| Kirjoittaja |
Viesti |
Erikoinen
Rekisteröityi: 16/03/2009 19:24:07
Ei kirjautunut
|
Heipat kaikille!
Lopetin tupakoinnin vajaa kaksi kuukautta sitten. Kerkesin polttamaan neljä vuotta säännöllisesti, kunnes tulin järkiini.
Hyvin on mennyt ja kivaa ollut, alkuvaikeuksien jälkeen tietenkin
Ongelmana onkin tuo humala, joka pitää ottaa pari kertaa kuukauteen. Se saa haluamaan tupakkaa aivan järjettömästi. Pari kertaa olen sortunut polttamaan yhden tupakan illan aikana. Enempää ei ole edes tehnyt mieli, kun sen yhden on saanut polttaa. Eikä aamullakaan minkäänlaista mielitekoa.
Eli, mitä mieltä olette? Kiellänkö kännitupakoimisen itseltäni, vai pössyttelenkö hyvillä mielin, kunhan pysyn tuossa yhdessä? Voiko yhdessä pysyä?
|
|
|
perhone
Rekisteröityi: 12/01/2008 22:52:30
Ei kirjautunut
|
Jos oisin sinä, lopettaisin nopeasti kännipolttelun. Sillä on paha tapa pitkän päälle jäädä päälle ja sen jälkeen poltella saa yhden jos toisenkin syyn takia. Tupakointi on ainoa tapa ylläpitää riippuvuutta!
Ei hyvää aloitusta kannata vaarantaa. Tsemppiä savuttomaan elämään
|
savuttomana 1.1.2008 lähtien.
|
|
|
Tirlittan
Rekisteröityi: 18/07/2008 09:00:53
Ei kirjautunut
|
Arvelen, että homma sitten vaivihkaa lähtee lapasesta, jos sitä yhtä
mielessään keikuttelee.
Ei me voida pakottaa sua "kieltämään itseltäsi..tai sallimaan..",
kyllä itse vastauksen itsellesi löydät.
|
|
|
Vesku
Rekisteröityi: 04/04/2007 08:51:00
Ei kirjautunut
|
Ammattilopettaja-sedällä on tästä(kin) kuule vankkoja kokemuksia, eli
EI
Ei missään nimessä kännipolttelua eikä mitään muutakaan tupakinpolttelua. Hommahan menee lopulta näin:
- Ensin poltat kunnon kännissä yhden(tai ehkä 3-4, kuka piru niitä kännissä laskee..)
- Seuraavaksi polttelet jo alkuillan pikku hiprakassa pari ja kännissä menee puoli askia
- Tämän jälkeet alat tissuttelemaan saadaksesi polttaa ja kyllähän sitä jo 1 viinilasi voidaan reilusti laskea "känniksi" ja jes, on taas lupa polttaa. Ja poltatkin ihan reilusti. Eihän tässä kuitenkaan ihan selvin päin olla. Sitä paitsi sen tupakin voi sytyttää heti, kun ottaa ensimmäisen kulauksen. Maistuu se viinikin mukavammin kun SAA POLTTAA samalla. Lopultahan poltat kuitenkin. Sama se koska se ensimmäinen käryää, vai mitä ?
- lopulta poltat ihan selvinkin päin ja myönnät tappiosi.
- Been there, done that -
T. Vesku
|
Joka vuosi yli 200 suomalaista tupakoitsijaa jää auton alle.
Tupakointi lopetettu 4.5.2009.
|
|
|
ek
Rekisteröityi: 24/04/2009 20:19:41
Ei kirjautunut
|
TERVEHDYS, "EHKÄPÄ KÄNNIPOLTTELIJAKSI"
On myönnettävä, että tuo kessupiru on erittäin ovela. Ainakin itseni kohdalla kävisi niin, että vähintään viikon kuluttua saattaisin palkita itseni tupakilla vaikka sillä hetkellä ei sattuisi bisseä olemaan lähelläkään.
Olen tänä päivänä 8.5.2009 klo 22.30 ollut tupakoimatta 3 viikkoa. Ensimmäinen koetus lopettamispäätökseni toteuttamiseksi oli mennä mökille, jossa järvelle katsellessa oli ennen kokolailla hienoa nauttia hieman punaista viiniä savujen kanssa. Nyt tein sen ilman savuja. Lopputuloksena mainittakoon, että viini maistui paremmalta ilman muita nautintoaineita.
Joka tapauksessa, 39 vuotta tupakointia on varmaankin luonut sellaisen addiktion jonka kanssa saa tapella loppuelämän. Paradoksi on luultavasti siinä, että loppuelämä on PIDEMPI kuin olisi ollut tupakoinnin jatkuessa. Mielummin kuitenkin näin. Kaikkea Hyvää Teille Sinnittelijöille. t:-ek-
|
|
|
Mummukka
![[Avatar]](http://www.stumppi.fi/pics/avatars/avatar08.png)
Rekisteröityi: 03/12/2008 17:38:38
Ei kirjautunut
|
Niin, tai se loppuelämä ainakin tuntuu pidemmälle.
|
Etiäpäin, sano mummo hangessa!
Viimeinen stumppaus 18.11.2008, sitten repsahdus.
Uusi startti 1.11.2009
|
|
|
persilja_2
Rekisteröityi: 22/03/2009 18:35:11
Ei kirjautunut
|
Tota mä vähän uumoilinkin kans Kännipolttelusta samaa mieltä kuin edelliset.
|
Perille ei pääse jos ei ryhdy matkantekoon.
Savuttomuus alkoi 1.4.2009
|
|
|
Erikoinen
Ei kirjautunut
|
Kiitos kaikille. Jo tuota aloitusviestiä kirjoittaessani, tajusin sen älyttömyyden, ja tiesin mitä tulisitte vastaamaan. Miksi totuttaa itsensä takaisin tupakkaan jollain typerällä tekosyyllä? Ei järjen hiventäkään tässä mun touhussa
Varsinkin nuo Veskun puheet tuosta viinistä osui arkaan paikkaan. Niinhän siinä kävisi. Ja viini maistuu paremmalta ilman tupakkaa? Ehkä vielä jonain päivänä
On vaan niin inhottavaa myöntää itselleen, etten ole tätä taistelua voittanut. Enkä todellakaan voita sitä polttelemalla yhden tupakan silloin, toisen tällöin.
Kiitos. Tästä lähin tiukennan linjaa.
|
|
|
tutetu
![[Avatar]](http://www.stumppi.fi/pics/avatars/avatar09.png)
Rekisteröityi: 07/01/2008 21:07:03
Ei kirjautunut
|
Jonain päivänä viini maistuu paremmalle ilman tupakkaa, kun maistat kaikki viinin makuvivahteet, nyt tupakka turruttaa makuaistisi.
Jonain päivänä ei tee yhtään mieli tupakkaa ja olet siitä todella onnellinen, jaksa vaan jatkaa! Aika auttaa!
|
Päämäärääni kulkeva hissi on epäkunnossa, itse on kiivettävä omat portaani.
Savuton elämä alkoi 4.1.2008
|
|
|
Sys
Rekisteröityi: 21/08/2009 19:24:12
Ei kirjautunut
|
Ei missään nimessä kännipolttelua eikä mitään muutakaan tupakinpolttelua. Hommahan menee lopulta näin:
- Ensin poltat kunnon kännissä yhden(tai ehkä 3-4, kuka piru niitä kännissä laskee..)
- Seuraavaksi polttelet jo alkuillan pikku hiprakassa pari ja kännissä menee puoli askia
- Tämän jälkeet alat tissuttelemaan saadaksesi polttaa ja kyllähän sitä jo 1 viinilasi voidaan reilusti laskea "känniksi" ja jes, on taas lupa polttaa. Ja poltatkin ihan reilusti. Eihän tässä kuitenkaan ihan selvin päin olla. Sitä paitsi sen tupakin voi sytyttää heti, kun ottaa ensimmäisen kulauksen. Maistuu se viinikin mukavammin kun SAA POLTTAA samalla. Lopultahan poltat kuitenkin. Sama se koska se ensimmäinen käryää, vai mitä ?
- lopulta poltat ihan selvinkin päin ja myönnät tappiosi.
- Been there, done that -
T. Vesku
Mulle kävi viimeksi n 2vuotta sitten juuri näin. ensin oli että kännissä saa polttaa, ja sitten se meni siihen että haenpa pari olutta niin saan polttaa tupakan. ja sitten meni siihen että ekalla kulauksella jo tupakka ja pullollisen aikana saattoi hyvin polttaa 3-4 röökiä..eli lähti täysin lapasesta. sitten se siitä repesikin kokopäiväseen poltteluun...
Nyt on ongelmana kun 1,5 viikon päästä on bileet, jossa juopotellaan ja aina olen poltatnut, että miten siitä selvii. olen pohtinut auttaisiko se inhalaattori kännipoltteluun, siinä olis jotain kädessä pidettävää, onko kellään kokemuksia?
|
Lopetus 22.8.2008
|
|
|
Erikoinen
Ei kirjautunut
|
Hei vaan taas kaikki.
Huonosti on mennyt. Lopetin itseni syyllistämisen ja olen poltellut silloin tällöin. Joskus humalassa, joskus myös selvinpäin. Olitte oikeassa.
Toki on mennyt kuukausiakin, ettei se tupakka ole edes alkoholin kanssa maistunut. Ja ainahan se on yhtä pahaa kun siihen sortuu. Joku helvetillinen psyykkinen riippuvuus mulla vaan siihen on. Ikävä kyllä.
Ja siitä riippuvuudestahan on mahdollista päästä eroon, ja vielä mä pääsenkin. On kuitenkin hieno tunne, kun se tupakka ei ole ensimmäinen ajatus aamulla, niin kuin vielä keväällä oli.
Kyllä se tästä.
Ja Sys; musta ei ole mitään apua. Mä sorrun melkein joka kerta kännissä.
Tätä viestiä on muokattu 1 kertaa. Viimeisin päivitys26/08/2009 23:56:17
|
|
|
Sys
Ei kirjautunut
|
juu lauantaina olin kännipolttelija. ja paha semmonen. en tiiä montako poltin...ei prkl en uskalla mennä bileisiin / juoda alkohoolia. joutuuks tässä ruveta absolutistiksikin vielä. no ei kai sekään pahaa tekis.
|
Lopetus 22.8.2008
|
|
|
mikael1
![[Avatar]](http://www.stumppi.fi/pics/avatars/avatar06.png)
Rekisteröityi: 23/08/2009 16:46:33
Ei kirjautunut
|
Absolutistiks
Ohan se aluks hankalaa, mutta siihen tottuu, kun saa pari kännikertaa alle. Ei sitä tartte heti sitten ihan kaksin käsin vetää... Tuli käytyä alotusaikana viikolla ihan vaan parilla, että tottu ajatukseen alkoholi + ei nikotiinia.
Ja näin siis alkoi tarinani alkoholistina...
|
|
|
Pulu
Rekisteröityi: 25/01/2008 13:58:57
Ei kirjautunut
|
|
Vapaa röökistä 090909
|
|
|
Sys
Ei kirjautunut
|
Tuli käytyä alotusaikana viikolla ihan vaan parilla, että tottu ajatukseen alkoholi + ei nikotiinia.
ei huono..onko jossain sitten palsta tupakoinnin lopetuksesta aiheutuneet alkoholismin kuriin saamiseksi ?
|
Lopetus 22.8.2008
|
|
|