| Kirjoittaja |
Viesti |
Olavi V
Rekisteröityi: 08/04/2007 12:07:36
Ei kirjautunut
|
Voihan p**ka! Loppuis' nyt jo nämä perkeleen mieliteot. Neljä ja "puali" kuukautta ilman ja vieläkin tupsahtelee alitajunnasta muistoja tupakasta. JOS alkaisin uudestaan niin ainakin ne ajatukset loppuis'. MUTTA......... tulis varmaan kauhee morkkis ......
Niinpä että, jos joku tietää hyviä syitä polttaa tupakkaa, niin voisi ystävällisesti kertoa ne mulle. Että voisin jo lopettaa tämän helvetin kädenväännön tuon olion kanssa ja alkaa uudelleen haisemaan, yskimään, likaamaan ympäristöä ja olemaan muutenkin "kunnon kessuttelija".
Tätä viestiä on muokattu 1 kertaa. Viimeisin päivitys02/03/2009 09:44:53
|
Järjetöntä touhua! Tupakointi ja värikuvien ottaminen mustavalkoisesta kissasta.
|
|
|
WellMux1
Rekisteröityi: 03/06/2007 20:56:18
Ei kirjautunut
|
Tottakai kannattaa aloittaa uudelleen
esim suomi24 tupakointi osastolta löytyy hyviä syitä ja ohjeita elle ite keksi.
11v.. 13v ammattilaiset kokemuksen syvällä rintaäänellä kertovat tupakoinniin parhaitapuolia esim.
-se on coolia
-kovat kundit tekee niin
-tupakki haisee ja maistuu hyvälle
-hyvä harrastus tietää mihn rahansa laittaa
-tytöt tykkää
-tupakoinnin vaarallisuus on propakandaa
tarkemmin ajatellen, taidanpas myös aloittaa, tuossahan on aika paljon hyviä puolia...
tää o niin hitsin tylsää ku voi hengittää yskimättä.
siellä myös "konkarit" neuvovat tupakoinnin alkutaipaleella olevia:
Ota savua suuhun ja ennen sisään hengittämistä avaa suu. Savu "laimenee" ja ei yskitytä niin pajlon jos edes ollenkaan. Ja kannattaa aloittaa sinisillä tai vihreillä askeilla.
|
21.5.2007-->
|
|
|
*vieras*
Rekisteröityi: 03/04/2007 19:33:27
Ei kirjautunut
|
Vastaus on yksinkertainen, ET ALA UUDELLEEN POLTTAMAAN, sillä mitä hyötyä siitä sulle ois? taitaa nuo mieliteot olla psyykkisiä sulla ja ne menevät kyllä ohi kun et märehtis asiaa koko ajan....kuten ite sanoit, morkkis ois sit kauhee ja itsesäälissä oikeen piehtaroisit, joten anna sen nikkiksen kuiskutella, mutta älä polta.
|
|
|
*vieras*
Rekisteröityi: 03/04/2007 19:33:27
Ei kirjautunut
|
WellMux1 wrote:Tottakai kannattaa aloittaa uudelleen
esim suomi24 tupakointi osastolta löytyy hyviä syitä ja ohjeita elle ite keksi.
11v.. 13v ammattilaiset kokemuksen syvällä rintaäänellä kertovat tupakoinniin parhaitapuolia esim.
-se on coolia
-kovat kundit tekee niin
-tupakki haisee ja maistuu hyvälle
-hyvä harrastus tietää mihn rahansa laittaa
-tytöt tykkää
-tupakoinnin vaarallisuus on propakandaa
tarkemmin ajatellen, taidanpas myös aloittaa, tuossahan on aika paljon hyviä puolia...
tää o niin hitsin tylsää ku voi hengittää yskimättä.
siellä myös "konkarit" neuvovat tupakoinnin alkutaipaleella olevia:
Ota savua suuhun ja ennen sisään hengittämistä avaa suu. Savu "laimenee" ja ei yskitytä niin pajlon jos edes ollenkaan. Ja kannattaa aloittaa sinisillä tai vihreillä askeilla.
Buhuhuhuhuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu
|
|
|
elina-maria
Rekisteröityi: 04/04/2007 22:42:17
Ei kirjautunut
|
Olavi, jos aloittaisit tupakoinnin uudestaan, mieliteot eivät loppuisi. Päinvastoin, ne lisääntyisivät. Nyt kun olet jo kuukausitolkulla ollut polttamatta, tupakka ei ole jatkuvasti mielessä. Tupakoijalla on koko ajan, etkö muista enää? Vajaan tunnin välein pitää polttaa ja tupakointimahdollisuus pitää järjestää itselleen, olivatpa olosuhteet mitkä tahansa. Eli elämä menisi tupakoinnin suunnitteluun, tupakoimiseen ja toipumiseen edellisestä ennen kuin suunnittelee seuraavalle tupakalle pääsemistä.
|
|
|
ElinaKM
Rekisteröityi: 17/04/2007 18:48:53
Ei kirjautunut
|
Älä aloita. Minä tein sen virheen.
8kk mulla meni. Ensimmäiset 3kk oli ihan täyttä helvettiä, välillä meinasi järki lähteä. Sitten se helpotti hiukan, edelleenhän se tupakka mielessä kummitteli tasaseen tahtiin.
6kk:n jälkeen oli jo helppoa. Mielitekoja ei paljoa ollut ja mielessäni jo huutelin jipiitä.
Kuitenkin koko ajan alitajunnassa mietin syytä polttaa. Suurin psyykkeelle käyvä asia oli paino. Olen neljä lasta maailmaan saattanut, enkä yhdestäkään raskaudesta ole lihonut niin kuin lopetettuani polttamisen. 8kk:n aikana kiloja kertyi kymmenen.
Tallinnan reissulla viikko sitten menin ja ostin sikariaskin, se kun ei muka niin paha asia. Kaveri kun tuprutti koko ajan vieressä oli jotenkin orpo olo. Se vaan jotenkin kuului siihen terassi-iltaan. Mielessäni ajattelin koko tupruttelun jäävän, kunhan pääsen kotiin. Noh, ei vaan jäänyt.
Viikon tässä olen sikareita vedellyt. Aivan hirveetä paskaa se on suoraan sanoen. Helpottiko? Ei. Olen todella vihainen itselleni ja turhautunut. Koko se helvettikö tässä taas läpi käytävä. Itseni kanssa eläminen tällä hetkellä pirun vaikeaa. Ei kannattanut ei. Ei se oloani parantanut, päinvastoin.
Laatikossa yksi sikari jäljellä. Sen vedän illalla kun muksut nukkuu. Ja siitä aloitan taas helvetin, tällä kertaa aion voittaa.
Tätä viestiä on muokattu 1 kertaa. Viimeisin päivitys17/06/2007 15:12:55
|
|
|
kevis
Rekisteröityi: 03/04/2007 20:55:45
Ei kirjautunut
|
Älä Ola viihi
Mie olin v.2000-2001 polttamatta.Eli 2 vuotta.Sit perskutarallaa aloin vetää kuin korsteeni.Enemmän kuin ennen.
Enpä kerinnyt kauaa tuosta ihanuudesta nauttia,kun keuhkojen takuu-aika loppui. Eli ei keuhkoissa mitään vikaa aiemmin.
Sit alkoi kaikki.Saan tehdä töitä,että saan hengitettyä.Tää on paskaa
Ole viisaampi kuin mä Ja ajattele,silti mulla tulee joskus heikoilla hetkillä kans mieleen tupakka Mut en varpilla ala,tai olen 50 vuotiaana mullan alla tai happipullojen kanssa.nyt olen 43v.
tsempit sulle
|
"Pehmeys on kovuutta voimakkaampi,vesi kalliota kovempi,rakkaus väkivaltaa väkevämpi."
|
|
|
kevis
Ei kirjautunut
|
No,mites menee
|
"Pehmeys on kovuutta voimakkaampi,vesi kalliota kovempi,rakkaus väkivaltaa väkevämpi."
|
|
|
hoitsu vm-68
Rekisteröityi: 03/04/2007 17:54:37
Ei kirjautunut
|
mun puolen vuoden kohdan tuska meni ohi, polttamalla lauantaina pari tupakkaa eikä ollu hyvää eikä pahaa mutta tulipahan testattua ku kaks viikkoo sairaasti teki mieli ja ruodussa ollaan oltu siitä lähtien, olo helpottui heyi ja äreys ja kireys meni ohi, en suosittele kenellekään kokeiltavaksi mutta mun olo parani ja tieto siitä ettei oo mitään menettänyt
|
|
|
Eeva
Rekisteröityi: 03/04/2007 17:30:46
Ei kirjautunut
|
hoitsu vm-68 wrote:mun puolen vuoden kohdan tuska meni ohi, polttamalla lauantaina pari tupakkaa eikä ollu hyvää eikä pahaa mutta tulipahan testattua ku kaks viikkoo sairaasti teki mieli ja ruodussa ollaan oltu siitä lähtien, olo helpottui heyi ja äreys ja kireys meni ohi, en suosittele kenellekään kokeiltavaksi mutta mun olo parani ja tieto siitä ettei oo mitään menettänyt 
Olin aikoinaan polttamatta 1,5vuotta, nyt ymmärrän tuon olleen melkomoista sinnittelyä koko aika. No joka tapauksessa, sitten kerran tuli sellaiset juhlat, joissa ajattelin hyvin voivani maistaa sen yhden (todellisuudessa olin rakennellut tuollaista mahdollisuutta jo pidemmän aikaa mielessäni).
Poltin sen yhden-> oksensin, poltin toisen jos se vaikka maistuisi jo entisaikojen tupakalta->tuli paha-olo, poltin kolmannen->jouduin jättämään juhlat kesken huononolon vuoksi. Seuraavana aamuna poltin vielä yhden ikäänkuin muistelossa ja sen jälkeen poltinkin n.45 000tupakaa ennen kuin pystyin lopettamaan.
Ilmeisesti tarvitsin tuon em.kokemuksen, että tajusin kuinka armottomasti olen nikotinisti (vaikka sen myönsinkin itselleni vasta n.6 vuoden kuluttua).
Tällä kertaa lopettaessa olikin selvä peli alusta asti, minulle ei ollut enää olemassa "sitä yhtä" tupakkaa. Nyt olen ollut melkein 3,5vuotta polttamatta eikä tupakka merkitse minulle enää mitään...ei herätä minkäänlaisia tunteita tai mielitekoja...no jaa tietysti se tunne on edelleen, että olen hiton iloinen kun en enää polta En kuitenkaan halua missään vaiheessa testata nikotiiniriippuvuuttani tupakoimalla edes sitä yhtä hatsia...ehei...minun täytyy olla nöyrä riippuvuuteni edessä.
|
|
|
Olavi V
Rekisteröityi: 08/04/2007 12:07:36
Ei kirjautunut
|
kevis wrote:No,mites menee 
Menee, menee! Tosi huonosti menee, kun ei ole vieläkään kukaan kertonut hyvää syytä alkaa sauhuttelemaan.
Täytyy varmaan yhä edelleen olla polttamatta.
|
Järjetöntä touhua! Tupakointi ja värikuvien ottaminen mustavalkoisesta kissasta.
|
|
|
ElinaKM
Rekisteröityi: 17/04/2007 18:48:53
Ei kirjautunut
|
Hyvä Olavi meihän kestetään!
Ite tosiaan sen viimeisen vedin illalla ja jatkan 8kk:n savuttomuuttani (eihän tätä viikon retkahdusta lasketa eihän )
Tuskanhiki pukkaa taas pintaa ja ihan pimeesti tekee mieli sauhua, mutta perhana, periksi en anna! Etkä anna sinäkään Olavi
|
|
|
Lillium
Rekisteröityi: 06/06/2007 14:03:57
Ei kirjautunut
|
Kuka nyt peräksi antaa! Täähän on kertakaikkisen ihguu rääkätä itteään.. Mä ainaski nautin.. Löytyy masokistin vikaa näjemmä.
|
- Vaan kuka lohduttaisi nyytiä ja sanois vaikka näin:On yöllä kamalaakin kamalampi,päivällä toisin päin" -
|
|
|
kevis
Ei kirjautunut
|
Ei olla kerrottu ei. Koska hyvää syytä ei ole Ola,olet miesten mies
|
|
|
|
WellMux1
Rekisteröityi: 03/06/2007 20:56:18
Ei kirjautunut
|
juu vähissä on neuvot tässä ja mitäs sitä kiirehtimään uudelleen aloittamista ehtiihän sitä myöhemminkin ,
taitaa olla kuin polkupyörällä ajo eli ei taito unohdu.
Voihan sitä aloittaa taas vaikka 15-20 vuoden tauon jälkeen
|
21.5.2007-->
|
|
|