« Takaisin kotisivulle

Stumppi - keskustelu

ON tää yhtä hel******ä, helpottaa vai helpottaako? XML

Kirjoittaja Viesti

eri

[Avatar]

Rekisteröityi:
09/03/2010 13:17:17

Ei kirjautunut

Neljäs päivä menossa, kertomatta kenellekkään. Ajattelin viikon päästä kertoa, hehkuttaa oikein, että viikko takana 22 vuoden polttamisen jälkeen.
Kyllä tämä on sitten yhtä helvettiä välillä, välillä oikein harmittaa, että tuli tultua tänne sivuillekin lueskelemaan näitä juttuja. Nyt sitten on jos jonkinlaisia vieroitusoireita hikoilua, kiukkuisuutta jne jne. yritän selittää näitä oireita.. mun pitäisi olla energisempi ja jaksaa enemmän, mua ainakin väsyttää koko ajan ihan helkutisti, että se siitä energiasta.

Selittelen itselleni, että pitää ruveta polttamaan (en tosin vielä ole sortunut) jos tätä helvettiä kestää vaikka 1 vuosi kuten joillain täällä, selittelen itselleni vähän väliä, näiltä sivuilta luettuani, että ei se mitään jos tästä nyt kohta retkahdan, kun monessa paikassa selitetään, että se retkahtaminen ei ole niin vakavaa, joten jos retkahdan pitää minun antaa itselleni anteeksi ja yrittää lopettamista uudelleen. Mun mieleni käy juuri nytkin taistelua tupakasta, menenkö tupakalle vai en? Voinhan aina lopettaa uudelleen

En hitto vie kyllä aio kokonaista vuotta kärsiä, mielessäni ajattelin, että näitä vieroitusoireita ja tätä tupakan himoa kestäisi 1 viikko tai kaksi, mutta, että vuosi!!!

Jaa-a mustahan tuli sitten kirjoitteleva

henna70

Rekisteröityi:
14/09/2008 21:44:49

Ei kirjautunut

Moikka eri ja tervetuloa joukkoon!

Älä ajattele, että on vaikeaa, vaikka olisikin koita kääntää asia päässäsi toisinpäin.
Kyllä se olo ihan varmasti helpottaa!!!
En tiedä mistä olet lukenut, että kestäisi vuoden nuo tuskat ja vieroitusoireet. Mulla on kuudes viikko menossa ja olo ihan hyvä, välillä pieniä mielitekoja jotka hoituu nikkispurkalla.

Jos annat pirulle pikkusormen se vie koko käden, tarkoitan tällä, että jos poltat ja ajattelet, että lopetat sitten taas uudelleen niin siitä voi tulla melkoinen kierre, kuten mulle kävi. Poltin, lopetin, poltin, lopetin lukuisia kertoja, aina oli käytävä uudelleen läpi lopettaminen ja sen vaikeus. En tiedä pystynkö vieläkään olemaan loppuelämääni savuton, mutta toivon että pystyn.

Elämä ilman tupakkaa on oikeesti paljon mukavampaa ja ennen kaikkea terveellisempää!!!

Tsemppiä sinulle koita pysyä vahvana ja taistele, onnistut kyllä jos haluat

Ei niin heikko etteikö kannattaisi yrittää! Jatkuva lopetus / repsahduskierre...
[Email]

Melisa

Rekisteröityi:
04/04/2007 14:24:48

Ei kirjautunut

Kuules Eri, taatusti helpottaa eikä kestä vuotta, ei lähellekään. Jossain vaiheessa huomaat, ettei tupakka olekaan joka hetki mielessä ja siitä se alkaa pikkuhiljaa muutenkin helpottamaan. Ensin on noita fyysisiä viekkareita, mutta henkisellä tasolla tämä loppupeleissä ratkaistaan. Ei vaan pidä mennä hetken hurman kyydissä polttamaan tupakkaa. Kun olet jo hyvällä alulla, se tietäisi jonkinasteista morkkista. Kaikki täällä vähänkään useamman kerran lopettaneet tietää sen. Hlepompaa on, jos kerralla tämän ratkaiset.

Pohojalaaset sanoo:
Älä haikaile olemattomien perähän.
Pirä miäles unelmia.
Kattele etiäppäin äläkä jalakoohis.

Tupakointi loppui 18.8.2005 Tupakka.org:n vertaistukiverkon avulla.

olli

[Avatar]

Rekisteröityi:
07/03/2010 19:07:50

Ei kirjautunut

mulla vasta kolmas...ei luovuteta nyt.

Tenaleidi

[Avatar]

Rekisteröityi:
09/03/2010 18:59:18

Ei kirjautunut

Mullakin 22 vuotta takana ja nyt se on loppu! Toinen päivä vasta menossa, joten en ala vielä tuulettamaan..eiköhän me tästä selvitä?

Ninsku

Rekisteröityi:
08/03/2010 19:48:53

Ei kirjautunut

Heips Tenaleidi

Mulla 32 vuotta tupakointia takana ja NYT se LOPPU!!! Vain kerran olen ollut lakossa (joka kesti 5 vkoa) elämäni aikana.

Toka pvä savuttomana ja suht hyvin menee tänään (eilen meni huomattavasti huonommin).

Tsemppiä sinulle!

heinola02

[Avatar]

Rekisteröityi:
02/11/2009 13:20:01

Ei kirjautunut

eri wrote:

Selittelen itselleni, että pitää ruveta polttamaan (en tosin vielä ole sortunut) jos tätä helvettiä kestää vaikka 1 vuosi kuten joillain täällä, selittelen itselleni vähän väliä, näiltä sivuilta luettuani, että ei se mitään jos tästä nyt kohta retkahdan, kun monessa paikassa selitetään, että se retkahtaminen ei ole niin vakavaa, joten jos retkahdan pitää minun antaa itselleni anteeksi ja yrittää lopettamista uudelleen. Mun mieleni käy juuri nytkin taistelua tupakasta, menenkö tupakalle vai en? Voinhan aina lopettaa uudelleen

Retkahtaminen nyt on tyhmintä mitä tupakkalakkolainen voi tehdä. Ja täysin anteeksi antamatonta.

eri wrote:
En hitto vie kyllä aio kokonaista vuotta kärsiä, mielessäni ajattelin, että näitä vieroitusoireita ja tätä tupakan himoa kestäisi 1 viikko tai kaksi, mutta, että vuosi!!!

Heh, väittikös joku tätä helpoksi? Kuka tahansa pystyy olemaan muutaman päivän polttamatta, mutta siinä se mitataan kenestä on lopettajaksi ja kenestä ei... Jos olisikin olemassa jokin aika - oli se sitten viikko tai vuosi - jonka jälkeen ei mielitekoja enää esiintyisi, niin tämä lakkoilu olisikin helppoa. Kärsit vain tietyn ajan, kuten vaikkapa murhamies vankilassa, ja sen jälkeen olet vapaa. Mutta ei tämä niin etene... Välillä on helpompaa, välillä tulee takapakkia. Varmasti on helpompaa, jos kokee jonkinlaisen "herätyksen", kuten aika moni täällä. Minä uskon, että jokainen meistä pystyy lopettamaan röökinpolton, ja että kaikki ponnistelu palkitaan jonain päivänä.

"Trying is the first step towards failure." -Homer Simpson.

kisu

Rekisteröityi:
29/10/2009 15:06:05

Ei kirjautunut

heinola02 wrote:
Heh, väittikös joku tätä helpoksi?

Heh,heh Heinola

Tsempit lakkoilijalle,kohta viisi

hemuli61

[Avatar]

Rekisteröityi:
29/10/2009 08:36:19

Ei kirjautunut

Ei todellakaan ole helppoa!!
Tälläkin hetkellä on aika tiukka paikka.
Vaikka takana jo 5 kk
Pitää vaan skarpata ja potkia itseään perseelle.
Tätä ei kovinkaan monta kertaa halua kokea
Tsemppiä meille kaikille!!!!

stumpannut 6.10.2009

Siirry: