« Takaisin kotisivulle

Stumppi - keskustelu

Oire Galluppi XML

Kirjoittaja Viesti

Iso Iita

[Avatar]

Rekisteröityi:
03/11/2010 12:40:40

Ei kirjautunut

Kolmas päivä oli hankala, pinna kireellä, päätä särki vimmatusti.. Aamulla silloin vielä tuli inhalaattroria käytettyä, mutta kun ei siitä mitään apua ollut (ei olis ollut tupakastakaan), jäi sen käyttö kokonaan. Sen jälkeen ei oo ollu oireita tai sitten ne on jääneet tän flunssan jalkoihin

Ajatukset eivät säily. Niistä pitää tehdä jotakin. - A. H. Whitehead
Uussavuton since 1.12.2011

lehmä

[Avatar]

Rekisteröityi:
16/11/2010 09:00:34

Ei kirjautunut

Viellä noista oireista, kaikki sanoo, että ongelmana on painon nousu ja nyt mun pitäisi todella katsoa syömisiäni kuulemma, mulle taas ei tupakoinnin lopettamisen jälkeen ole oikein ruoka maistunut :/ Vettä litkin senkin edestä, kun janottaa jatkuvasti, johtuisko sekin sitten champixista...

lehmä

[Avatar]

Rekisteröityi:
16/11/2010 09:00:34

Ei kirjautunut

Noniin. Päänsänsärky, pahoinvointi, väsymys ja palelu ei johtunutkaan tupakoinninlopetuksesta vaan ihan joistain muusta joka aiheutti 39-40 asteen kuumeen. Eli varsinaisia tupakoinnin lopetuksesta johtuvia oireita en ole huomannut lainkaan. Välillä tekee mieli, kun en nyt uskalla champixia syödä johtuen tuosta sairaudestani, mutta nyt on tämä hajuaisti vähän parantunut mistä johtuen pidän nyt polttavia ihmisiä ja tupakkaa viellä pahemman hajuisena, kuin silloin, kun en viellä itse polttanut joten ei hirviästi tee mieli. Lisäksi päivystyksessä sairaalassa maatessani vieressäni oli vanhempi mies joka ei saanut henkeä kunnolla ja yski keuhkojaan pihalle, kuullosti niin pahalle että en halua itteeni samaan tilanteeseen ja tupakkaa ei tee mieli senkään vertaa :/

Heidi P

Rekisteröityi:
15/06/2010 13:22:30

Ei kirjautunut

Onpa "lohdullista" lukea näitä viekkareita täältä.
Minähän sain myös lauantaina kunnon itkukohtauksen, vaikka normaalisti en ole millään muotoa itkuherkkä. Piti ihan mennä kylppäriin ja laittaa ovi lukkoon ja tirauttaa pienet itkut.

Jotenkin en millään suostu uskomaan näitä vierotusoireiksi, kun kerran nikotiinia saan koka ajan purkan muodossa. Mutta ehkä sitä sitten tulee niin paljon vähemmän, kuin aikaisemmin

Ensimmäistä kertaa ikinä lopetin 23.11.2010 klo 8:30. Takana 24 vuotta tupakointia, noin aski päivässä.

Venlis

Rekisteröityi:
20/12/2010 16:20:29

Ei kirjautunut

Miinukset:

- huimaus
- yöhikoilu ja pintaunisuus
- vähän lamaantunu fiilis, ei oikeen saa tehtyä mitään
- liikasyöminen
-keskittymiskyvyttömyys

Plussat:

+ inaus vähemmän ahdistaa henkeä
+ vähän paremmin jaksan huolehtia omasta ulkonäöstä (hyvää sijaistoimintaa )
+ muita plussia odotellessa (joita tiedän olevan )

Takana savutonta elämää useiden yritysten jälkeen sunnuntaista 19.12.2010 n. klo: 12:00 lähtien eli kolmatta vuorokautta mennään Wo-hou!.

Tätä viestiä on muokattu 1 kertaa. Viimeisin päivitys21/12/2010 19:44:36

Mrs P.

[Avatar]

Rekisteröityi:
01/01/2011 09:14:12

Ei kirjautunut

Toinen päivä ilman tupakkaa.

Alakuloisuutta, ahdistusta. Tänään ratkesin keittiön lattialle itkemään.

En palele koko aikaa, pystyn jopa olemaan ilman sukkia (toki voi johtua muustakin).

Omituisen ontto olo, tuntuu kuin pään läpi tuulisi ja käsittelisin asioita jotenkin hidastettuna.

Levottomuus, pakko pysyä liikkeessä.

Mie pystyn siihen, mie pystyn siihen, MIE PYSTYN SIIHEN! Savuttomuus alkoi 1.1.11. Kompastelua 14.5.11 mutta matkaa jatkuu ilman nikotiinia.

johannaeipoltaenää

Rekisteröityi:
02/01/2011 18:19:25

Ei kirjautunut

Ensimmäisenä päivänä hikoilutti ja vietin unettoman yön.

Nyt toisena päivänä saamaton olo, jatkuva naposteluhalu ja ärtyisyys. Iho myös kutisee jonkun verran.

Jännittää hieman, miten töissä huomenna menee varsinkin kun tiedän, että muutama tiukka paikka edessä. Mutta näillä mennään.

Tsemppiä kaikille lopettaneille!

serveri

Rekisteröityi:
03/01/2011 09:35:09

Ei kirjautunut

Ensimmäinen kirjoitus foorumeille! :>
Pieni alustus:
-7 vuotta tupakka huulessa, n.25-30 tupakkaa päivässä, vain punaista.
yrityksiä takana n. 2krt/vuosi, edellinen yritys chamipxin kanssa, no dice.
-Asun avovaimoni kanssa, lopetamme yhdessä tupakoinnin.
-Tästä kerrasta EI tule yritys, tämä on lopetus! Tästä alkaa uusi elämä

Päivä 1.(1.1.11)
Turhautuneisuus, ylensyönti(söin emännän kanssa heittämällä ehkä 2 viikon karkki/pikkusuolainen annoksen.)

Päivä 2.
Turhautuneisuus, ylensyönti, ärtyneisyys(pientä piikittelyä ja tiuskimista puolin ja toisin), pientä painetta rinnassa.

päivä 3.(nyt)
ylensyöntiä pelkään tänäänkin joten päätin ottaa tiukan linjan tuon syömisen osalta. Olen suuri(n) lihan ystävä, voisin syödä sitä kaikissa muodoissa 24/7, mutta terveyteni kannalta pyrin ajattelemaan joten siirrymme HYVIN vihannes-hedelmä painotteiselle linjalle.
Aamulla hampaita pestessä kerkesin pelästyä että olen syönyt tyynyn yöllä kun tuntui että joku helevatan karvapallo tulee kurkusta ylös, pienen kakomisen jälkeen sieltä tuli(valehtelematta) pari peukalonpään kokoista terva-räkä palloa, hyi h**vetti mitä p*skaa tupakka on!
Tänään ensimmäinen työpäivä, hyvin tähän asti mennyt, pari tupakan himo "aaltoa" tullut mutta purkan kanssa hävinnyt yhtä varkain kun tulikin.
Kauniimpi puolisko juuri sanoi puhelimessa että häntä hikoiluttaa, kerroin että ilmeisesti varsin yleistä(kiitos teidän, osasin kertoa jotain oikein Itsellä ei onneksi ole vielä alkanut hikoilu.
En tiedä onko tämä viekkari mutta, heräsin aamulla hurjan virkeänä! harvinaista tosissaan!
Aamu starttaa hyvin kun menee imemään inhalaattoria kahvin kera partsille

jeeves

[Avatar]

Rekisteröityi:
03/01/2011 19:16:35

Ei kirjautunut

oireita:

- ärtymys ja epätoivon tunne
- levottomuus, joka purkautuu jatkuvana liikehdintänä ja keskittymisvaikeuksina
- vierauden ja toiseuden tunne omassa olemisessa
- pakonomainen tupakoinnin ajattelu
- hillitön ummetus

nämä synnyttävät itsesääliä, mutta toisaalta myös hetkittäisiä voiman tunteita. Herkutellut en ole juurikaan. kahviakin pyrin juomaan kupin vain aamuisin. Ruuansulatukseni on mielestäni vuosia toiminut kahvin ja röökin yhdistelmällä, joten kaikki on siltä osalta seis. Syön yleensäkin terveellisesti, nyt olen pyrkinyt lisäämään vettä ja marjoja, jotta kiusallisen ummetusongelman voisi korjata.

Saunon aika paljon. Olen pyrkinyt tekemään mielyttäviä asioita hitaasti ja hartaudella. Todella keskittynyt aterioihin ja kaikkeen mitä suuhuni laitan. Myös rentoutumis ja hengitysharjoituksia olen tehnyt. Oman kehon tarkkailu, ja hengityksen tarkkailu varmasti auttaa suhtautumaan suopeammin itseen. Eikä itsetuhoinen röökaaminen tule niin helposti mieleen!

Räkää ja limaa on irronnut uskomattomia määriä. Johtuvat varmasti myös antibiooteista, joita minulla on keuhkoputkentulehdukseen, mutta myös varmasti osittain myös tästä viikon savuttomuudesta.

tittelintuure

[Avatar]

Rekisteröityi:
05/01/2011 10:41:22

Ei kirjautunut

Hei,viides päivä alkamassa lopettamisesta.Ei ole kyllä mitään havaintoa maku-ja hajuaistin paranemisesta,päinvastoin,suussa jatkuva nikotiinin maku,onko muilla tälläista

yritystä

Rekisteröityi:
05/01/2011 14:20:47

Ei kirjautunut

Helpottavaa lukea että muillakin on just samoja oireita kun mulla! Nyt menossa neljäs päivä ilman tupakkaa.

- Päässä kumma olo, tuntuu raskaalta ja olo jotenkin tollolta, ajatus ei kulje
- Mahassa vääntää ja ilmavaivoja, mutta luulen että johtuu nikotiinipurkasta
- Silmät tuntuvat väsyneiltä ja itkeneiltä
- Ahdistaa
- Painajaiset
- Hikoilu
- Sellainen apea mieliala
- Käsissä ja keuhkoissa tuntuu oudolta

- Ajatuksia, että jos vetäisin yhden tupakan, kaikki muuttuis heti paremmaksi, en ole sama ihminen ilman tupakkaa, lopettaminen on mulle liian vaikeaa, helpommalla pääsis kun polttais edes YHDEN

Prkl, mähän en luovuta!!

Humps

Rekisteröityi:
10/01/2011 18:00:16

Ei kirjautunut

Miinukset:
-Pari ensimmäistä päivää hermot kireellä ku viulun kieli
-Hikoilu
-Väsymys
-Järkky ummetus
-Vielä järkympi turvotus

Plussat:
-Vaatteet ei haise tupakalle
-Henki kulkee paremmin
-Virkeämpi
-Rahaa säästyy

Jos tuon mahan saisi kunnolla toimimaan ja tän turvotuksen pois niin asiat ois hyvin. Pari ekaa päivää tupakkaa teki paljonkin mieli, mutta nyt sekin on tasaantunut. Huomasin että lähinnä sitä tupakointi tapahtumaa on ikävä, itse tupakkaa ei nyt ole tehnyt mieli.

Anonymous

Nyt on menossa kahdeksas päivä ilman tupakkaa. Maha toimii jotenkuten, mutta turvotus on edelleen aikas järkkyä. Finnejä alkaa ilmaantua lärviin. Kuukautiset on kadoksissa. Mitähän vielä.

Humps

Rekisteröityi:
10/01/2011 18:00:16

Ei kirjautunut

[quote=Anonymous]Nyt on menossa kahdeksas päivä ilman tupakkaa. Maha toimii jotenkuten, mutta turvotus on edelleen aikas järkkyä. Finnejä alkaa ilmaantua lärviin. Kuukautiset on kadoksissa. Mitähän vielä. [/quote]

Siis Humps kirjoitti tämän, unohdin vaan kirjautua sisään :)

Jennyli

Rekisteröityi:
08/02/2011 18:25:50

Ei kirjautunut

Hmm, mulla on ollu joko joku tulehdus tai sit nää kaikki oireet johtuu champixista...
- Ihan kauheat unet ja kummalliset...
- päänsärky
- lihaskivut
- keuhkokivut
- rinta kipu
- masentuneisuus
- olo on tosi rauhallinen, tuntuu että mun
vieressä vois vaikka räjähtää, ja mä en
jaksais reagoida.
- huima väsymys, tekis mieli vaan nukkua.
- ärtyneisyys
- kasvanu ruokahalu
- motivaation puute
- hikoilu (ennen olin aina ihan jäässä)

Hyvää on se että, tupakkaa en ole edes ajatellut...
Ja kävin kyllä viime viikolla lääkärissä, joka sanoi ettei keuhko ja rintakipu voi johtua tuosta lääkkeestä. Mutta söin tulehduskipulääkettä viikon kuurin, ja tänään taas tuntui, ja pahasti...

Tätä viestiä on muokattu 1 kertaa. Viimeisin päivitys08/02/2011 18:42:02

Tumppasi 31.1.2011, Champix-lääkkeen aloitin 25.1.2011

Siirry: