« Takaisin kotisivulle

Stumppi - keskustelu

Johan mie oon ollu pöljä! XML

Kirjoittaja Viesti

vapaana

[Avatar]

Rekisteröityi:
23/02/2010 15:48:50

Ei kirjautunut

Olen vuosikausia miettinyt tupakoinnin lopettamista ja yrittänytkin muutaman kerran, tuloksetta. Joskus olen netissäkin lukenut erinnäisiä asioita tupakasta, mutta yleensä ne kirjoitukset ovat vain ärsyttäneet...
Nyt kun olen selaillut ja lukenut näitä sivuja, olen todennut itsestäni sen seikan, että olen ollut pöljä!

Siis mistä voisi saada itselleen vahvistusta ja kannustusta paremmin kuin juuri toisten kokemuksista lukiessa? Ei mistään!

Hyvin epäillen selasin noita keskusteluja ensin, jopa vähän hymähdellen, mutta kyllä asenteeni on nyt parin päivän lueskelun jälkeen täysin muuttunut, kun olen todennut niin monen muun kanssakulkijan painivan saman asian kanssa, siis tupakoinnin lopettamisen kanssa. En olekaan ainoa lajissani ja kaikki nuo onnistuneitten kirjoitukset antavan nyt minullekin uskoa, että tulen myös pystymään siihen!
Tulenhan? Joo-o kyllä tulen!

Lopetuksen aloitus 8.3.2010 --> ja jatkuu edelleen...
"...tiukka mutru huuleen, selkä vastatuuleen, kestät kyllä sen!"

tintt1

Rekisteröityi:
12/07/2008 11:37:26

Ei kirjautunut

Onnittelut hyvästä päätöksestä Vapaana! Asia on monimutkainen yksinkertaisuudessaan: et polta, niin olet vapaa ja pysyt vapaana. Totta kai onnistut, se vaatii päättäväisyyttä ja sitten sinnikkyyttä. Olen aina sanonut, että asenne pitää muuttaa käänteiseksi. Mitä kaikkea hyvää saan, kun en polta = mitä menetän, jos poltan! Viimeksi eilen ihmettelin tyttärelleni, miksi poltin yli 30 vuotta!? Järjetöntä!

Tsemppiä Sinulle! Pysyt vapaana, jos sitä todella haluat.

Olisinpa lopettanut ennen kuin aloitinkaan. (Viim. tupakka 3.7.2008.)

Tarza_2

[Avatar]

Rekisteröityi:
10/01/2009 15:09:37

Ei kirjautunut

Kyllä pystyt Vapaana,jos vain haluat.Paljon Tsemppejä lopetukseen.

1.1.2009 alkoi savuttomuus.
[Email] [WWW]

kenttimuija50

[Avatar]

Rekisteröityi:
26/02/2010 11:23:46

Ei kirjautunut

sama juttu, minäkin olen aina yrittänyt yksin ja olen kova kirjoittamaan kaikkea mahdollista! tämähän on mainio tapa...

aina kun tekee mieli röökiä, tuleekin selaamaan tätä...

Melisa

Rekisteröityi:
04/04/2007 14:24:48

Ei kirjautunut

Tänne vaan kirjoittelemaan tuntoja ja lukemaan toisten. Hakemaan kannustusta ja kannustamaan muita. Pyörimällä täällä psysyy irti tupakasta. Parasta itseterapiaa ikinä Yksin en minäkään olisi pärjännyt.
Nimimerkki "kokemusta on"

Tupakointi loppui 18.8.2005 Tupakka.org:n vertaistukiverkon avulla.

krisu

Rekisteröityi:
07/12/2009 19:37:59

Ei kirjautunut

Melisa wrote:Tänne vaan kirjoittelemaan tuntoja ja lukemaan toisten. Hakemaan kannustusta ja kannustamaan muita. Pyörimällä täällä psysyy irti tupakasta. Parasta itseterapiaa ikinä Yksin en minäkään olisi pärjännyt.
Nimimerkki "kokemusta on"

Totta sanotMelisa Joskus muinoin yritin irtiottoja tupakasta,mutta eihän se pysyvä lopettaminen onnistunut. Nyt tämä lopettaminen on alkua sille tielle että lopettaminen on pysyvä. Täällä stumpissa saa lukea toisten onnistumis tarinoita ja lukea, ett pitkään vuosia tupakoineet ,kuten minä on päässyt tupakan orjuudesta pois. Kyllä minäkin pääsen ja kanssakulkijat. Hyvää savutonta päivän alkua.

savuttomuus alkoi 24.10.2009

Heluna1970

Rekisteröityi:
19/02/2010 13:50:51

Ei kirjautunut

Tervetuloa mukkaan, ei mene aikas hukkaan!!!
Minulle nää sivut on apu, lohdullista tietää et muutkin painii saman ongelman kanssa.

Melisa

Rekisteröityi:
04/04/2007 14:24:48

Ei kirjautunut

Minusta täällä on nyt harvinaisen paljon sellaisia lopettajia, joista jotenkin "vaistoaa", että päätökset on pysyviä ja onnistumisia tapahtuu.

On tämä sellainen itseterapia-paikka, että kun vain tälle fiilingille antautuu, lopettaminen on helpompaa. Itsekin olen tämän ja yhden edeltävän vertaistukiverkon kanssa onnistunut lopettamaan. Olen siitä onnellinen joka ainoa päivä. Nyt kun olen ollut saikulla ja on ollut enemmän aikaa pyöriä mm. täällä, palaavat nuo alkuajat mieleeni. Tsemppaajana nyt sitten jonnin aikaa taas. Kaikille lopettajille ja sitä harkitseville, paljon peukkuja

Tätä viestiä on muokattu 1 kertaa. Viimeisin päivitys05/03/2010 07:26:07

Tupakointi loppui 18.8.2005 Tupakka.org:n vertaistukiverkon avulla.

vapaana

[Avatar]

Rekisteröityi:

Ei kirjautunut

Kiitos tsemppipeukuista! Otan kyllä kaiken kannustuksen vastaan ja vielä suorastaan odotan sitä
Melisa on aivan oikeassa ainakin minun suhteen, sillä tosi-tosimielellä olen lähtenyt tähän ja päättäväisenä siitä että tämä on se viimeinen kerta!
Nyt on viides Champix-päivä ja olen jotenkin pettynyt, sillä en tunne olossani mitään muutoksia, ei edes sivuoireita vielä ole tullut. Pientä annosta toki vielä otan, joten ehtii kyllä suuremmalla annoksella tulla jos on tullakseen. Enemmän olen huolissani siitä, että tupakka maistuu paremmalta! Onkohan se edes mahdollista?
Naistenpäivän aloitan joka tapauksessa savuttomana, olipa olo mikä hyvänsä.

<-- kaikille muillekin lopettaneille, pian lopettaville, lopettamista harkitseville ja niille, jotka eivät vielä edes harkitse! Perässä tulette kuitenkin joskus....

persilja

[Avatar]

Rekisteröityi:
28/10/2009 21:09:35

Ei kirjautunut

Oma päätös on tärkein, tuntuipa miltä tahansa. Lääke kyllä tasoittaa tietä pitämällä pahimmat fyysiset vieroitusoireet loitolla mutta henkinen kamppailu jää itselle kokonaan ja siinäkin on savottaa ihan riittämiin.Onnistuu kyllä kun vaan pidät päätöksestä sinnikkäästi kiinni.

krisu

Rekisteröityi:

Ei kirjautunut

Olet persilja oikeassa oma päätös on tarkeätä.
Ja kamppilu nikkistä vastaan vain. Kiva kun tulee uusia lopettajia. Kamppailu nikkistä vastaan ei ole helpompia lajeja. Ne jotka ovat jo pitempään olleet savuttomina ovat hyvä esimerkki. että tupakasta vierottuminen on mahdollista. Tsemppiä sinulle persilja savuttomalla tiellä.

krisu

Rekisteröityi:

Ei kirjautunut

Sinulle vapaana. Et sinä enää ole pöljä. ja sinulle on jo varmaan tullut lisää päiviä ja viikkoja savuttomana. Toivottavasti. Tsemppiä sinulle vapaana

vapaana

[Avatar]

Rekisteröityi:

Ei kirjautunut

Voi Krisu, vasta toinen päivä on menossa savuttomalla linjalla!
Mutta alkuun olen kuitenkin päässyt ja vaikka tiedän vaikeita ja tosi vaikeita paikkoja tulevan, niin ihan nämä alkumetrit ovat sujuneet kiitos Champixin hyvin.
Ja ehkäpä työ pöljyyskin vähenee ajan kuluessa ja keuhkojen ja aivojen puhdistuessa Siinä toivossa eläen vapaana tupakasta!

BEGI

Rekisteröityi:
07/03/2010 17:43:48

Ei kirjautunut

Hei Vapaana.
Onko tullut Champixista oireita? Minä aloitin Champixin 11.2. Aluksi niillä miedoilla pillereillä ja sitten 4 päivää otin 2*1mg mut oli pakko lopettaa ottaminen kahdesti päivässä. Ei kestänyt pää eikä vatsa. 2viikkoa söin vain aamuisin yhden 1mg ja kärvistelin vatsani ja etovan oloni kanssa. No nyt tänään puolitin pillerin ja ainakin aamupäivän on ollut ihan ok olo.
Tupakoinnin lopetin 20.2. Minulla 23v tupakkauraa takana. Taukoja vain kun lapsia tein.

Olen täällä pitkään käynyt lukemassa ja hakemassa itselleni kannustusta. Kiitos kovasti siitä kaikille.

LOPETTANUT 20.2.2010

vapaana

[Avatar]

Rekisteröityi:

Ei kirjautunut

BEGI: Olen sietänyt hyvin Champixin, eikä oikeastaan mitään sivuoireita ole tullut. Aloitin lääkkeet ohjeiden mukaan, ensin viikko pienemmällä annoksella (2*0,5) ja sen jälkeen siirryin isompiin. Ainoa mitä huomasin oli, että tupakka maistui suorastaan pahalta viimeisenä päivänä ja sehän oli hyvä asia se!

Jos ilman oireita pystyt ottamaan sen puoli tablettia aamuin illoin, niin jatka toki. Ja jos pystyt olemaan polttamatta niin silloin se ajaa asiansa.
Tiedän muutaman jotka ovat käyttäneet Champixia, mutta joutuneet lopettamaan käytön noiden sivuoireiden takia. Yhdelle tuli myös ällö olo kahdesta tabletista/päivä ja hän siirtyi ottamaan yhden aamuisin. On ollut jo 3kk polttamatta...
Voimia sinulla jaksaaksesi jatkaa valitsemallasi tiellä!

Siirry: