| Kirjoittaja |
Viesti |
jujustiina
Rekisteröityi: 31/05/2009 11:53:12
Ei kirjautunut
|
Ensimmäinen viestini foorumille! Eli heipä hei vaan kaikille
Jos siirrytään sitten itse aiheeseen niin kerrottakoon että olen 22-vuotias nainen, polttanut kuutisen vuotta n. askin päivässä. Päätin arviolta kolmisen viikkoa sitten että nyt loppui kessuttelu, ja siitä asti olen ollut polttamatta. Apuna käytän 21mg/24h laastareita.
Kaikki on mennyt uskomattoman hyvin lukuunottamatta vatsani toimintaa, joka on koko savuttoman periodin ajan ollut enemmän ja vähemmän jumissa. Aiemmin vatsani on toiminut hyvin päivittäin.
Harrastan liikuntaa joka päivä, ja ruokavalioni on kohdillaan (kuituja,vettä, hyvää rasvaa ym. kaikki kunnossa mitä kuvitella saattaa). En ole näitä tottumuksia muuttanut savuttomuuden aikana, ei ole ollut useammin nälkä tai mitään.
On tietysti tullut kokeiltua luumuja,juotu enemmän vettä, nautittu vähemmän maitotuotteita ja vastaavaa, mutta tuloksetta. Laxoberon-kapseleitakin kokeilin, mutta eivät erityisen tehokkailta tuntuneet.
Jos istun päivittäin parisen tuntia wc:ssä niin saan sen verran helpotettua oloa että kestää olla, mutta aina jotakin jää ja vatsa on turvonnut.
Tilanne alkaakin siis olla vähän sietämätön ja haluaisinkin kysellä onko muilla vastaavia kokemuksia? Miten kauan tätä kestää? En haluaisi suolistoni vuoksi alkaa polttaa taas. Kuitulisät tai muut eivät oikeasti auta joten niitä on turha ehdottaa.
Suoliston toimintahan on monimutkainen systeemi johon osallistuvat aivotkin. Tuntuu melkein että kyse on jostain refleksistä joka ei enää pelaa, kun ei polta. Että aivokemiat tms. olisivat sekaisin.
Olisin todella kiitollinen avusta!
|
|
|
mumeli
![[Avatar]](http://www.stumppi.fi/uploads/Diary/Avatars/1262356422697_skorpioni.jpg)
Rekisteröityi: 16/04/2009 20:24:14
Ei kirjautunut
|
En osaa sinulle mitään konstia sanoa tuohon vatsan toimivuuteen, mut sen voin sanoa et samoja ongelmia mulla kanssa koko tämän savuttoman 4,5 kk ajan. Samoja konsteja olen suurinpiirtein käyttänyt kuin sinäkin. Syönyt paljon porkkanoita, tupakanvierotukseen ja luumujakin olen syönyt, tyhjään vatsaan muutama. Auttaa jonkin verran
Joku täällä sivustoilla tiesi, et tupakanpolton lopettaminen muuttaa(hidastaa) aineenvaihduntaa sekä sitä myöten paino vaan nousee väkisinkin ja on tuo turvonnut olotila.
Tilanteen pitäisi normalisoitua puolenvuoden päästä. Sitä minäkin tässä odottelen, olen tosin lähempänä
Älä kuitenkaan luovuta, vaan tavoittele sitkeästi savuttomuutta!!! Uintikausikin alkaa, joka on hyvää kokovartaloliikuntaa ja rentouttaa. Tsemppiä alkuviikkoihin!!
|
|
|
jujustiina
Rekisteröityi: 31/05/2009 11:53:12
Ei kirjautunut
|
Kiitos sinulle mumeli. Helpottaa tietää että ehkä puolen vuoden päästä voi odottaa parannusta tilanteeseen.
Vähän aiheen vierestä:Itse olen lukenut jostain artikkelista että askin polttaminen vaikuttaa aineenvaihduntaan vain noin 50kalorin verran eli ei juuri ollenkaan. Lihomaan tuota kautta ei siis pääse.
|
|
|
Katja
Rekisteröityi: 26/04/2007 13:58:54
Ei kirjautunut
|
Heipsan jujustiina ja ONNEA kolmen viikon savuttomuudesta
Ongelma on hyvinkin tuttu ja sitä on tälläkin palstalla puitu useaan otteeseen. Mulla auttoi kaksi asiaa: Xylitol purkka ja all bran murot. Aloin syömään muroja joka aamu ja sekä ennen että jälkeen pari lasia vettä. Ei tarvitse odotella puolta vuotta saadakseen pötsin taas kuntoon, mutta totta on, että se on todella tukalaa odotella että kroppa oppii taas toimimaan ilman nikotiinia.
Tsemppiä hurjasti ja pidä pintasi!!
|
Haaveeni savuttomuudesta toteutui Kiitos stumpin mahtavan tukiverkon
9.5.2007
|
|
|
Balleriina
Rekisteröityi: 22/02/2009 02:24:49
Ei kirjautunut
|
Vituttaa tämä maha tässä eniten. On todella tukala olo kun maha on rantapallona tässä. Ihan hirveä tunne, närästää, pierettää, olen niin turvoksissa ettei mitään rajaa. En ole koskaan kokenut mitään tällaista.
Tämä on ihan hirveää! Kauan tää kestää? En syö huomenna oikeasti mitään koska en kestä tätä tukalaa oloa. Ei voi edes rintaliivejä pitää kun tuntuu niin ahdistavalle. Apua!
|
Savuton 3.6.2009 -> Yksi savuke johti 6 kuukauden polttamiseen. Savuton jälleen 30.1.2012 -> Allen Carrin opeilla.
|
|
|
massi
![[Avatar]](http://www.stumppi.fi/pics/avatars/avatar09.png)
Rekisteröityi: 15/04/2009 11:35:53
Ei kirjautunut
|
Kokeile balleriina maitohappotbl ja kuplatonta mulla auttoi Kyl se masu tottuu toimii ilman sitä myrkkyyki mut koska se on yksilöllistä.
|
21.12.11 klo 15.15
Ei ole olemassa muuta aikaa kuin NYT
|
|
|
tintt1
Rekisteröityi: 12/07/2008 11:37:26
Ei kirjautunut
|
Paljon liikuntaa, omppuja ja porkkanaa. Näillä mennään edelleen! Ai niin, syön nykyään mielellään kasvisruokaa aterioillakin, ei turvota eikä tunnu raskaalta. Polttaminenhan olisi se viimeinen hulluus, mitä kokeilisin. Alkaisi taas kaikki alusta, vai mitä?! Jaksaa, jaksaa...
|
Olisinpa lopettanut ennen kuin aloitinkaan. (Viim. tupakka 3.7.2008.)
|
|
|
astmaatikko
Rekisteröityi: 22/01/2009 15:14:44
Ei kirjautunut
|
Kääk! alotin tänään tupakanpolton ja jos tuollaiseksi tulee, niin mitähän mulla on odotettavissa, ku on kilpirauhasen vajaatoiminta ja vatsa ei oikein toimi vaikka poltinkin
Onko täällä ketään, jolla on kilpirauhasen vajaatoiminta?
Ajattelin vain et kommentit tervetulleita
|
Uudet kujeet ja uudet haasteet
Tupakoinnin lopettaminen 22.1. 2009
|
|
|
Balleriina
Ei kirjautunut
|
Mulla helpotti vatsan kanssa, mutta mentiin toiseen ääripäähän ja sain juosta vessassa kokoajan Nyt ei ole turvotusta, se poistui. Tilalle tuli jumalaton päänsärky. Jotain nestepöhöä poistui kaksi kiloa. Mutta tosiaan ihan tajuton hedari.
|
Savuton 3.6.2009 -> Yksi savuke johti 6 kuukauden polttamiseen. Savuton jälleen 30.1.2012 -> Allen Carrin opeilla.
|
|
|
tina09
![[Avatar]](http://www.stumppi.fi/uploads/Diary/Avatars/1262279405841_avatar1.gif)
Rekisteröityi: 15/02/2009 09:51:29
Ei kirjautunut
|
Minulla on kilpirauhasen vajaatoiminta, en usko että aiheuttaa normaalia kummempaa ongelmaa tupakoinnin lopetukseen. Lääkityksellähän se on hoidettavissa.
Tupakoinnin lopettaminen on tehnyt kaikenlaisian mielenkiintoisia temppuja tässä kuluneen 3 kk:n aikana. Välillä ollaan kauheassa nestelastissa, välillä leijutaan kaasupallona
Paino saattaa heitellä monta kiloa vuorokauden aikana. Huolimatta siitä että harrastan liikuntaa erittäin paljon ja aktiiivisesti, enkä ole alkanut isommin mässäillä verrattuna entiseen, paino on kyllä noussut 2-4 kg (seilaa tuossa haarukassa)
Ei siis ihan normaalisti elimistö toimi, yrittää raukka varmaan toipua vuosikausien myrkkylastista. Näin olen antanut kuitenkin itseni ymmärtää että tämä menee joskus ohi, joten pieni hinta on jos tupakasta pääsen.
Liikuntaa, nestettä, kuitua ja eniten ja ennenkaikkea ASENNETTA kehiin ni kyllä lähtee
|
|
|
mumeli
![[Avatar]](http://www.stumppi.fi/uploads/Diary/Avatars/1262356422697_skorpioni.jpg)
Ei kirjautunut
|
Ostin noita Katjan kehumia All Bran runsaskuituisia muroja. Ovat nimenomaan vatsan toimintaan ja olen niitä nyt muutamana aamuna syönyt tuolla Katjan ohjeistuksella. Eli tyhjään vatsaan 2 lasia vettä, sit muroja, sekä päälle 2 lasia vettä. Minulla ovat alkaneet pikkuhiljaa auttaa tuohon vatsan turvotukseen ja toimintaan.
Jospa tuo olotila pikkuhiljaa alkaisi tasapainottumaan muutenkin, kun saisi vielä nuo heti alkuunsa pamahtaneet muutamat kilot pois
Aurinkoiset tsempit meille tähänkin päivään!!!
|
|
|
vahvana
![[Avatar]](http://www.stumppi.fi/uploads/Diary/Avatars/1257956512452_hali.jpg)
Rekisteröityi: 10/02/2009 12:28:06
Ei kirjautunut
|
Mulla auttoi vähän n. kk:n kuuri Nexium:ia, lääkäri määräsi kovaan närästykseen.
Mutta eniten auttoi, kun otin Valmarin:ia (luontaistuotekaupasta ja apteekista, jääkaappitavaraa n.6€). Maistuu tosi pahalta, mutta tajusin sekoittaa mehun sekaan, sitten on mennyt alas hyvin. Ja toimii!! Otin ekat viikot neljä-viisi kertaa päivässä. Nykyään vain kerran päivässä.
Popsin myös probiootteja.
Jätin kahvin, suklaan ja kaikki herkut, paitsi lakritsin noin kuukaudeksi ihan kokonaan. Pari viikkoa söin tyyliin mustikkakeittoa, jogurttia ja kanaa ja riisiä. Nyt voin taas syödä ihan normaalisti. Tosin kahvia en ole vieläkään ottanut takaisin, sen verran kovaa se närästää.
Kannattaa hoitaa keinoilla millä hyvänsä! On niin karseeta kun närästää, turvottaa, ummetta, ripulia, ym ym.
Älkää vaipuko epätoivoon, se onneksi vielä helpottaa!!
Ainiin, lisään kaikkeen leseitä ja pellavansiemenrouhetta kuitujen takia.
Tätä viestiä on muokattu 1 kertaa. Viimeisin päivitys09/06/2009 09:45:47
|
31.1.2009 loppui. HEP!
16 vuotiaana opettelin polttamaan, nyt 14 vuotta myöhemmin opettelen olemaan polttamatta
|
|
|
piikuli
Rekisteröityi: 23/05/2009 04:08:09
Ei kirjautunut
|
Täältä nyt sitten löytyi vastaus minua vaivanneeseen ongelmaan.
Vatsani on ollut kovalla, sitä osasin toki odottaakin. Vielä olen pärjännyt ilman vatsantoimintaa helpottavia, mutta kovalla siis kaiken aikaa
Mutta tämä turvotus ja lihominen! Kilomääräisesti en nyt ole niin älyttömiä lihonnut, mutta turvonnut olen sitäkin enemmän. Katsoin juuri valokuvia ja yök miltä näytän
En syö sen enempää kuin ennenkään, itse asiassa olen vähentänyt runsaasti syömistä ja alkanut laskea kalorimääriä. Liikuntaa olen lisännyt reippaasti, päivittäin harrastan aktiiviliikuntaa vähintään puoli tuntia, kun ennen tein vain pari kertaa viikossa.
Voitte kuvitella miten karmea olo on ollut, kun kamppailen röökinhimojen kanssa ja olen samaan aikaan dieetillä, olen nyt öisinkin kituutellut paussi-kekseillä ja kahvilla.
Väkisin tullut mieleen, että onko tämä kaikki kärsimys sen arvoista? Nyt kun luin että tämä tosiaan johtuu röökin lopettamisesta ja voin vielä joskus päästä takaisin entisiin mittoihini ilman vesikuuria, antaa se vähän toivoa.
|
Savuton elämä alkoi 24.5.2009
|
|
|
Balleriina
Ei kirjautunut
|
Minulla on nestettä kehossa kauheasti. Hirvittävän pöhöttynyt olo ja esim. näyttää siltä kuin olisi kaksoisleuka sen on oltava nestettä, koska olen ollut vatsa 8vrk ilman tupakkaa.
Eihän se maha oikein toimi. Lisäksi ennen kävin ihan kokoajan, hermostuneisuuteen asti pissillä. Siitä valitti jokainen, että miten voi ihminen ravata noin usein vessassa. Eipähän tarvi enää sielläkään ravata sitten. Aineenvaihdunta o hidastunut vähintään 50% varmaan, mutta jätän pois nyt kaikki turvotusta aiheuttavat tuotteet. Enemmän proteiinia.
Ostin kaupasta äsken kauheasti ananasmehua. Koitan poistaa nestettä.
|
|
|
|
mumeli
Ei kirjautunut
|
Voi Balleriina Kyllä sun tekstejäs on sitten ilo lukea vaikkei tämä naurunasia olekkaan! Osaat niin hyvin tuoda ahdistuksesi ja oireilusi esille, että hymy hiipii väkisinkin suupieleen Jos tuolla asenteella ja huumorilla ei tavoita savuttomuutta, niin millä sitten
Kai tiedätkin et suola sitoo nestettä!!
Oikein Rutkasti tsemppiä taistoon!!! JA PERIKSHÄN EI ANNETA
|
|
|