« Takaisin kotisivulle

Stumppi - keskustelu

Taas tupakatta mutta miksi? XML

Kirjoittaja Viesti

maybetomorrow

[Avatar]

Rekisteröityi:
26/03/2010 12:19:01

Ei kirjautunut

Huohhoijaa niin mä olen uusi täällä. Ihan uusi yksin ja orpo. Ja vielä ilman tupakkaakin!

En ole polttanut kuin 4.5 vuotta. Noro-virus tuossa pukkasi päälle ja sen jälkeen ei kauheasti uskaltanut polttaa, sen verran oksetti kuitenkin.

Hyvää ei kannata heittää hukkaan (tupakoimattomia tunteja) niin ajattelin nyt sitten pistää lakoksi / lopetukseksi / mitä lie?

Olen lopettamisen "ammattilainen". Yrittänyt lopettaa kymmeniä kertoja nuoresta iästäni huolimatta ja halu kai jossain on mutta helvetinmoinen pelko myöskin. Entinen emäntäkin aina sanoo että kyllä se vain kuuluu persoonallisuuteesi se tupakanpoltto.

Pyörittää peukaloitaan, voisi polttaa muttei tunne tarvitsevansa sitä ja miettii jos kuluttaisi aikansa foorumilla sen sijaan että polttaisi tylsyyteen.

Miksei täällä ole tupakkaa polttavaa hymiötä!

Viimeisin lopettaminen, Tupakaton Toukokuu kaatui jo 2.5.2010. Siitä lähtien olen merkinnyt jokaisen ostamastani 255 askista kalenteriin. Yhdessäkään niistä olleet tupakat eivät maistuneet hyvälle, joten luovuin toivosta 31.8.2011 ja lopetin tupakoimattomuuslakon.

Mirja

[Avatar]

Rekisteröityi:
20/03/2010 20:47:26

Ei kirjautunut

No mutta sinähän viisaasti ajattelit...kun muutenkin on huono olo ja"pakko"olla ilman voi hyödyntää sen noin mainiosti
Olenpa iloinen jos ja kun nyt pääsisit siitä eroon,ettet kiskois 35vuotta niinkuin meikäläinen
Kyllä lopettanut savuton persoona sopii aina paremmin kuin pössykkä suussa imevä...usko pois se on harhaa vaan se sopivuus
Jatketaas tästä taas tämä päivä,jookos?

Elämä voi muuttua!

.ja muuttui kans 24.3.2010 klo 14.47!!

maybetomorrow

[Avatar]

Rekisteröityi:

Ei kirjautunut

Moikka Mirjalle! Lueskelin tuossa sun kirjoituksia myös, onnea hienosta päätöksestä!

Täytyy sanoa että ne toimii suurena motivaattorina tällaiselle klopille joka on noviisi vielä tupakinkiskonnassa sinänsä.

Lopettaminen kannattaa nyt jos ei halua loppuikäänsä poltella. Huomenna se olis taas astetta vaikeampaa. Joten pidellään taas tämä päivä!

Viimeisin lopettaminen, Tupakaton Toukokuu kaatui jo 2.5.2010. Siitä lähtien olen merkinnyt jokaisen ostamastani 255 askista kalenteriin. Yhdessäkään niistä olleet tupakat eivät maistuneet hyvälle, joten luovuin toivosta 31.8.2011 ja lopetin tupakoimattomuuslakon.

Mirja

[Avatar]

Rekisteröityi:

Ei kirjautunut

Upeeta maybetomorrow!
On hiton hyvä asia,että 35vuoden tupakoinnistani on edes se hyöty,että se saisi jonkun lopettamaan ja mieluiten paljon aikaisemmin.Muuta hyötyähän siitä ei ole ollutkaan..vaikka niin sen mieltääkin mielellään,että ilman tupakkaa en olisi selvinnyt...ja just Samat asiat olisin klaarannut ja vointini olisi parempi
Tänään ei kyllä revetä tupakkaan .

