummetus, vatsakatarri (saattoi tulla muustakin) ja aika kova turvotus. Puolitin annoksen vatsakatarrin takia, jätin iltapillerin pois. Ja tässä tuleekin varoituksen paikka, silloin, kuuden viikon ja annostuksen puolittamisen jälkeen, iski aivan yllättäen kovat nikotiinihimot joita ei aikaisemmin ollut juuri ollenkaan. No, ei siinä mitään, kyllä niistä selvisi, mutta oli yllättävä tilanne ja jos olisi tarpeeksi heikko hetki sattunut, olisin varmasti polttanut.

Aika samoihin aikoihin, noin seitsemän viikon kuurin jälkeen, rupesi ilmestymään sitten mielialaoireita. Useimmiten nousen aamulla iloisen odottavana uuten päivään, tyyliin mitäköhän jännittävää ja kivaa tänään tapahtuu. Nyt, Champixin myötä, en meinnanut päästä sängystä ylös, kuumeisesti mietin tekosyitä jäädä kotiin peiton alle ja raahaudin sitten töihin pakon sanelemana viime tipassa. Rupesi itkettämään ilman mitään syytä, olo oli tosi onneton sanan varsinaisessa merkityksessä. En halunnut liikkua missään tai tavata ketään. Aika kamalaa oli. Muistin lääkärin varoituksen, hän sanoi että saattaa ilmetä masennusoireita ja jos näin käy, pitää harkita lääkeenoton lopettamista. Minulla on ammattilaisia lähipiirissä, juttelin heidän kanssaan ja sen myötä lopetin Champixin kokonaan pari viikkoa sitten.

Ja hurraa, vanha minäni on kuoriutunut pikkuhiljaa esiin ! Nyt kun lopetin sen aamupillerinkin niin ei tullut enää nikkiksiäkään tai muuta sen sellaista, helposti sujui tuo Champixin lopettaminen.

Ylipäätänsä välttelin ensi alkuun baarikierroksia ja oluen juontia, en varmaan juonut alkoholia lainkaan ekaan neljään viikkoon (kun olen niin toivoton nikotinisti alkoholin kanssa). Ja sen jälkeen muutaman kerran on tullut juotua olutta, sekä enemmän että vähemmän, ilman sen kummallisempia Champix -oireita. Tupakanhimo on ollut kova alkoholia käytettäessä, se näyttääkin olevan ainoa ongelmakohta tällä erää.

Joten, on se varmaan kovin yksilöllistä miten tuo kroppa ja pääkoppa reagoi tuohon Champixiin. Kannattaa varmaan olla vähän varuillaan, seurata tilannetta ja ilman muuta sitten neuvotella lääkärin kanssa toimenpiteistä.

Itse en luopuisi Champxin avusta (tai Stumpin) mistään hinnasta, jos olisin tiennyt että tämä on näin "helppoa" olisin lopettanut aikoja sitten (no, pari vuotta sitten, Champix kun ei ole ollut markkinoilla kun parisen vuotta vasta).

Ihan olen täysin äimän käkenä vielä siitä että olen oikeasti ollut polttamatta kohta kaksi kuukautta , minä, paatunut nikotinisti. Lähipiirinkin ekat kommentit kun kuulivat oli että voi eeeeiiiii, eihän siitä (lopettamisesta) nyt mitään tule, sinun pitää ottaa töistä lomaa ja valmistautua siihen kunnolla, ei se noin voi onnistua. No, kyllä se vaan onnistui ! Tänä päivänä tuskin muistankaan että olen joskus polttanut (no, melkeen ainakin).

Tässä näitä minun kokemuksiani, toivon että on muille avuksi ja tueksi. Ei kannata luovuttaa, kyllä sen Champixinkin sivuoireiden kanssa pystyy sinnittelemään just riittävän kauan ja lääkärin kautta sitten harkitusti vähentäen.

Tsemppiä jokaiselle, se on niiiin sen väärttiä!

**Tupakoimatta 23.12.2008 alkaen**
[WWW]

raider

Rekisteröityi:
17/03/2008 13:24:54

Ei kirjautunut

Minä olen myös champixilla lopettanut vuoden vaihteessa.
Viime vuoden puolella olin myös ko pillereillä ilman. Ja näin kokemuksen syvällä rintaäänellä suosittelen, että älkää ihmeessä lopettako liian aikaisin jos ei ole pakko. Itse sorruin liialliseen itsevarmuuteen, kun tuntui että eihän tässä enää hätiä mitiä.
Nyt ajattelin vaikka puol vuotta mättää niitä 0,5 jotta olisin varman päällä.

Kaikista luetelluista oireista sen verran, että vaikea on vetää rajaa siihen mitkä tulevat champixeista ja mitkä siitä, että kroppa vaan reagoi siihen ettei saa tarvittavaa röökiannostaan.

Kun on tyhmä pää niin kärsii koko ruumis

Birje59

Rekisteröityi:
27/01/2009 14:34:01

Ei kirjautunut

Oma kokemukseni on Champixista todella hurja. Uskon ja tiedän, että suuremmalle osalle ihmisistä se toimii loistavasti enkä ala tuomitsemaan sitä, mutta totuus on että n. 3%:lle se on täyttä "myrkkyä". Siitä löytyy tietoa alan julkaisuista ym.
Itselleni huonot oireet "onneksi" tulivat lähes heti, eli n. 5.pvänä olin jo niin sekaisin, että tajusin jo itsekin sen lopettaa. Pelästyin vaan totallisesti, koska minulla oli lähellä tilanne, jolloin minulle olisi voinut käydä erittäin huonosti. Mukana oli myös alkoholi, mutta niin pienessä mittakaavassa, että on erittäin vaikea sanoa, mikä osuus loppujen lopuksi oli alkoholilla. En lähde tapahtumaa nyt purkamaan kokonaan tässä. Tapahtumasta lähti ilmoitus Lääkelaitokselle, niinkuin pitääkin tehdä rankkojen sivuoireiden vuoksi.
Mutta sitten jatkoin nikotiinipurkalla 2 viikkoa ja lopun aikaa olen edennyt luomusti ja täytyy todeta etten ole kokenut mitään vastaavanlaisia oireita kuin Champixin kanssa. Pientä tylsistymistä ensimmäisen kuukauden aikana, jonka voisin katsoa lieväksi masentuneisuudeksi, mutta se on jo ohi.
Eli, jos jotain oireita tulee, kehottaisin olemaan valppaana ja heti ottamaan yhteyttä lääkäriin.
Tsemppiä kaikille jatkossa! Miten kukakin.

Lopetin 29.12.2008

Oldis

Rekisteröityi:
13/01/2009 11:58:24

Ei kirjautunut

Miulla ei ollut mitään ongelmia mielialan kanssa, en nähnyt outoja unia, en tehnyt mitään outoa unissani.
Mutta ihan fyysiset ongelmat olivatkin aika pahat.
Viinaa olen ottanut kuten ennekin, eli lähes joka viikonloppu.

Vielä on elämää edessä
[Email]

Siirry: