« Takaisin kotisivulle

Stumppi - keskustelu

Miksi ei alle 18v nuorelle myydä Nikopurukumeja yms? XML

Kirjoittaja Viesti

Rincewind

Rekisteröityi:
25/06/2009 12:00:00

Ei kirjautunut

Tulipa tämmönen tänään kahvipöytäkeskustelussa esille. Pakko on sauhutuksen lopettaneena ihmetellä moista:
Aatellaan, että alle 18v tupakoiva nuori, joka haluaisi päästä tupakasta eroon esim. niksupurkalla tai vastaavalla, hänelle ei niitä saa lain mukaan myydä. kassaneiti kysyy nuorelta oks papruja, ellei nii painelehan ulos
Tää on mun mielestäni vähintäänkin pattitilanne. Mitenhän käynee niksupurkkaa alaikäiselle hakeneelle, joutuuko vastuuseen ja saa rikollisen maineen ja tulee sakkoja
Vai onko nuorella ainoa keino lopettaa luomuna

[Email]

Katja

Rekisteröityi:
26/04/2007 13:58:54

Ei kirjautunut

Eihän tässä mitään pattia ole... lienee se nuori saa purkat samasta paikasta kuin tupakatkin eli joltain vastuuntunnottomalta täysi-ikäiseltä.

Haaveeni savuttomuudesta toteutui Kiitos stumpin mahtavan tukiverkon
9.5.2007
[Email]

mumeli

[Avatar]

Rekisteröityi:
16/04/2009 20:24:14

Ei kirjautunut

Kyllähän se niin on et alle 18v ei saisi kaupasta ym. myydäkkään tupakkaa. Joten ei heillä pitäisi olla niksapurkan tarvettakaan
Itsekkin tupruttelemisen lopettaneena ajattelen et kun meidän nuoret ymmärtäisivät olla sytyttämättä sen ensimmäisen

tintt1

Rekisteröityi:
12/07/2008 11:37:26

Ei kirjautunut

Peesaan nyt Rincewindiä ja huomaan selvän 1+1=0-tilanteen! Meistä hyvin, hyvin monet täällä stumpissa, minä ainakin aloitin tupakoinnin alle 18- vuotiaana. Jos silloin olisi ollut valistusta ja nikkistuotteita, voipi olla, että en olisi täällä tänään. Nuorillekin tupakasta irrottautuminen pitäisi toki tehdä mahdolliseksi!!!!
Kinkkinen juttu!

Olisinpa lopettanut ennen kuin aloitinkaan. (Viim. tupakka 3.7.2008.)

munjuttu

Rekisteröityi:
09/10/2007 15:56:15

Ei kirjautunut

tintt1 wrote:Peesaan nyt Rincewindiä ja huomaan selvän 1+1=0-tilanteen! Meistä hyvin, hyvin monet täällä stumpissa, minä ainakin aloitin tupakoinnin alle 18- vuotiaana. Jos silloin olisi ollut valistusta ja nikkistuotteita, voipi olla, että en olisi täällä tänään. Nuorillekin tupakasta irrottautuminen pitäisi toki tehdä mahdolliseksi!!!!
Kinkkinen juttu!

"Lasten Nicorette, nyt reseptivapaana Prismasta"

MunJuttu

Katso kuinka kauan olen ollut polttamatta

Tyy

[Avatar]

Rekisteröityi:
19/11/2009 15:26:52

Ei kirjautunut

Nyt en mene vannomaan mitään, mutta jostain tuli sellainen muistikuva päähän, että esimerkiksi kouluterveydenhoitajan kautta alaikäinen voisi saada jotain purkkia yms. En todellakaan ole varma onko se edes laillista terkkarin tehdä niin, joten en taida paljastaa mitä kouluja olen käynyt

11.11.09 aloin selvittää kuka oikeasti olen.

karhu

[Avatar]

Rekisteröityi:
29/01/2010 10:16:40

Ei kirjautunut

Juu, pitäisi alle 18 vuotias saada niksipurkkaa ostettua laillisesti. Vaikkapa lääkärin suosituksella?

Nimim. 5 vuotta polttanut alle 18-vuotias, lopetuspäätöksen tehnyt

LauraA

[Avatar]

Rekisteröityi:
02/03/2010 21:23:59

Ei kirjautunut

Kaks piipunen juttuhan tämä on.. kuitenkin nikotiinikorvaus tuotteetkin ovat koukuttavia.
Ja tosiasiassahan alaikäinen ei edes suomen lain mukaan voisi olla nikotiiniriippuvainen kun ei alaikäiset voi tupakkaakaan ostaa.

Mutta mielestäni miks ei sitten tehdä ratkaisua esim. että jos lääkärin kautta saisi alaikäiset tyyliin reseptillä niksutuotteita.

Ilman tupakin sauhutteluja alkaen: 1.3.2010
Ilman nikotiinia(niksupurkka) alkaen: 8.4.2010
Nikotiinin orja alkaen : 7.6.2010
SAUHUTTELIJA TAAS: 24.7 ->
Harkitsija: 16.8 ->

Siirry: