| Kirjoittaja |
Viesti |
meriina
Rekisteröityi: 10/06/2010 12:49:11
Ei kirjautunut
|
Olen täällä uusi ja mietin josko täältä saisi apua ja tukea lopettamiseen. Palava halu olisi lopettaa, mutta konstit tuntuvat olevan vähissä. Kokeiltu on Champix, nikotiinilaastarit, inhalaattorit ym. Vielä ei kuitenkaan apua ole ollut. Itselläni riippuvuus tuntuu olevan enemmänkin henkistä kuin fyysistä.
Tuntuu että mitä enemmän mietin lopettamista, sitä enemmän tekee mieli tupakkaa, onko muilla ollut samanlaisia kokemuksia?
|
|
|
Liiru_2
![[Avatar]](http://www.stumppi.fi/uploads/Diary/Avatars/1328644532260_lilli.jpg)
Rekisteröityi: 25/05/2009 01:13:45
Ei kirjautunut
|
Tervetuloa stumppiin.
Aivan varmasti saat täältä kannustusta ja tukea.
Ja kannattaa lukea toisten taisteluita, niistäkin voi saada paljon vinkkiä.
Minä esim. olen kohta kaksi vuotta yrittänyt lopettaa ja aina mennyt pieleen, mutta aina sisukkaasti olen tullut takaisin ja nyt on 33 päivä menossa.
Itse aikoinani ajattelin piruuttani kokeilla kuinka pitkään pystyn olemaan polttamatta ja aloitin niin että kokeilin ensin olla polttamatta koiralenkeillä sitten työmatkalla jne. eli ihan pikkuhiljaa etenin ja opettelin oleen ilman sauhuja.
Tule vaan joukkoon mukaan.
Tsemppiä ja aurinkoista päivää sinulle
|
10.1.2012 klo 00:14
|
|
|
sohvisavuton
Rekisteröityi: 28/05/2010 07:27:03
Ei kirjautunut
|
Hei Merina. Olet tullut juuri oikeaan paikkaan, täällä todellakin tuetaan ja tsempataan toisiamme.
Tyypillinen lista asioita joita olet tupakoitsijana kokeillut yrittäessäsi lopettaa tupakointi mutta yksi siitä ehkä puuttuu. Lainaapas kirjastosta Alan Carrin Stumppaa tähän. Se kirja avaa monella tapaa silmät ja sen jälkeen ainakin minä tajusin mistä on aiemmin kiikastanut. En ollut sisäistänyt että en todellakaan luovu mistään vaikka alankin savuttoman elämän, päinvastoin Eli siinä keskitytään enemminkin tuohon henkiseen puoleen...
Ja ainut oikea konsti lopettaa on jättää sytyttämättä se seuraava savuke, tukea siihen saat täältä roppakaupalla. Täällä on useita jotka ovat ihan precis samassa tilanteessa. Tsemppiä sinulle
|
asenne ratkaisee - aina
savuton elämä 25.05.2010 alkaen
|
|
|
Mirja
![[Avatar]](http://www.stumppi.fi/uploads/Diary/Avatars/1269545151738_1373.jpg)
Rekisteröityi: 20/03/2010 20:47:26
Ei kirjautunut
|
Hei Meriina!
Kiva kun tulit foorumille.Sulla on takana ilmeisesti useampia lopetusyrityksiä jos tuosta apujen luettelosta jotain päättelen.
Jokaisesta kerrasta sulle on varmasti ollut kuitenkin apua kun mietit edelleen asiaa.Hyvä niin.
Olet halukas,mutta keinoja et tunnu löytävän.Mihin ne on kaatunut ne edelliset kerrat?Mikä on ollut vaikeinta?Mikä on ollut hyvää savuttomuudessa?Tämmösiä voisit miettiä aluksi ja kysyä itteltäs miksi haluat eroon tupakasta ja miten olet suunnitellut uutta yritystä.
Uskoisin,että sua jostain syystä pelottaa lopettaminen.Se on sinänsä ihan ymmärrettävää.Niin muakin pelotti ihan hirveesti ja olin epävarma vaikka olinkin päättänyt.Jos sulla on takana hankalia kokemuksia niin ne painaa sun mieltä ja ahdistaa jo valmiiksi sua.Kuule uusi kerta on aina uusi ja edellisten mahdolliset ikävät muistot kannattaa kuopata!
Mieti vähän valmiiksi mitä apukeinoja olisit valmis nyt ottamaan mukaan,niksakorvaus vai mikä olis sun juttu.Ajattele,että haluat lopettaa ja päätät päivän ja hyppäät.Ja hyppää samantien tänne stumppiin.Lue,kerro ja osallistu!Me yhdessä onnistumme kyllä
Kertoilehan fiiliksiä kun saat funtsittua tai mieti täällä kirjoittamalla ajatuksiasi.Sekin joskus auttaa kun lukee omaa tekstiään.Tsemppiä sulle ja palataan asiaan.Mukavaa päivän jatkoa!
|
Elämä voi muuttua!
.ja muuttui kans 24.3.2010 klo 14.47!!
|
|
|
meriina
Ei kirjautunut
|
Hei Sohvisavuton. Ostin tuon kyseisen kirjan viime kesänä ja luin sen samantien. Olin sen jälkeen neljä vuorokautta polttamatta, eikä edes tehnyt mieli. Jostain ihmeen tuntemattomasta syystä mokasin ja kokeilin vielä kerran enkä uskonut jääväni heti koukkuun uudestaan. Siis ihan päinvastoin toimin kuin Carr kirjassaan neuvoo.
Nyt vain täytyy löytää se motivaatio-vaihe taas mikä oli päällä viime kesänä. Täältä on kyllä löytynyt jo pienen ajan sisällä paljon innostavia kokemuksia ja mieli onkin jo kirkastunut.
|
|
|
Tillukas
![[Avatar]](http://www.stumppi.fi/pics/avatars/avatar05.png)
Rekisteröityi: 06/05/2010 18:44:57
Ei kirjautunut
|
Heippaus Meriina, otsikkosi on niin jämäkkä että et voi epäonnistua!
Olen itse lähtenyt Harkitsijoista stumppiliikenteeseen,
tuon Liirun kanssa samoissa ajoissa ja savuttomuuksissa.
Kun muuten hänkin on selvinnyt, on sama mahdollisuus kaikilla repsahtaneilla
ajattelen mää.
Ja Sohvisavuttoman allekirjoitus valaisee kuin halogeenilamppu:
asenne ratkaisee - aina.
Ja Mirjan teksti on taas täyttä rautaa, siinä on minunkin hyvä pysähtyä.
|
Harkitsijoihin 6.5.2010
Päättäjiin ja tumppaus 8.5.2010
Lopettajiin 13.5.2010
Ja loppu onkin historiaa.
|
|
|
Mirkku
![[Avatar]](http://www.stumppi.fi/uploads/Diary/Avatars/1286133241944_kuva5.jpg)
Rekisteröityi: 03/01/2009 14:49:44
Ei kirjautunut
|
No hei halooo! Samoja kamppailuja on täällä käyneet lähes kaikki ja selviytyjiä on pilvin pimein.
USKO ITSEESI JA PÄÄTÄ EN SYTYTÄ ENÄÄ KOSKAAN....... EN SYTYTÄ ENÄÄ KOSKAAN.................. EN SYTYTÄ ENÄÄ KOSKAAN...... EN SYTYTÄ ENÄÄ KOSKAAN..... PÄÄTÄ EN SYTYTÄ ENÄÄ KOSKAAN ja siitä on helpompi lähteä alkuun. Sulla on takana aivan hyviä aloituksia, olet varmaan huviksesi pikkusen vielä maistellu ja siitä se lähtee uudelleen.
Mieti, olisiko tulevaisuutesi parempi, jos jatkat polttamista, menetätkö jotain?? Vastaavasti mieti mitä hyödyt, jos lopetat jo nyt etkä kolmen kymmenen vuoden päästä.
Loppupelissä lopettamisesta taidetaan tehdä vaikeampaa kuin se onkaan. Täällä on monta jopa 40 vuotta polttanutta ja tällä tietämyksellä ja kokemuksella voin sanoa olleeni täysi hölmö, kun niin kauan polttelin. Lopetuskin sujui helpommin kuin uskoin ja nyt lähes inhoan koko tupakkaa. Yhtä himoittava kuin koirankakka, en panis suuhuni mistään hinnasta.
Kuten Mirja sanoo, se on ASENNE joka ratkaisee onnistumisen. Tee järkevä päätös heti saman tien ja usko onnistumiseesi. Hae tukea stumppilasta, täällä voit tuulettaa tunteita ja olla oma itsesi. Kaikenlaiset fiilikset on varmasti tuttuja, mutta porukka on sittenkin selviytynyt ja niin selviät sinäkin. Ei kun mukaan vaan, meitä on joka junaan lähtijää, etkä ole huonompi kuin me muutkaan.
Tätä viestiä on muokattu 1 kertaa. Viimeisin päivitys10/06/2010 21:32:23
|
Vapautunut nikotiinin orjuudesta 1.1.09 alkaen, yli 40 savuisen vuoden jälkeen. 3 HEPpiä jo saavutettu.
|
|
|
tutetu
![[Avatar]](http://www.stumppi.fi/pics/avatars/avatar09.png)
Rekisteröityi: 07/01/2008 21:07:03
Ei kirjautunut
|
meriina wrote:.. Jostain ihmeen tuntemattomasta syystä mokasin ja kokeilin vielä kerran enkä uskonut jääväni heti koukkuun uudestaan...
Nyt vain täytyy löytää se motivaatio-vaihe taas mikä oli päällä viime kesänä. Täältä on kyllä löytynyt jo pienen ajan sisällä paljon innostavia kokemuksia ja mieli onkin jo kirkastunut.
Mieti mitä haluat, luettele ja laske syitä tupakointiisi, ja sitten ne syyt, jotka puoltavat savutonta elämää. Siitä sitten lasket, mitä haluat elämältäsi tulevaisuudessa. Tähtäätkö savuttomaan, myrkyttömään elämään vai haluatko syytää rahasi tupakkateollisuuden hyväksi ja pitää itselläsi myrkyt, hajuhaitat, terveysriskit jne. Tiedät kyllä!
Sitten kun olet valinnut, minkälainen haluat olla joskus tulevaisuudessa, tee päätös tavoitella sellaista tulevaisuutta.
Jos haluat tupakoida - tee niin.
Jos haluat savuttoman elämän, jätä sytyttämättä. Sitten valitset niitä tapoja, jotka vahvistavat sinua valitsemallasi tiellä: iloitse jokaisesta savuttomasta hetkestä, polttamattomasta tupakasta, kehu ja kannusta itseäsi ihan ääneenkin. Stumpista saat lisää kannustusta, tukea, ymmärtämystä, tänne voit jakaa omia tunnelmiasi jaksaaksesi.
Valitse mitä haluat ja sitten toimi sen mukaisesti!
|
Päämäärääni kulkeva hissi on epäkunnossa, itse on kiivettävä omat portaani.
Savuton elämä alkoi 4.1.2008
|
|
|
meriina
Ei kirjautunut
|
Kiitos kaikille tsemppaavista vastauksista
Kun näitä lueskelin, niin tuli sellainen olo, että tottakai mä pystyn! Ja niin aionkin tehdä, koska en todellakaan halua tupakoida ja en todellakaan halua olla jonkun nikotiinin koukutettavissa.
Sitä vaan tarvii potkun persauksille!
|
|
|
meriina
Ei kirjautunut
|
Ja vielä jatkoa...
Olen tässä pitkän ajan jo tehnyt itsetutkiskelua ja tullut tulokseen, että se on todella se pelko, joka estää meitä pääsemästä eroon tupakasta. Omalla kohdallani ainakin. Huomasin, että heti kun vain mietin, että pitää lopettaa, niin sitä enemmän teki mieli ja melkein iski pakokauhu
Mutta nyt kun sen tiedostaa, niin sille pelolle on jotain tehtävissä ja niin myös aionkin!
Mietin myös, että miten voin omia lapsia opettaa terveeseen elämään muuten, kuin olla hyvänä esimerkkinä. Se on ihan sama mitä lapsille sanoo, jos itse kuitenkin tekee toista.
Ja tänään on se päivä kun viimeisen tupakkani poltan ja siitä alkaa terve ja savuton elämä!
Mä olen niin intoa täynnä ja siitä kiitos teille! Ja teitä tulen varmasti jatkossa tarvitsemaankin
|
|
|
Mirja
Ei kirjautunut
|
No niin Meriina!
Oikein hieno päätös!!!!Sulla on mahtava motivaation lisääjä ne lapset.Oletkin oivallinen esimerkki heille kun nyt päätät lopettaa.
Mää olin tehnyt päätöstyötäni viime syksystä asti ja ihan samanlailla kun h-hetki alkoi lähestymään olin ihan tönkkönä pelosta ja vedin kaksin käsin tupakkaa,ihan todella niinkuin viimeistä päivää.Mun täytyy myöntää ettei alku ollut helppoa,mutta sitten kun vaan sinnitteli alun päivät niin ei se kyllä niin vaikeaa ollutkaan mitä pelkäsin.Siis sehän on hyppy tuntemattomaan ja uuden opettelua.Kaikki asiat on opeteltava uudelleen ilman tupakkaa.Se voi olla hankalaa,mutta siitä selviää kun etenee pikkuriikkisin askelin.Jokaisen hetken kun on selvittänyt ilman savuja voi olla ylpeä itsestään ja siitä saa voimaa kohdata seuraava hetki.Pian tulee se kohta kun ei koko ajan ajattelekaan enää tupakkaa jne.Sä onnistut kun päätät ettet missään tilanteessa sorru siihen yhteenkään vaan menet eteenpäin keinolla millä hyvänsä.Ja stumpissahan meitä on ..tule mukaan vaan savuttomaan sakkiin,tervetuloa ja tsemppiä!!!
|
Elämä voi muuttua!
|
|
|
Mirja
Ei kirjautunut
|
meriinalle isot tsempit ensimmäiseen savuttomaan aamuun ei muuta kuin tulet stumppiin heti "aamusavuille"lueskeleen ja kirjoitteleen...siitä se lähtee ja muista,että tää etenee hetki kerrallaan alussa.Jos tuntuu hankalalta,muista se menee ohi kun et sytytä!!!!No niin,hyvin se menee
|
Elämä voi muuttua!
|
|
|
sohvisavuton
Rekisteröityi: 28/05/2010 07:27:03
Ei kirjautunut
|
Merina, meitä kaikkia on pelottanut ja askarruttanut mitä tuleman pitää, se kuuluu asiaan ja ihana tunne on sitten huomata että pelkäsi ihan turhaan
Stumppiin vaan lukemaan muiden juttuja niin saa voimaa ihan hirmuisesti. Hyvä myöskin kun käyt pääsi kanssa keskustelua, siitä on sinulle tosi paljon hyötyä. Muista ettet kuuntele nikkisen tyypillistä vastaväitettä joka usein alkaa sanalla mutku... Ajattele itseäsi savuttomana ja vastaat nikkiselle ei ole mutkuja mutta sitäkin enemmän sitkuja kun jätän lankeamatta siihen ansaan jota koitat kuiskutella mulle
Tsemppiä ja tulehan kertomaan kuis huiskii
|
asenne ratkaisee - aina
savuton elämä 25.05.2010 alkaen
|
|
|
meriina
Ei kirjautunut
|
No niin, vihdoin ja viimein pääsin koneelle. Eilen illalla klo 21.35 viimeisen savukkeen poltin. Ilman mitään apuja vielä tähän asti menty ja ihan hyvä olo. Tai siis ei ihan ilman apuja, kaivoin Stumppaa tähän-kirjan kaapin pohjalta. Siitä ja täältä siis apuja kun tulee vaikea paikka, mutta vielä on fiilis hyvä
|
|
|
Mirja
Ei kirjautunut
|
Hienoa meriina!!!Siitä se lähtenyt upeesti liikkeelle HYvä,hyvä
|
Elämä voi muuttua!
|
|
|