« Takaisin kotisivulle

Stumppi - keskustelu

Aamuyskää, anyone? XML

Kirjoittaja Viesti

Sorvi

[Avatar]

Rekisteröityi:
20/07/2010 11:20:45

Ei kirjautunut

Moi!

Onko tuttua aamuisin esiintyvä voimakas yskä? Itselläni heti ylös noustessa + pari tuntia sen jälkeenkin veemäistä yskää + liman rykimistä. Sisäänhengitys syvään ei onnistu ilman vastapalloon lentävää avaruuslimaa.

Miten lopettaneet? Milloin kyseinen oireilu loppui?

Tämä on niin rasittavaa...

Nimim. 10 vuotta sauhutellut ja päätöksen tehnyt

Tuulevi

Rekisteröityi:
01/05/2007 20:07:07

Ei kirjautunut

Vastaanpa tähän, kun ei kukaan muu näy reagoineen. "Tupakkayskään" kannattaa aina suhtautua vakavasti. Kärsin siitä vuosikymmeniä, mutta en tajunnut, mitä olin tekemässä keuhkoilleni. Vihdoin hengittäminen vaikeutui niin paljon, että älysin mennä lääkäriin. Tuomio: lievä keuhkoahtaumatauti. Tupakointi loppui kuin seinään neljä vuotta sitten. Alussa oli pirun vaikeaa, mutta kyllä se siitä sitten...

Oli sinulta ja puoliskoltasi älykäs veto lopettaa nyt, kun vielä ei ole (toivottavasti) mitään tapahtunut. Minun yskäni loppui HETI, kun olin lopettanut tupakoinnin. Tuo räkiminen on kuitenkin kovin yksilöllistä.

Yksi keuhkoahtaumataudin oireista on, että sisäänhengitys kyllä onnistuu, mutta uloshengitys ei yhtä hyvin. Ei oikein saa mitenkään keuhkoja tyhjäksi. Mielen rauhoittamiseksi kantsii tietty käydä lekurissa ja tsekata astmataipumukset sun muut. Kauhuvideoitten katselusta ei ole haittaa, jos se yhtään auttaa pysymään erossa myrkystä nimeltä tupakki.

Pitäkää pintanne!

Teksamiina

Rekisteröityi:
04/06/2010 11:41:38

Ei kirjautunut

Hei, tulin minäkin kommentoimaan. Minulla myös loppui aamutukkoisuus ja tupakkiýskä samantien kun tumppasin! Se antoi lisäpotkua lopettamiseen, vaikka tässä kerran on lipsukin tullut.. mutta savuttomana jatkan.

Pernilla_2

[Avatar]

Rekisteröityi:
16/04/2009 13:27:08

Ei kirjautunut

Hei vaan,
toivottavasti sinullakin jo helpottaa. Minut löi oikein ällikällä se, miten nopeasti yskiminen ja kaikki muutkin rinnuksista kuuluneet epämiellyttävät äänet loppuivat. On niin ihanan helppoa hengittää!

Uusi savuton elämä alkoi 22.11.2008. Päätin jättää seuraavan tupakan väliin!

Siirry: