« Takaisin kotisivulle

Stumppi - keskustelu

Tuleva juhannus hirvittää XML

Kirjoittaja Viesti

Opa

[Avatar]

Rekisteröityi:
16/06/2010 23:58:47

Ei kirjautunut

Terve vaan. Ikää mulla on 26 vuotta. Olen itse ollut nyt 6 päivää ilman tupakkaa. Reilu 6 vuotta olen ennen lopettamistani poltellut melko säännöllisesti, tahtia 8-10 savuketta päivässä. Stopin hommalle pistin sen vuoksi, että huolestutti oman terveyden vuoksi, haisin kuulemma pahalle ja halusin hajuaistini takaisin.

Lopettamisen myötä olen välittömästi huomannut, että hengittäminen on helpompaa, energiaa riittää enemmän ja kunto on noussut. Jaksan kävellä pitkiä lenkkejä uupumatta.
Nikotiinipurkkaa kävin ostamassa ja olen välillä popsinut. Helpottaa pikkusen, mutta tupakointi tapana on tiukassa.

Tupakka on aina ollut itselleni ns. pelastus. Jos edessä oli tiukka tilanne, tai stressiä ym. niin ajatus siitä, että voin kuitenkin vetää tupakin helpotti. Nyt sitä ei sitten enää ole. Usein se on myös tuntunut aidosti nautinnolliselta vetää savut.

Lopettamisen edut ovat selvät, enkä näistä jo saavutetuista asioista haluaisi luopua.
Näin kuitenkin vähän viiniä nauttineena alkaa tupakanhimo kalvaamaan aika pahasti. Ajatus tupakalla käynnistä on suorastaan taivaallinen ja alkaa jo tuntua melkein hyvältä idealta hylätä koko tupakoinnin lopetus -idea.

No tietenkään tänä iltana mulla ei edes ole mahdollisuutta polttaa tupakkaa, onneksi.
Pelottaa vaan tuleva juhannus, kun tiedän että alkoholia nautitaan ja tämän myötä tupakanhimo kasvaa. Repsahduksen vaara on ilmeinen.

Mitenköhän siihen valmistautuisi. Tuntuu, että jos poltan nyt yhdenkin, niin olen hävinnyt pelin. Vaikka se jäisikin siihen yhteenkin, niin tuntisin olevani pettyneen itseeni. Keuhkot tuntuvat kummalla tavalla puhtaammilta, mutta samaan aikaan tuntuu että olisi ihanan tuntuista vetää niihin sitä saastaista savua. Blärgh. Ahdistavaa.

Omat tuskailut tupakan kanssa tuntuvat oudoilta. En tunne niinkään fyysisiä vieroitusoireita, mutta tupakointi tapana on ollut minulle tärkeä.

maltti

Rekisteröityi:
11/05/2007 21:34:02

Ei kirjautunut

Morjens!
Opa: Onnea päätökselle, olet oikealla tiellä ja vielä näin varhaisessa vaiheessa siis ikä ja tupakointi vuodet. Pyri pitämään peli puhtaana, ei ensimmäistäkään tupakkaa.
Nauti helpommasta hengittämisestä ja siitä että haistat ulkoilmasta hienoja kesän tuoksuja, vetele syviä henkosia puhdasta ilmaa ja nauti siitä.
Ota tilalle vaikka liikunta tai jotain muuta joka saa ajatukset pois tupakasta.
Aivopese itsesi, kuvittele täysin tupakaton itsesi. Jokainen savuton päivä on eteenpäin.
Tsemppiä!

Tenaleidi

[Avatar]

Rekisteröityi:
09/03/2010 18:59:18

Ei kirjautunut

Moikka Opa! Jokainen lopettamista joskus edes yrittänyt on vuorollaan kelaillut noita juttuja mitä nyt sinäkin. Eikö ole hullua, että samaan aikaan kun tunnet olosi fyysisesti mielettömän paljon paremmaksi, tekisi taas mieli tehdä positiiviset vaikutukset tyhjiksi ja pistää palamaan nopeasti sitä ihminen unohtaa...suosittelisin sulle lämpimästi luettavaksi Allen Carrin "Stumppaa tähän!". Vaikka et ikinä voisi kuvitellakaan mitään parempi elämä-oppaita lukevasikaan Kirja antaa paljon ajateltavaa kaikista noista asioista, joista kirjoitit. Esim. tupakointi ei ole tapa vaan ainoastaan fyysinen riippuvuus, poltitpa sitten 1 tai 100 päivässä. Tupakoija EI saa nautintoa polttamisesta, luulee vaan niin, koska polttaminen poistaa vieroitusoireet. Tuosta kirjasta oli mulle suunnaton apu, vedin kessua 22 vuotta, aski päivässä kaksi parhaassa. Lopetin laastarilla, mutta noilla ajatuksilla olen aivopessyt itseni pysymään savuttomana. Ja oikeassa olet siinä, ettei meikäläisille ole olemassa sitä yhtä tupakkaa- se on sitten menoa taas onnea matkaan ja pidä pää kylmänä!

Opa

[Avatar]

Rekisteröityi:
16/06/2010 23:58:47

Ei kirjautunut

Kiitoksia tuesta. Hyvin tuntuu menevän taas tässä vaiheessa. Tupakkaa ei tee juurikaan mieli. Tänään on tullut lenkkeiltyä aika hyvin ja olo on melko hyvä.

Tosiaankin mietin tuota riippuvuus/tapa -asiaa ja tulin siihen tulokseen että nikotiiniaddiktiota se kaipuu vain on. Jos pelkästä tavasta pitäisi, niin olisiko se sama asia käydä imemässä silloin tällöin jotain savua, mikä ei tuntuisi miltään kehossa? Tuota kun hetken pohdin, niin tajusin että kyse on kuitenkin nikotiinin puutteesta.

Katselin myös tänään youtubesta erään videon, jossa melko inhottavasti näytetään tupakoinnin vaikutuksia. Oli ihan omiaan lisäämään motivaatiota savuttomuuteen.

Kyllä tämä tästä.

Mirja

[Avatar]

Rekisteröityi:
20/03/2010 20:47:26

Ei kirjautunut

Hienoa Opa!
Kannattaa tosiaan pysähtyä aika ajoin miettimään mistä on kysymys.Mitä ihan oikeasti haluaa.Jos nyt oikein psyykkaat itseäsi siihen,että tapahtuipa juhannuksena mitä tahansa niin et sytytä!Uskon,että kun päätös on selkäytimessä asti et ratkea turhuuteen eli tupakkaan.Usko itseesi ja nauti savuttomuudestasi.Oikein hyvää kesää ja tsemppiä jatkossakin

Elämä voi muuttua!

.ja muuttui kans 24.3.2010 klo 14.47!!

Evelyn

[Avatar]

Rekisteröityi:
18/06/2010 10:43:55

Ei kirjautunut

Hei Opa,

ja onnittelut hienosta päätöksestä!!

Itse olen ihan samanikäinen kuin sinä, ja samat ajatukset päässä pyörii. Savuttomuutta takana illalla kolme vuorokautta.

Tästä on harvinaisen hyvä ja vahva olo nyt, mutta mietteet karkaa jo ensi viikkoon. Mulla on tiedossa juhannuksen lisäksi vielä synttärit ja mökkeilyä.. Ei hyvä.

Mutta mieli vaan lujaksi, ja jos totta puhutaan, niin olen nyt jo varma etten tule polttamaan tupakkaa. En tänään, en juhannuksena enkä enää ikinä muulloinkaan. Mulla on se päätös tehtynä ja se pitää. ¨¨

Mä kehottaisin sua miettimään itseksesi, että haluatko sä todella olla savuton? Ja KUN haluat, niin sehän vaan vaatii sitä, että et enää sytytä. Et selvänä etkä kännissä, et jouluna etkä juhannuksena. Siihen tupakasta vapautumiseen ei muuta keinoa tai reittiä ole.

Hurjasti tsemppiä sinulle ja mukavaa ja savutonta juhannuksen odottelua!

Mikään ei ole mahdotonta -vapaa 15.6.2010 alkaen!!

Tenaleidi

[Avatar]

Rekisteröityi:
09/03/2010 18:59:18

Ei kirjautunut

Nyt on mestoilla niin lujatahtoisia leidejä, ettei tuolla asenteella voi muuta kun onnistua!mahtavaa !

TiinaB

[Avatar]

Rekisteröityi:
15/05/2010 10:16:01

Ei kirjautunut

[quote=Evelyn]
Mutta mieli vaan lujaksi, ja jos totta puhutaan, niin olen nyt jo varma etten tule polttamaan tupakkaa. En tänään, en juhannuksena enkä enää ikinä muulloinkaan. Mulla on se päätös tehtynä ja se pitää. ¨¨

Mä kehottaisin sua miettimään itseksesi, että haluatko sä todella olla savuton? Ja KUN haluat, niin sehän vaan vaatii sitä, että et enää sytytä. Et selvänä etkä kännissä, et jouluna etkä juhannuksena. Siihen tupakasta vapautumiseen ei muuta keinoa tai reittiä ole.[/quote]
--------------------------------------------
Upeita, älykkäitä, viisaita 26-vuotiaita. Mitähän sitä itse mahtoi ajatella tuossa iässä... Mutta onneksi nuori polvi on viisaampaa : ) se on nyt todistettu ainakin tässä.
Onnea molemmille hyvästä päätöksestä ja valinnasta

Tätä viestiä on muokattu 1 kertaa. Viimeisin päivitys18/06/2010 15:36:41

Päätöksen kanssa lujana

23.5.2010 alkaen : )

Siirry: