« Takaisin kotisivulle

Stumppi - keskustelu

milloin sitä lopettaisi XML

Kirjoittaja Viesti

Danistop

[Avatar]

Rekisteröityi:
16/06/2010 18:20:33

Ei kirjautunut

heipparallaa! ensimmäistä kertaa tänne kirjoittelen.. Lopettamista olen monesti miettinyt ja lakkojakin pitänyt.. aina se vaan on rööki takas suuhun mennyt. Nyt ihan tosissani haluan lopettaa! inhoan tätä tupakka yskää joka tällähetkelläkin velloo, inhoan miten haisen pahalle. Syitähän riittää ja tukea saan poikaystävältä joka ei polta ja myös pari ystävääni ovat vähän ajan sisällä lopettaneet. Minulle ehkä eniten vaikeuksia tuottaa se kun juon vaikka muutaman siiderin viikonloppuna niin sen jälkeen tekee eniten mieli tupakkaa.. Jotkuthan ns. antavat itselleen luvan polttaa silloin kun juo. Ja ehkä mietityttää miten saan rutiinit muutettua, koiran ulkoilutus aamulla jolloin se tupakka on aina mukana. Luin tuossa blogeja ja huomasin kuinka moni on asettanut päivämäärän lopettamiselle. Itse tällähetkellä vähän kipeä, eikä ehkä niin paljoa nyt tee tupakkaa mieli mutta tiedän että kohta varmasti tekee.. Ja juhannuskin tulossa pian. En usko pystyväni olemaan sitä tupakoimatta. Täytyisiköhän minunkin päättää päivämäärä, ja ennen sitä ostaa valmiiksi joitain nikotiinikorvaavia aineita. Liekköhän viime "lopettaminen" ei onnistunut koska lopetin ns. heti, miettimättä enkä valmistellut itseäni siihen.. Tälläisiä ajatuksia tällä harkitsijalla..

sohvisavuton

Rekisteröityi:
28/05/2010 07:27:03

Ei kirjautunut

Hei Danistop, kiva että harkitset lopettamista. Olisi hyvä jos voisit valmistautua niin henkisesti kuin aineellisesti (korvaustuotteet tms) lopetukseen niin onnistumisen mahdollisuuden määrä tulee maksimoitua. Entäpäs jos vaikka huomenaamulla lenkittäisit koirasi ilman savukkeita? Ota se vaikka kokemuksen kannalta
En oikein koskaan ole ymmärtänyt mikä logiikka siinä on että polttaa viikonloppuisin viihteellä mutta muuten ei. Toki se vaikuttaa ensisilmäykseltä paremmalta vaihtoehdolta kuin päivittäinen tupakointi mutta rehellisyyden nimessä joko sitä haluaa tupakoida tai ei. Monilla menee sitten viikko ehkä kärvistellessä ja viikonlopun luvallisia sauhuja odotellessa ja näin nikotiini nostetaan arvojalustalle jolle se ei todellakaan kuulu.
Pohdi asiaa ja lue tätä sivustoa, täällä on monenlaisia ja tyylisiä lopettajia ja tukea lopettamiseen saat täältä yllinkyllin.
Tsemppiä sinulle

asenne ratkaisee - aina
savuton elämä 25.05.2010 alkaen

Danistop

[Avatar]

Rekisteröityi:
16/06/2010 18:20:33

Ei kirjautunut

Kiitoksia vain. Juuh tottahan se on että jos lopettaa niin lopettaa sitten kokonaan, eikä vain "pitkitä" sitä. Ittellä vaan on se että jos sitä sen muutaman ottaa niin sitten sitä tupakkaakin tekee mieli.. Elikkäs ehkä toi tuleva juhannus viel mennään näin ja sitten kattelis lopettamista uudelleen. Saa sitten ihan rauhassa lopettaa. Aivan mahtava sivusto tää ja stemppausta tosiaan löytyy täältä, elikkäs palailen sitten uudelleen asiaan. Hauskaa kesää kaikille!

sohvisavuton

Rekisteröityi:
28/05/2010 07:27:03

Ei kirjautunut

ooh juu kyllä sitä alkoholin kanssa tekeekin useimmiten mieli polttaa vielä enemmän, polttaahan sitä tupakoitsijanakin tuplamäärät tai ainakin minä poltin.
Hyvää kesää myös sinulle ja toivottavasti pääsemme vielä lukemaan tupakoinnin lopettamisestasi

asenne ratkaisee - aina
savuton elämä 25.05.2010 alkaen

Pip

Rekisteröityi:
22/09/2010 17:14:31

Ei kirjautunut

Heippa, liityin tänään tänne foorumille. Harkitsija olen ollut viime lauantaista, 18.9.2010 lähtien. Vielä pitää päättää, että minkä nikotiinivalmisteen avulla tulen lopettamaan.

Mutta aiheeseen: aikaisempi lopetuskerta päätty aikanaan just kännissä retkahtamiseen.

Itse olen lopettanyt kännissä polttamisen. Menin vaan baareihin, joissa oli ällöttävä tupakkakoppi, johon ei tosissaan halunnut/pystynyt menemään. Toimi mulle. Nykyään ei tee yhtään mieli tupakkaa kun juon missä tahansa ja milloin tahansa.

HUOM! Baarit, joissa on MAHDOLLISIMMAN karsee röökikoppi.

Tätä viestiä on muokattu 1 kertaa. Viimeisin päivitys22/09/2010 17:31:24

perttil

Rekisteröityi:
11/10/2010 23:27:11

Ei kirjautunut

Kyllä tämä on vaikeaa. Järki sanoo vahvasti, että lopeta mutta on tämä pössyttely vain niin mukavaa. Nyt kyllä on pakko 45-vuoden pössyttelyn jälkeen lopettaa, koska tähän kuolee ja auttaakohan se lopettaminenkaan enää. Tulin tähän foorumiin tänään ja taidan mennä nyt tupakalle...mutta apua ja tukea!!!

Erna

[Avatar]

Rekisteröityi:
20/09/2010 08:57:34

Ei kirjautunut

perttil wrote: Nyt kyllä on pakko 45-vuoden pössyttelyn jälkeen lopettaa, koska tähän kuolee ja auttaakohan se lopettaminenkaan enää.

Yksiselitteinen vastaus, jota omaan päähänikin yritän takoa: lopettaminen ei ole koskaan liian myöhäistä eikä siihen edes kuole toisin kuin tupakkaan.

No joo, kaikkihan me joskus kuollaan, mutta tapa sais olla miellyttävämpi kuin tukehtuminen.

Tsemppiä ja kuten vanha sananlasku sanoo: alku aina hankala, lopussa kiitos seisoo

Loppu 20.9.2010

Siirry: