| Kirjoittaja |
Viesti |
*vieras*_2
Rekisteröityi: 03/04/2007 19:40:04
Ei kirjautunut
|
Nyt kun uusi laki astui voimaan ni kauhee purnaus alkanut..kukaan ei pitänyt silloin meteliä kun savuttomat ajettiin nurkkiin.
Mun oma mielipide on että semmonen tupakkatila ois OK ollut jo ajat sitten.
Ennenhän oli baarista tietty osa savuton ja loput(esim.tanssilattia) oli sit semmosta tilaa jossa sai polttaa. Monta monituista kertaa sain palavan röökin käsivarteen tanssilattialla...ei kivaa. Mutta pointti on se, että nyt kun tupakoitsijoiden pitäis mennä omalle alueelle, ni kauhee meteli. siis ne joilla on siihen mahdollisuus;kaikkihan ei sitä tupakointitilaa aio tehdä.
Kerran Orgin puolella M.S/AY sanoi että hän oli jossakin savuttomassa paikassa sytyttänyt savukkeen ja muut oli seurannut perässä. Hänen mielestään hällä oli oikeus polttaa. Ihmettelin jo silloin että miksi niillä savuttomilla ihmisillä ei ole oikeus olla savuttomassa ympäristössä..?
Sama juttu vähän on parveke tupakoinnissa; parveke on osa kotia, jossa on oikeus polttaa, mutta taas naapurin parveke on osa naapurin kotia, jossa hällä on oikeus olla ilman tupakansavua. Kinkkinen tilanne, oikeesti.
Tilanne johon on oikeeti vaikea ottaa kantaa...
Mutta nyt takas asiaan, minusta on hienoa että baarit ovat savuttomia nykyisin. Jospa Suomi tähän muutokseen pian tottuisi
|
|
|
*vieras*_2
Rekisteröityi: 03/04/2007 19:40:04
Ei kirjautunut
|
ahhahaa, siis mua ärsyttää kauhee narina tosta ku ei saa polttaa baareissa unohtui vissiin mainita...
|
|
|
Sam_2
Rekisteröityi: 20/04/2007 09:28:11
Ei kirjautunut
|
Sama vika ärsyttää se älytön narina. Tosin, kun muistelee aikaa kun itse poltti niin kyllä silloin ajatus savuttomasta baari-illlasta tuntui vähintäänkin arveluttavalta.
|
|
|
nixu
Rekisteröityi: 17/04/2007 10:40:53
Ei kirjautunut
|
Heips, eihän kaikki ihmiset lopettanut silloin tupakointia kun me lopetettiin
Ei mua häirinny tupakoitsijat sillon kun poltin, eikä häiritse nyt kun en itse polta
Hieman suvaitsevaisuutta haluaisin voivani pitää edelleen tulevaisuudessakin
Tsemppiä meille tupakoimattomuuteen
|
veni vidi vici ,vai oliko se sic transit gloria mundi
|
|
|
Sam_2
Ei kirjautunut
|
Pitääpä vielä lisätä, että sehän oli se hillitön nikotiininhimo joka silloin hirvitti! Katala aine..
|
|
|
jantsku
Rekisteröityi: 04/04/2007 08:06:01
Ei kirjautunut
|
Kunhan mää taas rupeen juomaan ... eli lopetan tän olvi lakon , siis tää on vaan lakko ei lopetus ... niin käyn kyllä paarissa kun ei muutamaan vuoteen oo tullu käytyä ... mustakin on hyvä ettei sielä saa ennää polttaa !!
|
Minä runoilen elääkseni, mutta töitä teen saadakseni rahaa..
|
|
|
Vesku
Rekisteröityi: 04/04/2007 08:51:00
Ei kirjautunut
|
Saatanan typerää holhoamista koko touhu . Kyllä baarissa polttaa pitää saada samoin kuin parvekkeilla.
Koko tupakoitsijoiden ajojahti on kohta kuin 40-luvun juutalaisholokaustia, helvetti .
Jokaisella on oikeus tuhota oma ruumiinsa myrkyllä jos haluaa ja jos siinä sivussa ei tupakoivan henkilön pikkutakki vähän illan jälkeen haiskahtaa, niin mitä hiton väliä.
Ärsyttävää ajojahtia. Vastustan TODELLA jyrkästi kaiken maailman tupakointikieltoja vaikken enää poltakaan.
Antaa kaikkien kukkien kukkia vaan. Niiden rumienkin.
|
Joka vuosi yli 200 suomalaista tupakoitsijaa jää auton alle.
Tupakointi lopetettu 4.5.2009.
|
|
|
Katja
Rekisteröityi: 26/04/2007 13:58:54
Ei kirjautunut
|
"Yhdyn" edelliseen. Eli miksi joudun hengittämään autojen aiheuttamia pakokaasuja?? Miksi niitä ei kielletä tai kaikkiin kaupunkeihin laiteta yksityisautoilukieltoa?? Miksi joudun kärsimään luonnon vaurioista, koska lentokoneet saastuttavat niin paljon?? Miksi viattomat kärsivät sodassa?? Tätä rataa kun jatkaa niin huomaa, että aina joku joutuu jossain kärsimään jonkun toisen tekemisistä. Eli typerää holhoamista ja kieltämistä vaikka itse pidänkin enemmän savuttomasta kuin savullisesta ravintolasta. Voihan tupakoimattomille jakaa happinaamareita ovella jos pelottaa se passiivinen tupakointi
|
Haaveeni savuttomuudesta toteutui Kiitos stumpin mahtavan tukiverkon
9.5.2007
|
|
|
Mervi
Rekisteröityi: 24/05/2007 22:26:21
Ei kirjautunut
|
Olen samaa mieltä kuin nixu ja vesku.Suvaitsevaisuus kunniaan!Taistelen itteeni tässä savuttomaksi,mutten silti vaadi että kaikkien muidenkin pitää lopettaa.Paitsi tyttäreni mutta se onkin vasta 14.
Sinänsä se on mulle aivan sama saako baareissa polttaa kun en niitä harrasta.Mutta muistan menneisyyteen.kun tuli niissä käytyä.Huomasin silloin,että tupakoimattomat tulivat sinne savuttelupuolelle ja narisivat siellä savusta.Kerran kysyin,että miks tuut tänne puolelle,jos kerran häiritsee.Vastaus oli,et kun täällä on enempi ihmisiä!Että tiiä sitte loppujen lopuks miten tää asia on.
|
|
|
kitikatti
Rekisteröityi: 17/04/2007 12:43:58
Ei kirjautunut
|
..kuinkahan paljon laitetaan tyrmäystippoja ihmisten juomiin kun ravaavat pihalla tai siä akvaariossa röökillä....hmmm
|
"Mihkä vaam pääsee jos ottaa yhren askelen ekana ja sittet toistaa sen nim monta kertaa kut tarvii"
eka askel 020207
|
|
|
Vesku
Rekisteröityi: 04/04/2007 08:51:00
Ei kirjautunut
|
|
Joka vuosi yli 200 suomalaista tupakoitsijaa jää auton alle.
Tupakointi lopetettu 4.5.2009.
|
|
|
jantsku
Ei kirjautunut
|
Mullen on yks vitun lysti on se holhousta tai ei ... mullen se on vaan kiva juttu että voin juoda ja syödä savuttomasti , eli olen ihan yhtä itsekäs kun tupakoitsija jonka mielestä jokapaikassa pitää saada polttaa, mun mielestä vaan joka paikassa pitää saada oll savulta suojassa ...
|
|
|
|
nixu
Rekisteröityi: 17/04/2007 10:40:53
Ei kirjautunut
|
Tulee siinä pikkasen onkelmantynkää kun jengi pääosin on jalkakäytävällä viettämässä "ravintolailtaa"
|
veni vidi vici ,vai oliko se sic transit gloria mundi
|
|
|
jantsku
Ei kirjautunut
|
mä juttelin toissatalvena yhden irlantilaisen muijan kanssa joka keroi että kun irlannissa kiellettiin toi sisällä polttelu oli kans kauhee mölinä, mutta sitten kun kaks viikkoo ol mänt kaikki oli ilosii sitten lopulta , jopa tupakoitsijat ...
|
|
|
|
Sam_2
Ei kirjautunut
|
Ennen sanottiin,ettei kenenkään ole pakko mennä ravintolaan jos ei kestä tupakansavua. Nyt voi kääntää asian, eihän kenenkään ole pakko mennä ravintolaan jos ei kestä savuttomuutta! Että siltä pohjalta!!!
|
|
|