Lopetin röökin polton 2kk sitten ja painoa on tullut noin 6 kiloa lisää ja valtaisa maha,
mitkään housut ei enää mahdu kunnolla mentävä huomenna ostamaan uusia.
Helpottaako jossain vaiheessa? maha ei ole aamulla mikään iso vaan turpoaa päivän mittaan
ja illalla on kuin olisi 9kk raskaana....
Apuna ollut champix-lääke, tänään on eka päivä kun en ole sitä ottanut.
En tiedä johtuuko lääkkeestä.Joku vois osata sanoa joka käyttää.Itsellä kun tuo vatsa on jo niissä mittasuhteissa,että lainapeitteitä joutuu vaatteiden tilalla käyttään niin ei harmita jos vielä leviää..sitten vaan isompia telttoja Ymmärrän toki huolesi kun vakavasti puhutaan,mutta jospa se siitä laskee..ainakin joistakin vatsavaivoista muistan lukeneeni champixin käyttäjillä.
Ja sitten kovasti onnitteluja kun olet tupakanpoltosta päässyt eroon Jatketaan matkaa
TPN wrote:Lopetin röökin polton 2kk sitten ja painoa on tullut noin 6 kiloa lisää ja valtaisa maha,
mitkään housut ei enää mahdu kunnolla mentävä huomenna ostamaan uusia.
Helpottaako jossain vaiheessa? maha ei ole aamulla mikään iso vaan turpoaa päivän mittaan
ja illalla on kuin olisi 9kk raskaana....
Apuna ollut champix-lääke, tänään on eka päivä kun en ole sitä ottanut.
Minulla ihan sama vaiva kuin sinulla TPN.Vatsa turpoo. minua viissammat ovat sanoneeet,että se johtuu aineen vaihdunnasta.kun tupakin polton. on lopettanut. Pitäis liikkuakin,niin sanoi mulle terveyden hoitaja täti. Se on pahempi paha kun tupakoi. oikealla ruokavaliolla ja liikunnalla se vatsakin asettuupi. Mutta on tosi pirullists.että kysytään odotatko sä. Minä oon sanonut joo odotan kuuta nouseevaa.
Joo kyllä se aineenvaihdunta on niin erillainen kun ei kessuta enää!
Itse viel purkkaa syön nii tuntuu että välillä olisi kun 'plussapallo' poing poing..ei sentää ole vielä väri oranssiksi vaihtunut!
Noh mutta kaipa tuo tuosta joskus tasottuu kuhan vaan liikkuu ja tuota ruokavaliota silmällä pitää.ja joskus itse ainakin kun pääsee tuosta niksupurkastakin eroon.
Voimia savuttomuudentiellä!
Ilman tupakin sauhutteluja alkaen: 1.3.2010
Ilman nikotiinia(niksupurkka) alkaen: 8.4.2010
Nikotiinin orja alkaen : 7.6.2010
SAUHUTTELIJA TAAS: 24.7 ->
Harkitsija: 16.8 ->
Jaa en olekaan ainoa joka on kuin muumipeikko? Mulla ei ole paino noussut, mutta vatsa turpoaa päivän mittaan aivan palloksi ja olo tosi epämukava. Käytän laastaria. Liikun tosi paljon ja syön kuitupitoisesti mutta ei se auta 3 viikkoa polttamatta ja vaan pahenee...
Jeps tenaleidi kyllä luulen että se siintä ajan kanssa tasottuu..älä vaan kysy missä ajassa elimistö kuitenkin pitkä ajan tottunut siihen tupakasta saamiin myrkkyihin jne jotka elimistöä hidastaa/nopeuttaa joten voihan tuossa tasaantumisessa tovi mennä.
aika jännä että laastari kanssa aiheuttaa turpoamista..onko haittavaikutuksissa mainittuna?
itsellä ei hirveesti kokemusta noista laastareist nimittäin ole.
purkan syönnissä sen nyt vielä ymmärtää kun ilmaa tuonne masuun mussuttaa samalla..
voimia ja tsemppiä kaikkille savuttomuudentiellä! ei lannistuta eihän! me ollaan voittajia jippijajei!
Ilman tupakin sauhutteluja alkaen: 1.3.2010
Ilman nikotiinia(niksupurkka) alkaen: 8.4.2010
Nikotiinin orja alkaen : 7.6.2010
SAUHUTTELIJA TAAS: 24.7 ->
Harkitsija: 16.8 ->
Ihana ketju!!!
Olen ollut viisi viikkoa polttamatta ja sama vaiva...maha aivan kaamee. Aamuisin suht "normi" mut päivän mittaan turpoo käsittämättömiin mittoihin
Kaiken lisäks kaasutan sellasia määriä ja sellasella käryllä et kaikki läheiset pakenee mut eiköös tää tästä...joskus
Sama vika Rahikaisella... vaikka taitaa painokin olla nousussa ihan syystä, ruoka kun maistuu vaikkei niin nälkäkään olisi Ilmavaivat ovat tulleet oikein tutuiksi ja ei pahemmin tee mieli kyläillä missään, kun mahassa kiertää ja henget puhuu Syy noihin vaivoihin on vielä kysymysmerkki, joko lääke(Champix), paljot soktonpastillit tai nikotiinin puute. Ehkä se selviää....
Vaan periksi ei anneta vaan katotaan loppuun asti!
Tsemppiä kaikille vatsan kanssa kamppaileville!
Lopetuksen aloitus 8.3.2010 --> ja jatkuu edelleen...
Lohduttavaa ettei ole yksin läskimahansa kanssa tänään on kolmas päivä ilman chanmpixia,
yllättävän helppoa olla ilman tupakkaa, jos vielä tuo aineenvaihdunta tasoittuisi.
Pitänee kohta kokeilla Aktiviaa; jos auttaisi kuten mainos sanoo...
minäkin kärsin kovasti vatsavaivoista n. puoli vuotta lopettamisen jälkeen. Välillä epätoivon partaalla mahani kanssa. Lääkäri sanoi jossain vaiheessa että meneehän se hetki aikaa kropan tajuta, että niitä limoja pitää itse ruveta sinne suolistoon tuottamaan, kun tupakointi ei enää niitä teekkään. Ja minun kropalla siihen vierähti aikaa todellakin se 6 kuukautta=). Nyt n. 11 kuukautta savuttomana on painokin lähtenyt laskuun urheilun avulla. En edes alkuun ottanut stressiä painosta vaan ajattelin, että yksi asia kerrallaan. Mutta kovasti kaikille stumppilaisille tsemppiä savuttomuuteen ja ihanaa kevättä=)
Koettakaa pärjätä, kyllä se vielä iloksi muuttuu Minulle on onneksi käynyt päinvastoin, kuin teille, paino on lähtenyt laskemaan. Kyllä tässä on siihen varaakin, kun ylipainoa on vieläkin nelisenkymmentä kiloa.
Minulle avain on ollut hurja liikunta. Olen käynyt vesijuoksemassa tunnin kerrallaan kolmena päivänä viikossa ja yrittänyt vielä sen lisäksi kävelläkin entistä enemmän, mitä nyt näillä polvilla olen kyennyt. Uiminen on muuten loistava harrastus tupakoinnin lopettaneelle, vedessä ei jostain ihmeellisestä syystä tule kessu edes mieleen.
Ilmalaivoja on taivaallani kyllä liikkunut, mutta osasyynä lienee jatkuva (niksa)purkan mässyttäminen.