« Takaisin kotisivulle

Stumppi - keskustelu

Haasteita riittää.... XML

Kirjoittaja Viesti

Melisa

Rekisteröityi:
04/04/2007 14:24:48

Ei kirjautunut

Kiitos eerob kauniista sanoistasi
Kyllä se 1. käsky on edelleen se, ettei sytytä sitä ensimmäistäkään. Mutta jotta polla kestäisi 1. käskyn, pitää olla keinoja... Muistan joskus vuosikymmeniä sitten kun lääkäri käski lopettamaan polttamisen keuhkoputkentulehdusten takia. Lehdissäkin oli joskus artikkeleita tupakoinnin lopettamisen hyödyllisyydestä. Mua otti kovasti kaaliin kun vain sanottiin, että lopeta. Kellään ei ollut mitään konsteja, miten se tehdään. Silloin varmaan lopetettiin vaan tahdonvoimalla ja sitä ei mulla niin paljon silloin ollut. Myöhemminkin käytin sitten niksapurkkaa.

Kyllähän tämä hankala prosessi on, sen myönnän vieläkin. Jotkut selviää helpommin kuin toiset. Joidenkin valitsemat keinot eivät sovi kaikille joko taloudellisesti taikka ideologisesti tai ties mistä syistä. Jos jotain olen oppinut tämän kuuden vuoden aikana, niin se on tuo ylläoleva totuus, ettei ole mitään yhtä totuutta. Ainoa totuus, jonka itse allekirjoitan on "ei koskaan enää henkostakaan".

Reilun 40 vuoden savutuksen jälkeen viimeinen tupakka 18.8.2005. Ei koskaan enää henkostakaan.

kira

Rekisteröityi:
22/11/2007 17:21:56

Ei kirjautunut

ONNITTELUT MELISA Sulla 6 v ja 3 kk täyttyi tänään.
Et varmaan laske enää näitä välikuukausia, mutta näin alkuvaiheessa sitä itse seuraa vielä puolivuorokaudetkin.

ELI ONNEA KAIKILLE JOKAISESTA SAVUTTOMASTA HETKESTÄ

7.11.11 eka savuton päivä

7.11.2011 eka savuton

Melisa

Rekisteröityi:

Ei kirjautunut

Kiitos Kira onnitteluista! Onhan 3 kk sentäs 1/4 pallonkierrosta - hyvä kun muistutit!
Joskus näitä välikuukausiakin tulee laskettua, tänään vain mietin, että mikä tässä päivässä on erikoista, mutta se olikin tämä 18. päivä

Reilun 40 vuoden savutuksen jälkeen viimeinen tupakka 18.8.2005. Ei koskaan enää henkostakaan.

Latte

Rekisteröityi:
04/04/2007 21:08:43

Ei kirjautunut

Aplodit myös täältä Melisa-"tätskylle"

Elä tätä päivää- uneksi huomisesta- opi eilisestä

kira

Rekisteröityi:

Ei kirjautunut

Voi Melisa, olet turvani....miten tämän selviän...on ollut niin "helppoo" tähän asti, mutta nyt tuntuu vaikeelta. Sunnuntaina pitäs lähtee reissuun ja tullaan takasin maanantai-iltana. Ajattele, nyt jo suunnittelen, että voin mennä yksin matkalla vaikka shoppaileen ja siellä vedellä salaa. Miten kannustan itseni, että sortumaa ei tapahdu. Pelottaa, olen kuitenkin jo 12 päivää ollu polttamatta, mutta nää reissut on aina petollisia.

Tän kerron, jotta en kehtais sortua. Laitoin stumpin numeron kännyyni. Varmaan soittelen.

Huomenna, siis lauantaina, haen voimia sunnuntaille ja maanantaille.

7.11.2011 eka savuton

Melisa

Rekisteröityi:

Ei kirjautunut

Kiitos Latte-ystäväni, onnittelut aina lämmitttää sydäntä

Voi sentäs Kira-murunen, alkaakos kuherruskuukausi olemaan ohitse ja savuttomuus hyökkää täysillä päälle? Kuinka osaisin asettaakaan sanani oikein. Sen voin sanoa, että tee mitä tahansa muuta, kuin poltat. Syö mitä mieleen tulee, napostele, voit vaikka vähän hermostuakin ja näyttää mieltäsi, lähes mitä vaan; mutta älä ota sitä ensimmäistä henkostakaan. Ainoa, miten voin auttaa, on kertoa omaa tarinaani. Jollakulla muulla voisi olla toisenlaisia ohjeita.

Jouduin itse tulikokeeseen, mutta hiukan myöhemmin kuin sinä. Kyseessä oli risteily Tukholmaan. Olen varmaan toistanut tämän tarinan useaan kertaan täälläkin. Tosiasia kuitenkin oli se, että ymmärsin, ettei minulla tule olemaan niin hauskaa, en jaksa innostua samalla tavalla, alkoholi ei maistu jne. Mutta otin sen huomioon illan mittaan. Seisoin ihmisten kanssa yökerhon takaosassa, jossa silloin sai vielä polttaa. Katselin ystävätärtäni, joka taas ei polttanut kuin juhlissa. Seurasin hänen kättään suuhun, imaisu, pidätys ja puhallus, tupakan kopsauttaminen tuhkakupin reunaan ja sama liikerata uudelleen. Aloin huvittumaan siitä, eikä mieleni tehnyt enää osallistua siihen. En jaksanut valvoa niin kauan kuin laivalla yleensä, en juonut niin paljon jne.. siitä huolimatta, kovasta ilmastoinnista ja puhumisesta musiikin ylitse, silmät olivat aamulla punaiset ja ääni käheä huutamisesta, mutta ei ollut krapulaa ja mikä parasta - en ollut sortunut polttamaan tupakkaa. Seuraava ilta laivalla oli jo helpompi. Ajattelin silloin, että kun Tuklhoman risteilyn kestän ilman tupakkaa, kestän mitkä juhlat vaan! Tämän jälkeen en koskaan epäillyt itseäni ennen juhlia. Toisaalta, joka kerta päätin etukäteen erikseen; tuli mitä tuli, en polta. Oli sitten vähemmän hauskaa taikka mitä vaan; en polta. Aikanaan sitten taas pystyy ehkä pitämään yhtä hauskaa kuin ennenkin - ilman tupakkaa.

Toivon, että terästät itsetsi ja lupaat itsellesi ja vähän minullekin, että teet mitä tahansa, mutta et polta. Takaan, että itsetuntosi nousee, jos pystyt siihen. Toivotan mukavaa reissua kuitenkin, nauti niistä osista, joista voit - savutta.

kira

Rekisteröityi:

Ei kirjautunut

jes KIITOS MELISA;

Tästä saan vahvistusta. Pitää tulostaa tää teksti ja ottaa mukaan taskuun ja päättää, et lukee sen vaikka varttin välein..... NYT SAA OLLA HÖLMÖ JA TANKATA JOTAIN JOS HALUU

Pitää kertoo yks juttu, hävettää niin julmetusti. Olin naapurissa iltaa istumassa, siellä oli synttärit. Naapurin rouva on hyvä ystäväni ja hänen kanssaan käydään aina terassilla höpöttelemässä omia juttujamme ja sauhuilla. Kun menin kylään taas ystäväni kanssa mentiin terassille....en polttanut..."ootko lopettanut, kun et polta?...joo, en oo vähään aikaan poltellu....mahtavaa, champiksen avullako....joo, se on auttanut tosi paljon.... hyvä kira, munkin pitää alkaa lopettele.."

Syötyämme, napseja otettuamme, piti taas mennä ulos terassille....ja silloin pyysin, et saanko yhden ....ET SAA, mieti vähän.

SAMANTIEN SANOIN...KIITOS...ONNEKS ET ANTANUT...EI OLE MIKÄÄN VAIKEUS OLLA POLTTAMATTA.

Nyt olen jo kotona ja olen edelleen erittäin tyytyväinen naapurin kovuuteen.

Tästä saan voimia huomiseenkin, se on niin hetkellistä kun tekee mieli sortua ja tää savuttomana pysyminen -tunne on tosi hyvä.

KIITOS VIELÄ KERRAN KANNUSTUKSESTA JA MYÖS NUHTEISTA, PÄÄASIA, ETTÄ OLETTE EHDOTTOMASTI SAVUTTOMUUDEN KANNALLA.

7.11.2011 eka savuton

kira

Rekisteröityi:

Ei kirjautunut

Ajatelkaa kuin helposti olin sortumassa ja kuinka HELPOSTI EN SORTUNTU. Apu oli tosiaan ystäväni viisaus.

Tästä tulen häntä kiittämään, tuon jotain tuliaisia reissulta kiitokseksi.

7.11.2011 eka savuton

Melisa

Rekisteröityi:

Ei kirjautunut

Terveiset naapurillesi. Hän teki oikein, todella oikein kieltäytyessään antamasta sulle sitä tupakkaa. Joskus on kuin aivot olisi narikassa ja ihminen toimisi jollain selkäytimen jatkeella. suu sanoo jotain, mitä ei oikeasti tarkoita. Tulet huomaamaan, että on todella helppoa myös olla polttamatta. Voimia, sisua ja kärsivällisyyttä!

kira

Rekisteröityi:

Ei kirjautunut

Kiitos Melisa, täältä käyn vielä vahvistusta hakemassa ennen reissua. Oon tosiaan tyytyväinen naapurin ei:stä.
Tänään tulee 2 viikkoa täyteen mulla.Yks rajapyykki sekin ja sitä pitää jatkaa.

Palaillaan huomenillalla.

7.11.2011 eka savuton

Heluna1970

Rekisteröityi:
19/02/2010 13:50:51

Ei kirjautunut

Moro Melisa, pitkästä aikaa. oLEN OLLUT POIS SIVUILTA MUT stumppia en ole unohtanut ja tuskin tuun unohtamaankaan.
Näköjään kävin poterossasi viimeks 22.08 ja tupakin kaipuu silloin vielä kiusasi mutmut "varovainen jipii ja jee" nyt on alkanut kovasti helpottamaan Olen hyvilläni ja ihan eri meininki sen suhteen Siis harmonisempi tms. Jees.... Lopetin siis 14.2.2010. Kiitos Melisa soumats

Kiraa voin lohduttaa ainakinsillä et aika menee alkushokin jälkeen tosi nopeaan ja aikahan tähän projektiin auttaa. Mut alkumatka kantsii tehdä itselleen mahdollisimman siedettäväksi ja SUUNNITELLA päivät ja tapahtumat miten eri asioista selvii ilman. Kira Kira ...Varmasti onnistut jos minäkin pääsin"näin pitkälle" . Ja meikä on tosiaan kipuillut , ja pahimman luokan niksa-addikti olen ja sitä ei parane unohtaa.

jatkoja.

Melisa

Rekisteröityi:

Ei kirjautunut

Kiva Heluna, että poikkesit. Ja siitä olen erityisen iloinen, että sun olos on helpottunut. Sitkeästi kyllä jaksoit, vaikka välillä oli vaikeaa. Harvoilla se niin kauhean helppoa onkaan ja hyvä, että tänne asiasta kirjoitit. Eivät sitten vasta-alkajat luule, että vain heillä on vaikeaa tai että on jotenkin erikoinen, kun on vaikeaa. Ymmärrätte tarkoitukseni sekoilusta huolimatta
Kiralla on nyt vaikeaa, mutta kun vain jaksaa ja yrittää todella tehdä elämänsä muilta osin mukavaksi, selviää kyllä. Ihan helpoksi tätä nyt varmaan kukaan ei uskokaan, muuten Suomessa ei olisi yhtään tupakoitsijaa enää. Ainakin 70 % ellei enmmänkin tupakoivista toivoo voivansa lopettaa, mutta ei vaan onnistu. Joten jokainen joka onnistuu on aikamoinen sankari!

Raikku_2

Rekisteröityi:
03/04/2007 21:49:46

Ei kirjautunut

[quote=kira]Voi Melisa, olet turvani....miten tämän selviän...on ollut niin "helppoo" tähän asti, mutta nyt tuntuu vaikeelta. Sunnuntaina pitäs lähtee reissuun ja tullaan takasin maanantai-iltana. Ajattele, nyt jo suunnittelen, että voin mennä yksin matkalla vaikka shoppaileen ja siellä vedellä salaa. Miten kannustan itseni, että sortumaa ei tapahdu. Pelottaa, olen kuitenkin jo 12 päivää ollu polttamatta, mutta nää reissut on aina petollisia.

Tän kerron, jotta en kehtais sortua. Laitoin stumpin numeron kännyyni. Varmaan soittelen.

Huomenna, siis lauantaina, haen voimia sunnuntaille ja maanantaille. [/quote]

Kira, tervetuloa savuttomien joukkoon!
Nehän on vaikeita alussa juhlat ja kaikenmaailman risteilyt. Toki nykyään helpompaa kun melkeinpä kaikkialla savuttomat tilat.
Reissuissa on sekin nurja puli että niissä voi tavallaan huijata itseään uskomaan, että siellä voi polttaa ja sitten jatkaa savuttumuutta jälleen kotona. Tosiasiassa tällöin vaan huijaa itseään sillä useimmiten ns. bilepolttaminen ei onnistu kun hyvin harvalla ihmisellä. Ja me jotka olemme valinneet tämän savuttoman tien emme edes luovu mistään oleellisesta vaan SAAMME tervellisemmän ja iloisemman elämän.
Tsemppiä
t. Raikku

Tätä viestiä on muokattu 1 kertaa. Viimeisin päivitys28/11/2011 13:36:29

Kukaan ei ole hyödytön, aina voi olla edes huonona esimerkkinä ...

Katti

[Avatar]

Rekisteröityi:
11/04/2007 11:31:55

Ei kirjautunut

Melisalle ja kaikille muillekin oikein hyvää joulua ja onnekasta uuttavuotta. Uudenvuoden päätöksen tekijöille roppakaupalla tsemppiä. Jokainen, joka haluaa, onnistuu kyllä sanoo Katti jolla on kokemusta.

Kuka sen Katin hännän nostaa ellei Katti itse....
Luomuna 19.11.07 ->

Melisa

Rekisteröityi:

Ei kirjautunut

Riemullisen Raikasta Joulun Juhlaa Kaikille Stumppaajille!

Tätä viestiä on muokattu 1 kertaa. Viimeisin päivitys22/12/2011 16:15:59

Siirry: