« Takaisin kotisivulle

Stumppi - keskustelu

Hei kaikille! XML

Kirjoittaja Viesti

mirva

Rekisteröityi:
08/06/2010 09:38:17

Ei kirjautunut

Olen 31 vuotias 3 lapsen äiti.Minulla todettiin n.vuosi sitten astma.Astma ei ole kovinkaan paha,mutta että joudun päivittäin käyttämään avaavaa flixotidea.Nyt olenki tosissaan harkinnut tupakoinnin lopettamista.olen polttanut n.15vuotta,en kylläkään raskauksien aikana,mutta muuten sitten Nyt tosissaan haluaisin lopettaa,mutta tuntuu tosi vaikealle.Tulinki tänne stumppiin ja huomasin että täällä on tosi piristäviä ja kannustavia kirjoituksia Voisitteko antaa mulle hyviä vinkkejä,ja tsempata mut siihen mielentilaan että pystyisin lopettamaan ton myrkky käärelön tupruttamisen.Miten siitä tunteesta pääsee eroon kun aamulla ekana tekee tupakkia mieli??? Kiitos.Hauskaa Kesää kaikille

Mirja

[Avatar]

Rekisteröityi:
20/03/2010 20:47:26

Ei kirjautunut

No hei Mirva ja tervetuloa foorumille!
Hyvän asian tiimoillahan olet sinäkin liikkeellä.Täällä stumpissahan tosiaan kannattaa käydä lukemassa viestiketjuja.Alusta loppuun ja samalla fiilistellä vähän itteensä,että miltä se kuulostaa kun lueskelee.
Se.että tupakka on ekana mielessä aamulla on enemmän kuin tuttua mulle ja monelle,monelle muulle.Siitä onkin opittava irti,ja sekin onnistuu kyllä!Kun saat ajatusmaailmaasi lopettamispäätöksen,mieti koska se päivä olisi,mitä apuja ehkä haluat käyttää ja sitten lopetat.Ensimmäisinä aamuina ja päivinä voi olla vähän hölmistynyt olo,että mitäs nyt.Siitä alat pikkuhiljaa asia kerrallaan tekemään tavallisia arjen asioita,selätät jokaisen mieliteon yhden kerrallaan.Ei kannata alkaa vatvomaan mielessään niitä eikö enää koskaan ...vaan mennä eteenpäin.>Ja sä onnistut kyllä.Luja päätös ja stumppiin kun vaan aika ja fiilis on sellanen.Täällähän on valtava kirjo erilaisia lopetustarinoita.lue ja tutustu.Ja kun olet valmis niin tänne vaan,samaan paattiin
Mä poltin 35 vuotta ja ajattelin etten koskaan lopeta tai edes pystyisi lopettamaan ja täällä mennään,12.viikko menossa
Sä onnistut jos tahdot Me jelpitään sua kyllä

Tätä viestiä on muokattu 1 kertaa. Viimeisin päivitys10/06/2010 17:02:45

Elämä voi muuttua!

.ja muuttui kans 24.3.2010 klo 14.47!!

mirva

Rekisteröityi:

Ei kirjautunut

Kiitos todella paljon vastauksestai Mirja!! Tämä antoi todella paljon mulle vahvistusta siitä että voin onnistua tupakin polton lopettamisessa Tiedän että tarvin paljon kannustusta,ja kiva kuulla että sitä saan.Niin ja tiedän että olen täällä päivittäin/hetkittäin aina kun vain kerkeen kirjottelemassa fiiliksistä.Aattelin että tämä on myös yks hyvä keino käydä kirjottamassa fiiliksistä tänne,jos ja kun tekee mieli tupakkaa...niin jospa sekin helpottaisi pääsemään pahimpien tuskieni yli.Aattelin että huomenna lopetan,ja olen valmistautunut siihen jo täysin.Siksi kirjotinki tänne jo tänään,että voin huomenna tulla kirjotteleen fiilikset

Mirja

[Avatar]

Rekisteröityi:

Ei kirjautunut

Oho,olipas hieno juttu!!!!
Kiva kun tulet Täällä tosiaan monet muutkin "käy tuprulla".Se on hyvä tapa,tupakointi ei Onko sulla mitään korvaavia vai lopetteletko ilman?Mulla on noi niksapurkat,joillakin on champix-kuuri,toisilla laastari,joillakin ei mitään.Mutta kaikilla on sama päämäärä ja päätös!
Lämpimästi tervetuloa porukkaan!!!!

Elämä voi muuttua!

mirva

Rekisteröityi:

Ei kirjautunut

Olen ostanut varulta nikkis purkkaa,ja monta pussia tavallista purkkaa. Jospa nämä riitäis,ja sitten tämä stumppi sivusto on kyllä ihan jees juttu.Oon kuullu (en tiiä onko perää),että nämä nikkis hommelit vain pidentää pääsemistä lopullisesti tupakoinnista eroon...(jää kuulemma riippuvaiseksi näihinki)Mutta pakkohan niitä on aluksi käyttää.Mielestän tärkein on nyt se että voi lopettaa ton myrkky käärelön polttamisen..ettei se enempää tuhoa keuhkoja Joo mutta hyvillä mielin odotan huomista,hieman jänskättää.

Tillukas

[Avatar]

Rekisteröityi:
06/05/2010 18:44:57

Ei kirjautunut

Hei Mirva, hienoa kun tulit.
Minullakin viimeinen putki kesti tuon 15v, joista viimeiset 10v annoin todella palaa!
Lapset tulivat tehtyä valmiiksi jo ennemmin.
Ensimmäisen 5v tuosta pitikin polttaa enempi salaa.

Ja nyt kuukausi sitten tein yhden eloni muutamista parhaimmista ratkaisuistani,
liityin Stumppin harkitsijoihin. Ja samoin kuin sinä ostin purkat valmiiksi ja aloitin tuotapikaa.
Olen ollut niin iloinen ja energinen että en ole huomannut edes kuuluisaa nikkistä tiluksillani

Hapen puutetta lähinnä olen tuntenut niin lujaa, että ulkoilla on pitänyt pieni kävelysessio joka päivä.
Ihanaa kun kesään päin mennään! Ai niin se on jo mutta silti.
Mutta siis kuin keuhkot olisivat vasta nyt saaneet äänensä kuuluviin ja happea haukkoen huutavat apua.
Paitsi ei enää.

Äkkiä savuton minä-imagokin on löytynyt. Minulla se on sporttinen,
kun ostin "palkintorahoillani" uusia vermeitä urheilukaupasta
Ja niksapurkkaa saan syödä vaikka loppuelämän kunhan en polta,
minua viisaammat lapseni ovat antaneet luvan hahah.

Jännittävä uusi seikkailu on alkanut, hyvää matkaa!

Harkitsijoihin 6.5.2010
Päättäjiin ja tumppaus 8.5.2010
Lopettajiin 13.5.2010
Ja loppu onkin historiaa.

Mirja

[Avatar]

Rekisteröityi:

Ei kirjautunut

Hei Mirva!
On hyvä mun mielestä,että sulla on varalla niksapurkkaa.Eihän sitä vielä tiedä kaipaatko mitään apuja,mutta jos tulee kuitenkin vääntöä niin onhan se miljoona kertaa parempi kuin tupakka,tästä olen kyllä samaa mieltä.Itse olen jo siirtynyt 4mg purkasta 2-milliseen ja vasta 12.viikko kuitenkin menossa.Paketissakin lukee,että vähintään kolme kuukautta.Olen ajatellut,että vaikka lopun elämää puren mieluummin purkkaa kuin poltan tupakkaa.Mutta sittenhän sen näkee mikä sulle on parasta.
Varmasti sua jännittää,mutta ole luottavaisin mielin.Voit tulla stumppiin heti kun siltä tuntuu.Nuku yösi hyvin ja huomenna tavataan!Tsemppiä aamuun

Elämä voi muuttua!

mirva

Rekisteröityi:

Ei kirjautunut

Kiitos teille kovasti tsemppauksesta. Jotenki tuntuu jo että minä varmasti onnistun.Nämä teidän hyvät neuvot ja tsemppaukset antaa mulle todella vahvat fiilikset onnistua.Odotan jo innolla huomista alkaavaa aamua En ota nikkis purkkaa jos EI ole pakko,mutta jos tuntuu vaikealta niin sitten laitan nikkis purkan suuhun ja jauhan sitä.... Voitteko vielä kertoa että siirrynkö huomenna kertomaan fiiliksistäni tonne lopettaneiden palstalle??vaimiten se menee?

Mirja

[Avatar]

Rekisteröityi:

Ei kirjautunut

Moi Mirva!
Sää voit siirtyä sinne myös koska olethan sä huomenna lopettanut Se lienee makuasia.Toiset tykkää olla kaikissa osioissa.Itse taisin loikata parin päivän päästä harkitsijoista suoraan lopettaneisiin.Mitäs sitä muuta kun on kerta lopettanut

Elämä voi muuttua!

mirva

Rekisteröityi:

Ei kirjautunut

Aivan.Taidanpa siirtyä sitten lopettaneisiin huomenna.Joten sielläpä huomenna sitten kirjoitellaan En tiedä mutta mulla on erittäin vahva ja mahtava fiilis.Tiedän että synkkiä päiviä mahtuu vielä paljon mukaan,mutta täältä stumpista saa voimaa Joten huomisiin.Hyviä öitä vaan kaikille Toivottavasti teitä ei rupee "ärsyttämään"jossain vaiheessa kun mä kirjottelen ja kirjottelen tänne,mut tiedän et tää on mulle se oikee lääke jos meinaan pysyy savuttomana

tutetu

[Avatar]

Rekisteröityi:
07/01/2008 21:07:03

Ei kirjautunut

Onnittelut hyvästä päätöksestä!
Meitä vanhoja stumppilaisia ei rupea ärsyttämään - on niin paljon kokemusta siitä, minkälaista on irtautua tupakan orjuudesta. Samoin tietoa siitä, mikä auttaa. Siis vietä aikaa stumpissa, lukemalla tai kirjoittamalla, apua on kummastakin.

Psyykkaaminen eli uusien toimintamallien suunnittelu on minusta tärkein tapa. Keskity kaikkeen siihen, mitä hyvää seuraa tupakoimattomuudesta. Hyväksy se asiaankuuluvana, että tupakan myrkyistä irrottautuminen saattaa aiheuttaa epämukavia oloja tai tuntemuksia, mutta mitä halukkaammin haluat olla tupakatta, sitä nopeammin ikävät vaiheet jäävät taakse.
Vain polttamattomana vieroitusoireet vähenevät ja uusi, savuton elämäntapa saa tilaa sinussa. Nauti siitä!

Päämäärääni kulkeva hissi on epäkunnossa, itse on kiivettävä omat portaani.

Savuton elämä alkoi 4.1.2008
[Email]

Mirja

[Avatar]

Rekisteröityi:

Ei kirjautunut

Mirvalle toivottaa yökyöpeli-Mirja oikein hyvää ja reipasta mieltä ensimmäiseen savuttomaan aamuun!Sä onnistut kyllä.Hetki kerrallaan eteenpäin ja usko itseesi ja voimaasi.Jos on hankalaa niin muista,se menee ohi ja kun tätä jatkuu niin onnistuminen tuo voimaa jatkaa.Aika kuluu ja sinusta kehittyy oikein raikas ja savuton persoona
On mukava kun tulet porukkaan

Elämä voi muuttua!

Siirry: