| Kirjoittaja |
Viesti |
Tytöntyllerö__
Rekisteröityi: 09/02/2010 14:56:04
Ei kirjautunut
|
Tuntuu ettei mikään poista nikotiinin himoani! On 21mg:n laastari, ensin purukumi, mutta sitten vaihdoin inhalaattoriin. Ei vaan vie himoa pois....Käväisin lääkärin juttusilla ja sovimme, että jos kahden viikon kuluessa ei helpota(tulee silloin kuusi viikkoa laastarin aloituksesta), siirryn Champixiin.
Onko kellään kokemusta Zybainista?
Olen polttanut 35 vuotta askin päivässä: siis 12 tunnin aikana askin, öisin en ole koskaan tupakoinut, heräämisestäkin mennyt aina noin 1½ tuntia ennekuin on ensimmäistä edes tehnyt mieli.
Alkaapi olla jo aika toivoton olo.
Alkava keuhkoahtauma antaa motiivin, mistä löydän ne keinot???
|
|
|
hemuli61
![[Avatar]](http://www.stumppi.fi/pics/avatars/avatar03.png)
Rekisteröityi: 29/10/2009 08:36:19
Ei kirjautunut
|
Olen yrittänyt zybanin kanssa vaan ei onnistunut!
Champixin kanssa olen nyt ollut savuttomana 4 kk ja olen myös muilta kuullut että se on tehokas apu.
Tsemppiä ja onnea lopetukseen!!!!
|
stumpannut 6.10.2009
|
|
|
krisu
Rekisteröityi: 07/12/2009 19:37:59
Ei kirjautunut
|
hemuli61 wrote:Olen yrittänyt zybanin kanssa vaan ei onnistunut!
Champixin kanssa olen nyt ollut savuttomana 4 kk ja olen myös muilta kuullut että se on tehokas apu.
Tsemppiä ja onnea lopetukseen!!!!
Varmaan zybaanista taiChampiksistäon apuaa.Monet ovat kertoneetniin.Itse käytin nikotiini imeskelykylytabuja ja nicorettemicrotabuja,.nyt kolme ja puoli kuukautttatupakoimatta.Yks lipsu välissä.Nytpuhtain paperin salmiakkimjenkkiäon mennyt ja pastilleja.Jesjotain on voitettu.
|
savuttomuus alkoi 18.7.2011
|
|
|
Melisa
Rekisteröityi: 04/04/2007 14:24:48
Ei kirjautunut
|
Mulle auttoi nikotiinipurukumi ja joskus ne imeskelytabletit. Silloin ei ollut Champixia vielä masrkkinoilla.
Toinen juttu on tuo psyykkeen hoitaminen tässä lopetuksessa. Jos mieli on sinne päin, että joutuu nyt luopumaan jostain, ikävä vaivaa ja mieli tekee polttaa. Ajattelun kääntäminen toisin päin on oleellinen osa lopettamista. Saan vapauden, voin elää ilman tupakkaa. Minun ei tarvitse polttaa enää - enää koskaan.
Varmaan olet näitä miettinytkin, jos keuhkoahtauman varjokin on kuvassa mukana. Lääkäriä kannattaa kuunnella ja yrittää vaikka sillä Champixilla,. Sen pitäisi poistaa nikotiinin himo. Muu motivointi jää sinulle itsellesi. Mikään apukeino ei lopeta tupakointia puolestasi, ne ovat vain kainalosauvoina kohti pysyvää savuttomuutta.Pysy kanavalla.
Toivotan mitä parhainta menestystä yrityksellesi.
|
Viimeinen tupakka 18.8.2005. Ei koskaan enää henkostakaan.
|
|
|
Exorja
![[Avatar]](http://www.stumppi.fi/pics/avatars/avatar02.png)
Rekisteröityi: 14/03/2010 09:14:44
Ei kirjautunut
|
Hei! eka viesti tänne tämä.
Jos oikeasti tahdot lopettaa, ei sun tarvi tehä yhtään mitään, et vaan mee ostamaan tupakkaa tai nikotiinia etkä laita sitä laastaria tai sytytä tupakkaa, tiedosta myös että se on se nikotiini pirulainen josta haluat eroon, ei kai lopettanut heroinistikaan lopeta käyttämällä vielä voimakkaampaa ja puhtaampaa heroiinia jatkuvalla syötöllä, tai entinen alkoholisti joka joi yleensä koskenkorvaa tai kaljaa, voi pirtulla itseään vierottaa.. Tupakkayhtiöt ne rikastuu kaikista nikotiinituotteista..
Heitä siis kaikki nikotiinipitoiset jutut vaikka vessanpönttöön ja valmistaudu paranemiseen!
Vieroitusoireet kestää korkeintaan 3 ensimmäistä päivää, sen jälkeen tulee sitten se henkinen vieroittuminen, itse nautin vieroitusoireista kovasti, koska tiedän että kehoni puhdistuu ja oloni paranee, olen siis ennenkin lopettanut montakin kertaa, mutta aina se "yksi" on johtanut toiseen ja tuhansiin, tälläkertaa en tee sitä virhettä ja ota sitä yhtä henkosta, ei entinen narkkarikaan voi vanhojen aikojen kunniaksi ottaa sitä yhtä piikkiä koska kaikkihan sen tietää mihin se johtaa..
Tiedosta myös ettet ole luopumassa mistään hyvästä! vaan pääset eroon jostain pahasta mikä tappaa sua hitaasti mutta varmasti!
Jos osaat englantia niin tästä linkistä on mulle ja muutamalle muullekin ollut paljon apua http ://whyquit.com/
Tätä viestiä on muokattu 1 kertaa. Viimeisin päivitys15/03/2010 10:43:03
|
|
|
tutetu
![[Avatar]](http://www.stumppi.fi/pics/avatars/avatar09.png)
Rekisteröityi: 07/01/2008 21:07:03
Ei kirjautunut
|
Tytöntyllerö__ wrote: Tuntuu ettei mikään poista nikotiinin himoani!
Alkaapi olla jo aika toivoton olo.
Alkava keuhkoahtauma antaa motiivin, mistä löydän ne keinot???
Apuna voi olla laastari, purkkaa, lääkkeitä, stumppilaiset jne., mutta sinä itse jätät polttamatta. Joka hetki sinä valitset tekemisesi, vain sinä voit sytyttää tai olla sytyttämättä. Mieliteon, himon tunteita tulee kun on tullakseen, jatkossa kyllä aina harvemmin ja vaimeampina, mutta sinä itse päätät miten niiden kanssa toimit. Jokainen sytytetty tupakka pitää sinut tiiviisti kiinni tupakoinnissa, entistä himokkaammin haluat uuden.
Kun jätät sytyttämättä, pääset irti tupakasta. Pikkuhiljaa.
Jotta se olisi mukavampaa, tee siitä sellaista. Valitse ajatukset, jotka tukevat sinua tavoitteeseesi pyrkiessäsi. Iloitsen kun olen vapaa tupakan orjuudesta, nautin puhtaasta ilmasta, pärjään paremmin ilman tupakkaa, onneksi haluan olla polttamatta ja näin hoidan terveyttäni. Jokaisesta polttamatta jääneestä tupakasta, eurosta, minuutista kehu, kannusta, kiitä, onnittele itseäsi. Tee luettelo kaikesta hyvästä mitä savuttomuudella saat, ja lue sitä kaiken aikaa. Opettele hyötylista ulkoa, toista sitä mieliteon hetkillä.
Pikkuhiljaa ajatukset siirtyvät myös todeksi elämässäsi, oikeasti alat nauttia savuttomasta itsestäsi ja onnistumisestasi.
|
Päämäärääni kulkeva hissi on epäkunnossa, itse on kiivettävä omat portaani.
Savuton elämä alkoi 4.1.2008
|
|
|
Katariina73
Rekisteröityi: 15/02/2010 17:30:14
Ei kirjautunut
|
Minä koitin lopettaa parikin kertaa zypanin kanssa: psyyke romahti. En tehnyt muuta kuin itkin
Sitten otettiin champix. Ekat päivät meni suht hyvin ja ehdin jo tuulettaa...vaan sit taas sama juttu, nyt vain hiukan erilailla. En nukkunut ja päivisin olin itkuinen ja käytökseltäni arvaamaton. Taas lääkärin määräyksestä lopetin tabujen syönnin.
Pointti on se, että mulla on keuhkoastman ja alkavan ahtaumataudin takia PAKKO lopettaa. Erittäin huono motivaatio tämä pakko...mutta
HUOMENNA KOLME VIIKKOA ILMAN TUPAKKAA
Apuna laastari ja inhalaattori. Motivaatiokin kohonnut, kun astmalääkitystä jo nyt voitu vähentää
Eli vaikka lääkkeet ei sovikkaan, niin silti pystyy lopettamaan vaikkei motivaatio olisikaan pilvissä asti
|
|
|
Alli Ahtaaja
![[Avatar]](http://www.stumppi.fi/pics/avatars/avatar01.png)
Rekisteröityi: 31/03/2010 18:13:48
Ei kirjautunut
|
Katariinalle voimaa ja onnea savuttomuudesta.
T: Alli Ahtaaja
mun yllä leijui myös keuhkoahtauman uhka, diagnoosi kuitenki onneks astma. mut sen jälkeen en oo polttanu vaikka aina oon röökiä käyttäny psyykelääkeenä. rööki oliki sellanen petturikaveri suoranainen selkäänpuukottaja....
|
|
|
Alli Ahtaaja
![[Avatar]](http://www.stumppi.fi/pics/avatars/avatar01.png)
Rekisteröityi: 31/03/2010 18:13:48
Ei kirjautunut
|
Niin ja tietenkin voimaa lopetukseen Tytöntyllerölle <3. Ajattele itseäsi rakkaudella. Kuvittele vaikka se pikkutyttö joka olit, että haluaisitko tehdä hänelle jotain/mitään pahaa?
|
|
|
krisu
Rekisteröityi: 07/12/2009 19:37:59
Ei kirjautunut
|
tsemppejä
|
savuttomuus alkoi 18.7.2011
|
|
|
Piiku
![[Avatar]](http://www.stumppi.fi/pics/avatars/avatar07.png)
Rekisteröityi: 16/03/2010 16:01:45
Ei kirjautunut
|
Minulla on kokemusta sekä Zypanista että Champixista, joista jälkimmäisestä vasta apu löytyi.
Minullakin oli kahden ekan viikon ajan painajaisunia, mielialan vaihteluita jne., mutta ei enää. Päätin, että en anna niiden lannistaa itseäni. Elimistö siellä vaan ilmoittaa, että nyt on joku uusi juttu menossa. Yhtäkkiä nuo haittavaikutukset helpottivat. Kai siksi, kun elimistö niihin alkoi tottumaan.
Väsymys ja ajoittainen päänsärky ovat jääneet, mutta ne ei välttämättä johdu tuosta lääkkeestä vaan ovat vieroitusoireita.
Tuo Zypan ei soveltunut minulle lainkaan. Sain ihan hirveän päänsäryn siitä ja vatsa ei sitä kestänyt.
Champix-kuurin aloitin helmikuun lopussa ja 8.3.2010 loppui tupakanpoltto kokonaan, samoin nikotiinin korvaushoitojakaan en ole sen koommin käyttänyt mitään.
|
|
|