Elämä voi muuttua!

Butterfly

[Avatar]

Rekisteröityi:
19/03/2010 10:25:41

Ei kirjautunut

maybetomorrow wrote:Lopettaminen kannattaa nyt jos ei halua loppuikäänsä poltella

Hyvä Maybetomorrow,pidä tuosta kiinni!!

Tsemppejä matkaan

BEGI

Rekisteröityi:
07/03/2010 17:43:48

Ei kirjautunut

Voimia teille kaikille, täällä ollaa hengessä mukana!

Mulla tänää 5 viikkoa tupakatta.HIENO TUNNE.

LOPETTANUT 20.2.2010

Butterfly

[Avatar]

Rekisteröityi:

Ei kirjautunut

ONNITTELUT BEGI JA TSEMPPEJÄ KUUDENTEEN VIIKKOON!! HIENOOOO!!

maybetomorrow

[Avatar]

Rekisteröityi:

Ei kirjautunut

Hienoa että muutkin ovat päättäneet vähän muutta elämänsä suuntaa! Thänks tsemeistä ja takaisin kaikille!

Kun viimeisen savukkeesi polttamisesta on kulunut...

20 minuuttia v
verenpaine laskee normaalitasolle
samaten pulssi
käsien ja jalkojen lämpötila kohoaa normaaliksi

8 tuntia v
veren häkäpitoisuus laskee normaalitasolle
happipitoisuus kohoaa normaalitasolle

1 vrk v
sydänkohtauksen todennäköisyys pienenee
Tupakansavusta johtuva hiilimonoksidi on poistunut elimistöstä. Lima ja tupakansavun jäämät alkavat poistua keuhkoista.

2 vrk v
hermopäätteet alkavat uusiutua
haju- ja makuaisti kohenevat
Nikotiini on poistunut elimistöstä. Haju- ja makuaisti alkavat korjautua.

3 vrk
keuhkoputkien krooninen jännitys laukeaa ja hengittäminen helpottuu

2 vk - 3 kk
verenkierto elpyy ja liikkuminen kevenee
keuhkojen kapasiteetti paranee jopa kolmanneksella

Kaikki nuo ruksitut on kyllä tapahtuneet jo, tosin ei ehkä tuossa järjestyksessä. Hittovie täytyy sanoa että olo on yllättävän hyvä, tein kyllä nikotiiniriippuvuustestinkin ja kohtalaista/merkittävää tulosta se mullekin tarjosi. Ohhoh. Vielä en ole uskaltanut paljon kenellekään kertoa tupakoimattomuudesta (en uskalla vielä käyttää sanaa lopetus, en vain polta toistaiseksi, koska en tarvitse sitä). Aiemmin olen aina vähän uhonnut suunnalle tai toiselle, nyt olen anonyymisti täällä. Saa nähdä milloin opiskelijakaverit huomaavat muutosta. Nykyisellään kun ovat savuttomatkin heistä muistuttaneet, että etkö aio käydä tupakalla ollenkaan? Olo on kyllä juupelin jännä kun osaa asennoitua niin ettei tarvitse tai uskalla polttaa ettei hyvä lakonalku tuhoudu!

Mirja: lopetuksesi jelppii tiedätkö hirveän paljon. Näytät rohkeaa esimerkkiä että pitkänkin uran päälle voi sitkeästi vaan taistella tupakkaa vastaan. Samalla kun luen kirjoituksiasi, niin ymmärrän etten halua vitkutella niin pitkään että joutuisin kokemaan kaiken tuon vieroittumisen. Kiitos kun jaat sen kanssamme! Kirjoittelehan taas kuulumisia tänne, vaikka parin tunnin välein!

Mirja

[Avatar]

Rekisteröityi:

Ei kirjautunut

No heipä hei taas!
Kyllä sää maybetomorrow olet nyt TODELLA oikealla polulla Pidä vaan matalaa profiilia,mutta jos suinkin niin pysy erossa pössäkästä Olet enememmän kuin oikeassa...et tarvitse tupakkaa OIKEASTI YHTÄÄN MIHINKÄÄN!Kyllä mulla riittäisi riemua kun hetki ja päivä kerrallansa lukisin ettet sitten olekaan polttanut
Mulla on helvetillinen huoli tullut omasta terveydestä ja oikein aikuisten oikeesti pelottaa mitä tuhoa 35v on saanut aikaan.Hoidan halvaantunutta äitiäni joka nyt illalla sai taas epilepsiakohtauksen josta ei meinannut millään alkaa virota HUH HUH Soitin lopulta 112:een ja ambulanssiväki oli tunnin verran täällä.Äiti lopulta alkoi tulemaan tajuihinsa.Voin sanoa,että kävi ihan toisena heti mielessä,että nyt tupakkaa...mutta onneksi tilanne raukesi parhain päin ja enpähän voi tästä lähteä kiitään kauppaankaan kun äiti mun valvonnassa.Niksupurkkaa kyllä nytkin poski pullollaan Mutta varsinaisesti ei nyt juuri tee kyllä taas mielikään poltella...mutta oli aika tiukka paikka.Onneksi en jättänyt ensimmäistäkään mihinkään!!!Kotterosta siivosin tänään muovikassillisen tyhjiä askeja..tai no..yhdessä oli yksi tupakka.Tuijotin sitä tovin ja murskasin pikimmiten tuusan nuuskaksi ettei vaan eksy huulien väliin
Näin me hei ollaan jo illassa ja savuitta edelleen...JIIIHUUU Hyvä me Ja matka jatkuu..eikö?

Elämä voi muuttua!

iso A

Rekisteröityi:
19/03/2010 18:48:52

Ei kirjautunut

Heippa!

En-muista-minkä-tutkimuksen mukaan fyysinenkin riippuvuus kehittyy jo muutavan viikon - tai kuukauden? - kuluessa. Että sinä, maybetomorrow et lopeta yhtään liian aikaisin. Ja tapana tupakointisi on melko uusi.

Tämähän on vain mun mielipide, mutta tupakoinnin sopiminen persoonaan on vain mielipide. Voit kaikin mokomin olla eri mieltä. Mun mielestä se ei liity persoonaan mitenkään. Se on vain riippuvuus, sairaus, tapa, mitä lie.

Hitto, painoin väärää nappia!

Piti lisätä että onnea matkaan!

Tätä viestiä on muokattu 1 kertaa. Viimeisin päivitys26/03/2010 23:00:18

maybetomorrow

[Avatar]

Rekisteröityi:

Ei kirjautunut

iso A wrote:Heippa!

En-muista-minkä-tutkimuksen mukaan fyysinenkin riippuvuus kehittyy jo muutavan viikon - tai kuukauden? - kuluessa. Että sinä, maybetomorrow et lopeta yhtään liian aikaisin. Ja tapana tupakointisi on melko uusi.

Tänks iso A! Omalla kohdallani fyysinen riippuvuus, ainakin sellainen jollain tasolla havaittava, sen kehkeytyminen kesti varmasti kuukausia. Tapa sen sijaan vei mennessä jo paljon aiemmin. Siitä olen kyllä yhtä mieltä, että nyt kannattaa lopettaa, mutta lähinnä siksi ennen kuin tapa muuttuu liian vahvaksi ja dominoivaksi, nyt kun fyysisesti on vielä ns. helppoa.. Asiat voi olla näinkin päin onneksi!

Just nyt mietin miten voi olla vuoden savutta kun yksikin tunti tuntuu 100 vuodelle. Ja rintaan pistää ja ahdistaa. Olen siis saanut itteni jo aika rapeaksi näillä vuosilla, verenpainehan on aina ollut pienoinen roblematiikka.

Jos olis järkevä ihminen niin osais laskea että ei ole fiksua laittaa yli 10% kuukausituloista tupakan polttoon ja harrastaa tätä lajia kun on jo valmiiksi verenpaine- ja verensokeripulmia ollut. Mutta kun se tapa! Poltin aina kun istuin autoon, vaikka olisin juuri sitä ennen polttanut. Akkuna auki ja tupakki suuhun, ja kun edellinen loppui niin ehti vielä uuden sytyttää. Näin tossa 5km päivittäisellä matkalla yliopistolle kerkisi polttaa yhteensä 4 tupakkaa jo vain autossa istuessa. Hmmh. Kauhee mikä romaani tästäkin syntys taas. Katsotaan huomenna, savutonta yötä kanssataistelijoille.

Butterfly

[Avatar]

Rekisteröityi:

Ei kirjautunut

Täälläkin hirmu pitkiä kirjotuksia..en minä osaa

Tsemppejä ja voimia osaan kuiteen lähettää,niitä säkillinen

maybetomorrow

[Avatar]

Rekisteröityi:

Ei kirjautunut

Tänään tuo otsikon kysymys on pyörimässä päässä heti, ihan heti aamusta asti. Kaikkialta on tukkoinen olo, henki on tukossa, keuhkoa ahdistaa, koko ruumis on jäykkä uhh. Rehellisesti, tänään on se päivä jolloin kompuroin jos kompuroin, kuten aina ennenkin. Ei kukaan jaksa tällaista oloa 3-4 viikkoa.

IsoA: "tupakasta irrottautuminen ei ole erillinen tapahtuma vaan elintapojen pysyvään muutokseen tähtäävä prosessi". Persoonnallisuuteen liittyvällä tekijällä meinasin lähinnä tuota! Me vain mötkön kanssa kutsuimme sitä noin. Rehellisesti suurimman vaikeuden saa aikaan se, että olen aina kehittänyt loistavimmat "liikeideani" tupakalla. Siltä osin se on aika läheisesti kollektoitunut persoonallisuuteen. Anteeksi tänään on taas tämä päivä kun suomi ei tule ulos ja italia riflessoi! Siitä nämä lauserakenteet hahah!

2.5 vrk ja 1 minuutti

t: Giemme

maybetomorrow

[Avatar]

Rekisteröityi:

Ei kirjautunut

Butterfly wrote:
Täälläkin hirmu pitkiä kirjotuksia..en minä osaa

Tsemppejä ja voimia osaan kuiteen lähettää,niitä säkillinen

Perhoskuomaseni älähän hättäile! Kaikkien ei tarvitse leikkiä oman elämänsä Tabermanneja. Hyvää lauantaita, savutonta sellaista!

rebekka roi

[Avatar]

Rekisteröityi:
02/02/2010 16:43:12

Ei kirjautunut

"""Rehellisesti, tänään on se päivä jolloin kompuroin jos kompuroin, kuten aina ennenkin. Ei kukaan jaksa""" Lainaus kirjoituksestasi.
Mihin perustuu että tuota oloasi kestää kolme- neljä viikkoa..Ei varmaan kestä niin kauan yhtäjaksoisesti. Tupakointitarve harvenee ja harvenee, eikä se kestä kuin pari minuuttia kerrallaan jos sitäkään..

Takaporttia älä pidä auki, ajatttele mielummin, olen ollut kohta kolmepäivää polttamatta ja viimisiä vinkasuja koukuttaja iskee.Vaikka röökihimo ei ole konkreettinen vihollinen, sen voi ajatella siksi, koska aikakyykyttäjä se on..
tsemppiä savuttomuuteen.
Toisaalta jos tänään poltat, edessä lopetus on joskus kun taas huomaat kuinka tyhmää hommaa savuttelu on, josta on nautinto kaukana... ja taas vierotusoireet jylläää, jos jylläävät..

voima olkoon kanssasi
Varmuuden vuoksi kaksi tsemppipeukaloa.

30.04.2005 loppui orjuus.Tupakka.org verkon avulla.
Stumppilassa toisinaan kyläilemässä

Siirry: