| Kirjoittaja |
Viesti |
PJR
Rekisteröityi: 03/08/2009 13:03:11
Ei kirjautunut
|
Tervehdys, Tupakointi loppui 28.06, mutta 11.07 tuli poltettua 5 savuketta terassi-illan aikana. Muutoin olen ollut tupakoimatta, takana tupakkahistoriaa noin 25 vuotta. Viimeisen viiko on ollut oireina vatsakipu, selkäsärky, nivelsäryt sekä kuume noussut 38 asteeseen. Kuume huolestuttaa kaikkein eniten, onko muilla vastaavaa oiretta, vai olenko sairastumassa kunnolla?
Lopetin ilman mitään lääkitystä tai korvaushoitoja.
|
|
|
mumeli
![[Avatar]](http://www.stumppi.fi/uploads/Diary/Avatars/1262356422697_skorpioni.jpg)
Rekisteröityi: 16/04/2009 20:24:14
Ei kirjautunut
|
Hei PJR! Uskaltaisin kyllä sanoa että kyse on jostain muusta kuin tupakanpolton lopettamisesta. Kyllähän elimistö puhdistautuu joskus hyvinkin voimakkaasti lopettamisen jälkeen ja vallankin limaneritystä
Mut kaikkea hyvää tupakanvierotukseen, paljon tsemppejä sulle. Hoidat nyt muuten itsesi kuntoon.
|
|
|
tintt1
Rekisteröityi: 12/07/2008 11:37:26
Ei kirjautunut
|
Tuo kuume tuntuu kyllä omituiselta viekkarilta! Kannattaa seurailla ja ottaa yhteyttä tk:hon, jos ei tokene. Ettei influenssaa jyllää...
|
Olisinpa lopettanut ennen kuin aloitinkaan. (Viim. tupakka 3.7.2008.)
|
|
|
vodefon
Rekisteröityi: 29/07/2009 14:15:40
Ei kirjautunut
|
Mitähän kaikkia oireita kokenut tässä 2vk lopettamisvyöhykkeellä. Vyöhykkeellä siksi että lopetin viikoksi kunnes onnistuin huijaamaan itseni polttamaan kun olin ryypyllä, siitä seurasi kolme savullista päivää. Tätä seurasi yksi savuton päivä ja sitä taas yksi savullinen. Viime keskiviikosta olen ollut nyt polttamatta eli kuudes savuton päivä menossa.
Pahimmat oireet oli tuolla kahden viikon takaisessa lopetuksessa. Oli hikoilukohtauksia, raivonpuuskia, masennusta, nivelsärkyä, ei nähnyt kunnolla, välillä tuntui että ajatus pätki (niinku puuttuis filmistä paloja), välillä tuntu et tasapaino heittää (meinasin kaatua kävellessä ku rupes kaatuu johonki suuntaan), hammas ja päänsärky.
Onhan noita ollut, huomasin vain että kun tiedostan nyt tällä lopetusurakalle mitä tuossa pari viikkoa takaperin oli, niin ei tullut juurikaan vastaavia. Lieneekö suurin osa tuosta minun luettelostani vain mieleni harhaa ja syitä yrittää olla säälittävä että saisi taas polttaa. Muuten tuli esitettyä ihmisille säälittävääkin siinä toivossa että joku sanoo että polta ku sulla menee niin huonosti (pilke silmäkulmassa). Säälittävää, ei hyvä minä.
Pahin kaikista en ehkä toi masennus. Musta tuntuu että millään ei oo mitään väliä eikä oikeen huvittas tehä yhtään mitään. Tuntuu että mistään ei saa mielihyvää ja kaikki tuntuu niin turhalta. Kait se menee ajan kanssa, välillä vaan aiheutta pieniä kohtauksia ku joutuu ton epätoivon lumoihin
|
|
|
tutetu
![[Avatar]](http://www.stumppi.fi/pics/avatars/avatar09.png)
Rekisteröityi: 07/01/2008 21:07:03
Ei kirjautunut
|
vodefon wrote:
.... Pahimmat oireet oli tuolla kahden viikon takaisessa lopetuksessa. Oli hikoilukohtauksia, raivonpuuskia, masennusta, nivelsärkyä, ei nähnyt kunnolla, välillä tuntui että ajatus pätki (niinku puuttuis filmistä paloja), välillä tuntu et tasapaino heittää (meinasin kaatua kävellessä ku rupes kaatuu johonki suuntaan), hammas ja päänsärky.
.. Lieneekö suurin osa tuosta minun luettelostani vain mieleni harhaa ja syitä yrittää olla säälittävä että saisi taas polttaa. Muuten tuli esitettyä ihmisille säälittävääkin siinä toivossa että joku sanoo että polta ku sulla menee niin huonosti (pilke silmäkulmassa). Säälittävää, ei hyvä minä.
Pahin kaikista en ehkä toi masennus. Musta tuntuu että millään ei oo mitään väliä eikä oikeen huvittas tehä yhtään mitään. Tuntuu että mistään ei saa mielihyvää ja kaikki tuntuu niin turhalta. Kait se menee ajan kanssa, välillä vaan aiheutta pieniä kohtauksia ku joutuu ton epätoivon lumoihin
Jos nyt muistan oikein, saattoi minullakin olla aiemmin, epäonnistuneissa yrityksissä pääpaino noissa kurjuuksissa. Kun nyt lopetin ihan oikeasti, en kärsinyt niin kovin suuresti, tai ainakaan pitkään, tai ainakin keskityin lopetuksen hyviin puoliin, joten lopettaminenkin oli helpompaa, motivoivampaa.
Masennuksen uskon menevän ajan kanssa ohi, tupakka ei edes poissaolollaan hallitse elämää, vaan elimistö ja aivot oppivat savuttomuuteen.
|
Päämäärääni kulkeva hissi on epäkunnossa, itse on kiivettävä omat portaani.
Savuton elämä alkoi 4.1.2008
|
|
|
kaksiaskia
Rekisteröityi: 04/08/2009 16:59:04
Ei kirjautunut
|
Syöminen, syöminen, syöminen ja vielä kerran syöminen.... ai niin ja unettomuus myös mikä sitten vaikuttaa yösyöpöttelyyn.
|
"Pitkällä aikavälillä pessimisti saattaa olla oikeassa, mutta optimistilla on ollut hauskempaa sillä aikaa." Daniel L. Reardon
|
|
|
mumeli
![[Avatar]](http://www.stumppi.fi/uploads/Diary/Avatars/1262356422697_skorpioni.jpg)
Ei kirjautunut
|
Ihanaa Kaksiaskia, Ihanaa Voin sanoa kokemuksen suurella rintaäänellä et kyl se siitä sit
Tätä viestiä on muokattu 1 kertaa. Viimeisin päivitys12/08/2009 22:04:40
|
|
|
Saarni_2
Rekisteröityi: 01/07/2009 14:44:52
Ei kirjautunut
|
Heippa! Mulla on sitten ollut kyllä varmaan oikeen oireiden kirjo. Olen polttanut kauna eli 30v. Nikotiinipurkkaa en voinut syödä koska tuli vatsanpuruja. Champix lääkkeen jouduin jättämään kun tuli oksettava olo ja teki pahaa. Sitten paino nousi 5kg ja lisäksi turvonnut olo, vaikka kuinka tarkkaili ruokavaliota. Nyt onneks paino on lähtenyt laskuun ja ylimääräiset turvotukset poissa. Kuukauden verran oli yöhikoilua onneksi ohi se vaihe. No mielialan vaihtelut pari kertaa on itketty oikeen sydämen pohjasta syytä en ole oikeen itsekkään tiennyt mutta on ollut jotenkin helpottavia. Välillä on saamaton olo ja tuskittelen tän saamattomuuteni kanssa. Välillä taas lenkkeillään olan takaa innokkaasti. Nyt kun on mennyt 3kk niin tuntus että elämä alkas tasaantuun ja tupakoimattomuus tuntumaan normaalilta olotilalta. Ei enää tee mieli poltella vaikka muut vieressä polttelis. Sitä kyllä ihmettelen että tupakka tuoksuu hyvältä vieläkin. Moni lopettanut pitää hajua pahana. Niille tiedoksi jotka käyttävät nikotiinkorvaushoitoja yöhikoilu kestää pidempään. Elimistö puhdistaa itseään öisin ja silloin myös nikotiin tulee hikenä ulos. Tai sitten tää toinen vaihtoehto että elimistö vaatii lisää nikotiinia. Nää on vaan mun omia ajatuksia ei mitään lääketieteellisiä. Tsemppiä kaikille kuitenkin kaikki nuo viekkarit kärsittyäni on vaan vahvistunut tää tupakoimattomuus. Kun ne viekkarit kerran kärsii niin saa olla iloinen että ne on mennyttä elämää
|
|
|
tutetu
Ei kirjautunut
|
Kun oikein todella kärsii, niin todella myös tietää, ettei ikinä enää halua kärsiä savuttomuuden opettelusta tai tupakoinnin lopettamisesta.
Sehän on siis sama juttu kuin päätös, ettei sytytä enää ikinä. Ja sitähän me kaikki stumpissa haluamme. Hyvä me!
|
|
|
|
Barone
![[Avatar]](http://www.stumppi.fi/uploads/Diary/Avatars/1256857942159_Kuva1 031.jpg)
Rekisteröityi: 31/08/2009 16:19:34
Ei kirjautunut
|
En ollu varma että mihin mun pitäis tääkin laittaa.
Musta tuntuu, että mun kuulo on parantunut huomattavasti. Kolahdukset rappukäytävästä ovat sellaisia, kuin ovi olisi auki.
|
1.9.2009 klo 19 viimeinen stumpattu.
|
|
|
Puhdaskeuhko
![[Avatar]](http://www.stumppi.fi/pics/avatars/avatar03.png)
Rekisteröityi: 22/07/2008 14:34:40
Ei kirjautunut
|
jännä juttu: minunkin mielestäni on korvat auenneet. Tuntuu kuin kurkusta, nielusta ja korvista olis lähtenyt jokin vahakerros pois.
Saarni, minullakin oli lähes 30 vuoden tupakkahistoria (26 v. päivittäin), ja voin sanoa nyt reilun vuoden päästä, etten enää kyllä vaihtaisi pois tätä puhtautta. Vasta nyt sitä tajuaa, miten huonossa kunnossa omat keuhkot on olleet, vaikka luuli olevansa hyvässä kunnossa. Veren virtaus on kohentunut ja elimistö voi muutenkin niin mukavasti, että jatkan samaa rataa hamaan loppuun saakka
|
Vapaus alkoi 20.7.2008.
|
|
|
aksutus
Rekisteröityi: 05/09/2009 16:44:20
Ei kirjautunut
|
Viikko polttamatta. Muuten melkein oireetta paitsi uni ei maistu. Viime yönä sai pyöriä sängyssä 06.30 ennen ku uni tuli
|
No smoke 31.8.09
http://smokefreequitmeter.com/index.php/main/banner/55677.png
|
|
|
Tipi
Rekisteröityi: 08/09/2009 20:18:13
Ei kirjautunut
|
Tipin oireet;
1. Hermostuneisuus, ärtyisyys, hyvin lyhyt pinna
2. ummetus, kaameat ilmavaivat
3. Iho-ongelmat (alkoivat tokalla viikolla, ihon läpi ilmeisesti p*ska poistuu)
4. Nivelsärky (ekoina päivinä, ei enää)
5. Levoton yöuni (ekoina öinä)
6. Muisti pätkii, tosin helpottanut jo paljon
7. Hengenahdistus
8. Huimaus (ekoina päivinä)
9. Lisääntynyt syljen eritys, verenvuoto ikenistä hampaita pestessä
10. Tukkoisuus, flunssainen olo (toki voi olla ettei liity lopetukseen millään tavalla)
Tässäpä näitä! Tänään savuton päivä nro 11. Luomuna lopettelen, jokainen uusi päivä on edellistä helpompi.
|
|
|
tutetu
Ei kirjautunut
|
Oireita olet todennut, monenlaisia. - Entä hyviä muutoksia, oletko niitä huomannut?
|
|
|
|
mumeli
Ei kirjautunut
|
Tästä ketjusta huomaa miten erilaisia ja kuitenkin paljolti samanlaisia oireita käydään läpi kaikin tässä savuttomuuteen pyrkimisessä. Kyllä se tuo tupakka on kaikin puolin kova myrkky ja huume
Ei sit enää sytytellä tupakkia
|
|
|